رونمایی رسمی کانسپت مرسدس-مایباخ 6

سرانجام پس از انتشار تیزرهای متعدد و گمانه‌زنی‌های فراوان، مرسدس بنز رسماً از کانسپت خارق‌العادهٔ «ویژن مرسدس-میباخ 6» در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی کرد. طراحی بیرونی ساده و جذاب این خودرو از خودروهایی متعلق به دههٔ 30 میلادی مانند بوگاتی‌های قبل از جنگ جهانی دوم و تابوت لاگوس الهام گرفته است. به نظر می‌رسد ویژن 6 از بهترین پروفایل برخوردار باشد چراکه خطوط جریانی بدنهٔ آن واقعاً تحسین‌برانگیزند و استفاده از نوار کروم در روی آن‌ها نیز به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است.

Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept
Vision Mercedes-Maybach 6 concept

این کانسپت دیدنی، از درهای گالوینگ استفاده می‌کند که ویژگی فوق‌العاده‌ای جهت یادآوری گذشتهٔ مرسدس بنز محسوب می‌شود. در قسمت جلو یک جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی دیده می‌شود که دو چراغ جلو که فقط از یک خط LED تشکیل‌شده‌اند در اطراف آن قرارگرفته است. همچنین طراحان مرسدس به زیبایی، قسمت عقبی خودرو را با یک طراحی منحنی و پیچیده شکل داده‌اند درحالی‌که یک بالهٔ کوچک، شیشهٔ عقب را به دو قسمت تقسیم کرده است.

Vision Mercedes-Maybach 6 concept

Vision Mercedes-Maybach 6 concept
ویژن 6 خودرویی عظیم‌الجثه و بسیار باابهت است به‌گونه‌ای که با طولی معادل 5.7 متر حدود 10 سانتیمتر بزرگ‌تر از رولزرویس فانتوم کوپه است. هرچند کانسپت مرسدس-میباخ با ارتفاع 1328 میلی‌متر کوتاه‌تر از فانتوم کوپه با ارتفاع 1598 میلی‌متر است اما همچنان بزرگ‌تر از فانتوم به نظر می‌رسد. طراحان میباخ این خودرو را مشابه مدل اکسلرو که در سال 2004 معرفی شد، با دماغه‌ای کشیده و کابینی که به سمت عقب تمایل دارد طراحی کرده‌اند درحالی‌که رینگ‌های بزرگ 24 اینچی نیز در زیر ماشین خودنمایی می‌کنند. با توجه به کانسپت بودن این خودرو، طراحان کاملاً آزادانه عمل کرده‌اند چراکه ملزم به رعایت قوانین خودروهای تولیدی نبوده‌اند. به همین دلیل برخی از ویژگی‌های ویژن 6 برخلاف دیگر خودروهای جاده‌ای دنیا است.

Mercedes-Maybach-Vision-6-4

Mercedes-Maybach-Vision-6-2

در داخل خودرو اما برخلاف ظاهر کلاسیک آن‌که از خودروهای قدیمی الهام گرفته است، هیچ نشانه‌ای از کلاسیک بودن دیده نمی‌شود چراکه اتاق ویژن 6 کاملاً متعلق به آینده بوده و حتی بیشتر از ظاهر خودرو درخور توجه است. این خودرو ازلحاظ فنی یک کوپهٔ 2+2 است اما سرنشینان جلویی بهترین شرایط را خواهند داشت. آن‌ها در صندلی‌های عمیق نشسته و از طریق سیستم واقعیت مجازی می‌توانند تمامی اطلاعات را روی شیشهٔ جلو مطالعه کنند. بااین‌وجود درحالی‌که مرسدس بنز در مدل‌های تولیدی خود به‌آرامی در حال کنار گذاشتن صفحه آمپرهای سنتی و استفاده از نمایشگرهای لمسی بجای آن است اما در کانسپت میباخ 6 همچنان دو دایرهٔ سنتی صفحه آمپر وجود دارد. داشبورد، تریم درها و صندلی‌ها همه و همه دارای طراحی جریان متصل هستند که سازنده لقب سالن 360 درجه را به آن داده است. جهت افزایش جنبه‌های لوکس خودرو نیز در جای‌جای اتاق از تریم‌های چوبی متعددی استفاده‌شده است.


قوای محرکهٔ کانسپت ویژن 6 آیندهٔ میباخ را نشان می‌دهد چراکه این خودرو مجهز به چهار موتور الکتریکی شده است که هریک در یکی از چرخ‌ها نصب شده و خروجی کلی آن‌ها برابر با 750 اسب بخار است. این قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند کوپهٔ غول‌پیکر میباخ را در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر در ساعت محدودشده است. یک پک باطری 80 کیلووات ساعتی نیز در کف خودرو نصب‌شده که بُرد آن‌را با یک‌بار شارژ به بیش از 320 کیلومتر طبق آزمون‌های سازمان حافظت محیط‌زیست یا بیش از 500 کیلومتر طبق ارزیابی جدید چرخهٔ رانندگی اروپا می‌رساند. یکی از ویژگی‌های مهم میباخ ویژن 6 عملکرد سریع قوای محرکهٔ الکتریکی آن است به‌گونه‌ای که سازندهٔ آلمانی می‌گوید از طریق سیستم شارژ 350 کیلووات ساعتی آن می‌توان شارژ موردنیاز جهت پیمودن 100 کیلومتر را فقط در 5 دقیقه تأمین نمود. همچنین امکان شارژ خودرو از طریق شارژرهای بی‌سیم نیز فراهم‌شده است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

31 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    بابا این دیگه چیه!!
    عالیه
    در فیلم بسیار زیبای Parker یک قسمتش خیلی به حس الان من میخوره. به نظرم حکایت خیلی از ماست. در این سکانس جنیفر لوپز وقتی از زندگیش شکایت میکنه میگه((( اینجا در palm beach کسایی سوار ماشین های آنچنانی میشن و خونه های گرون قیمت میخرن خیلیاشون در عمرشون یک ساعت هم کار نکردن. ولی من با خیال آیندم زندگی میکنم. )))

    پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    خیییییییییییییییلی غوووووووووووووووووول

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    هرچند زیبایی یک مساله نسبی و سلیقه ای هست. اما شخصا بنظرم طراحی زیبایی نداره، بویژه قسمت عقب.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      به نظر من که طراحی قشنگی داره

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    ماشین جالبیه ولی به سلیقه ی من نمیخوره، از RR 103EX Vision بیشتر خوشم میاد.

    پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    طراحی جلو و کنار و داخلیش محشره منتهی انگار خسته شده بودنند خواستند یکجورایی تمامش کنند برا همین طراحی عقبش خیلی دلچسب نیست مخصوصا اون دوتا شیشه کوچیک
    منتهی فکر کنم رانندگی این ماشین خیلی مشکل باشه

    پاسخ
  6. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    خیلی با ابهت و شیکه…فوق العادس!

    پاسخ
  7. Rasool
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من برا افرادی که دنبال متفاوت بودن هستن، بهترین گزینه هست

    پاسخ
  8. Vahid porsche
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    این راه بخاد بره کفش گیر نمیکنه به سرعت گیر مثلا؟ من همش نگران اینم😐

    پاسخ
  9. ali agha
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    کانسپت فوق العاده ایه…
    ولی ماشینی رو که داشبورد داشته باشه ترجیه میدم. بدون داشبورد داخل ماشین خیلی خالیه…
    داماغه بزرگ هم به ماشین خیلی ابهت میده و لی فک کنم از لذت رانندگی کم کنه آخه خیلی دید آدم کم میشه و رانندگی یخورده سخت میشه.

    پاسخ
  10. Germany
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    ینی دارین از این ماشین ایراد میگیرین و کارشناسیش میکنین

    حرفی برای گفتن نیست

    پاسخ
    1. ali agha
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      نه فقط سلیقه خودمو در مورد کانسپتا گفتم…
      اولش گفتم که ماشین فوق العاده ایه

      پاسخ
  11. لیدی مری کاترینا رولز
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    با درود دوباره به شما دوست بسیار عزیز امیر دهقان
    وسپاس بی کران از مقاله شما واطلاعات عالی و بسیار ارزشمند شما دوست بسیار عزیز وارایه مشخصات مرسدس-مایباخ ویژن 6
    ولی احتملا یک مدل کوپه مرسدس می باخ از نوع هیبرید سری با مشخاصات فتی نزدیک مدل کانسپت ویژن 6 تولید میشود مخصوصا در این زمان که بخاطر مسایل زیست محیطی ارایه مدل هیبرید در دستور کار قرار دارد مخصوصا مدل های هیبرید سری که سیستم انتقال سنتی (گیربکس ) حذف میشود و بخاطر همین از کارایی سادگی وارزنتر نسبت به هیبرید موازی مثل بی ام دبلیو ای 8 است وهیبرید سری مثل بی ام دبلیو ای ۳
    فقط اگر امکان دارد توضیح بفرمایید یک باتری ۱۲۰ اسبی چطور 750 اسب بخار قدرت تولید می کنند قیمت این مدل در سایت های بریتانیایی یک میلیون پوند براورد شده است
    راستی در سایت زیر رپلیکای اتوموبیل های می باخ فراری مرسدس رولز-رویس وبنتلی وغیر عرصه میشود
    با سپاس دوباره از شما دوست عزیز
    دوستدار شما لیدی مری کاترینا رولز
    http://www.srfoosecars.com/maybach-exelero.php

    پاسخ
  12. مهرداد
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    یک ساعته دارم به کامنتها میخندم کارشناسان محترم پدالی دارن این ماشین رو کارشناسی میکنن حتی نمیدونن طراحی خودرو یعنی چی 😂😂😂 به کجا داریم میریم طرف با شلوارک روی مبل لم داده دا ره کافی میکس رو‌میخوره بعد این ماشین رو نقد میکنه

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (868 دیدگاه) ,

      خیلی هم مطمئن نباش بلاخره سابقه چندین سال طراحی و تدریس رو دست کم نگیر

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل BMW E9
      BMW E9
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      سلام بر مهرداد بزرگ که واقعا ما رو روشن کردن که اگه کلاس طراحی نرفتید و یک دفتر و میز و کت و شلوار ندارید نباید درباره ی طراحی ماشین حرف بزنیم.
      آقای محترم ببین ما داریم انتقاد می کنیم و نظرات خودمون رو درباره ی طراحی میگیم که در تمام دنیا هم همینه مردم سلیقه های متفاوتی دارن و نمیشه یک ماشین بی نقص ساخت.
      اگه قرار بود انتقاد نکنیم دیگه رقابت بین کمپانی ها نبود، کمپانی های بزرگ یه طراحی نه چندان جالب و موتور ضعیف میزاشتن رو ماشیش هاشون و می گفتن بیا اینو ما ساختیم ( مرسدس، بی ام و، فورد و… ) چون ما معروفیم پس ماشین هامون رو باید همه دوست داشته باشن و حق ندارن انتقاد کنن.
      شما درواقع میگید همه جا دیکتاتوری باشه دیگه.

      پاسخ
  13. محمد حسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    از ماشین هایی که زیادی خوشگل هستن حالم به هم میخوره! ماشین باید یه خورده رگه های بی ریختی هم توش باشه تا به مذاقم خوش بیاد! اما من اینو هرچی نگاهش میکنم نقصی توش نمی بینم! خب بنزه دیگه!

    پاسخ
  14. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    بسیار جذاب و پر ابهت اما به نظر من ماشین های الکتریکی نسبت به وزنی که با اضافه کردن پیل ها بدست میارن حداقل باید خود ماشین سبک وزن باشه کاری که بی ام و با سری iمی کنه این خودرو یک اثر هنریه و تکمیل کنندش یک موتور دوازده سیلندر وحشی که این هیکل بزرگ جابه جا کنه نه یک موتور الکتریکی امیدوارم به تولید برسه

    پاسخ
  15. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    توی یه عکس ازش زیر کاپوتشو نشون داده بود،دو محفظه ک چمدون مخصوص بنز توش قرار میگیره و دومحفظه درب دار بزرگ ک توش بطری و استکان و بشقاب و قاشق چنگال قرار داره،پشت شیشه عقب هم یک محفظه دیگه برا بطری نوشیدنی و چیزای دیگه هس،بنز فکر همه چیزو کرده، واقعا این خودرو فوووق العادس،ابهت خاصی داره

    پاسخ
  16. fara2001
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    از همه جالب تر لایک و دیسلایکهایست که واسه سلیقه دوستان داده شده

    پاسخ
  17. sina
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    عجیب ترین کمپانیه تا به بهترین چیزی که میخواد نرسه رو نمیکنه چی تو سرشه واقعا این کمپانی و امثالش استحقاق بهترین بودن رو دارن بر خلاف خودرسازی ما که سالهاست درگیر تعویض کاپوت و چراغه

    پاسخ
  18. mahmoodjoudaki
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.این خودرو سلطان خودروهای تشریفاتی خاص خواهد شد .فقط ای کاش حدود قیمتش را معلوم می کردن.طراحی ایرودینامیکی فوق العاده ی داره ترکیب رینگ ولاستیک وبدنه بسیار زیبااست .خلاصه که محششششششششره.

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل علي رضا
    علي رضا
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    جالبه طراحی خودرو ها داره دوباره به قبل بر می گرده و شبیه خودرو های کلاسیک میشه..
    اینم خیلی قشنگ و کلاسیکه مخصوصا او شیشه ی دوتایی عقبش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.