بررسی مرسدس‌بنز S550 فورماتیک کوپه مدل ۲۰۱۵

کلاس S کوپه جدید، به‌عنوان یکی از سرآمدان فنی برند مرسدس‌بنز می‌تواند شناخته شود. از نبود یک ستون دوم (B-pillar) گرفته تا نقاط کرومی کوچک روی جلوپنجره، همگی ظاهری شگفت را برای این مدل ایجاد کرده‌اند. این کوپه‌های کلاس S همیشه می‌توانند نگاه خیره کسانی را به خود جذب کنند که به خوبی دوران لوکس‌های ۲ دری چون «تورنادو» و «الدورادو» را به یاد دارند. ولی این طراحی جدید بنز، پیش‌زمینه‌ی تمام دوران‌ها را در خود دارد.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

در طراحی چرم داخلی کابین S550 ظرافت فوق‌العاده‌ای به کار رفته است. بسیاری از بخش‌های کابین با کلاس S سدان مشترک است؛ ولی در همین حال، در مدل کوپه، از یک پنل ابزارهای منحصر به فرد در بالای داشبورد بهره‌مند شده است. طراحی سرزنده‌تر در آن به کار رفته و مانند این است که از ایتالیایی‌ها برای بازنگری در طراحی داخلی کلاس S کمک گرفته باشند. در همین حال، در خودروی تست از یک پکیچ آپشن ۳۲۵۰ دلاری با عنوان Designo استفاده شده که در نتیجه، سطوح بیشتری از چرم پوشیده شده است. در پکیج پرمیوم نیز ماساژ صندلی‌های جلو اضافه شده و همین‌طور در مجموعه «گرم و نرم» یا Warmth and Comfort مواردی چون گرم‌کن صندلی‌ها، فرمان و تکیه‌گاه دست صندلی‌ها استفاده شده است. در کل شرایط به‌گونه‌ای است که دل کندن از داخل S550 کوپه سخت است. فقط باید راحت روی صندلی گرم بنشینید و در همین حال، از سیستم صوتی ۶۴۰۰ دلاری Burmester لذت ببرید. اگر می‌خواهید این گونه استراحت کنید، بهتر است خودرو را در یک جای مناسب پارک کنید. البته این در حالی است که مجموعه ابزارهای دستیار رانندگی با ارزش ۲۸۰۰ دلار می‌توانند در عمل S550 کوپه را به صورت خودکار هدایت کنند. ولی در این میان، شاید کسی در عقب بخواهد پیاده شود. در صندلی‌های عقب، فضا به‌اندازه کافی برای دو فرد بزرگسال وجود دارد، ولی علی‌رغم فاصله محوری بالای ۲/۹۴ متری، فضای پاها در عقب هنوز محدود است.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

در همین حال، سر و صدای زیادی از بیرون نمی‌آید. صدای باد به شکل تعجب‌آوری حذف شده است. یک صدای ضعیف تایرهای عرض خودرو، تنها صدای قابل‌تشخیص از حرکت S550 است. تنها زمانی سر و صدای موتور ۴/۷ لیتری دو توربوشارژر V8 بلند می‌شود که در حداکثر عملکرد خود قرار داشته باشد. حتی در این حالت، صدای خشم موتور V8 از ۷۹ دسی‌بل بیشتر نمی‌شود.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

هیچ چیز نمی‌تواند این آرامش را بر هم بزند؛ حتی زمانی که بخواهید با این مرسدس‌بنز ۲۱۶۰ کیلوگرمی مانند یک مزدا میاتا رفتار کنید. همچنین چسبندگی در پیچ برای خودرویی با این جثه، بسیار مناسب و 0.92g است و هندلینگ بسیار خوبی نیز شاهد هستیم. در همین حال، سیستم فرمان، حس یک خودروی اسپرت کامل را ندارد. ولی دقت آن در سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مناسب است. شتاب S550 در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌تواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی به میزان ۰/۴ ثانیه سریع‌تر از S550 سدان با دیفرانسیل عقب. سیستم دیفرانسیل استاندارد چهار چرخ متحرک برای استفاده‌های روزانه ساخته شده است. سرعت حداکثر این خودرو برای نسخه بازار امریکا به ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ این در حالی است که در آن از تایرهای گودیر ایگل F1 درجه Y استفاده شده است.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

مرسدس‌بنز مطمئناً مسئول قیمت‌گذاری خودروهای لوکسش است. قیمت‌ها برای این مدل از ۱۲۰ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز می‌شوند. در همین حال، خودرویی که برای این بررسی استفاده شده، ۱۴۹۵۷۵ دلار تمام شده است. البته توصیه می‌شود که برخی آپشن‌های گران‌قیمت مورد استفاده در خودروی تست را کنار بگذارید. ولی اگر می‌توانید واقعاً از پس هزینه‌های چنین خودرویی برآیید، هرگز شما را به کاستن از شخصیت لوکس آن دعوت نمی‌کنیم.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۱۴۹۵۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۲۰۸۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۳۲ سوپاپ V8 با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۴۶۶۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۴۹ اسب بخار در ۵۵۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe
2015 Mercedes-Benz S550 4MATIC coupe

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۴۴ متر.
  • طول ماشین: ۵/۰۲۷ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱۷ متر.
  • وزن کلی: ۲۱۶۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۹/۲۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۶۸۲ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 92g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

41 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل حامد قدسی
    حامد قدسی
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    تنها چیزی که میشه گفت اینه که یک اثر هنریه.
    البته نمی دونم چرا نمی تونم با دو مانیتور مستطیلی بزرگش که به نظرم چیدمان مناسبی ندارند ارتباط برقرار کنم. یک جوری به نظرم به این طراحی نمی آن.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مجتبی
      مجتبی
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      سلام بر دوستان عزیز
      زیبایی ،ظرافت،قدرت و عظمت رو دوباره شاهد هستیم در یکی دیگر از عجایب مرسدس بنز اما منم موافق با حرف حامد و دانیال عزیز هستم مانیتور ناوبری در کنار صفحه کیلومتر یکم تو ذوق میزنه وگرنه طراحی داخلی این خودروهم اثر هنری هست.

      پاسخ
      1. حسام
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        درود بر مرسدس
        موتور v8 با گنجایش 4663 مصرفش 14.7 !!! به نظرم مرسدس میتونست یه کاری کنه تا مصرفش پایین باشه

        پاسخ
      2. k-sh
        سوابق: (22 دیدگاه) ,

        به جرئت میتوان گفت طراحیه داخلیش و جنس مواد به کار رفته در آن جز جز بهترینها در دنیای ماشینهاست.به گفته مرسدس این ماشین (در کلاس خودش) برترین ماشین دنیاست.

        پاسخ
    2. حاج حسن
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      طراحی خیلی قشنگی داره ولی نمی دونم ادقام صفحه کیلومتر با مانیتور ناوبری منو یاد وانت پیکان قدیم که صفحه کیلومترش اینطوری بود میندازه 🙂

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      این دوتا مانیتور به هم چسبیده زشت نیستن ولی در مقابل بقییه اجزا کابین ماشین خیلی ساده و یه جورایی کلاسیک هستن
      دیگه این مانیتور ها توی همه s class ها وجود داره
      و این مانیتور ها نشان از تکنولوژی بالای خودرو هستن

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    به نظرم باید صفحه کیلومتر از مانیتور ناوبری جدا بشه یجوریه…

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      بدم میاد از تمام الکترونیک بودن داشبورد و نشانگرها!!!
      100 سال هم بگذره نشانگرهای پشت فرمان باید آنالوگ باشن . . .

      پاسخ
  3. k-sh
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    به نظر شما کدامیک از این ماشینها طراهی بهتر و جوانانه تری داره
    مرسدس لایک:
    بنتلی دیسلایک:

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      بنتلی یه شخصیت رسمی تر و خشک تری داره

      و من تو این رنج با اس کوپه موافقم، واقعا رُخش نمونه نداره

      پاسخ
  4. armin
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    با پولش تو ایران میشه یه لندکروز ۵سال پیش با ۱۰۰ هزار کار گرفت :))) یا با ۲برابرش یه اس کلاس ۶سال پیش ۱۰۰ هزار کار :)))))

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      اخیرا اگهی فروش همین ماشین با رنگ سفید رو دیدم
      قیمتش خیلی جالب بود
      زیرش نوشته لطفا فقط مشتری واقعی تماس بگیرد
      قیمت 4میلیارد و 100 میلیون
      اما گرون ترین خودرو ایران هم که اخیرا به طرز عجیبی پلاک ملی دریافت کرده sls black series
      بوده که برچسب قیمتش 9/5 میلیارد تومنه

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1461 دیدگاه) ,

    عالیه
    باس اینم در نظر بگیریم که این ماشین سوپر اسپورت نیست و یک خودروی تولید انبوه هستش

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    چرا این توربو شارژ دوقلو نداره؟؟؟؟
    یا فقط موتورهای v6 مرسدس توربوشارژ دوقلو دارن؟؟؟؟

    پاسخ
  7. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    این مرسدس در کلاس Premium Luxury Sedan قرار میگیره
    که برای نمونه قدرتمندش یعنی S63 و S65 دو رقیب قدر داره
    یکی همزاد آلمانی مرسدس : Audi S8
    و دیگری بریتانیایی مدعی : Jaguar XJR

    باور این موضوع یکم سخته که مرسدس تا دندان مجهز از رقیب هاش شکست می خوره
    ولی اصلی ترین دلیل شکست این ستاره لوکس قیمت بالاشه !!
    1/ Mrecedes Benz S65 AMG
    قیمت : 161,825$

    2/ Audi S8
    قیمت : 115,825 $

    3/ Jaguar XJR
    قیمت : 119,925 $
    ———————-
    رتبه به ترتیب :
    1/ آئودی
    2/ جگوار
    3/ مرسدس بنز 🙁
    ———————–
    منبع : CarAndDriver.com

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      اره قبول دارم گرونه

      ولی در مورد کمپانی های با اصالت و باسابقه درخشان میتونم بگم که هیچ گرونی بی حکمت نیست.

      پاسخ
      1. Amin
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        مرسدس بنز بهترین چون 125 سال در صنعت خودروسازی داره حکومت میکنه

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      سعید جان این مرسدس کوپه هست نه سدان،اینایی که گفتی رقیب اس کلاس سدان هستن

      پاسخ
  8. کنستانتینه
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    عقلم میگه بنز دلم میگه بی ام و جیبم میگه باز …

    پاسخ
  9. امید برتر
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    یه سوال تخصصی!
    چرا به جای صفر تا صد «صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر» رو حساب میکنند؟؟
    چرا چهار کیلومتر کمتر از صد رو حساب میکنند؟؟؟
    ممنون از مطلب خوبتون

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3135 دیدگاه) ,

      دوست عزیزم واحدهای سنجش اونا بر حسب مایل هستش یعنی به جای شتاب صفر تا صدی که بین ما مرسومه،اونا شتاب صفر تا 60 مایل رو محاسبه میکنن که بعد از تبدیل واحد ها به همون صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت مبدل میشه.
      ارادت

      پاسخ
    2. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      امید جان چون مبنای اونا مایل هستش نه کیلومتر و صفر تا 60مایل رو حساب میکنن. اگه بخوای مایل رو به کیلومتر برگردونی باید در هشت پنجم ضرب کنی یعنی در 8ضرب کنی بعد تقسیم بر 5بکنی که میشه 96

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سعید
        سعید
        سوابق: (1481 دیدگاه) ,

        راه راحت ترش اینه که مایل رو ضربدر 1.609 کنی تا به کیلومتر تبدیل بشه

        پاسخ
  10. lucky.luke
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    این مدل از بنز با این حجم موتور و مصرف سوخت و تاپ اسپید و هندلینگ و سایر مشخصاتش نشان از ضعف بنز در مقابل BMW ست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      چطور به این نتیجه رسیدی؟چه ضعفی نسبت به BMW داره مثلا؟تاپ اسپیدش که محدود شده هست،میشه برش داشت،هندلینگشو از کجا فهمیدی ضعیفه؟مصرف سوخت سدانش رو هم ببین که 8 لیتره
      اصلا رقیب این ماشین کدوم مدل از BMW هست؟؟؟؟ سری 6 رو که معمولا میگن رقیب SL هست

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل متین
      متین
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      اولا این ماشین کوپه بیشتر لوکسه تا اسپرت و من تا جایی که میدونم BMW اصلا و ابدا نمی تونه با بنز توی لوکس بودن رقابت کنه … از لحاظ تاپ اسپید هم که محدود شده است همونطور که آقا سعید گفته میشه محدود شونده رو برداشت … هندلینگش رو هم که فک نکنم شما با هاش رانندگی کرده باشی تا به این نتیجه رسیده باشی ! اگه هم شما هنوز میگی ضعف داره مدلی از BMW رو که میتونه بنز رو شکست بده بگید … روز خوش

      پاسخ
  11. کنستانتینه
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    عقلم میگه بنز دلم میگه بی ام و عقل و دلم با مشورت هم میگن پورشه

    پاسخ
  12. Lamborghini REVENTON
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    ای کاش کیلومترش از طلا و یاقوت بود به جای مانیتور و فقط اعدادش مانیتوری باشه و قیمتش بالاتر می رفت و اون موقع پول عرب ها میومد وسط……

    پاسخ
  13. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    عجب ماشینیه.اما وزنش نسبت به همقطارای خودش زیاده

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    مسعود جان ممنون عالی بود

    S موده هیچ حرفی واسه گفتن نمی ذاره

    خودرویی که لوکس بودنش نمونه نداره

    در عین حال از نظر اسپرت بودن حرفایی برای گفتن داره،

    زیباییش هم که دیگه نمیشه ازش نقص گرفت

    یه اسپرت لوکس تمام عیار….

    پاسخ
  15. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.405 با موتور انژکتوری 8 سوپاپ 13لیتر در شهر مصرف داره….خخخخخخخخخ

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    فرم عقبشو نمیپسندم
    ولی خب من کیم که کلاس Sئو نپسندم 😀
    با این که انتقاد زیاد بهش دارم اما خب واقعاً ستودنیه.
    خاص بودنش خیلی خوبه.
    برم مطلبو بخونم بعد باز میام نظر میدم.
    😉

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    تو این کلاس کاملا Draphead و Wraith رو ترجیح میدم.
    به نظرم با تولید مدل کوپه و روباز ابهت کلاس S رو کم میکنن، با اینکه این دوتا پسوند بیان دنبال اسم کلاس S مخالفم!! کلاً با فلسفه طراحیش موافق نیستم. فرم عقبشم میتونست خیلی بهتر باشه!!
    به نظرم نباید مرسدس برند S رو وارد این سبک و سیاق میکرد
    اگه خیلی مشتاق بود وارد این گروه بشه بهتر بود که یه کلاس جداگانه تولید میکرد.
    در کل مخالفم باهاش اما از نظر خودروشناسی هرگز تواناییاش و خوبیاشو زیر سوال نمیبرم.
    (منتظر دیسلایک های شما بنز پرستان هستیم 😀 )

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .
      بعضی طراحی های بنز یا بهتر بگم شباهت های بیش از حد مدل های مرسدس مورد انتقاد همه از جمله خود من هست .
      مرسدس با حذف رگه های اسپورت ، به نظر من کار اشتباهی رو انجام داده . نه در این مدل . بلکه در اکثر مدلها . خدا به خیر کنه نسل بعدی e کلاس رو . که قطعا شباهت 85 درصدی با
      اس کلاس و سی کلاس .
      اما طراحی داخلی کلا جای هیچ حرفی رو باقی نذاشته .
      در ضمن چرا دیسلاک ؟؟؟ حرفت درسته دوست عزیز .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
        امین قوام‌ صفری
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        درود میلاد جان.
        آخه دوستان متعصب نخونده دیسلایک میدن، مشکلی هم نیس راحت باشن 😉
        کلاً خیلی بهتر بود مثلاً کلاس CL رو گسترش میدادن، هنوزم به نظرم ظاهر و شخصیتش از این خیلی بهتر و بیشتره واسِ خودش کَسیه!

        پاسخ
  18. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    چقدر قشنگه این ماشین،لوکس و مدرن و پر از تکنولوژی،هم طراحی خارجی و هم داخلیش جز بهترین های جهانه،از لحاظ فنی و هندلینگ و ایمنی هم که فوق العاده عالیه

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    داخل(Interior) ماشین های بنز مخصوصا همین ماشین رنگ بندی های بسیار قشنگ و لوکسی داره که باعث میشه طراحی داخلیش خیلی بهتر به نظر میاد،یعنی گزینه های خیلی خوب و زیبایی برای انتخاب وجود داره،مثلا برا این ماشین 7 مدل رنگ و 5 نوع تریم تو سایتش برای انتخاب وجود داره که یکی از یکی قشنگتره،رنگ های دیگه ای هم داره

    پاسخ
  20. fluid
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سرعت نهایی حد اقل با محدودیت قانونی هم 250 کیلومتر کمتر نیست تو مشخصات متتن نوشته209 کیلومتر!!!!!!!!؟؟؟؟؟تو رو خدا دقت کنید بنز s550 سرعت نهاییش از ماکسیما کمتر!!! اگه منظور منع قانونی محدود کردن سرعت توسط خود کارخونست که رو 250 سنسور میبندن .حالا 209 چیه از کجا اومده یکی واسه من توضیح بده

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      همون 250 تاست محدودشدست شما به دل نگیر جانم

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.