مرسدس بنز

مرسدس بنز F 015 مفهومی، ورود عصر فضا به خیابان

خودروهای کانسپت در واقع می‌خواهند چشم‌اندازی از آینده و پیشرفت‌های روبرو را به نمایش بگذارند. اما همیشه تمام ایده‌های کانسپت و مفهومی به عرصه واقعیت پای نمی‌گذارند. باعث تأسف است که بهترین خودروهای کانسپت، هنوز در سرزمین رؤیا به سر می‌برند. در نمایشگاه CES 2015، مرسدس یک خودروی مفهومی لوکس و رؤیایی را به نمایش گذاشته است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept 2015
مرسدس بنز F 015 Luxury in Motion کانسپت یا لوکس متحرک، از یک طراحی عجیب، فانتزی و آینده‌نگرانه برخوردار است. در همان نگاه نخست احتمالاً به یاد فیلم‌های تخیلی خواهید افتاد. جلوپنجره بزرگ همانند دهان ماهی با شبکه‌های سه‌بعدی الماسی شکل که همگی به مرکز و نشان ستاره بنز اشاره دارند، با چراغ‌های خاص LED ادغام شده است. چراغ‌ها هر کدام شامل پنج طبقه بوده و احتمالاً از جانوران الهام گرفته شده‌اند.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
چراغ‌های عقب از دو بخش تشکیل شده‌اند. یک قسمت باریک نواری شکل و یک قسمت با لامپ‌های LED متعدد در سپر که قادر است حتی عناوینی نظیر STOP را به نمایش بگذارد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
پوزه بسیار کوتاه خودرو، شکلی منحصر به فرد بدان بخشیده است. اما همین ترفند باعث شده تا نهایت استفاده از فضای داخلی مقدور گردد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
دو موتور الکتریکی روی محور عقب این خودرو قرار گرفته‌اند که در بالاترین حد می‌توانند ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کنند اما در حالت عادی تنها یک خروجی پایدار ۱۶۳ اسبی ارائه می‌شود. یک پیل سلول سوختی هیدروژنی وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز این موتورها را بر عهده دارد. همچنین یک باتری ولتاژ بالا می‌تواند قدرت اضافی را در کوتاه مدت فراهم سازد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۶.۷ ثانیه است که برای چنین خودرویی با ابعاد بزرگ بدنه و موتور الکتریکی، رقمی بسیار مطلوب است. نهایت سرعت آن هم به ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
مرسدس F 015 در بدنه و شاسی از ساختاری آلومینیومی بهره می‌گیرد. همچنین فولاد با مقاومت کششی بالا و فیبر کربن نیز در قسمت‌های مختلف آن بکار رفته‌اند. ویژگی یکپارچه ساختاری این خودرو ترکیبی خاص ایجاد کرده‌اند که در قسمت اتصال شیشه به بدنه احتمالاً ملهم از خودروی کلاسیک کانسپت لانچیا Sibilo برتونه می‌باشند. فرم درب‌های خودرو با زاویه باز شدن ۹۰ درجه‌ای و در نبود ستون B یک دسترسی بسیار آسان به فضای داخلی و سهولت هرچه بیشتر در سوار و پیاده شدن را سبب می‌شود.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
درون کابین فضایی بسیار وسیع و دل‌باز فراهم آمده که چهار صندلی انفرادی سطلی شکل با طراحی بسیار شکوهمند در آن به چشم می‌خورند. برای ایجاد یک محیط لوکس و درعین‌حال مدرن، از ترکیبی از چرم، چوب، فلز و شیشه برای پوشش فضای داخلی استفاده شده است. کف کابین با روکش چوبی و کاملاً مسطح است. بعلاوه فاصله طولانی بین دو محور نیز همراه با فرم بدنه، کمک کرده‌اند تا بیشترین فضای پای ممکن برای سرنشینان این خودرو فراهم گردد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
کانسپت لوکس متحرک F 015 بنز دارای طولی معادل ۵۱۲ سانتی‌متر است که تنها ۲.۵ سانتی‌متر از کلاس اس کوتاه‌تر است و عرض ۲۰۱.۷ سانتی آن نیز حدود ۱۰ سانتی‌متر، عریض‌تر از سدان لوکس و بزرگ کلاس S می‌باشد. ارتفاع آن ۱۵۲ سانتی‌متر است که ۳.۳ سانتی‌متر بلندتر از کلاس اس می‌باشد و نهایتاً فاصله بین دو محور آن هم ۳۶۱ سانتی‌متر است که در بین خودروهای سدان یک رکورد محسوب می‌شود و معادل با وانت فورد F-150 دوکابین است. هنر طراحی این خودرو باعث شده تا ابعاد آن چندان هم بزرگ به نظر نرسد. نکته جالب دیگر، قرارگیری این بدنه غول‌پیکر روی چرخهای عظیم ۲۶ اینچی می‌باشد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
فهرست کردن فن‌آوری‌ها و جزئیات بی‌پایان این خودرو نیاز به تأمل بیشتر و موشکافی دارد. دوربین‌های استریو و سنسورهای رادار، به طور دائمی به نظارت اطراف خودرو مشغول‌اند. بدین ترتیب ایمنی این خودرو در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت. بعلاوه رانندگی هوشمند و خودکار بدون دخالت انسان از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.
دایملر، تمام فضای خودرو را با تکنولوژی‌های پیشرفته پوشانده است. نمایشگر سرتاسری داشبورد و تمامی کنترل‌های لمسی به بهترین شکل ممکن، فضای مدرن خودرو را نمایان می‌کنند. حتی روی پنل دربها نیز با نمایشگرهای لمسی بسیار بزرگ پوشانده شده است.

در نهایت با اینکه مرسدس این خودرو را به طور عملی آزمایش کرده و باوجود واقعی بودن قسمت‌های مختلف و قابل استفاده بودن آن در حال حاضر، که همگی امتیازات مثبتی به شمار می‌روند، هنوز این خودرو، رؤیایی و فراتر از زمان به نظر می‌رسد.

[jwplayer mediaid=”98715″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    مفهومی تر از i8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      نگا نکنید ببینین i8 موتور پیشرفته داره بعد بگین نه این تکنولوژیش مثل او نیست.
      منظورم طراححیش ، فضای داخلیش و تکنولوژِی های دیگر است. دوستان اشتباه نکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        خاصه ولی شبیه سوسکه :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (203 ديدگاه)

        داداش این با این طراحی خفن ـش ، پدر جـــــــد I8 رو قورت میده … لامصب کابین و امکاناتش انگار مال قرن 25ـه ///

        مرسی دادا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          دوستا زود قضاوت نکنید . این پروژه کاملا با i8 ب ام و

          فرق داره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ALIUnited

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      این داخلش از اتاق من بزرگتر و راحت تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوستان
      دیگه صبرم سر اومده بابا شما چرا اینقدر میترسید بابا این کشور داره اندازه جنگ تحمیلی کشته میده با این وضع رانندگی و خودرو ها آخر کجایی دنیا پراید هست بگید کجا هست کشور ایران که تو خودرو سازی میتونه اول باشه داره پراید میزنه چرا چون هر چی پول بدی همین قدر آش میخوری آخر یکی نیست بگه بابا تو جاهایی دیگه نصف این میان کباب می خورند اگه با نظرم موافقی لایک هرکی هم هنوز پراید دوس داره دیس لایک
      دوستان پراید به نظر من از فحش بد تره حالا مثلا مگان تو فرانسه مردم بهش نگاهم نمی کنند تو کشور ما حکم بنز و داره وای از دست شما وای وای

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mostafa&S

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (318 ديدگاه)

        هستم باهات شدیدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد شریعت

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        سلام
        که چی؟
        چیکار میتونیم بکنیم؟
        شرکت های خودرو سازی دست شخصه، و اون شخصه که میتونه ادارش کنه
        ما هی بگیم
        دستمون کجا بنده؟
        کی میتونه کمکمون کنه؟؟؟
        میگن صحیح نیست که ما در این سطح مرسدس کلاس اس بخواییم، درست، حد اقل، هیچیه هیچی باید بعد اینهمه مدت بتونیم یچی مثل L90 رو خودمون بسازیم یا نه؟؟؟ نمیگم گرنجور یا لنسر یا اسپورتیج و سانتافه! میگم L90!
        من برادرم مکانیک خودرو میخونه، کسیه که حالیشه، اما اینقدر تو کلاس ها تو ذهنشون اراجیف میریزند که نگو! وقتی بهش میگم بنظرت میتونیم خودمون خودرو و موتور تولید کنیم؟؟؟ آنچنان با قاطعیت میگه نه که انگار…!
        میگه ایران توان تولید موتور و برخی قطعاتشو نداره، کی توانشو نداره؟ اونی که تو شریف و تهران درس میخونه؟؟؟ اگه اون نداره پس چرا بعد از رفتن از ایران میاد خیلی چیزا میسازه؟؟؟
        ولش کن، حرف زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sorena

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          این بحث ها به شدت تکراری و ملال آور شده،فقط همین قدر رو یادآوری کنم که یکی از منابع درآمدی مهم دولت همین دو غول لگن ساز هستند و چون دولت هیچ تمایلی به از دست دادن بخش مهمی از درآمدش نداره ما کاری نمیتونیم بکنیم،

          درضمن هرچند دولت هرازچندگاهی برای کسب محبوبیت قدم های کوچکی رو برمیداره ولی به هیچ وجه نگران سلامتی مردم نیست به عنوان مصداق میتونم قضیه صفر شدن گمرک خودرو های هایبرید رو بگم که در بدو امر بسیار خوب به نظر میومد ولی دیدیم که عملا خودرو هایی در لیست گمرک قرار گرفتند که کلا ارزش ذاتی بالایی داشتند و به هیچ وجه بازار خودرو های داخلی رو نمیتونن خراب کنند(لکسوس)اگر واقعا حسن نیتی پشت این تصمیم بود چرا خودرو های ارزانتری مثل کیا سئول هایبرید وارد نشدند؟
          در 2هفته ی گذشته بازهم دولت چندصد میلیارد به دو خودروساز کمک کرد،اما واقعا پشت این کمک ها منافع چه کسانی قرار گرفته؟این صنعت مضمحل سرتاسر فساد است و هیچ امیدی به بهبود نیست

          برای حسن ختام هم صحبت یکی از کارشناسان خط تولید کرمان موتور رو براتون میارم که میگفت همین لیفان 620 و ایکس60 قیمتش برای ما بسیار کمتر از قیمت فروش تموم میشه،ماراضی هستیم قیمت رو تا حد زیادی بیاریم پایین ولی به دلیل خراب شدن بازار خودرو های ایران خودرو وسایپا اصلا اجازه ی تعدیل قیمت به ما نمیدهند و یک کف قیمتی معین شده که ما نمیتوانیم خودرو رو ارزونتر از اون به دست مشتری بدیم،

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. احمد

        ۱۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        سلام.
        کاش می شد (مثل زمانی که یک فاجعه انسانی رخ میده-که داره رخ میده) یه نامه به سازمان ملل میزدیم…
        آخ که اگه من می تونستم دستور توقف تولید رو تا اطلاع بعدی در کل شرکت های خودروسازی (سازنده و مونتاژ کار) صادر می کردم و از اونجایی که هیچ چیزی برای گفتن نداریم از شرکت هایی مثل مرسدس و پورش و بی ام و (اگه تحریم نبودیم) نمایندگانی رو دعوت می کردم به ایران و یک کمیته فنی تشکیل می دادم و بعد هم یک فراخوان می دادم به تمام جوونای با استعداد ایران که هر کس می خواد کار فنی یا طراحی انجام بده بیادو خلاصه یک حرکت انقلابی انجام می دادم یک سازمان ملی خودروسازی تشکیل می دادم (نمایندگی های سراسر کشور هم میشد مراکز مصاحبه، جذب و آموزش سرمایه های انسانی) برای ساماندهی این همه پتانسیلی که تو ذهن جوونای ما انباشته شده.
        کلا من خوراکم این کاراست. منظورم قلع و قمع کردن چیزای بیهوده و بلااستفاده هست…
        تازه یک ابرکارخانه بازیافت اتومبیل های فرسوده می ساختم که ماشین های بالای ده سال کار کرد اسقاط بشه.
        واقعاً نمی دونم این کارا الان چرا انجام نمی شه… خواهشاً منو روشن کنید.
        حیف که قدرت تو دستم نیست. دوست عزیزی که قدرت این کارهارو داری خواهشاً یک کار بنیادین (به قول ما نرم افزاری ها – یک فرمت اساسی و پارتیشن بندی تمیز) انجام بدین. استدعا داریم با دنیا تعامل های فنی داشته باشید.
        و هزار حرف نگفته دیگر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد شریعت

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (33 ديدگاه)

          یکمی تند رفتی
          نه ما پورشه و بی ام و و بنز های خفن نمیخواییم
          ولی حد اقل میخواییم که قیمت ماشین هایی مثل آزرا و توی این رنج ماشینا دیگه 200 میلیون نباشه!
          الآن با پول این ماشینا( گاهی یک سومش) توی ساوه بهت خونه میدن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. $@kasra@$

        ۱۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        درود.
        حرف من تو یه جمله تموم میشه:
        [خود کرده را تدبیر نیست]
        حالا بازم هی بگید…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. MAFIA

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      چرت هست قیافش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad8743

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دیگه اینطوریم نیست…
        فقط یه سوال جلوش چرا شبیه عقب میمونه؟
        :))))))))))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. i8 مفهومی نیست و به تولید رسیده. همچنین F015 هیچ ارتباطی با i8 نداره و کلا متفاوته قضیشون. لطفا مقایسشون نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. BOMB

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      یعنی چی اونوقت…………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mostafa&S

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    دمش گرم مرسدس همیشه جلوتر از زمان بوده حرف نداره
    برند یعنی مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    تا 5 سال دیگه نه دقیقا همین ولی شبیه این ساخته خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      همچین خودرویی حداقل تا 20 سال دیگه نمیتونه وارد خیابونها بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره نوید…اس کلاس جدید رو هم از پروژه اف 700 ساختن…برو داشبورد اف ۷۰۰ رو ببین دقیقا همین اس کلاس جدیده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرید

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D جالبه اون افرادی متعصبی که هی میگن بنز زیر مجموعه نیست این حرف رو داشته باشین…(دایملر، تمام فضای خودرو را با تکنولوژی‌های پیشرفته پوشانده است) :-D :-D :-D …اونایی که میگن لکسس رو تویوتا حمایت میکنه و خودشون رو به خواب زدند و قبول نمیکنند که بنز زیر مجموعه دایملر هستش و همه تصمیمات و برنامه ریزیهاش رو دایملر انجام میده)…من نمیدونم باز هم ضایع میشنا ولی از رو نمیرن…این چه طرفدارایی هستند که حتی از برندشون خبر ندارند که ماله کی هست :-D :-D :-D :-D اینا اگه طرفدار بودند که خوب بود که…متعصب هم واسشون کمه…حیف بنز که این طرفدارای متعصب رو داره…حیف.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا ب ام و

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        عزیزم دایلمر همون بنزه علامتش هم همونه لکسس هم مال تویوتا است چون تویوتا تاسیسش کرده برای ماشین های گران قیمت خودش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          پس اگه اینجوری باشه…باید گفت لکسس تویوتاست دیگه(اگه اینجوری باشه که دیگه این متعصبا توی هیچ مواردی نمیتونن با لکسس رقابت کنند که تمامی افتخارات تویوتا به لکسس میچسبه دیگه)…تازه چه ربطی داره آخه…لکسس یه برند جدا از تویوتاست ولی تمامی مدیریت و تصمیم گیریها و منابع مالیش رو تویوتا تامین میکنه…دقیقا مثل مرسدس…قبلا درسته یکی بود ولی الان زیر مجموعه گروه دایملره و حتی تو خود سایت دایملر هم زده…اگه بنز جدا بود هیچوقت اجازه نمیداد که بغیر از نام مرسدس بنز نام دیگری بر روی خودش میبود…ولی وقتی زیر مجموعه باشی و واست تصمیم گیری بشه و منابع مالیت رو اون تامین کنه باید کوتاه بیای…وگرنه بنز اجازه میداد که بغیر از اسم مرسدس بنز اسم دیگه ای بالاسر مرسدس بنز قرار میگرفت؟؟؟؟؟؟؟
          منی که از بنز کم اطلاع دارم این رو میدونم…مشکل اینا اینه که نمیخوان قبول کنند که حمایتکننده دارند و میخوان بگن ما مثل لکسس نیستیم…متعصبن دیگه…فقط میخوان به زور یه چیز رو اثبات کنند که نمیتونند…تو همین مجله ماشین در صفحه ۷۸ میتونید این متن رو ببینید(پروفسور توماس وبر عضو هیئت مدیره شرکت دایملر آ گ و مسئول گروه تحقیقات و توسعه اتومبیل های مرسدس بنز می گوید…) یعنی دو بخش جداااااااااا مرسدس و دایملر و این حرف هم نشون دهنده این هست که مرسدس هم مانند لکسس حمایتکننده داره و این متعصبین هیچ اطلاعی از برند خودشون هم ندارند فقط ادعا و تعصب)…دیگه هم با شما ها سر این مطلب زیرمجموعه بحث نخواهم کرد چون هم پدال جواب شمارو داد هم مجله ماشین.
          تازه ما از خدامونه اگه قبول هم نداشته باشین ما لکسس رو همون تویوتا میخوانیم و تمامی افتخاراتش رو برای خودمون بر میداریم و ونوقت میخوام ببینم اینقدر فروش فروش میکنید به گرد تویوتا میرسید یا نه…تازه همینجوریش هم بدون تویوتا هر وقت تونستین ۱۱ سال پرفروشترین برند آمریکا بشید اونوقت بیاین جلوو فروش فروش راه بندازین…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          فرید این کلمه متعصبین از زبون تو شده مثل کلمه منافقین از زبون سیاستمدارا از بس که تکرارش کردی :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        بابا دایملر یه شرکت بزرگه، نه یک برند خودروساز. اسمیه که بنز جلوی فراموش شدنش رو گرفت. درسته که توی سایتش بنز هم جزء زیر مجموعه هاشه ولی … من نمیدونم چجوری باید توضیح بدم تا متوجه بشی!!!! میــــــــــــلاااااااد بیا یک بار به صورت کامل توضیح بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اقا بحث برای چیه ؟؟؟؟

          خب نمیخواد بفهمه که مرسدس بنز زیر مجموعه نیست .

          اگر کسی برای من مطلب بیاره که نوشته شده باشه :

          دایملر برای فلان قسمت و یا افزایش تولید در مرسدس بنز

          سرمایه گذاری کرده ، من دستشو میبوسم .

          دایملر کدام پلتفرم رو دارد ؟؟؟

          کدام برند رو دارد ؟؟؟

          لوگوش چه شکلیه . کجا برای بنز سرمایه گذاری کرده ؟؟؟

          معلومه جوابی نیست .

          چون جفتشون یکی هستند . خود مرسدس بنز ، اسم اصلیه

          کارخونه را به دایملر تغییر داد .

          الان هم برای زنده نگه داشتن برند ونام میباخ همچین روش

          تولیدی را در پیش گرفت . خب بعضیا دست خودشون نیست .

          نمیخوان بفهمن . یجورایی میخوان بگن که من …..

          حالا اینها به کنار .

          کدام زیر مجموعه ( به قول فرید که ما زیر مجموعه

          بودنی نمیبینیم ) میتونه ارزشش بیشتر از شرکت مادر

          باشه ؟؟؟

          فقط مثال بزنید .

          ائودی ؟؟؟ پورشه ؟؟؟ لامبو ؟؟؟اشکودا ؟؟؟ یا حتی همون

          بنتلی چرا ارزششون بیشتر از فولکس نیست ؟؟؟

          حتی ائودی ارزشش بیبشتر از لکسسه . طبق امار پدال .

          لکسس ارزشش بیشتر از تویوتاست ؟؟؟

          اکورا چی ؟؟؟ از هوندا بیشتره ؟؟؟

          حرف جهانی بزنید . معتبر باشه .

          اگر دقت کرده باشید و مطالعه داشته باشید ، همیشه زیر

          مجموعه های فولکس رو اینجوری معرفی میکنن یا به نوعی

          میشه گفت اینجوری تقسیم میشه :

          زیر مجموعه هاش به دوقسمت جزا تقسیم میشن یکی خود

          برند فولکس واگن . یکی آئودی .

          یعنی برند فولکس واگن خودش زیر مجموعه ی خود فولکسه .

          حالا همینجارو داشته باش . بنز به جای اینکه بیاد بگه

          مرسدس بنز زیر مجموعه مرسدس بنز ، اومد نام دایملر رو

          برای شرکت انتخاب کرد و خودشو ( فقط از لحاظ لفظی )

          زیر مجموعه کرد . اگر نه دایملر هیچ سرمایه گذاری ایی

          در بنز نداره . اگر میگید داره ، پس نمونشو بیارید .

          هیچ پلتفرمی از خودش نداره . هیچ لوگویی از خودش نداره .

          به هر حال باید یکی ازینهارو داشته باشه دیگه . ارزشش

          هم پایینه . زیر مجموعه های بنز هم به اسم دایملر

          تمام میشه متاسفانه .

          مثل دیترویت دیزل . سترا . فرایت لاینر و ….

          هر کی بخواد بفهمه ، تا الان فهمیده .

          ادم وقتی از یک موضوعی بی اطلاع است ، سوال میپرسه و

          جوابشو میگیره . دیگه تو مخ طرف نمیره .

          تمام . حالا بعضیا ضعف هاشونو با این اراجیف ، پنهان

          میکنند .

          حالا یک چیز دیگه . چرا وقتی امار فروش رو اعلام میکنند ،

          اسمی از دایملر نیست ؟؟؟

          اسمی از زیر مجموعه هاش نیست ؟؟؟

          چرا جداگانه نمینویسند ؟؟؟

          چون جفتشون یکی هستند .

          حالا بعضیا نه تنها دوست دارند اذیت کنند ، بلکه دوست

          دارند جو پدال رو متشنج کنند و مطرح …..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          من جواب دادم . هنوز نیامده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. $@kasra@$

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          سلام
          میلاد چرا جدیدا اینقدر اطلاعاتت غلط و نا درسته؟

          میشه دقیقا الان بگی که فولکس واگن و وی دبلیو چه فرقی

          میکنه؟

          یا ما اصلا دو شرکت داریم به نام فولکس واگن،با مثلا

          فولکس واگن یه نام دیگه است ولی فولکس یه نام دیگه؟

          حتی حرف زدن در این باره خنده داره!در مورد مرسدس بنز

          اطلاعات زیادی ندارم،ولی در مورد فولکس واگن خیلی!

          شرکت فولکس واگن به دو قسمت تقسیم نمیشه،هیچوقت!

          نمیدونم این حرف رو کی بهت زده!

          موتور های ایودی رو نگاه نکن!الان ایودی سهامش با فولکس

          واگن50% هستش.اگرم اون مطلبو خونده باشی از مجلات مختلف

          گفته که اگر زیر مجموعه ای با شرکت مادر سهامش50%نصف

          باشه،باید طراحی پلت فرم و موتور رو خود شرکت نصفه زیر

          مجموعه طراحی کنه و شرکت مادر فقط میتونه در تصمیمات،

          فروش،تبلیغ و سرمایه گذاری های مالی دست داشته باشه.

          الان مثلا شما پلت فرم لامبورگینی رو رو محصولات ایودی

          میبینی،معلومه که نه!چون که اصلا ایودی زیر مجموعه نیست.

          یه سرچ در اینترنت میتونه کاملا روشنت کنه.

          خودم حال ندارم دیگه بیشتر از این بگم ساعت10:15 هستش

          خوابم میاد حال تایپم ندارم،ولی امیدوارم تا حدی موضوع

          رو روشن کرده باشم.اگرم سرتونو درد اوردم ببخشید!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          کسری شرط چی میبندی که حرف من درسته ؟؟؟

          قشنگ به نمودارهای پایین صفحه و خطهای بینشون دقت کن .

          http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87_%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86

          حالا اگر بتونم ، عکس مطلب رو برات وایبر میکنم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          حالا اینها به کنار حسین جان .

          لکسس از دل تویوتا بیرون امد .

          ایا مرسدس بنز از دل داملر بیرون امد ؟؟؟

          ایا دایملر هزینه ایی برای خرید مرسدس بنز پرداخت کرده ؟؟؟

          ایا دایملر هزینه ایی بابت توسعه و تحقیق مرسدس بنز صرف

          کرده ؟؟؟

          اگر کرده نمونه بیاوردید . با منبع .

          ضعف های خودشونو زیر همین حرفا پنهان میکنند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. حسین

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          این چه حرفیه کسری؟؟؟؟ پس پلت فرم آئودی R8 که با گالاردو یکیه چیه؟؟؟؟ پلت فرمایی که به صورت مشترک در فولکس و آئودی و پورشه استفاده میشن چین؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. $@kasra@$

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود

          حسین جان،میشه دقیقا بگی که کجای ار8 با گالاردو یکیه؟؟؟
          اون طرح پلاستیکی پشت دربش؟
          صندوق عقبش؟
          موتورش؟
          چیش؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. $@kasra@$

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود،میلاد جان اگر اینطوری باشه،شرکت های

          اشکودا،بنتلی،مان،اسکانیا هم میتوان به چند بخش فولکس

          واگن تقسیم کرد.

          نوشته که فولکس واگن 50%با ایودی سهام داره.

          اینم لینکش:mashinhd.blogfa.com/post/21

          در ضمن فقط پلت فرم های ایودی با لامبو مشترکه،حسین درست

          میگه،ولی در فولکس واگن همچین چیزی رو دیدید؟

          همونطور که گفتم،فولکس واگن برای دو شرکت ایودی و لامبو

          فقط تامین مالی رو انجام میده.در ضمن میلاد جان،در المان

          (تا اونجایی که من خبر دارم)شرکت یا سازمانی در ساختمان

          شرکت های فولکس واگن،گروه فولکس واگن و خود برند فولکس

          واگن جدا نیست ولی خود برند فولکس واگن،به دو بخش تامین

          مالی و وسایل تجاری فولکس واگن تقسیم میشه.دفتر مشارکت

          پورشه هولدینگ هم تو همون ساختمان واقع شده.

          سپاسگذارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. حسین

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. توی پست «آئودی R8 با چشمان لیزری»، یه سری بزن، نوشته: «…همین موتور که در لامبورگینی اوراکان به کار رفته…» و همینطور توی مطالب دیگه (پستشو پیدا نکردم توی پدال) نگاه کنی متوجه میشی که نه تنها شاسی R8 و گالاردو یکیه، بلکه فولکس واگن شاسی های مشترکی برای مدل های مختلف تولید میکنه. از جمله شاسی A series برای مدلهای زیر:
          Audi A3, Audi TT, VW Golf, VW Jetta, VW Eos, VW Tiguan, VW Touran, VW Scirocco, SEAT León, SEAT Toledo, SEAT Altea, Škoda Octavia

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. ارمان

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    به نظر خیلی نیاید به عنوان یه ماشینه حقیقی بهش نگاه کرد اما نما هایی از این ماشین با دیگر ایده ها ترکیب میشه بعد 10 سال میشه یه چیزی مثل slr mclaren زمان خودش که طراحیش از زمان خودش جولو تر بود واقعا فعال ترین و موفقترین کمپاینی در ایده پردازی و خلاقیت همین مرسدس بنز هستش که علم مکانیک خودرو رو به جلو حل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    کانسپت خیلی تخیلی و در عین حال عملی هست اکثر قسمتاش
    با یه تغیرات کوچیک میشه عملیش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      ولی معمولا خود ماشین های بنز از کانسپنشون بهتر و زیبا تر هستن برخلاف شرکتای دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر محمد

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چه قدر عجیب و جالب
    چند سال دیگه یکی این پستا رو میخونه میگه این ماشینا که قدیمی هستن الان پراید ما میتونه پرواز کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    این طرح اگه حتی ده سال دیگه هم درست بشه یه قیمتی مثل پورشه 918 الان -نجومی- خواهد داشت. منظورم اینه که تا عملی شدن این خودرو و صد البته مقرون به صرفه شدنش حدود 20 سالی فاصله داریم. به نظر من که تا اون موقع دیگه موتور هیبریدی هم از مد افتاده میشه و موتور های هیدرژنی رو کار میان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 4MATIC

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    یاد بنزF700افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خاوری

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    چیزی که تو این concept مهمه و از تولیدش جلوگیری میکنه ستون Aاین مدله که اجازه رانندگی رو به راننده نمیده مگه اینکه خودرو هوشمند باشه و احتیاجی به راننده نداشته باشه..این احتمالا استراتژی آینده مرسدس بنز خواهد بود… ماشین بدون راننده… این نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      آها..درسته..من ویدئوشو ندیدم اول… پس مرسدسم زده تو کار ماشین بدون راننده… ای..طمان چقدر زود میگذره و ما تو خوابیم..انگار همین صدوبیست پیش بوده که اولین ماشینای درونسوز ساخته شدن :-(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. 4MATIC

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    این دیگه مفهومی نیست فضاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. $@kasra@$

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    خیلی عالیه!
    اون ستون بی نداره رو میشه یه نوع عقبگرد پیشرفته حسابش کرد!
    بعدا میگیم تکنولوژی رو المان داره،امریکایی دوست ها و ژاپنی دوست ها میگن چه تکنولوژی دارین؟هی میگین تکنولوژی تکنولوژی!
    اقا به این میگن تکنولوژی دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      تــکنولوژی مگه قابل لمسه که اینجوری با صراحیت در موردش حرف میزنی ؟؟

      تعریف تکـنولوژی چیـه ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۱۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        تعریف تکنولوژی یعنی پیشرفته بودن در عرصه ای که خودش رو نشون می ده!
        ما که تا حالا همینو یاد گرفتیم!
        اگر شما چیز دیگه ای میدونی از تکنولوژی بگو ما هم فیض ببریم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Ehsan

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    وقتی بنز کشنده ( آکتروس ) با حالت رانندگی خودکار تولید میکنه ، ساخت یک سدان لوکس با این قابلیت غیر ممکن نیست
    ولی طراحی داخلیش واقعا عالیه ، مخصوصا با اون شکل صندلی ها و نحوه جابجای شون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      یک مطلبی که به بنز زیاد مرتبط نیست ولی بحث تکنولوژی است بپرسم
      جریان این لامپ های آیکونیک BMW چیست ؟ خودم تازه الان متوجه شدم هنوز در موردش سرچ نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. زمانی که پست مربوط به رانندگی خودکار مرسدس گذاشته شد من گفتم تا چند سال دیگه ماشین ها تبدیل میشن به اتاق های لوکس و راحتی که مقصد رو بهشون میدی و صحیح و سالم در مقصد پیاده میشی. مثل اینکه خییییلی زودتر از اونی که انتظار داشتم این اتفاق قراره بیفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ولی کلا آدم خودش رانندگی کنه بهتر از اینه که بشینه تو ماشن برسه به مقصد

    اگه از همه ی مدل های ماشین راننده حذف بشه
    از ماشین های آفرودی هیچ وقت حذف نمیشه و نباید هم بشه
    چون حدف اکثر آفرود بازا رسیدن به جا و مکان خاصی نیست بلکه لذت از رانندگی اونم تو کوه و جنگل و رود و صحرا و …. است

    ایشالا که همتون رانندگی آفرود رو تجربه کنید
    اونوقت میفهمید من چرا عاشق آفرود هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    حسین جان حرف شما درست ولی تا یه حدودی
    چون هیچ وقت به طور کامل راننده حذف نمیشه

    اصلا اگه حذف بشه من میرم مسوبشو میکشم اگه اون زمان من بودم که البته نیستم چون همه ی دنیا هم که راننده از ماشیناشون حذف بشه ولی توی کشور عزیزمون هیچ وقت این اتفاق نمیفته
    و من به همین خاطره که انقدر ایران رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    واقعا عالیه . از همه بیشتر سایز و ابعاد ماشین خیلی بزرگ و عجیبه . اونم

    برای همچین پروژه ایی .

    اماقطعا این ماشین با این شکل و شمایل به این زودی ها تولید نخواهد شد .

    اما احتمال داره ، اون رقیبی که مرسدس بنز برای تسلا میخواد معرفی کنه

    در اینده و تولید بشه ، رگه هایی از طراحیه این ماشین و تکنولوژیش داخل

    ان خواهد بود . این رو تجربه نشون داده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      خوبه میلاد فقط شما تایید کردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      یه سوال فنی ارزش فراری از فیات بیشتر نیست؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. 4MATIC

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نوید توی این یه مورد باهات موافقم رانندگی افرود واقعایه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تخیلیه اما یه واقعیته.اما داخلش خیلی فوق العادس.کاملا جدید و نواورانه طراحی شده.اصلا مشخص نیست ماشینه.حتی اگر این ماشین به تولید انبوه نرسه اما دراینده کلاس S خیلی از روی این مدل الهام میگیره چون به معنای واقعی کاخ متحرک هست و فقط و فقط وفقط برای راحتی سرنشین طراحی شده.داخلش مثل اثار هنری و موزه نقاشی پاک و زیبا و در عین حال ساده طراحی شده و پر از تجهیزات مدرنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    مگه تو بقیه ی موارد باهام موافق نیستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    نکنه هنوز به خاطر اون بار از دستم نارحتی؟؟؟؟؟؟
    یه شوخی باهات کردم حالا چرا انقدر ناراحت میشی

    در ضمن خوشحالم که میبینم یکی دیگه هم میفهمه من چی میگم ( در مورد آفرود)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    به نظر من تو دنیا هیچی لذت رانندگی آفرود اونم با لند کروز رو نداره
    حتی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، فقط ژاپن

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      ولی بنظر من توی آفرود پرادو احساس بهتری به آدم میده تا لندکروز ، مخصوصا نسل قدیم پرادو ،آخ اصلا اشکم داره در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    سلام محمد جان خوشحالم که بازم کامنت هات رو میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    نه لند کروز یه چیز دیگست
    البته من با پرادو رانندگی نکرم ولی فکر هم نمیکنم بهتر از لند کروز باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بله فرید جان
    نگاه کردم همین شکلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. یه پسر

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    شبیه موس کامپیوتره

    اما امیدوارم اینده این شکلی نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مرتضی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    یعنی اونایی که بنز رو بهش توهین میکنند کجای عالم عقل و شعور میشه جاشون داد؟؟ باید دید این بنز ساخته شده فراخون میده نمیده؟؟ یا چوب بامبو رو فرمونش میزنه که پیشتاز بشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. قاتل خودروها کوروت

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تکنولوژی کامپیوتریش مال امریکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      نه بابا؟! آمریکا هم مگه تکنولژی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    کسرا جان حرف شما درست ولی اصل تکنولوژی یعنی crawl control و KDSS
    یعنی AHC و AVS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    که بعد از چند سال بقیه ی شرکتا
    اونو بخرن
    و تکنولوژی برتر برای خودشون حسابش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    و این تکنولوژی ها مربوط به تویوتاست که از چند سال قبل از اونا در لندکروز و پرادو و مشابه های اون در لکسوس استفاده میکرده

    آقا میلاد اگه بحث اون ارزشمند ها باشه که تویوتا اول بود و همیشه هم همینطور خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا