تیونینگ مرسدس GLE 63 AMG توسط برابوس

کمپانی تیونینگ برابوس مایل است که تمام خودروهای با نشان AMG را تیونینگ کند و این بدان معنی است که شاسی‌بلند GLE 63 هم از این سفارشی‌سازی مستثنا نیست.

Brabus Mercedes-AMG GLE 63
Brabus Mercedes-AMG GLE 63

یکی از آخرین برنامه‌هایی که به چرخه‌ی برابوس اضافه شده است مرسدس GLE است که در مدل جدید می‌توان گفت چیز جدیدی به مشخصاتش اضافه نشده است. این وضعیت در مدل کوپه GLE نمود بیشتری هم پیدا کرده است.

Brabus Mercedes-AMG GLE 63
Brabus Mercedes-AMG GLE 63

برابوس توانسته 690 اسب بخار نیرو از موتور 5.5 لیتری هشت سیلندر توربوی دوقلوی این خودرو بیرون بکشد. این میزان نیرو که 114 اسب بخار بیشتر از مدل استاندارد 576 اسب بخاری است با اصلاحات زیاد در خودرو به وجود آمده است. اصلاحاتی که شامل توربوشارژر های جدید، کمپرسور بزرگ‌تر و پوشش‌های بازتاب گرمای طلا در لوله‌های ورودی می‌شود.

Brabus Mercedes-AMG GLE 63
Brabus Mercedes-AMG GLE 63

قطعات جدید این خودرو همچنین با روش احتراق و تزریق جدیدی همراه شده است که باعث تقویت گشتاور خروجی این خودرو شده است. با این اصلاحات پیک بالای گشتاور حالا به 960 نیوتن متر، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به 4.0 ثانیه و نهایت سرعت این خودرو به 300 کیلومتر بر ساعت رسیده است.


برابوس البته برای راضی نگه‌داشتن مشتاقان سرعت مدل دیگری را هم برنامه‌ریزی کرده است. مدلی که برابوس تدارک دیده این خودروی 4×4 را به یک سوپراسپرت سطح بالای با ارزش تبدیل می‌کند.GLE 63 با این پکیج از همان پیشرانه قبلی 838 اسب بخار نیرو و 1450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با تولید چنین نیرو شگفت‌انگیزی این شاسی‌بلند 2150 کیلوگرمی تنها در 3.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سرعت نهایی این مدل هم به‌صورت الکترونیکی روی 320 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Brabus Mercedes-AMG GLE 63
Brabus Mercedes-AMG GLE 63

Brabus Mercedes-AMG GLE 63
Brabus Mercedes-AMG GLE 63

یکی دیگر از اصلاحاتی که باعث بهبود عملکرد خودرو شده کیت برابوس است. این کیت فیبر کربنی شامل اسپویلر جلو، ورودی هواهای کناری، دیفلکتور یا منحرف‌کننده جریان عقب، دیفیوزر و دیگر قطعات خام کربنی می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

4 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    بدون تیونینگش قشنگتر بود ولی به هر حال بازم بنزه دیگه.

    پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    کیت بدنه ای که واسه ML 63 توی 2013 داده بود خوشکل تر بود…
    من بیشتر کاری که تیون کارای شخصی روی ظاهر ماشین انجام میدن و خوشکلش میکنن دوست دارم اینکه دست به موتورش میزنن و از حالت استاندارد خود تیونر رسمی کارخونه درش میارن و حداکثر فشار رو به موتور وارد میکنن اونم واسه 0.2 یا 0.4 ثانیه و این حدودا زیاد حال نمیکنم

    پاسخ
  3. 창세기
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    امروز یکبار دیگه با e63 رانندگی کردم.. لامصب عجب موشکیه، گاز نمیشه بش بدی!! فک کنم اگه با یه آونتادور درگ کنه پا به پاش بره

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4263 دیدگاه) ,

    عالیه. خودش که حرف نداره، برابوس هم که دیگه سنگ تموم گذاشته.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.