هیبریدی شدن خودروهای مرسدس-AMG

خودروهای هیبریدی مثل یک اسباب‌بازی هستند… خودروی یک «مرد» نیستند! قدرت ندارند!

خیر! مسلماً خیر! حداقل دیگر این‌طور نیست؛ شاید اگر چند سال پیش چنین حرفی را می‌شنیدیم، همه به نشانهٔ موافقت سرمان را تکان می‌دادیم، اما سازندگانی چون پورشه، فِراری و مک‌لارن ثابت کردند که می‌توان دو صفت «کم‌قدرت» و «هیبریدی» را از هم جدا دانست و یک خودروی «هیبریدی مردانه» تولید کرد!

خیلی جالب است، خودروسازان مطرح،‌حتی به ریز‌ترین جزئیات طراحی موتور هم اهمیت می‌دهند…
خیلی جالب است، خودروسازان مطرح،‌حتی به ریز‌ترین جزئیات طراحی موتور هم اهمیت می‌دهند…

طرفداران مرسدس-بنز، آرامش خود را حفظ کنید! مثل اینکه قرار است تا سال ۲۰۲۱ تمام خودروهای سری قدرتمند و محبوب AMG مرسدس-بنز نیز هیبریدی شوند؛ حداقل با توجه به گفتهٔ یکی از مدیران بالاردهٔ این شرکت.

توماس وبر، مدیر دپارتمان تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز:

ما هنوز به سمت هیبریدی‌ها [برای سری AMG] نرفتیم و دلیلش هم این است که مطمئنیم خریداران فعلاً سمت یک AMG هیبریدی نمی‌آیند! واقعاً نمی‌دانیم که کی آن‌ها برای نسل هیبریدی AMG آماده می‌شوند.

همچنین وبر در گفتگو با مجلهٔ انگلیسی Autocar اعلام کرد:

هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راه‌هایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست!

Mercedes Benz A45 AMG
Mercedes Benz A45 AMG

اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست. طبق همین قوانین، ابرکمپانی چندملیتی دایملر آ گ تا سال ۲۰۲۰ زمان دارد تا میانگین مقدار CO2 تولیدی ۹۵٪ از ناوگانش را به ۱۰۱ گرم در هر کیلومتر کاهش دهد؛ هرچند ۵ درصد دیگر از ناوگان هنوز هم می‌توانند از این نُرم خارج باشند، اما این ۵ درصد متعلق به سوپرماشین‌هایی چون GT S است، نه هر AMG و خودروی دیگری! البته از سال ۲۰۲۱ قوانین سخت‌گیرانه‌تر هم می‌شود، به‌طوری‌که اگر ۱۰۰٪ خودروهای این سازنده با نُرم مشخص شده هماهنگ نباشند، مجبور به پرداخت جریمه‌های بسیار هنگفتی خواهد شد.

Mercedes-AMG GT S DTM Safety Car 2015
Mercedes-AMG GT S DTM Safety Car 2015

به‌هرحال هنوز اخبار و اطلاعات بیشتری درباره خودروهای هیبریدی آیندهٔ مرسدس-بنز منتشر نشده است، اما طبق گفته‌های وبر نباید نگران کارایی و توان خودروهای هیبریدی AMG باشیم، چراکه سازنده با به‌کارگیری روش‌هایی که تا به حال نیز در سایر خودروهایش آزمایش شده‌اند، AMG-ها را بدون تغییری در قدرت و توانشان، به سمت «سبز» تر شدن هدایت خواهد کرد. در ضمن با توجه به اینکه ممکن است قیمت نهایی خودروها نیز کاهش یابد، به نظر من این یک فرآیند برد-برد برای همه خواهد بود!

mercedes-benz-s65-amg

منبع: Digital Trends

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

28 دیدگاه

      1. ZIPPO
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        مخصوصا اون مرسدس قرمز واقعا زشته
        اخه این چیه
        دلیلی نداره بگیم خوب بنزه پس همه چیش پرفکته
        خو بابا یک طراحی به روزی
        یک کم ابتکار یک کم نواوری
        بارها گفتم باز هم میگم
        مرسدس تمام مدل هاش کپ همند
        نمیدونم چرا زحمت یک طراحی متفاوتو به خودش نمیده

        پاسخ
        1. آرمااااان
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          بازم دکتر zippoنظر صادر کرد
          یه سوال،تو با مافیا نسبتی داری؟؟؟

        2. تصویر پروفایل ALiHidden
          ALiHidden
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          همه مدل هاش شبیه همه؟

          آره ی چیزی هم درباره بنز :

          Tehey’re like siblings-same DNA , but totally differnet

          اینو یادت باشه موقعی ک بنز داشت ماشین لوکس میساخت هیوندا و کیا داشتن دوچرخه میساختن(ک بعید میدونم اون کارم میکردن)

          هیچ وقت ی برندی مثل بنز رو زیر سوال نبر چون امتحان خودشو پس داده….

        3. آرماااان
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          حداقل یه نگاه به داخل چراغ جلوی همین بنز gtتو تصویر بنداز،کدوم کیا یا هیوندایی به این ظرافت و زیبایی چراغ میسازه

      2. سجاد
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        پراید سوار میشی؟
        بنز خز شده؟
        حالا که بنز خز شده ، بجای آرم بنز چی چسبوندی جای آرم سایپا؟؟؟

        پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      آفرین به قاره سبز و دوراندیشی مدیریتیشان.

      پاسخ
  1. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    اگه رنگش تو عکس قرمز نبود خیلی زشت بود.

    پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    “اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست” کاش اینجا یک هزارم این قوانین بود

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    داداش بیا ایران ماشین تولید کن برای استاندارد یورو 4 که دیگه فسیل شده 50بار تمدید گرفتن خودروسازهای ما تازه یورو4واقعی هم نه همون موتور رده خارج با دوتا تغییر یه کاتالیزور جدید مثلا یورو4 کردن

    پاسخ
  4. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    بنز بنزه حالا چه هیبریدی چه بنزینی و چه دیزل…

    پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    مشکل صنعت خودرو سازی ما نبود تکنولوژیه.تازه اگه تکنولوژی رو هم بیاریم بدون علم بهیچ دردی نمیخوره،نمونش سالن رنگ ایرانخودرو که با سالن رنگ بنز تو اشتوتگارت از نظر تکنولوژی مورد استفاده یکی بودن!!تمام تکنولوژی و دانش مدیرهای ما 2 تا 3 دهه از بزرگهای دنیا عقبه.فکر میکنم بهمین دلیل بهمون جهان سوم میگن..جبران این عقب موندگی 1نوع مدیریت و سرمایه گذاری میطلبه که نمونه اش رو تو کشورهای شرق آسیا سراغ داریم.مثل همین چین که هنوز محصولاتشو مسخره میکنیم و تا2020 بزرگترین خودروساز دنیا میشه.طبق نظر کارشناسهای صنعت خودرو تنها راه حیات این صنعت تو ایران ادغام خودروسازهامون با بزرگاست.باید اصطلاحات من درآوردی خودروی ملی و … رو کنار بزاریم و به سمت تولید با استفاده از پلتفرم های مشترک و قطعه سازی بریم.ما میخوایم از رب گوجه فرنگی تا هواپیماهای شکاری رو خودمون بسازیم در حالی که نه علم و نه تکنولوژیشو داریم و این یعنی رفتن تو مسیر اشتباه .
    باید مسیر و اهدافمون رو عوض کنیم .با برداشته شدن تحریمها بهترین موقع رو برای زیر و رو کردن مدیریت و تکنولوژی داریم.این فرصت رو نباید از دست بدیم.ما بچندتا نمونه مثل پیتر شرایر کیا موتورز نیاز داریم.

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1657 دیدگاه) ,

    دقیقا گفته ی آقای وبر :
    “”هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راه‌هایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست””

    صحیحِ ، چون از موج خروشان تکنولوژی نمیشه رد شد بلکه باید باهاش همراه شد…

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ماشین اول یعنی ایتالیا بعد هم آلمان
    ایتالیا:فراری
    آلمان:بنز
    ختم حرف

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    البته یادمان باشه که هیچ کدام از بنزو پورش یا بی ام و ها هیبریدی نیستند بلکه اکتیو هیبرید یا پلاگین هستند.هیبرید با اکتیو و پلاگین هیبرید کاملا متفاوته چون خودرو های هیبریدی درون شارژهستند ونیاز نیست به منع انرژی خارجی وصل شند ولی پلاگین یاا کتیو به منبع شارژ خارجی وصل می شوند.وتنها کمپانی سازنده خودرو های درون شارژ یا هیبریدی تویوتا ولکسس است.

    پاسخ
    1. HILUX
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      اتفاقا پلاگین هیبرید نسبت به هیبرید بهتره چون هیبرید فقط میتونه با موتور درون سوز خودرو و انرژی های بازیافتی(مثل گرمای ناشی از ترمز کردن)شارژ بشه ولی پلاگین علاوه بر اینها میتونه مثل خودروهای الکتریکی توسط منبع خارجی هم شارژ بشه که این برتری پلاگین هیبرید نسبت به هیبریده به همین خاطر کمپانیهای خودروساز به سمت پلاگین بیشتر متمایل هستند.

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        اصلا فلسفه خودرو هیبریدی استفاده از انرژی های تلفی موتور وافزایش بازده موتور است .وکاهش الودگی .
        واقعیت اینه که برق یا ازطریق سوخت های فسیلی یا هسته ای به دست می اید .
        که هردو به یک طریقی محیط را الوده وبرای سلامتی مضرند.
        بماند که انرژی هسته ای خارج جو زمین را هم الوده کرده .چون کشور های پیشرفته زباله های هسته ایشان را به فضا پرتاب می کنند.
        در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .

        پاسخ
        1. HILUX
          سوابق: (222 دیدگاه) ,

          ((در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .))
          پس ماشینای برقی که باید به شارژ زده بشند دیگه هیچ مزیتی ندارند چون اونا کلا باید با برق شارژ بشن؟!؟!؟

      2. محمد
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        فکر می کنی برای تویوتا که به همراه تسلا باتری های اکثر خودرو های هیبریدی را تولید می کنند کاری داره یه دو شاخه پایین چراغ های جلو یا قرینه در باک بزاره که خودرو وصل به برق بشه و خودش را شارژ کنه !!!!!!

        پاسخ
        1. HILUX
          سوابق: (222 دیدگاه) ,

          اتفاقا تویوتا هم پلاگین داره شما اول تحقیق کن بعد بگو.
          car.ir/news/Foreign-Company/toyota-prius-hybrid-production

  9. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقا یه سوال بی ربط: میشه کاری کرد که موتور ماشینای الکتریکی شبیه بنزینی صدا داشته باشن؟ حداقل مث 405 glx آیا؟؟ ????

    پاسخ
  10. مهیار (Only Germany)
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام
    بنز بی نظیره
    همیییییشه از نظر طراحی و کیفیت ساخت و لوکس بودن تو صدر بوده و هست و خواهد بود…
    اونایی هم که میگن بنز به خودش زحمت طراحی نمیده، بهتره یه نگاه به لیست ماشینای تولید شده بنز بندازن…
    بنز هممممممیییییشه بنزه
    سایپا نیست که بیست ساله داره چراغ پرایدو عوض میکنه و میگه مدل جدید ساختیم…
    (فک کنم بعضیا بنزو با سایپا اشتباه گرفتن تو طراحی)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.