مرسدس بنز SEL 450 یک اسطوره فراموش نشدنی

با اینکه امروزه در سطح شهر خودروهای گوناگونی را با طراحی و برندهای رنگارنگ می‌بینیم، اما هنوز خودروهای قدیمی ای هستند که شکوه و جلال خود را در گذر زمان حفظ کرده‌اند. خودروهایی که در طول حیاتشان، ازهر نظر سرآمد تکنولوژی و طراحی و امکانات بودند، که مرسدس بنز SEL 450 6.9 یکی از آن مدل خودروها است.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

این اسطوره در بین سال‌های 1975 تا 1981 به تعداد 9169 دستگاه در خط تولید کارخانه‌ی بنز واقع در اشتوتگارت آلمان، ساخته شد . مرسدس بنز طراحی خود را از سال 1972 بر روی LONG VERSION از کد اتاق W 116 از کلاس S آغاز و در نمایشگاه ژنو سال 1974 پرده‌برداری کرد. برادران ضعیف‌تر و کوچک‌تر این مدل با موتورهای 2800 سی سی. 3500 سی سی و 4500 سی سی در کنار این خودرو تولید می‌شدند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979

این نسل از مرسدس بنز، جزو اولین مدل‌هایی بودند که ترمز ABS به صورت سفارشی بر روی آن‌ها نصب می‌شد. سیستم تعلیق این خودرو هیدروپنوماتیک بود. سیستمی که فقط بر روی این مدل با موتور 6 نصب می‌شد. حتی مدلی که به موتور SEL 600 مجهز بود از این سیستم بی‌بهره بود. این سیستم تعلیق بسیار پیچیده بود. ماده ای که درون فنربندی این مدل بنز به کار گرفته شده بود، ترکیبی از گاز نیتروژن و روغن مخصوصی بود که توسط یک پمپ هیدرولیکی که از زنجیر تایم نیرو می‌گرفت تأمین می‌شد. برای اطلاع داشتن راننده از این سیستم و فشار در کمک‌فنرها یک نشانگر بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

ابعاد این بنز خیلی بزرگ بود و توجه هر فردی را در خیابان‌ها به سمت خود جلب می‌کرد. طراحی بدنه و اتاق طوری است که دید اطراف خوبی را به راننده منتقل می‌کند و از کمترین نقطه‌ی کوری برخوردار است. مرسدس بنز برای این مدل تجهیزات و امکانات خوبی تدارک دیده بود که عبارت بودند از:

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL Interior

صندلی‌های گرم شونده در جلو و با روکش چرم با طراحی اصولی و ارتوپدیک که برخاستن از این صندلی‌ها را خیلی سخت می‌کرد! فضای عقب هم برای نشستن 3 فرد درشت‌اندام کافی بود. در این حد که افرادی با قد 190 سانت هیچ مشکلی نداشتند. در بین صندلی‌های عقب یک زیردستی قرار داشت که می‌توانست اجسام کوچکی را در دل خودش جای دهد. شیشه‌های کناری و پشت ماشین دارای پرده‌هایی پارچه بودند که در صورت باز شدن، فضای عقب را احاطه می‌کردند. از دیگر تجهیزات داخل ماشین می‌توان به سان روف دستی، شیشه‌شور چراغ‌های جلو همراه با برف‌پاک‌کن، شیشه‌بالابرهای برقی، کولر، فرمان هیدرولیک، کروز کنترل و … اشاره کرد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

ازآنجایی که برای این بنز، نهایت لذت سواری و نرمی مهم بود، سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک را طراحی کرده بودند که به راحتی از پس وزن 2 تنی آن برمی‌آمد و کمترین ضربه و تکان‌های طولی و عرضی را به اتاق وارد می‌نمود . یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک این خودرو، امکان تنظیم ارتفاع در حد 5 سانتی‌متر بود، که اگر بدنه به سمت پایین حرکت می‌کرد، سواری ماشین همانند یک ماشین اسپرت می‌شد و زمانی که بدنه به سمت بالا می‌رفت، شاهد نهایت نرمی و سواری می‌شدیم. همه این تنظیمات توسط یک اهرم انجام می‌شد که زیر آمپرهای سرعت‌سنج بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

حال می‌رسیم به قسمت‌های فنی این شاهکار عظیم‌الجثه

مرسدس بنز برای این مدل، از یک دیفرانسیلی استفاده کرد که قابلیت کنترل هرزگردی داشت. این دیفرانسیل از هرز گردی بی‌مورد چرخ‌های عقب و یا کم فرمانی داخل پیچ‌ها در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کرد. در تست‌های شتاب 0 تا 100 کیلومتر که بر روی این بنز انجام شده بود، SEL 450 موفق شده بود که به عدد 8.5 ثانیه دست پیدا کند. طبق گفته کارشناسان تست، حرکت‌های عرضی این بنز در تغییرهای ناگهانی خطوط خیابان، بالا بود. اما زمانی که نحوه‌ی کنترل این بنز زیر پای شما قلق می‌گردد ، متوجه خواهید شد که از مسیر خارج کردن این خودرو کاری بسیار دشوار است. این مهم به خاطر وجود طبق‌های با زاویه کمبر منفی بود که بر روی شاسی عقب اتومبیل نصب شده بود. این طبق‌ها باعث کمتر شدن نیروهای جانبی وارد شده به اتومبیل می‌شد و زاویه‌دار بودن چرخ‌های عقب به طی کردن پیچ‌ها با سرعت بالا کمک شایانی می‌کرد.

خب حالا رسیدیم به مهم‌ترین قسمت خودرو: نیروگاه

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Engine

موتور 6.9 لیتری بنز SEL 450 دارای 8 سیلندر با سرسیلندر آلومینیوم بود. سوپاپ‌ها از یک میل بادامک SOHC فرمان باز و بسته شدن را دریافت می‌کردند. سوپاپ‌ها از جنس سدیم ساخته شده بودند (آلیاژ سدیم برای ساخت پیستون‌های هواپیما استفاده می‌شود). به خاطر اهمیت بالای این موتور، مرسدس بنز تصمیم گرفته بود که این موتور را با نهایت دقت و ظرافت و به شیوه‌ی دست‌ساز تولید کند، به همین منظور تست‌های بسیار سختی را برای در نظر گرفت. یکی از این تست‌ها این بود که قبل از نصب موتور بر روی شاسی، 265 دقیقه تحت آخرین فشار ممکن موتور کار کند. برای درک بیشتر این موضوع لحظه‌ای را تجسم کنید که به مدت 4 ساعت و 25 دقیقه این ماشین را در یک جاده‌ی بی‌انتها، در دنده‌ی 3 گیربکس ساخت ZF ، که مجهز به مبدل گشتاور نیز هست، با حداکثر سرعت برانید !!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

لازم به ذکر است که حداکثر سرعت اعلام شده توسط کارخانه 225 کیلومتر است، اما در تست‌های به عمل آمده توسط کارشناسان و نویسندگان مجلات، به رقم 240 کیلومتر بر ساعت رسیدند که برای خودرویی با این وزن، عددی بسیار قابل قبول است. همچون شتاب 0 تا صد 8.5 ثانیه‌ای!!!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
یکی دیگر از عجایب این موتور، شروع شدن RED LINE (خط قرمز) دور موتور از 5300 دور در دقیقه است. جالب‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت موتور، سیستم روغن‌کاری موتور است. موتور 6.9 مجهز به سیستم DRY SUMP بود که به روغن‌کاری خشک معروف است. این سیستم در موتور خودروهای مسابقه‌ای به کار گرفته می‌شد که باعث می‌شد فواصل تعویض روغن به هر 20 هزار کیلومتر برسد و سرویس اولیه در 80 هزار کیلومتری انجام شود!!!!!!! بله درست خواندید، تعویض روغن‌موتور بعد گذراندن 20 هزار کیلومتر و انجام سرویس اولیه در 80 هزار کیلومتری. اگر فاصله‌ی تهران تا مشهد را 1000 کیلومتر در نظر بگیریم، به نوعی می‌توان گفت 40 بار طی کردن مسیر رفت و برگشت تهران – مشهد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

مرسدس بنز SEL 450 6.9 در دو مدل قابل سفارش بود.

  1. سفارش اروپا
  2. سفارش آمریکا

ورژن های اروپایی به تعداد 7380 دستگاه و ورژن آمریکایی به تعداد 1816 دستگاه تولید شد و فروش رفت. موتور به کار رفته در نسخه اروپایی 286 اسب بخار قدرت و 549 نیوتن متر گشتاور داشت و در مقابل هم نمونه‌ی سفارش امریکا 250 اسب بخار قدرت و 488 نیوتن متر گشتاور داشت.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

حال شاید از خود بپرسید که ترمزها چگونه از پس این غول 2 تنی برمی‌آمدند. این بنز به‌صورت سفارشی از ترمز ABS که به‌صورت 4 چرخ دیسک سود می‌برد. دیسک‌های جلو هواخنک بودند و دیسک‌های عقب معمولی. در مدل‌های فاقد ترمز ABS از یک سیستم بسیار قوی و دو مداره هیدرولیک استفاده می‌شد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

یکی از معایب این خودرو قیمت بسیار بالای آن بود . طوری که اگر بخواهیم با رقیبان خود در آن زمان مقایسه کنیم، کادیلاک فلیت وود و فول سایز حدود 16 هزار دلار قیمت داشت. اما این بنز در مدل پایه از قیمت 32 هزار دلاری و در مدل‌های فول سایز و فول آپشن از قیمت 53 هزار دلاری برخوردار بود که گران‌تر از اکثر مدل‌های رولزرویس و بنتلی بود. همین گرانی باعث شد که در نظرسنجی مجله‌ CLASSIC AUTOMOBILE چاپ انگلستان، مقام چهارمین خودروی تاریخ را از آن خود کند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

سپاس گزارم از توجه شما به این مطلب.

سایر مشخصات مرسدس بنز SEL 450 :

  • موتور: 8 سیلندر V شکل .
  • تعداد سوپاپ‌ها: 16 عدد.
  • نسبت تراکم (سفارش اروپا): 8/8 به 1. نسبت تراکم (سفارش آمریکا): 8 به 1.
  • قدرت (سفارش اروپا): 286 اسب بخار در دور موتور 4250. قدرت (سفارش آمریکا): 250 اسب بخار در دور موتور 4250.
  • گشتاور (سفارش اروپا): 549 نیوتن متر در دور موتور 3000. گشتاور (سفارش آمریکا): 488 نیوتن متر در دور موتور 3000.
  • وزن: 1985 کیلوگرم.
  • شتاب 0 تا 100: 8.5 ثانیه. شتاب 0 تا 160: 20.9 ثانیه. طی مسافت 400 متر: 16 ثانیه. طی مسافت یک کیلومتر: 28.8 ثانیه.
  • حداکثر سرعت: 225 -240 کیلومتر بر ساعت.
  • گیربکس: 3 سرعته ZF .
  • باتری: 88 آمپر.
  • ظرفیت باک: 95 لیتر.
  • میانگین مصرف: 16 لیتر در هر 100 کیلومتر.

جدول تعداد فروش در آمریکا و جهان:

  • سال 1975: جهان 474. آمریکا 0.
  • سال 1976: جهان 1475. آمریکا 0.
  • سال 1977: جهان 1798. آمریکا 462.
  • سال 1978: جهان 1665. آمریکا 437.
  • سال 1979: جهان 1839. آمریکا 576.
  • سال 1980: جهان 129. آمریکا 317.
  • سال 1981: جهان 4. آمریکا 0.
  • جمع کل: جهان 7380. آمریکا 1816.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

میلاد ساسانی. دیپلم مکانیک خودرو. عاشق دنیای خودرو

130 دیدگاه

  1. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    هر چقد تعريف كني بازم كمه

    عاشق اين مدل هاي قديمي هستم 🙂

    يه ماشين تميز تو اين مدل ها بيشتر چشمو ميگيره تا خيلي از ماشين هاي صفر جديد

    پاسخ
    1. ایرانی
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      یادش به خیر… : بنز 220 و 280 … ب ام و 518 … آئودی 100 .. تویوتا کارینا … ولووهای 200 و 700 … و … چه آرزوهایی… انقدر که به زمان خودش به اون ماشینا علاقه داشتم الان به ماشینهای این دوره مثل قدیم علاقه ندارم …

      پاسخ
    2. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      هنوزم ماشینای ما به این سطح نرسیدن!ببینید تو چه سالی دنده اتومات بوده و برا یه سدان چه قدرتی به ارمغان میاورده
      حرفی نمیزاره

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    خوبه منبعش رو بالا گذاشتما!
    اصلا تاریخچه رو بخون هیچ حرفی در مورد بوش نزده!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      باشه زیگمای عزیز . اصلا ولش کن . اما داداشم من این مطلب

      رو چشم بسته ننوشتم . خودمم اطلاعات داشتم . با مجلاتم

      مقایسه کردم .

      جیجیلی . 🙂

      پاسخ
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    زیگما جان من این مطلب رو پیدا کردم :

    هتريك ، يك بازنشسته صنعت بود. او در سال 1953 يك اختراع به نام خود ثبت ، اختراعي كه صنعت خودرو تحت تاثير خود قرار داد. « كيسه اي نرم براي وسايل نقليه»!! شماره ثبت اين اختراع در آمريكا 2649311 است!

    دليل اختراع هتريك داستاني بود كه درباره خود و خانواده اش اتفاق افتاده بود :

    «سال 1952 هتريك همراه همسر و دخترش در حال رانندگي در جاده نيوپورت با يك شورولت مدل 1948 بود ، آهويي در كنار جاده ايستاده بود كه ناگهان به طرف خودروي وي حركت مي كند و به جلوي ماشين مي خورد ، هتريك كنترلش را از دست داده و داخل گودالي در كنار جاده مي افتد ، در اين حادثه او و همسرش زخمي و دختر 7 ساله او به شدت به داشبورد ماشين برخورد ميكند. هتريك بعد از برگشتن به خانه تمام ذهنش مشغول آن حادثه بود . از آن موقع شروع به طراحي ” كيسه نرم ” مي كند » !

    او در آن زمان 250 دلار صرف اختراعش كرد. ولي در سال 1953 يك مخترع آلماني طرح هتريك را كامل كرد : ” كيسه قابل باد شدن ” كه بعد نامش ايربگ شد.

    بعد از آن كارخانه هاي خودروسازي زيادي مثل فورد و جنرال موتور شروع به آزمايش و استفاده از اين طرح كردند. لازمه آزمايش اين بود كه كيسه بايد سريع باد شود و نرم باشد( كمتر از 40 ميلي ثانيه). در آن زمان كيسه هاي هوا بعد از برخورد سرنشينان به داشبورد باز مي شدند ! درسال 1960 آلن كا بريد كه مهندس ميكانيك بود سنسوري را اختراع كرد كه در هنگام تصادف پيامي به ايربگ بفرستد تا آن باد شود. اين فن آوري بارها و بارها از آن زمان مورد تغيير و بهسازي قرار گرفت.

    طرز عملكرد ايربگ :

    كيسه هوا متصل به يك سنسوري است كه هنگام ضربه خوردن يك پيام الكتريكي به inflator ميفرستد با توليد سريع گاز نيتروژن كيسه هوا باد ميشود ، اين عمل در حدود يك بيستم ثانيه انجام مي گيرد !

    اير بگ ممكن است براي سرنشينان خطرناك باشد . دليلش هم اين است كه اولا ، كيسه هنگام عملكرد به طرف سرنشين باد ميشود ثانياً پر شدن كيسه بسيار سريع است. اين دلايل اهميت كمربند ايمني را نشان ميدهد . همچنين براي افرادي با قد كوچك ، ايربگ ميتواند خطر ناك باشد. چون در اين صورت ضربه اي كه بايد از طرف bag به قفسه سينه سرنشين وارد شود به سر و گردن او وارد خواهد شد! اين موضوعات اهميت كمربند ايمني را نشان ميدهند. به ياد داشته باشيم ايربگ هنگامي در كم كردن جراحات وارد بر سرنشين در هنگام تصادف موثر است كه همراه با كمر بند ايمني باشد.

    با رشد روز افزون خودرو و فن آوري هاي مرتبط با آن علم ايربگ هم رشد كرده بطوري كه امروزه براي موتوسيكلتها هم ايربگ نصب ميشود . آخرين فن آوري در زمينه كيسه هوا اين است كه اخيرا كمپاني هاي بزرگ خودرو سازي قصد دارند براي تصادف با افراد پياده هم ايربگ تعبيه كنند !

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (157 دیدگاه) ,

      اقا ميلاد چشو چال مايي با اين اطلاعات مفيد 🙂

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود بر شما و بر همه کسایی که منت سر من گذاشتند و تشکر کردند .

      به امید خدا یواش یواش مطلب میذارم . دوست دارم در مطالبم بیشتر اطلاعات

      باشه تا صرفا معرفی .

      من پارسال به پدال گفتم که برات مطلب مینویسم ، اما فقط دوتا نوشتم .

      دوباره امسال قول اول اردیبهشت رو دادم ، اما خوردم به یک امر خیر که

      بازم نشد ، اگر خدا یاریم کنه ، ازین پس ادامه خواهم داد .

      همین کامنتهای شما به ادم روحیه میده .

      مطالب قدیمی که نوشتم :

      غول های 16 سیلندر .

      سمند دیزل .

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        شما ثابت شده اي اقا ميلاد

        من خودم خيلي زورم مياد مطالب طولاني رو بخونم
        ولي شما خلاصه و مفيد توضيح ميدي ادم راقب ميشه بخوندنشون

        تشكر 🙂

        پاسخ
    3. علی
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      با سلام مجدد به دوستان گرامی
      اول یه عذر خواهی می کنم از همه دوستان من هر چی دنبال اون گواهی ثبت اختراع ایربگ به اسم بنز گشتم در کامپیوترم پیداش نکردم حتما فردا دنبالش می گردم و براتون می زارم در مورد سیستم ABS باید بگم که ابداع شرکت بوش هستش و اینو حتی تو فیلم های اولیه بنز که داره این سیستم رو امتحان می کنه ارم بوش هم زیر نام ABS هست ولی مقاله اون رو هم حتما واستون می زارم به قول جرمی کلارکسون اگه می خاید ببینید که در سالهای بعد چه اسباب بازیهایی رو ماشینتون هست یه مرسدس اس کلاس سال بخرید.
      با تشکر از آقا میلاد به خاطر این مقاله زیباش راستی اگه از خوانندگان قدیمی مجله ماشین نیز باشید و یادتون باشه مجله ماشین در مورد ابداع ایربگ توسط مرسدس بنز و استفاده از اون به صورت تولید انبوه و آزمایشاتی که طی 4-5 سال انجام داده بود مقاله مفصلی نوشته بود که در مجله های قدیمیم می گردم و اون رو هم واستون می زارم
      باز هم ممنون و سپاس

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2635 دیدگاه) ,

        پدر بزرگم یدونه داشت…..یه شب داشتن تو کرج از جهانشر میدومدن فردیس که یهو خاموش میکنه.بنزین هم داشته.خلاصه از این تعویض گاه به اون تعویض گاه….اخر داداسقاطش کردن 3 میلیون گرفت.البته موتور اون2800بود.بعد اومد یه 405 اس ال ایکس خرید.الان میگه نش اون به 405 ایران خودنرو می ارزه

        پاسخ
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . بله علی جان . من خواندم .

        پاسخ
    4. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      اره اسم این دو نفر در لینک ها بود.

      پاسخ
    5. سیاوش
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      باسلام
      میلاد جان واقعا تبریک می گم بهت
      واقعا عالی و مفید بود
      به امید روزهایی درخشان تر….

      پاسخ
  4. واروژ
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    عاشق اینجور مطالبم .. خیلی خودمونی و شیرین نوشته شده!
    پدرم 250 us version داشت مدل 68 و خودم یه 92… لذت سواری و ابهت اون دو مدل ب تمام بنزها ماشینهایی ک بعدش داشتم میچربید!
    سال 77 هم یه مدت کوتاه 450 SEL داشتم با کلی مکافات یه موتور نو براش خریدم تو جاده شیراز اسپرو سوسک میردم…

    پاسخ
  5. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    دوستان چرا الان نصف بيشتر نظراى صفحه قبل پريد، براى شما هم اينطوريه؟

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      بعضا اینجور میشه .

      یک بار برو بیرون از سایت بعد بیا .

      اگر درست نشد ، برو صفحه اول ، دکمه های کنترل و اف5 رو با هم بزن .

      باز اگر درست نشد ، باید بزاری یذره بگذره .

      پاسخ
      1. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        ممنون ميلاد جان ، درست شد
        من توى بنزهاى قديمى از بنزهاى شكارى هم خيلى خوشم مياد، از بچگى ديوونشون بودم.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . شکاری یکی از مدلهای گران مرسدس بنز بود .

          لازم به ذکر است که مدلهای شکاری هم مجهز به این موتور

          بودند .

  6. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    میلاد جان، به دونه ای داداش

    یعنی حتی اگه از شرکت بنز متنفر هم باشید، با خوندن تاریخچه این شرکت به وجد می آیید

    خیلی مزایای حیرت انگیزی داره این ماشین
    اما چیزی که بیشتر از همه منو به وجد آورد، روغن کاری خشک بود (البته این موضوع رو میلاد قبلا برام گفته بود)

    فکر کنم توی تکنولوژی روغن کاری خشک از گرافیت استفاده میکنن

    خلاصه داش میلاد، خسته نباشی
    به امید اینکه مطالب بیشتر ازت ببینیم.

    پاسخ
  7. مجید
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    سلام
    این مدل نقطه اوج تاریخ اس کلاسه، بعد از اون دیگه هیچوقت اس کلاس نسبت به ماشینای هم عصرش اینقدر متمایز نبوده و نیست.

    پاسخ
  8. مجتبی(ساروی )
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    من که کف وخون قاطی کردم همین العانشم خیلی از این امکاناتی که داره رو ماشینایی که ما در ارزوی داشتنشون هستیم هم نداره .میلاد جان تازه دارم علاقت رو به بنز درک میکنم .دستت درد نکنه خیلی عالی بود .فکرکنم تا دو سه روز تو هنگ باشم.ولی خیلی کم فروخته تو 6سال

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      به خاطر اینکه خیلی گرون بوده . گرون بودنش هم بیشتر به خاطر موتور و

      سیستم تعلیق بوده .

      پاسخ
      1. رضا حوری
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        عزیز دل برادر . من ی استیشن واگن 230 سال 1985دارم . خونواده عاشقشن . مدل 6.9 _450 استثنایی تعمیر نشده گیرم میاد .? 09177099062

        پاسخ
  9. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    میلاد دقیقا دست رو یکی از اسطوره های بنز گذاشتی فاصله مرسدس در اون سالها خیلی خیلی بیشتر از رقیباش بود به نسبت الان!!! و فکر کنم 500 و 600 اس سالهای دهه نود و سری ای سالهای دهه نود آخرین هاش باشن!!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . هنوز ارزوی سوارشدنش رو دارم .

      🙁

      پاسخ
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . نه توفیقی عزیز . چرا ناراحت بشم . هرکسی نظری داره و برای خودش

    هم قابل احترام است .

    پاسخ
  11. ایرانی
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    یاد باد آن روزگاران یاد باد… ای کاش از پوسترهای همان دوران استفاده میکردید…

    پاسخ
  12. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    من عاشق بنزای قدیمی هستم.

    به کمک میلاد علاقم به بنز بیشتر شده.داداش اگه وقت داشتی در مورد ماشینای فراری هم مطلب بذار،خوشحال میشیم.

    پاسخ
  13. sobhan
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    بابا بزرگم یه آلبالویی شو داشت

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      یاسین میخواستی منو خرابم کنی ؟؟؟

      داغون شدم . کاشکی تو قدیم به دنیا می امدم .

      پاسخ
  14. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    چه ابهتی داره!!!
    با وجود اینکه رو ماشینای ژاپنی تعصب دارم ولی بنز یه چیز دیگست

    پاسخ
  15. فرزین
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    آخر ماشین همینه آخر بنز هم همینه الان خود مرسدس بنز میخواد محبوبیت همچین مدلهایی از خودش رو دوباره احیا کنه البته تا حدودی موفق بوده اما نه مثل قبل نمیتونه این کار و بکنه … من با مدل 280se که داشتم با 240 تا سرعت تو یکی از اتوبانهای کشور روندم 🙂 .. اصلا انگار نه انگار این ماشین برای سالها پیش بوده و البته ماشینی که داشتم خیلی سالم و نو بود.. خلاصه بی نظیره یک کلام.

    پاسخ
  16. pouya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من از این ماشین مدل 1978 فول آپشن را دارم
    این خودرو فوق العادست
    با تشکر از نویسنده محترم

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    میلاد عالی بود عالی

    به حرفای زننده بعضی افراد هم توجه نکن هم توجه نکن داداش

    پاسخ
  18. احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    آقا اگه من بخوام با 90 یا 100 تومن یکی از این بنزا بگیرم
    در شرایطی که میشه رفت یه الانترای صفر یا یه چیزی تو اون مایه ها خرید
    به نظرتون کار اشتباهیه؟!

    ضمناً من کلاً عشقه بنزم و رانندگی رو با یک بنز 230 (اتاقش معماری بود) یاد گرفتم.
    یادمه وقتی بردمش واسه اسقاط (کاشکی میتونستم نگه ش دارم) مسئول پارکینگ نشست پشتش و همه ماشینایی که وسط پارکینگ بودند رو باهاش مثل لودر جابجا کرد و خوشحال بود می گفت این حالا حالاها واسه ما کار می کنه – اشک در چشمانمان حلقه زده بود…

    پاسخ
  19. احمد نادرپور
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام، مرسي بابت اطلاعات خوب و دقيق شما، ممكن من رو راهنمايي كنيد كدام مدل w116 رو براي مصرف شخصي مناسب مي دونيد و آيا پيشنهاد ديگري داريد، با كمال تشكر احمد نادرپور

    پاسخ
  20. arash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سلام
    من یکی از این عروسک دارم.اگه طالب بودین تماس بگیرین
    09124953437

    پاسخ
  21. بارمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما خودمون یدونه طلاییشو داریم سفارش آمریکا

    پاسخ
  22. حسن
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با سلام فقط در مقایسه با کادیلاک سویل که هم دوران هستند کدام بهتره و مجهز تر ؟

    پاسخ
  23. رامین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یک دونه 6.9 دارم که عاشقش هستم
    هرکی خواست از نزدیک ببینه در خدمتشم 09121455329

    پاسخ
  24. محمد رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اسطوره خودرو های جهان از همه امریکتیی ها سرتره

    پاسخ
  25. م.ی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام، بنز sel 300 ya 500 مدتیه بدجور ذهنمو درگیر کرده ، میخواستم بدونم شما اطلاعاتی درمورد هزینه هاش دارین و لوازمش پیدا میشه یا نه. با تشکر

    پاسخ
  26. جواد علیزاده 371
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ابتدا عرض کنم که من هم بیوک دارم هم بنز دانشجویی هم اکورد هم مزدا هم یه ماشین کره ای و عاشقشونم. عاشق اتومبیل هستم.
    امابرگردیم به اصل مطلب واقعا نمیفهمم اینهمه بحث و جدل یعنی چی.. شماها که اینهمه اطلاعات دارید که باید فکرتون بازتر باشه. همیشه میگن تعصب الکی از روی بیسوادی و عدم اگاهیه.. شما ها که کلی اطلاعات در مورد تاریخچه خودرو دارین ،دیگه باید به این نقطه رسیده باشین که تمامی کمپانی های بزرگ و قدیمی خودرو ساز دنیا هرکدومشون سهمی در پیشرفت صنعت مهم خودرو داشتند و هرکدومشون دارای ارزش و احترام هستند. اگه صنعت خودروی المان نبود مطمنا خیلی از پیشرفتها حاصل نمیشد اگه امریکا هم نبود به همین ترتیب و انگلستان و فرانسه و ایتالیا.. همشون در نگاه کلی و با دید باز و بدون تعصبات عوامانه، قابل احترام هستند.هیچ اختراع و اکتشافی در طول تاریخ از خلا بو فقط توسط یک نفر بوجود نیومده . ده ها دانشمند در طول زمان روش کار کردند تا نهایت یک نفر محصول و اختراع نهایی رو در زمان و مکان مناسب تولید کرده. پس بهتره با دید ستایش به همه ی این بزرگان خودرو ساز نگاه کنیم و از شاهکارهایی که در طول سده اخیر برای انسانها ساختند لذت ببریم. حاصل کار دست جمعی تمامی اروپا و امریکا و بعدها ژاپن جیزی رو ساخته که بهش میگیم تاریخچه زیبای قرن خودرو.

    با سپاس.

    پاسخ
  27. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداوند دوست دارد وقتی بنده ای کاری انجام میدهد آنرا محکم و استوار انجام دهد…. خداییش این بنز از اون کاراییه که بشر خوب انجام دادش…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.