مرسدس بنز

تجربه‌ای دیگر با مرسدس بنز E300 مدل ۲۰۱۷

اگر واقعاً می‌خواهید خودرویی منطبق با آخرین تکنولوژی روز داشته باشید، احتمالاً تا الان یک تسلا خریده‌اید، یا حداقل یک مدل از آن را ثبت نام کرده‌اید. تلاش‌های این کمپانی آمریکایی برای وارد کردن الکترون‌ها و سیستم خودران به دنیای خودرو یک حرکت بی پروا و گاهاً مضحک در جهت سوق دادن صنعت خودرو به سمت آینده می‌باشد. ولی اگر می‌خواهید یک خودروی خودران با موتور بنزینی داشته باشید چه؟ خوب، احتمالاً شما باید نگاهی به مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷ بیندازید که هنوز هم برای پر کردن باک‌هایش به بنزین متکی است.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E300 4MATIC
با بنزین سوپر، موتور چهار سیلندر توربوی ۲٫۰ لیتری، ۲۴۱ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این روزها این میزان نیروی خیلی زیادی محسوب نمی‌شود، ولی گیربکس اتوماتیک ۹ دندهٔ این خودرو به نوعی قادر است با عملکرد فوق العادهٔ خود این کمبود نیروی موتور را به خوبی جبران کند.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E300 4MATIC
2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC turbocharged 2.0-liter inline-4
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E300 4MATIC turbocharged 2.0-liter inline-4
اگزوز این موتور چهار سیلندر توربو همواره به صورت بی صدا تنظیم می‌شود، حتی اگر پدال گاز را تا ته فشار دهید، حرکتی که برای این کلاس خودرو امری عاقلانه به نظر می‌رسد. اگر توجه زیاد به موتور این خودرو بی معنی است، پس درجا کار کردن این موتور نیز امری منطقی نخواهد بود، بنابراین سیستم خودکار خاموش و روشن کردن موتور هنگام توقف آن را خاموش می‌کند و به قدری این سیستم مرسدس بنز دقیق است که نمی‌شود چیزی کمتر از آن از این ابرخودروساز آلمانی انتظار داشت.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
۲۰۱۷ Mercedes-Benz E300 4MATIC
نیروی موتور و وزن
شتاب صفر تا صد مدل E300 4MATIC را ما ۶٫۵ ثانیه اندازه گیری کردیم. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، این عدد برای مدل C300 4MATIC حدوداً ۶٫۱ ثانیه می‌باشد. مرسدس بنز کلاس E سایز متوسط وزنی معادل ۱۸۴۱ کیلوگرم دارد که حدوداً ۱۸۸ کیلوگرم از کلاس C بیشتر است؛ بنابراین جای تعجب نیست که خودروی کوچکتر وقتی موتوری مشابه برادر بزرگتر خود دارد، شتاب صفر تا صد بیشتری هم داشته باشد. آخرین مدل دو دیفرانسیل کلاس E مرسدس که ما تست کردیم و می‌توان در مقام مقایسه به آن استناد کرد، یک مدل ۲۰۱۴ با موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر V شکل بود که صفر تا صد را در ۵٫۸ ثانیه پر می‌کرد. بعضی وقت‌ها تجهیز خودرو به جدیدترین تکنولوژی‌ها چنین دردسرهایی نیز به همراه دارد.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
نسخهٔ جدید کلاس E خیلی سریع و پرشتاب نیست، ولی اندکی بزرگ‌تر است، هم فاصلهٔ بین دو محور (۲٫۵ اینچ) و همچنین طول بدنه (۱٫۷ اینچ)، این موضوع فضای سرنشینان عقب را به اندازهٔ بهترین خودروهای این کلاس افزایش می‌دهد، با این حال هنوز هم این فضا از فضای عقب آئودی A6 کم‌تر است.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
کلاس E جدید همچنین یک تجربهٔ رانندگی خودکار بی نظیر را نیز ارائه می‌کند. آخرین نسخهٔ تکنولوژی نیمه خودکار مرسدس بنز به قدری کاربردی و به درد بخور است که مشابه آن را در خودروی جدید دیگر کمتر می‌توان یافت. تجهیزات رانندگی خودران با یک پکیج آپشن های ۱۰۴۰۰ دلاری عرضه می‌شود که جدا از قیمت پایهٔ ۵۵۵۷۵ دلاری خودروی تستی ما می‌باشد. ما تمام آپشن های موجود در پکیج پرمیوم ۳ را اینجا ذکر نمی‌کنیم؛ توضیح عملکرد کلی سیستم بسیار عاقلانه‌تر است، که از یک دوربین استریو و رادار جلو و عقب برای درک دنیای اطراف و هدایت خودرو استفاده می‌کند.

بگذارید فرمان کنترل خودرو را در دست بگیرد
همانند سیستم Autosteer تسلا، می‌توانید با فعال کردن کروز کنترل کلاس E جدید فرمان را به طور کامل رها کنید، ولی این امر فقط برای مدت ۶۰ ثانیه امکان پذیر است و پس از آن خودرو به شما هشدار خواهد داد تا دوباره دستان خود را روی فرمان قرار دهید. با این حال، این میزان بسیار بیشتر از زمان ۱۶ ثانیه‌ای می‌باشد که در مدل‌های قبلی مرسدس بنز دیده بودیم. این زمان به اندازهٔ کافی طولانی است تا این حس را به ما منتقل نماید که خودرو در حال راندن خود است، از نظر ما دلیل زیادی وجود ندارد تا بخواهیم بیش از این دستان خود را از روی فرمان برداریم. این سیستم ثابت کرد که در پیدا کردن نشانه‌ها برای نگاه داشتن خودرو در لاین بسیار موفق عمل می‌کند، حتی در جاده‌های روستایی که وضعیت مناسبی ندارند، اگر چه در این نوع جاده‌ها عملکرد آن خیلی هم بی نقص نبود. خودرو در بعضی مسیرهای تپه‌ای و همچنین سر پیچ‌ها در فرمان گیری اشتباه می‌کرد و نیاز بود که راننده سر هر پیچ فرمان را در دست بگیرد.

کلاس E جدید قادر است از خودرویی که در مسیر شما قرار دارد سبقت بگیرد، برای انجام این کار فقط کافی است راهنما بزنید، خودرو سرعت خود را نیز به صورت اتوماتیک تنظیم خواهد کرد و پس از سبقت به سرعت مجاز باز خواهد گشت. این آخرین مورد ثابت کرد که نقطه قوت تکنولوژی رانندگی خودکار مرسدس در مقایسه با سایر رقبا می‌باشد. سیستم رانندگی خودکار مرسدس بنز بسیار اعتیاد آور است و پس از مدتی دیگر به سختی می‌توان بیخیال آن شد.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
وقتی که ما این سیستم را با فشردن یک دکمه روی داشبورد خاموش کردیم، کلاس E جدید برای ما جذابیت بیشتری داشت. در همان جاده‌ای که کامپیوتر سیستم خودکار خودرو را گیج کرده بود، کلاس E نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. (ما در اسکید پد خود شتاب ۰٫۹ جی را اندازه گرفتیم که به لطف تایرهای قوی و پهن ۱۸ اینچی خودرو به دست آمد). خودروی تستی ما مجهز به آپشن فنرهای بادی (به قیمت ۱۹۰۰ دلار) بود که می‌توان تنظیمات آن را با کمک سلکتور حالت رانندگی دست کاری کرد. حتی وقتی که این حالت را در اسپرت یا اسپرت پلاس قرار می‌دادیم، حرکات بدنه کاملاً قابل توجه بودند، با این حال راننده کنترل کاملی هم روی خودرو داشت. با وجود این تایرها، می‌توان گفت رانندگی با کلاس E جدید به اندازهٔ رانندگی نیمه خودکار آن راحت است.

اگر تجهیزات رانندگی خودکار این خودرو آن را به سمت و سوی خودرویی لوکس‌تر بودن می‌برد، ما آرزو می‌کنیم که همین میزان توجه به تجهیزات پرمیوم سنتی خودرو نیز وجود داشته باشد. همانند برخی مدل‌های اخیر مرسدس بنز، حس و حال کلی خودرو، از فرمان گیری آن تا نوع باز و بسته شدن درب‌ها و کاپوت‌ها، خیلی خوب نیست و اگر یک مرسدس باز حرفه‌ای باشید احساس می‌کنید که نسبت به مدل‌های قبلی افت کرده است. سر و صدای سیستم و رله‌های الکترونیکی را فقط می‌توان با خاموش کردن سیستم رانندگی نیمه خودکار قطع کرد، راه دیگری نیز برای این کار وجود دارد: بلند کردن صدای سیستم صوتی فوق العاده Burmester خودرو! برخی وقت‌ها صداهایی عجیب و غریب از سیستم تعلیق خودرو شنیده می‌شد که اگر چنین صدایی را در خودرویی با نصف قیمت این می‌شنیدیم ما را خشمگین می‌کرد!

در ساعت آنالوگ بسیار کوچک مرسدس، که در قسمت پایین کنسول مرکزی و زیر دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته، جایی که هیچ راننده‌ای هیچ وقت نمی‌تواند برای چک کردن ساعت به آن نگاه کند، ما یک استعاره دیدیم! همان گونه که این ساعت ریز و کوچک در کنار صفحه نمایش عریض و زیبای ۱۲٫۳ اینچی خودرو که از کلاس S قرض گرفته شده محو و ناپدید شده است، کلاس E جدید وارد پروسه‌ای شده است که در انتها در مقابل تکنولوژی آینده محو خواهد شد…!

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ولی ای کاش بیش از 241 اسب بخار قدرت داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بیشتر قدرت میخوای E63 AMG بخر.
      قدرتش واقعا کافیه.
      کلاس E یک خودروی لوکسه برای مدیران و مهندسان و …. . نه جوون های عشق سرعت.کسی که قدرت بیشتر میخواد از 577 اسب بخار و 690 نیوتن متر E63 میتونه لذت ببره.
      قدرت و گشتاورش مناسب و خوبه.
      ساعت آنالوگش حتی از صندلی های عقب هم واضح دیده میشه. این دیگه چه ایرادیه ؟؟!!

      صدای های عجیب از سیستم تعلیق واقعا تعجب آوره. کاش میشد تستش کرد.

      در مورد سیستم های کامپیوتری مرسدس هم یاد TIff Needel افتادم. میخواست ML 63 رو تست کنه. کامپیوتر اینقدر تو کارش دخالت میکرد که داشت دیوانه میشد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        قدرت 577 اسب بخار واقعا برای ی خودرو کافیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3039 ديدگاه)

      با موتور 2 لیتری توربو قدرتی که استاندارد جهانی 2016 است دقیقا 241 اسبه (180کیلووات یا 245ps)که در تمام محصولات bmw هم دیده میشه. ورژن 2017 از همین موتور 252 اسب گرفته میشه. اما سوبارو 268 اسب گرفته و کایمن 295. بنابراین به بیش از 300 اسب اصلا فکر نکنید مگه اینکه موتور بشکل دست ساز باشه مثه بنزca45 که 400 اسب از موتور 2لیتری گرفته.
      هر سئوالی در مورد قدرت مدلهای مختلف اتومبیلهای مطرح داشتی بگید که خدمتتون عرض کنم. حتی مدلهای آتی اشان که مثلا 2018 یا 2019 میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mahdi Mercedes

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      E کلاس یه چیزه دیگس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي تبريزي

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1027 ديدگاه)

    آزاد شد
    خبر خوب واردات بالای 2500 سی سی رو به همه ماشین بازا چه اونایی که میتون و چه اونایی که نمیخرن مبارک باشه به افتخار همه جونای ماشین باز عین خودم
    درسته 8سال نمیتونیم ماشینمونو عوض کنیم ولی یه حس میگه بعداز 8سال پرایدمو با یه ماشین صفر خشک 6 یا 8 سیلندر عوض میکنم نشد هم مهم نیس خدا بزرگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      وای یعنی میشه موستانگ آورد یا ماشین اروپایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        موستانگ نه ولی چه تویوتا و بنز و bmw ای بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. mehran911

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    چرا انقدر کلاس E خوبه ؟؟؟
    ی سدان لوکس مدرن با وقار کاربردی جادار شیک …

    در این سگمنت کلاس E حرف اول رو میزنه
    دمت گرم مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی لوکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نویدی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    چقدر نمای بیرونش بی روح و کسل کننده ست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی drift

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    این برای کسایی که ماشینو برای مسافرت و کارای دیگه میخوان خیلی خوبه ولی اصلا بدرد کسی که میخواد باهاش تفریح کنه نمیخوره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من امسال تصمیم دارم بنز کلاس ای بخرم بچه ها نیاز به دعا و انرژی مثبت شما دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      انشالله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ALIREZA034

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    e کلاس واقعا خوبه ولی این ایرادات ریز هم که در مقاله بهش اشاره شد در این ماشین بزرگتر دیده میشه و این ماشینو در رقابت عقب میندازه که اگه بر طرف نشه مرسدس عقب خواهد افتاد. انتخاب من مدل 2016.البته تا وقتی که این ایرادات بر طرف شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. A4

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به نظر من یکی از کابردی ترین ماشین های جهان benz E Class alltrain

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. دوچرخه سوار

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اگه یکیش رو به من بدن تا 30 یال برام کافیه .
    البته در کنار دوچرخه خوشکلم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نت

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    دریچه کولرش خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل٢٠١٢ شو داشتم خیلی کلاسیک ودوست داشتنى بود،موتورش واقعا راضی کننده بود،لامصب حس یه ماشین لاکچرى رو کاملا القا میکرد بااینکه بنسبت قیمت بالایی نداشت، همینطور کیفیت قطعاتش ولى سر پیچ اگه کمى جاده خیس بود تعادلشو ازدست میداد همینطورارتفاع کمش دردسر افرین بود،فروختم ٢٠١٧ بخرم ولى الان مردد شدم چون فیسش اصلا مث قبل تاثیر گذار نیس ،الان واقعا تو ماشینای موجود هیچکدوم وسوسم نمیکنه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. kian

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا همین بنز E300 2017 تو ایران هست ؟برای خرید و فروش یا هنوز وارد نشده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا