مرسدس بنز

جزئیات بیشتر درباره مرسدس کلاس S روباز

پس از رونمایی باشکوه کلاس S روباز در IAA امسال بالاخره اطلاعات دقیق‌تر آن منتشر شد. پس چنددقیقه‌ای چشم‌هایتان را از نمایشگر برندارید تا باهم این اطلاعات را مطالعه و بررسی کنیم.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet 2016
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet 2016
مرسدس بنز حساسیت خاصی روی این مورد دارد که کلاس S کابریولت اولین محصول لوکس ۴ نفره‌ی روباز آن‌ها از ۱۹۷۱ (سالی که فروش کد W111 متوقف شد) تاکنون است. این نکته حضور ۲۲۰ SE روباز مدل ۱۹۶۱ را در اولین تصاویر رسانه‌ای کمپانی کاملاً توجیه می‌کند و درعین‌حال به‌طور زیرکانه‌ای اشاره به این دارد که سطح لوکس بودن کابریولت جدید خیلی با جد ۵۰ ساله‌اش متفاوت است!

Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet
Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet
نمای بیرونی
خطوط سیال بدنه بیشتر شبیه به نسخه کوپه است و از نسخه سدان کمی فاصله دارد. سقف در حالت بسته نمای یکدست ظاهری را بر هم نمی‌زند و با جنس خاصش به‌نوعی به بخشی از آن تبدیل می‌شود! برای باز و بسته شدن این سقفِ نرم تنها حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است و بالاتر از حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (۵۹.۵ کیلومتر بر ساعت) امکان تغییر حالت آن وجود ندارد. ضریب درگ بدنه نیز به عدد ۰.۲۹ رسیده که نوعی معیار در کلاس خودش به‌حساب می‌آید و واقعاً راضی‌کننده است.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet
Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet
کابین
داخل کابین داشبورد و کنسول با همان نمایشگرهای TFT دوقلو و طرح کشیده‌ی خود شبیه نسخه کوپه است اما در بعضی قسمت‌ها مثل پنل درب‌ها تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. تقریباً تمامی مسائل ازجمله ادوات مختلف، نویگیشن و سامانه اطلاعات و سرگرمی داخل نمایشگرها قرارگرفته‌اند. چرم ناپا (Nappa) تمامی فضا را پرکرده و در چندین رنگ ازجمله ترکیب خاص پورسلین (Porcelain) و آبی عمیق دریا قابل سفارش است.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
قوای فنی و تعلیق
برای مدل پایه (S500) پیشرانه ۸ سیلندر ۴۴۹ اسب بخاری تعبیه‌شده که در کنار جعبه‌دنده ۹ سرعته ۹جی-ترونیک (۹G-Tronic) انجام‌وظیفه می‌کند. در ادامه نیز نمونه ۸ سیلندر توربو دوقلوی دست‌ساز مرسدس-آاِم‌گ قرار دارد که ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار جعبه‌دنده ۷ سرعته آاِم‌‌گ اسپیدشیفت اِم‌سی‌تی (AMG Speedshift MCT) قرار می‌دهد تا S63 را در ۳.۹ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برساند و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را برایش قابل‌لمس کند.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
سامانه تعلیق برای S500 از نوع بادی خواهد بود. به‌طورکلی مرسدس بنز این سامانه را با ورود کابریولت جدید خود دوباره روی کار آورده که در حالت‌های راحت (Comfort) و اسپورت (Sport) قابل تنظیم است. در کنار آن میله‌های ضد غلتش در جلو و حامل‌های ساب‌فرِیم (subframe) سفت‌تر در عقب کمک می‌کنند تا کلاس S روباز طبق ادعای خودِ کمپانی به “راحت‌ترین خودروی روباز دنیا” تبدیل شود.
درباره سامانه انتقال قدرت هم باید اشاره‌کنم که در بازار انگلستان تنها مدل دیفرانسیل عقب به فروش می‌رسد اما برای سایر بازارها مدل فورماتیک هم در دسترس خواهد بود.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015
تجهیزات
سامانه‌ Aircap نقش محافظت بیشتر سرنشینان را در مقابل هوای بیرون دارد. Airscarf نیز همان شال‌گردن گرمی است که دور گردن هر چهار سرنشین را می‌گیرد تا در کنار زیر آرنجی‌ها و صندلی‌های عقب گرم شونده و کنترل تهویه هوای تمام‌خودکار چیزی برای نگرانی وجود نداشته باشد. کنترل تِرموترونیک تهویه هوا بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و بسته به این‌که سقف باز است یا بسته میزان رطوبت شیشه جلو را اندازه می‌گیرد تا از بخار کردن آن جلوگیری کند، همچنین کیفیت هوای اطراف کلاس S را بررسی می‌کند و حتی قابلیت تنظیم خروجی را بر اساس شدت تابش نور خورشید دارد. سامانه دیگری برای تقسیم‌بندی فضای بار عقب تعبیه‌شده که با توجه به وضعیت سقف وارد عمل می‌شود، به‌طوری‌که در حالت باز از وجود فضای کافی برای سایر ادوات اطمینان حاصل می‌کند و اگر فضا اشغال‌شده باشد کلاً مانع باز شدن سقف می‌شود. برای ترمز‌ها می‌توان نمونه سفارشی سرامیک کامپوزیت را انتخاب کرد که نسبت به انواع استاندارد ۲۰ درصد سبک‌ترند و درعین‌حال به‌خوبی از پس نگه‌داشتن این کابریولت جوان ۲ تنی برمی‌آیند.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
مرسدس کلاس S روباز پس از ورود به بازار با قیمتی بالاتر از نسخه کوپه رقیب قدری برای امثال بنتلی کانتیننتال جی‌تی روباز خواهد شد. برچسب رسمی آن برای بازار انگلستان هنوز اعلام‌نشده اما گمانه‌زنی‌ها رقمی حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند را (برای کد ۵۰۰) به دست می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جون میده برای جاده های شمال
    جاده های شمال محال یادم برم اون همه شور و حال محال یادم بره
    .
    .
    .
    هر چی قیمت بگیره ارزش داره
    آخه بنز یه چیز دیگه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      یه سوال : چرا در انگلستان فقط مدل دیفرانسیل عقب به فروش می رود ولی در بقیه بازارها مدل فورماتیک هم قابل انتخاب است ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        الان شما شهروند لندن هستین که میخواید از مدل 4MATIC اش استفاده کنین ولی نمیشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Pooya

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام. از طراحی های جدید مرسدس بنز خوشم نمیاد. خداحافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      سلام…خداحافظ :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad_boss429

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      برعکس من
      طراحی های اخیر بنز فوق العادس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mohsen

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ای کاش به CLS دست نزنه یعنی مات قیافشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ali ayat

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      خدافظ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. شایان

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      پویا کجا به سلامتی بودی حالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امين

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    مرسدس واقعا بصورت استادانه طراحی داخلی و نمای جلوی مدلاشو ساخته ولی شخصا چراغای عقب و اون پف سپر عقبی که تو اس و سی کوپه و cls درس کرده زیاد خوشایند نمیاد ولی بازم بنز ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. farhad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    طراحی های جدید بنز خیلی بهتر شده از بیمر جلو زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالی. عالی. مرحبا. احسنت. آفرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. real

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    معرکست
    میگما هنوزم هنر نزد ایرانیان است!؟
    شیشه کوچیک عقب پرایدو بعد بیست سال ورداشتن جاش بدنه کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      یعنی هنر از نظر تو اتومبیله؟؟(صنعت و هنر)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amin.

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (211 ديدگاه)

        اتومبیل یکی از زیباترین و بهترین جاهایی هست که هنر میتونه خودش رو نشون بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سينا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کى میگه من آدمى هستم که فقط خودمو دوست دارم ؟ من مرسدس s class رو هم دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رهگذر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ماشین بسیار هوشمند!! یعنی چیزی که از مرسدس توقع داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    الحق و الانصاف عالی عالی عالی …
    البته بغیر از چراغ های عقب اش ، که باهاش حال نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تنها مشکلم باهاش امپرهاشه که سینما درست کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا سقف متحرک پارچه ای برای اینا حیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا