بررسی کامل مرسدس بنز E کلاس 2017

اگر تنها یک خودرو وجود داشته باشد که نشان دهد یک خودروساز از کجا آمده و در کجا قرار دارد، آن خودرو مرسدس بنز E کلاس 2017 خواهد بود.

2017 Mercedes-Benz E-Class
2017 Mercedes-Benz E-Class

خصایص اسپورت این خودرو کمک کرده تا E کلاس حاوی استانداردهای خاص خود در کلاس باشد و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌های کارا و تکنولوژی ایمنی خودران نیز این خودرو را در سطح دیگری قرار داده‌اند. در یک کلام، این مرسدس نکسوس دنیای خودروهاست و E کلاس خوانده می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس 2017
یک جز از دستورالعمل مرسدس برای موفقیت، طراحی آن است. هر خودرو بیش از آنکه انقلابی به نظر بیایند، تکاملی هستند. هر 9 نسل این خودرو را در کنار هم پارک کنید و برخی شباهت‌های ظاهری و فامیلی در این میان پدیدار خواهند شد. همین رویه در E کلاس جدید نیز ادامه یافته و البته این زبان طراحی با دیگر مدل‌های این خودروساز نیز همخوانی دارد که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها سدان های کوچک C کلاس و بزرگ S کلاس هستند.

مرسدس بنز E کلاس 2017
همانند برادران خود، E کلاس از کاپوت کشیده شده و خط سقف پایین آمده بهره برده که نمایی قدرتمند را به خودرو بخشیده‌اند. این نمایی قوی اما راضی‌کننده است. طول کلی خودرو نیز افزایش یافته و نسبت به قبل حدود 5 سانتی‌متر و فاصله‌ی بین محورها نیز 7.5 سانتی‌متر افزایش یافته است. این اعداد تأثیر خود را در کابین بیشتر نشان می‌دهند به‌ویژه زمانی که بحث فضای پای سرنشینان عقبی پیش می‌آید.

مرسدس بنز E کلاس 2017
علیرغم ابعاد بزرگ‌شده، وزن E کلاس 2017 درواقع 68 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است که این مهم به لطف استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم به دست آمده است. وزن کلی خودرو نیز کمی بیش از 1800 کیلوگرم است.

مرسدس بنز E کلاس 2017
نیروبخش این سدان بزرگ در مدل E300 پیشرانه‌ی جدید 4 سیلندر 2 لیتری توربو است. پیشرانه‌ی یاد شده با انتظاری که خریداران از سدان ممتاز بزرگ دارند در تناقض است اما ضرورتاً چیز بدی نیست. با 241 اسب بخار قدرت و مهم‌تر از آن با وجود 370 نیوتون متر گشتاور، قدرت زیادی در اختیار راننده است. اما مهم‌تر از همه‌ی این اعداد این است که گشتاور پیشرانه از دور پایین 1300 در دسترس است.

مرسدس بنز E کلاس 2017
پیشرانه‌ی 4 سیلندر خودرو که به گیربکسی 9 سرعته و اتوماتیک جفت شده احساس پیشرانه‌ای 4 سیلندری را ندارد و بسته به حالت رانندگی انتخابی، پدال گاز برنامه‌ریزی‌شده‌ی خودرو می‌توان کمی احساس قطعی ارتباط را تزریق کند. شتاب گیری خودرو در حالت‌های اکو و راحت نرم اما کند است اما در حالت اسپورت یا اسپورت پلاس بازی کاملاً عوض شده و پیشرانه بیشتر شبیه یک واحد 6 سیلندر تنفس طبیعی حس می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس 2017
مطمئن باشید، برخی افراد از حجم پیشرانه دل‌درد خواهند گرفت اما گله‌ی آن‌ها تنها با نگاه به روی کاغذ صورت می‌گیرد و سواری E کلاس جدید ثابت می‌کند که قدرت کافی وجود دارد.

Mercedes-Benz-E-Class-2017-
قطعاً در بخش سیستم تعلیق E کلاس دست‌وپابسته نیست و 3 تنظیم در دسترس است. فرقی نمی‌کند که خودرو سوار بر سیستم تعلیق فولادی اسپورت یا راحت و یا سیستم بادی چند محفظه‌ای باشد چون در هر حالت E کلاس ثابت‌قدم، راحت و پایدار است. حتی در حالت راحت و اکو، این خودرو مشتاق است تا پیچ‌های باریک را طی کند.

Mercedes-Benz W213 E-Class
همانند دیگر بخش‌ها، فرمان نیز سبک و تیز است و پاسخ‌های استثنایی را در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نشان می‌دهد.

2017 Mercedes-Benz E-Class
2017 Mercedes-Benz E-Class

اولین‌های صنعت خودرو در E کلاس دیده می‌شوند و دهمین نسل این خودرو در زمینه تکنولوژیکی چیزی کم ندارد. این خودرو دارای برخی از اولین‌های مرسدس و کل صنعت است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توانایی تغییر خط حرکت توسط خود خودرو اشاره نمود.

2017 Mercedes Estate E-Class
این E کلاس کروز کنترل تطبیقی را وارد سطح دیگری کرده و این توانایی را دارد تا خودروی دیگری را در فاصله‌ی پیش انتخابی و تا سرعت‌های 210 کیلومتر در ساعت دنبال کند و بدون دخالت راننده در پیچ‌ها حرکت کند.

2017 Mercedes-AMG E43 Sedan
2017 Mercedes-AMG E43 Sedan

دیدن توانایی این خودرو در تغییر خطوط توسط خود دیدنی است. البته معنی سخن این نیست که E کلاس تغییر خطوط را خودش انتخاب خواهد کرد، نه. زمانی که تغییر لاین حرکتی توسط راننده اعلام شد، خودرو این کار را انجام می‌دهد.

این تکنولوژی البته به همراه دستیار ترمز محبوب و سیستم پارک خودکاری که می‌تواند خودرو را به‌صورت دوبله و ستونی پارک کند تکمیل شده است.

Mercedes E-Class Remote Parking Pilot
Mercedes E-Class Remote Parking Pilot

E کلاس همچنین دارای دیگر تجهیزات ایمنی همچون دستیار فرمان گریزان است که در هنگام مانورهای سنگین به گشتاور فرمان می‌افزاید. سیستم دیگر نیز سیستم تشخیص برخورد است که در هنگام خطر باعث می‌شود تا بالشتک‌های کناری صندلی‌های جلو به مرکز خودرو نزدیک‌تر شده تا تأثیر تصادف کاهش یابد.

2017 Mercedes-Benz E300
2017 Mercedes-Benz E300

همه‌ی این سیستم‌ها بدون خطا نیستند. به‌طور مثال، شاید شما بخواهید که به‌طرف چپ بروید و در این حالت موتورسیکلتی در نزدیکی باشد، در این هنگام سیستم این موتورسیکلت را به عنوان یک خودروی در حال نزدیک تشخیص داده و به‌صورت خودکار از ترمز استفاده خواهد کرد.

2017 Mercedes-Benz E300
داخل کابین این خودرو هوشمندانه طراحی شده و دارای دو صفحه‌نمایش 12 اینچی سفارشی است. دومین صفحه‌نمایش جایگزین کیلومتر شمار سنتی پشت فرمان شده و می‌تواند هر چیزی را که راننده می‌خواهد نشان دهد. البته این سیستم به خوبی سیستم کاکپیت مجازی آئودی نیست اما قطعاً نزدیک آن است.


همه‌ی سطوح کابین احساس لوکسی دارند و توجه صورت گرفته به جزئیات فوق العاده است. صندلی‌ها به لطف ماساژور سفارشی پس از 600 کیلومتر رانندگی هنوز راحت هستند. کیفیت صدای خارج شده از سیستم صوتی برمستر خودرو نیز عالی است. E کلاس جدید همچنین دارای سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتوی سازگار با گوشی‌های هوشمند نیز هست.

2017 Mercedes-Benz E300
مرسدس ادعا می‌کند که E کلاس 2017 پیشرفته‌ترین خودرو است. البته که مرسدس درست می‌گوید.
بله دهمین نسل E کلاس دارای بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است که در صنعت خودرو بی‌سابقه بوده است؛ اما این تجهیزات به‌صورت استاندارد وجود ندارند و باید چندین هزار دلار بابت آن‌ها پرداخت کرد. به‌هرحال اگر E کلاس آینده‌ی صنعت خودرو باشد، خب، این آینده بسیار روشن به نظر می‌آید.

2017 Mercedes-Benz E300
نقاط قوت: بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های نیمه خودران، کارایی احساس‌برانگیز پیشرانه‌ی 4 سیلندر، سیستم استارت/استاپ بهبود یافته
نقاط ضعف: تعلل گاه‌به‌گاه در پاسخ پدال گاز، قیمت ویژگی‌های نیمه خودران

مشخصات مرسدس بنز E300 2017

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 241 اسب بخار/370 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت: اعلام نشده
قیمت آغازی: 52150 دلار

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

27 دیدگاه

  1. "فقط انگلستان"
    سوابق: (430 دیدگاه) ,

    بذارید یکی از بزرگترین تجربیات رانندگی خودمو براتون بگم که امیدوارم در موقع لزوم به کارتون بیاد
    وقتی تو جاده خارج از شهر در حال سبقت بودید و ناگهان یه ماشین از روبه رو اومد ونتونستید به لاین خودتون برگردید حالا به هر دلیل یا شانه خاکی سمت مخالف هم ماشین باشه یا اصلن شانه خاکی نداشته باشه ونتونید اونجا هم برید بهترین کار اینه که به ماشینی که تو لاین خودتونه بزنید وبه لاین خودتون برگردید درسته که ماشین هر دوتاتون صدمه جدی می بینه ولی از اینکه که شاخ به شاخ با یه ماشین دیگه یا یه کامیون برخورد کنید که عاقبتش فقط خدا می دونه چی می شه خیلی بهتره امیدوارم همچین شرایطی برای هیچکدومتون پیش نیاد ولی حادثه که خبر نمی کنه اگه یه وقت پیش اومد این کار می تونه خیلی بهتر از هر کار دیگه ای باشه

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      به نظرم فقط یه ا…ق تو این شرایط سبقت میگیره، حقشه به رحمت ایزدی بپیونده تا اینکه به یکی دیگه که تو خط خودشه آسیب بزنه!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      ی بار همچین وضعیتی گیرکردم. شب هم بود و دید کافی نبود انداختم توی شونه خاکی سمت راننده. راه دیگه ای نبود. ب خیر گذشت ب هر حال. نه پل اومد سر رام نه تابلو.
      همیشه باید احتیاط کرد و به رانندگی مغرور نشد. هر چقدر هم خوب باشی 50 درصد قضیه دست خودت نیست.

      پاسخ
  2. امير علي
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    عالیه پس E300 هم از این به بعد وارد ایران میتونه بشه حالا باید منتظر سری ۵ جدید باشیم چه رقابتی بشه البته اگه قیمتارو سوبله چوبله نکنن

    پاسخ
    1. amir2020
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      تو ایران بر اساس قیافه قیمت میذارند نمونه اش c200 جدید که 450 قیمت خورده مطمئن باشید این بیاد ایران زیر 700 نمیشه کسایی که توانایی خرید این ماشین رو دارند باید نخرند تا درس خوبی به این وارد کننده ها بدن متاسفانه هیچ کس تو این مملکت خودشو مقصر نمیدونه

      پاسخ
  3. 제네시스
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    e63 2014 یا 2015 یه چیز دیگه عست

    پاسخ
  4. كوروش
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    خسته شدم از بس تعریف کردم پس :

    دیگه گندش رو دراوردید واقعا برای این لگن ساز های المانی متاسفم ای خا.. یعنی چی که ماشین اینقدر خوب و با کیفیت تولید می کنید واقعا این طراحی ظاهریش کپی و درجه سه و تکراری و احمقانس!!!!!!:/
    واقعا پیشرانش مسخرس ادم باید دیوانه باشه وقتی یکی پراید میزنه و پژو پارس دولوکس با موتور دهه ناصر زرو و بسییییار فروش می کنه بعدش بیاد و یه همچین اشغالی(خخخ) بزنه
    با اون ارم مسخرت و اون چراغای ورپریدت مردشور اون ……

    پاسخ
  5. كوروش
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    شاهین جان دستت درد نکنه مقالت عالی بود

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      ممنون از لطف و محبت شما

      پاسخ
  6. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی داشبوردش خوشکه اون صفحه نمایشش و صفحه های کیلومتر شمارش دکمه و پوشش فیبر کربنیش واقعا زیباست اگر این پورشه پانمرا جدیده نبود به جرات میگم قشنگترین نمای داخلی مال ای کلاسه 2017 هستش

    پاسخ
  7. محمد۲۰
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    پس سال بعد میتونیم هم 530i رو بخریم هم E300 رو!

    پاسخ
  8. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    هیچ مرسدسی رو به اندازه کلاس E دوست ندارم
    چقدر یک ماشین میتونه خوب باشه
    یک سدان بینظیر و باکلاس و مدرن

    پاسخ
  9. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    داخل خودرو قشنگ

    پاسخ
    1. rrr
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      یو اس اس جان چرا شبیه بچه هایی حرف میزنی که تازه زبون باز کردن؟
      داخل خودرو قشنگ! قشنگه
      این ماشین خیلی خوب!خوبه
      آیودی بینظیر! بینظیره
      فراری بهترین! بهترینه

      پاسخ
  10. سیدعلیرضا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بی صبرانه منتظر E63 AMG جدید هستم.

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    کابینش مثل همیشه عالیه.

    پاسخ
  12. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    یه بنز به تمام معنا بوده و هست با تنوع بالایی که دست خریدارو باز میزاره …
    امیدوارم سری 5 جدید زودتر معرفی بشه تا شاهد یه رقابت سفت و سخت دیگه باشیم.
    ممنون شاهین خان

    پاسخ
  13. adel
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    مثل همیشه عالی، واقعا بی نظیره…. خوش بحال خارجی ها که میتونن به راحتی صاحب همچنی ماشینی بشن. اون وقت این ماشین واسه ما به دلار خودشون حداقل 200 هزاردلار آب میخوره ، یعنی چقدر سود میبرن این دلال های بی وجدان…

    پاسخ
  14. Regera 1790
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    به نظر من یه خورده استایل پشت ماشین (مخصوصا چراغای عقب ماشین) شبیه دنا ماست. البته یه خورده شبیه.
    این کجا و آن کجا….

    پاسخ
  15. علي تبريزي
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    بنز E کلاس یعنی تاکسی، همش منو یاد تاکسی هایی میندازه که آلمان سوار شده بودم

    پاسخ
  16. آرش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    محمد رضای عزیز بعضی وقتا پیش میاد.من خودم به شخصه یکبارسبقت گرفتم و طبق یک اتفاق واقعا نادر ماشین یهو افت توان شدیدی پیدا کرد،انگار یکی از پشت ماشینو گرفته بود نمیزاشت بره،از رو به رو هم ماشین میومد.پشتمم ماشین بود که داشت با من سبقت میگرفت.کنارمم ماشین.شونه خاکی هم نداشت.یه دشت کنارم بود که حداقل یک متر اختلاف ارتفاع داشت با جاده.حالا اینکه چجوری جون سالم به در بردیم بماند.در آخر زدم کنار و طبق گفته ی مکانیک،سیلندر چهار ماشین از کار افتاده بود و کمپرسش صفر بود.

    پاسخ
  17. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دیگه حرفی ندارم با این همه زیبایی و کلاس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.