معرفی بنتلی بنتِیگا، سریعترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان

حدود سه سال پس از آن که بنتلی شانس خود را در بخش خودروهای شانسی‌بلند با کانسپت EXP 9 F آزمایش کرد و بحث‌های زیادی را نیز برانگیخت، این سازنده خودروهای لوکس بریتانیایی با نسخه شاسی‌بلند تولیدی با نام «بنتِیگا» به نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت پا می‌گذارد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

علی‌رغم گفته‌های رسمی بنتلی در چند سال گذشته، بسیاری از اِلمان‌های طراحی اولیه کانسپت EXP 9 F به مدل تولیدی انتقال داده شده‌اند. در این میان، تنها یک تفاوت قابل‌توجه وجود دارد؛ اینکه در طراحی بسیاری از بخش‌های جلوبندی خودروی کانسپت، تجدیدنظر صورت گرفته تا شکل تهاجمی کمتر و هماهنگی بیشتری با دیگر محصولات این برند داشته باشد. برخی تغییرات دیگر نیز مانند صاف‌تر شدن نسبی خط پنجره و طراحی نسبتاً جعبه‌ای‌ تر برای قسمت عقب بدنه به چشم می‌خورند، ولی در عین حال، با دیدن این خودرو به‌سرعت می‌توانید تشخیص دهید که ریشه «بنتیگا» به EXP 9 F باز می‌گردد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

درون کابین، کاملاً شرایط سوپرلوکس مخصوص بنتلی را شاهد هستیم؛ چوب‌های واقعی و پرداخته‌شده با دست، تریم فلزی و پوشش چرمی مجلل تقریباً‌ برای هر چیزی که فکرش را بکنید. برای این خودرو، می‌توان تعداد چهار یا پنج صندلی درنظر گرفت که همگی با دوخت متمایز و با طرح لوزی‌ بر روی «شانه‌ها» و بالشتک تکیه‌گاه همراه هستند. اگر این امکانات راحتی تا به اینجا نظر شما را برآورده نکرده، باید گفت که صندلی‌های جلو، در کنار اینکه می‌توان آنها را در ۲۲ جهت مختلف تنظیم کرد، دارای یک سیستم ماساژور با ۶ برنامه مختلف، و همین‌طور گرم‌کن و تهویه هستند.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

همچنین تجهیزاتی مانند یک سقف آفتاب‌گیر پانوراما با طول کامل، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی و ۶۰ گیگابایت حافظه دیسک سخت، یک تبلت اندروید قابل‌انتقال از بنتلی با امکانات ارتباطی 4G، وای‌فای و بلوتوث برای سرنشینان عقب، سه گزینه برای سیستم صوتی و از جمله یک سیستم ۱۹۵۰ وات Naim با ۱۸ اسپیکر و دیگر امکانات گسترده و بی‌شمار به صورت استاندارد و آپشن برای بنتلی بنتیگا به چشم می‌خورند.


در بین آپشن‌هایی که حالت سفارشی‌تری دارند، یکی از گزینه‌های مدّنظر مشتریان می‌تواند برنامه «مولینر بیسپوک» باشد که مواردی چون ۹۰ طیف رنگی اضافه برای رنگ‌آمیزی بدنه، ۱۵ گزینه برای کف‌پوش‌ها، ۷ روکش دست‌ساز برای صندلی‌ها، ۱۵ آپشن تریم داخلی و یک‌سری چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی با ابعادی بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ در اختیار قرار می‌دهد.


بنتلی این مدل را بر اساس یک نسخه اصلاح‌شده از پلتفرم MLB-Evo از گروه فولکس‌واگن که در آخرین مدل آئودی Q7 دیده می‌شود، ساخته است و در همین حال، بنتیگا را با یک موتور جدید ۶ لیتری دو توربوشارژر W12 بنزینی ارائه خواهد کرد؛ چیزی که باعث می‌شود، مطابق گفته بنتلی، تبدیل به «سریعترین، قدرتمندترین و خاص‌ترین شاسی‌بلند جهان» شود.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

این موتور ۱۲ سیلندر که به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و یک دیفرانسیل استاندارد چهار چرخ متحرک متصل است، قدرتی به میزان ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۹۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد و در نتیجه شتاب لازم را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۱ ثانیه تأمین می‌کند. همچنین حداکثر سرعت بنتلی بنتیگا به ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

همچنین بنتلی برای این خودرو ۸ حالت رانندگی درنظر گرفته که از میان آنها، حالت «دینامیک رانندگی» با آپشن تنظیمات «واکنش آفرود» به صورت استاندارد است. در همین حال یک فنربندی گازی تنظیم‌شونده با کنترل کامپیوتری با ۸ ارتفاع رانندگی مختلف و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مانند سیستم کروز کنترل انطباقی، دستیار ترافیک و پارکینگ، از دیگر موارد هستند که در لیست امکانات بنتیگا به چشم می‌خورند. ولف‌گانگ دورهایمر (Wolfgang Dürheimer)، مدیرعامل بنتلی موتورز در این زمینه می‌گوید:

بنتیگا یک نمونه کامل از «بنتلی» در قامت یک شاسی‌بلند است. این مدل تعریفی جدید از لاکچری در کلاس شاسی‌بلند ارائه داده و به لطف ترکیب توجه همه‌جانبه به جزئیات، قابلیت تردد در مسیرهای مختلف و تکنولوژی‌های پیشرفته، یک تجربه واقعی از بنتلی است که می‌تواند در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این خودروی فوق‌العاده، ما به دنبال دوره‌ای هیجان‌انگیز از افزایش قدرت و موفقیت در فروش برای بنتلی هستیم.

بنتیگا اولین حضور خود در انظار عمومی را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت که بین ۱۵ تا ۲۷ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۵ مهر) جشن خواهد گرفت و در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی نیز باید منتظر ورود آن به بازار باشیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

62 دیدگاه

  1. اول انگلیس بعد المان
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    یعنی المان میاد برای انگلیس بایک برند انگلیسی خودرو هایی رو می زنه که از خودروهی خودالمان خیلی بهتره اگر المان بنتلی ورولزرویس رو تولید می کنه چرادربرند میباخ خودش خودرویی تولید نمی کنه که عموم پسند تر وخاص تر از بنتلی ورولزرویس باشه اگر می تونه خودرویی رو در حد رولزرویس وبنتلی بزنه کلا کار مهندسی-طراحی-کارگران کارخانه-توسط خود انگلیسی ها انجام می گیره انگلیس خودش مکلارن روتولید می کنه که طراحی-مهندسی-هندلینگ -قدرت موتوروسرعتش خیلی بهتر از رولزرویس وبنتلی هستش واستون مارتین وجگوار رنجروور وغیره روتولید می کنه که مهندسی وطراحی وپیشرفتگی شون در حد رولزرویس وبنتلیه حالاانگلیس در تولید رولزرویس وبنتلی مونده میگه المان من خودروبسیار خوب تری ازرولزرویس وبنتلی مثل مکلارن می زنم حالا در تولید رولزرویس وبنتلی موندم مثل این می مونه که یک وزنه بردار وزنه دویست کیلویی رو بلند کنه ولی نتونه وزنه صد کیلویی روبرداره واقعا حرفاتون خنده داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.