مرسدس بنز

سیستم‌های ذخیره انرژی مرسدس برای خانوارهای بریتانیایی

شاید برخی افراد با بخش انرژی مرسدس بنز آشنایی چندانی نداشته باشند اما باید گفت این بخش از کمپانی وظیفه‌ی فروش سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی را بر عهده دارد. این سیستم‌ها توسط Accuomotive که کاملاً تحت تملک دایملر قرار دارد در آلمان ساخته می‌شوند. ۵۰۰ میلیون یورو در تأسیسات تولید واقع در کامنز سرمایه‌گذاری شده و حدود ۱۰۰ متخصص باتری برای بهبود و فوق‌العاده‌تر کردن این تکنولوژی مشغول به کار هستند.


این سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی در واقع در ابتدا برای پروسه‌های عملیاتی صنعت خودرو توسعه یافته بودند اما هم‌اکنون مجموعه باتری‌های لیتیوم-یون در خدمت خانوارها قرار دارند. خانوارهای بریتانیایی می‌توانند از بین چندین راه‌حل انرژی مختلف و ۸ واحد (ماژول) باتری، سیستم‌های مناسب خود را انتخاب کنند.


هر ماژول دارای ظرفیت انرژی ۲.۵ کیلووات ساعتی است بنابراین بزرگ‌ترین پکیج در دسترس با ۸ ماژول دارای حداکثر ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعتی می‌باشد. این تکنولوژی در بیش از ۸۰ هزار خودروی پلاگین هیبریدی و الکتریکی مرسدس (از سال ۲۰۱۲ تاکنون) بکار رفته است. این کاربرد جدید به خانوارهایی که دارای سیستم‌های انرژی خورشیدی هستند اجازه می‌دهد تا قدرت مازاد را بدون تقریباً هیچ‌گونه تلفاتی ذخیره کنند.


شرکت مرسدس بنز انرژی، دارای شبکه‌ی توزیع در بریتانیا بوده و مسئول فروش سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی است و این شرکت همچنین با شرکای واجد شرایط برای نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها همکاری می‌کند. این محصول عموماً شامل یک سیستم خورشیدی، سیستم مدیریت انرژی، مبدل باتری و خود واحد ذخیره‌ی انرژی است.


این سیستم‌ها از اواخر سال جاری در ایالات‌متحده و با گارانتی ۱۰ ساله عرضه خواهند شد و آن‌ها را می‌توان روی دیوار یا کف خانه نصب کرد. مرسدس می‌گوید این سیستم‌ها تقریباً بدون صدا هستند. به علاوه، تولید یک نسخه‌ی ولتاژ بالا در دستور کار بوده و بعداً عرضه خواهد شد.


سیستم ذخیره‌ی انرژی مرسدس بنز در آفریقای جنوبی، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ نیز در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Madjid911 GT2

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دایملر یک غول صنعتیه
    خیلی هنر میخواد BMW چندین ساله داره باهاش پا به پا رقابت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BMW

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (572 ديدگاه)

      و خیلی هنره که آئودی که پشتش غول آلمان فولکس واگن هست تو فروش از این دو کم میاره با اون همه هزینه تحقیقو توسعه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        کاش اون روحیه ی اتحاد و هم بستکی که بین دوستان امریکایی باز وجود داره بین ما هم بود و خیلی از واقعیاتی که به ضرر همدیگه هست رو نمیگفتیم ، چه برسه به اینکه از روی حدس و‌ گمان چرت و‌پرت بگیم و آبروی یک خودروساز رو‌ در خطر بندازیم ( قصد جسارت ندارم )
        از این جهت واقعا به دوستان امریکایی باز غبطه میخورم و به حال خودمون تاسف….

        دوست عزیز ، هزینه ای که بنتلی ، بوگاتی ، لامبوورگینی ، رو‌سر پا نگه داشته از جیب همین آئودی داره تامین میشه.
        حتی خود فولکس واگن هم در سال گذشته کاهش فروش داشته و ضرر داده
        بعضی مجلات خودرویی گفتن بزرگترین بازنده ی دیزل گیت آئودی و بعدش پورشه بود و‌ درست هم گفتن ، دیزل گیت آئودی رو‌ از برنامه هاش عقب انداخت.
        نقلب رو فولکس کرد و ضررش متوجه آئودی شد.
        آئودی برای فصل ۲۰۱۶ حتی تیم فرمول ۱ رو هم درست کرده که دید دیگه توان تامین هزینه رو‌ نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا