مرسدس بنز اسپرینتر 2014

مرسدس بنز به تازگی مدل بروز شده ون فول سایز خود را معرفی کرد؛ خودرویی که تحویل اولین سری آن از اوایل شهرویرماه 92 در بازارهای اروپایی آغاز می شود . . .

2014 Mercedes Sprinter
2014 Mercedes Sprinter

در این فیس لیفت که با شعار “ظاهر متمایز” انجام شده می توان به تغییراتی مانند طراحی مجدد جلوپنجره، کاپوت و سپرها و چراغ های جدید و کاهش ارتفاع تعلیق پی برد. اما کمترین تغییرات در نمای داخلی صورت گرفته چراکه به گفته مرسدس این بروز رسانی تنها شامل روکش چرمی صندلی ها، فرمان و اهرم دنده جدید، بهبود سیستم پخش و استفاده از سیستم راهیابی Becker MAP PILOT می شود.

2014 Mercedes Sprinter
2014 Mercedes Sprinter

هنوز مشخصات فنی اسپرینتر منتشر نشده اما با این حال می دانیم که پیشرانه های متفاوتی با استاندارد یورو6 از چهارسیلندر گرفته تا شش سیلندر دیزلی که قدرتشان مابین 95 تا 190 اسب بخار متغیرست قابل سفارش خواهند بود؛ همچنین مرسدس یک پیشرانه 1.8 لیتری سوپرشارژ (بنزینی یا گازسوز) نیز تدارک دیده که 156 اسب بخار قدرت دارد. اسپرینتر 2014 با مصرف سوختی که حداکثر به 6.3 لیتر می رسد، اقتصادی و بهینه ترین ونی است که تاکنون وارد بازارهای جهانی شده. برای گیربکس نیز بسته به نوع موتور می توان از شش سرعته دستی با سیستم بهینه سازی ECO-Gear یا هفت سرعته اتومات استفاده کرد.

در بحث امکانات هم اسپرینتر 2014 حرف های جدیدی برای گفتن دارد. اسپرینتر برای نخستین بار به پنج سیستم ایمنی مجهز شده؛ شامل سیستم جلوگیری از اثر بادهای جانبی ناگهانی (Crosswind Assist) و تنظیم اتومات ارتفاع نور چراغ های جلو (High beam Assist) هردو بصورت استاندارد و سیستم پیش گیری از تصادف، هشدار دهنده نقطه کور و هشدار دهنده تغییر لاین نیز بصورت سفارشی است.

18 دیدگاه

  1. feri
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    به بنز نمیاد از اینجور چیزا بسازه… ساختن ون و وانت و شاسی بلند و… تخصص شرکت های امریکاییه!!!
    ولی ساخت ماشین های لوکس و ایمن و… یه جورایی خوراک بنزه…

    پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        ایندفعه این حرف رو بزنی ناراحت میشم ………با ارم فولکس یعنی چی

        پاسخ
    1. sean
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      هاها بابا اختیار دارید!

      بنز یکی از از قوی ترین شرکت ها توی ساخت خودروهای ترانزیت هستش، همین اتوبوس های شهری ایران همشون بنز اند که البته جدیدا کمپانی های چینی جایگزینشون شدند

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (793 دیدگاه) ,

        اگه منظوزت اتوبوسهای رویال سفره که اینارو تو شرکت عقاب سرهم بندی میکنن تو دست انداز که میره تنت میلرزه
        انگشت کوچیه ولو و man هم نمیشه
        بنز که تو ایران تولید بشه فقط شکل بنزو داره

        پاسخ
    2. فرشید
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      اتفاقا خوراک بنز خودرو های تجاری و سنگینه از قبیل اکتروس ، اکسور ، اتگو با انواع موتورهای سری BR400 – BR500 و BR900 که پیشتاز تکنولوژی های جدید و پیشرفته دیزلی هستند(مثل Blue Teck) و از طرفی با توجه به سلیقه مشتری ها شرکت دایملر تو اروپا کشنده های بدون دماغ و در امریکاکشنده های دماغدار با عنوان FREIGHT LINER تولید میکنه و کلی طرفدار پر و پا قرص داره

      پاسخ
  2. man
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واسه همینه که عاشق بنز نیستم.چون یه زمونی بنز ,خاور و بنز ده چرخ هم(به قول ایرونیا) میزده.تعجب نداره که.کلا از شرکتایی که هم سواری و هم کامیون یا ون میسازن خوشم نیاد مث ولوو رنو و….
    وقتی بنز داره s کلاسو میزنه دیگه چکار به ون داره واللا!

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    دعوا نکنید با هم دوست باشید
    نه بنز، نه مان، نه اسکانیا، نه ولوو
    تکنولوژی و ایمنی و قدرت میخواین:
    فقط ون دلیکا و کامیون هوو و دانگ فانگ…
    🙂

    پاسخ
  4. محمد.............
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    دوستان واسه شما هم اینجوریه که تو صفحه(قیمت جدید خودروها با فرمول شورای رقابت
    )خراب شده و کامنت حذف شدن و امکان نظر دادن هم نیست؟چرا اینجوری شده عجیبههههههههههههههه

    پاسخ
  5. مهران
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    به نظر من کسی که بخواد اینو بگیره بهتره بره یه فورد ترانزیت بگیره خیالشو راحت کنه

    پاسخ
  6. جاوید
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    من یه دونه از این وانت ها می خوام جون میده برای حمل نقل یخچال و گاز و لباسشویی و تخت و خواب و خوشخواب و… هر چی که بگی…

    پاسخ
  7. اشکان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    در برابر تمام این حرف ها باید گفت که ما وانت کارا را داریم

    پاسخ
  8. جعفر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا حماقته محضه هرکی فک کنه بنز میتونه ماشین سنگین بزنه مثلا همین بنز خاور افتضاهه بهش میگن سرطان جاده

    پاسخ
  9. کارشناس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان در یکسال گذشته ضرر و زیان کردند؛ بنابراین هم اکنون زمان رونق بازار است و باید فروش را رونق داد.
    غیر شفاف بودن و کارشناسی نبودن تصمیمات در بازار خودرو، بیش از این به صلاح نیست.
    قیمت هایی که در اسفند 90 برای خودرو تعیین کردند، موجب ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان شده است، به این معنا که ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان ضرر کرده اند. این در حالی است که چند ماهی است که شورای رقابت نیز به بهانه تعیین فرمول قیمتگذاری خودرو، سبب شده تا خرید و فروش در بازار صورت نگیرد و تولید نیز در سردرگمی به سر ببرد.
    بارها به مسئولان تذکر داده بودم که اگر ضرر و زیان خودروسازان جبران نشود، آنها ورشکست خواهند شد؛ همانطور که هم اکنون 30 درصد قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان ورشکست شده اندو همین امر، کاهش قطعه رسانی به خطوط تولید خودرو را در پی داشته و در نهایت، تولید خودرو کاهش یافته است.
    ادامه روند مذکور در سال جاری به خصوص همزمان با ورود افراد غیرکارشناس از شورای رقابت به صنعت خودرو به صلاح نیست و باید برای اصلاح آن فکری کرد.
    متاسفانه افرادی غیرمسئول و غیرکارشناس با اظهارنظرهای خود مبنی بر اینکه خودرو ارزان خواهد شد و مردم خودرو نخرند؛ سبب شدند تا بازار در بهمن، اسفند و فروردین ماه سال جاری با رکود مواجه شود و همین امر، بین 45 تا 50 میلیارد تومان فروش روزانه خودروسازان را به کمتر از 10 میلیارد تومان کاهش داده است که ادامه این روند منجر به تعطیلی کارخانجات خودرو خواهد شد.
    چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.