اولین رانندگی با مایباخ S600 جدید

مرسدس بنز کلاس اس جدید مایه افتخار دایملر است. سدان لوکسی که نه تنها یک رهبر در حوزه فناوری خودرو به شمار می‌آید بلکه جذابیت‌های آن نیز هر علاقه‌مند به خودروهای رده بالای لوکس و تشریفاتی را مجذوب خود می‌کنند.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

در حالی که مایباخ مدل 57 و 62 در سال 2002 تا ده سال بدون تغییر خاصی در بازار حضور داشت، فروش ناامیدکننده آن برخلاف پیش‌بینی‌های دایملر، باعث خروج این برند تازه احیا شده از دایره تولیدات شد. اما نهایتاً استراتژی جدیدی برای نام مایباخ درنظر گرفته شد و اکنون سدان لوکس S600 را با این لقب مشاهده می‌کنیم.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

مایباخ S600 نسبت به مرسدس بنز S600 به‌مراتب خودروی لوکس‌تر و باکلاس تری است. گرچه ظاهر این دو خودرو تفاوت چندانی ندارند. با این حال افزودن 20.1 سانتی‌متر به فاصله بین دو محور باعث شده تا سطحی جدید از تجهیزات و رفاه برای سرنشینان این مدل فراهم آید. این در حالی است که به نسبت آخرین مدل مایباخ، با قیمت 379 هزار دلار، مرسدس مایباخ S600 با قیمت 189350 دلار، قیمتی به‌مراتب کمتر و حدود نصف آن داشته و با اندکی اندازه کوچک‌تر، لااقل قدرت مانور و دینامیک بهتری را ارائه می‌کند.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

با افزودن به فضای کابین، صندلی‌های انفرادی عقب مانند صندلی‌های بیزینس هواپیماها دارای امکان خم شدن و تکیه‌گاه پا می‌باشند. بدین ترتیب استراحت و حتی خواب در این قسمت یا تماشای فیلم، لذت‌بخش خواهد بود. به گفته دایملر، قسمت عقب این خودرو آرام‌تر و بی‌صداتر از هر خودروی دیگری در دنیا می‌باشد. با این حال به نظر می‌رسد دایملر باید در سیستم سرگرمی سرنشینان عقب که کند و سخت عمل می‌کند، تجدیدنظر نماید.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

در زیر کاپوت این خودرو، موتور آشنایی قرار دارد که البته کمیاب نیز هست. این موتور 12 سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو و با حجم 6.0 لیتر، قادر به تأمین 523 اسب بخار نیرو و 830 نیوتن متر گشتاور می‌باشد. این موتور نسبت به موتورهای هشت سیلندر AMG بزرگ‌تر، کم‌توان تر و پرمصرف‌تر است اما بیشتر مورد اقبال مشتریان لوکس پسند قرار می‌گیرد که به دنبال یک نشان V12 روی خودروی خود هستند.

2016 Mercedes-Maybach S600 twin-turbocharged 6.0-liter V-12 engine
2016 Mercedes-Maybach S600 twin-turbocharged 6.0-liter V-12 engine

با این پیشرانه می‌توان به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5.0 ثانیه ای دست یافت. در حالی که شتاب آن احساسی همانند یک هواپیمای جت خصوصی را در هنگام برخاست به همراه دارد.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

این خودرو با سیستم تعلیق بادی مجهز به اسکنر مسیر، تجربه ای کاملاً ممتاز و بدون تکان و لرزش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. با این وجود این یک خودروی بزرگ است و رانندگی با آن متفاوت از خودروهای اسپرتی می‌باشد.

2016 Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600

فضای داخلی این مدل مایباخ، شباهت زیادی به کلاس S مخصوصاً مدل کوپه دارد. روکش چوب بسیار مرغوب و چرم دوخته شده با دست و کنسول مرکزی و سرتاسری عقب از جذابیت‌های این خودرو می‌باشند. با این وجود، افتراق بین این خودرو و نسخه‌های استاندارد کلاس S زیاد نیستند. شاید برای کسانی که به دنبال یک نسخه مشابه مایباخ 62 هستند، نمونه مایباخ S600 پولمان که در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد، یک نسخه بهتر باشد. در هر صورت با همین ویژگی‌ها، این خودرو به‌مراتب ارزشمندتر، پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است. هرچند طراحی ظاهری آن نشانی از اشرافی گری در خود نداشته باشد.

92 دیدگاه

      1. تصویر پروفایل godfather
        godfather
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        داش میدونم ولی ابهت عقب میباخ با اون چراغای پیوسته رو با این مقایسه میکنی
        این ماشین خوبی ولی در حد s کلاس
        اصلا امضای میباخ از اون گرفته

        پاسخ
  1. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    رینگاش یه کم ضایست ولی برای دفع ضربات چاله ها لاستیکش فاق بلنده

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    این خودرو به‌مراتب ارزشمندتر، پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است.

    همین جمله کفایت میکنه برا بنتلی و رولزرویس

    پاسخ
  3. ماهان گاز
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    آیا میدونستید طراحش مهندس دمیرچی از دیار قهرمان پرور قزوین است

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل اریک
    اریک
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    نور داخلش،،،، دیسکو میامی،،،اندی مارلسون،،،

    پاسخ
  5. حسام
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    با دلار 3000 تومنی قیمتش میشه یه چیزی حدود 570 میلیون،خدا میدونه بیاد تو ایران چند میلیارد قیمت میخوره

    پاسخ
  6. خودروانگلیسی
    سوابق: (430 دیدگاه) ,

    می شه گفت این خودرو در المان دیگه رقیب ندارد ولی می تونم چند رقیب انگلیسی براش نام ببرم=استون مارتین ریپید-استون مارتین لاگوندا-بنتلی فلایینگ اسپور-بنتلی مولسان-رولزرویس فانتوم-رولزرویس گوست-جگوار اکس جی ال-برتری خودرو انگلیسی به اینه که برای هر خودرو اخرین سیستم المان دست کم سه رقیب بالاتر دارد

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کی میگه یک و نیم میلیارد.؟؟اس 500کلاس جدیدش نزدیک2ونیم میلیارد حتی کمی هم بیشتر قیمت خورده برین تو نمایندگی ها و نمایشگاه ها قیمت بپرسید حالا این بیاد یک و نیم؟محاله.یعنی از بی ام و 800کمتره؟

    پاسخ
  8. متین مصدق
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    بعضی ها می خوان شرکت AMG تیونینگش کنه و یک موتور 600 اسب بخاری روش بگذاره اما بهتر هم شده شرکت براباس این ماشین رو با همون اسم مایباخ با یک موتور v12 توربو شارژ 900 اسب بخاری با حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت اندازه ی سرعت یک لامبورگینی اونتادور ساخته !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.