مرسدس AMG GT رودستر معرفی شد

چند وقت پیش ساخت نسخهٔ رودستر مرسدس AMG GT قطعی شده بود و حالا این خودرو پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس در دو نسخه معرفی شده است. AMG GT بر اساس نسخهٔ کوپهٔ سقف دار شکل‌گرفته اما کمی قدرت بیشتر و چند ویژگی جدید به آن اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌ها، تجهیز به نسخه‌ای قوی‌تر از پیشرانهٔ V8 بای‌توربوی مدل کوپه است درحالی‌که برخی از ویژگی‌های مدل قدرتمند AMG GT R نیز در نسخهٔ رودستر بکار رفته است؛ بنابراین باید گفت مرسدس AMG GT رودستر، چیزی بیش از صرفاً نمونه‌ای بدون سقف از مدل کوپهٔ خود است.

Mercedes-Benz-AMG_GT_C_Roadster-2017-1024-07

نسخهٔ رودستر این خودرو در دو مدل GT و GT C ارائه شده است که هر دو از پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کنند. این موتور در AMG GT رودستر 470 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 13 اسب بخار قدرت و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به AMG GT کوپه دارد. البته این افزایش قدرت تأثیری چندانی در عملکرد نسخهٔ رودستر نداشته است و این یعنی شتاب صفرتا 96 کیلومتر AMG GT رودستر همانند همتای کوپه‌اش همان 3.9 ثانیه باقی‌مانده است.

Mercedes-AMG GT Roadster 2017
Mercedes-AMG GT Roadster 2017

در سوی دیگر AMG GT C رودستر قرار دارد که قوی‌تر از نمونهٔ قبلی است. این خودرو 550 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش 47 اسب بخاری قدرت و 31 نیوتن متر گشتاور را نسبت به AMG GT S کوپه نشان می‌دهد اما شتاب صفرتا 96 کیلومتر آن مانند نمونهٔ قبلی، بازهم مشابه همان زمان 3.7 ثانیه‌ایAMG GT S است؛ بااین‌وجود، نسخهٔ جدید AMG GT C بین نسخه‌های AMG GT S و AMG GT R کوپه قرار می‌گیرد و با توجه به تصاویر جاسوسی که قبلاً منتشر شده است، مرسدس بنز در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ کوپهٔ سقف دار GT C است که در سال 2017 به بازار عرضه می‌شود.

Mercedes-AMG GT C Roadster 2017
Mercedes-AMG GT C Roadster 2017

مرسدس بنز در گیربکس 7 سرعتهٔ دوکلاچه برای استفاده در مدل قوی‌تر GT C تغییراتی ایجاد کرده است و در حال حاضر دنده یک نسبتِ بالاتر و دنده هفت نسبتِ پایین‌تری دارد. همچنین در این نمونه از سیستم اگزوز عملکردی AMG استفاده شده است که مطمئناً بسیار جذاب خواهد بود. علاوه بر این‌ها، GT C مجهز به سیستم فرمان پذیری فعال چرخ‌های عقب متعلق به GT R شده و جهت تطابق با رینگ‌های بزرگ‌تر عقب، گلگیرهای عقب آن 5 سانتیمتر عریض‌تر شده‌اند.

Mercedes-Benz-AMG_GT_C_Roadster-2017-1024-06

هنوز دقیقاً مشخص نیست که مکانیسم سقف پارچه‌ای AMG GT رودستر چقدر به وزن خودرو افزوده است اما مرسدس بنز اعلام کرده است که این سقف به‌وسیلۀ سه لایه پارچه ساخته شده است که توسط یک ساختار سبک متشکل از ترکیب منیزیم، فولاد و آلومینیوم پشتیبانی می‌شود. این سقف در سه رنگ بژ، مشکی و قرمز قابل سفارش بوده و می‌توان آن‌را در هنگام حرکت تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت باز و بسته نمود. هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر مجهز به سیستم مدیریت هوای فعال متعلق به GT R شده‌اند. در این سیستم هواکش‌هایی عمودی در پشت جلوپنجره تعبیه شده که در سرعت‌های پایین جهت حفظ آئرودینامیک خودرو بسته می‌مانند اما در هنگام رانندگی با سرعت بیشتر جهت رساندن جریان هوا به سیستم خنک‌کنندهٔ پیشرانه باز می‌شوند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر رسماً در نمایشگاه خودروی پاریس در اواخر ماه جاری به نمایش عمومی درمی‌آیند و سپس در پاییز امسال برای فروش در ایالات‌متحده عرضه خواهند شد. قیمت‌گذاری آن‌ها نیز در زمانی نزدیک به موقع عرضه به بازار انجام می‌گیرد.

Mercedes-Benz-AMG_GT_C_Road

اما نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود این است که به دلیل اینکه خودروهای جدید AMG GT رودستر، ماشین‌های روباز دونفره‌ای هستند تا حد زیادی هم‌کلاس و مشابه دیگر رودستر مرسدس بنز یعنی SL کلاس محسوب می‌شوند کما اینکه در طراحی ظاهری هم خصوصاً در نمای جلو شباهت زیادی به SL کلاس دارند. به همین دلیل می‌توان این امر را محتمل دانست که AMG GT رودستر به‌نوعی به رقیب داخلی SL کلاس تبدیل گردد چراکه هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر ازلحاظ قدرت نیز بسیار نزدیک به مدل‌های مختلف SL کلاس هستند به‌طوری‌که SL500 با پیشرانهٔ 4.7 لیتری V8 بای‌توربو با 450 اسب بخار قدرت در برابر AMG GT رودستر و SL63 AMG با پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 توئین توربو با 580 اسب بخار قدرت در برابر AMG GT C رودستر قرار می‌گیرد. در تصاویر زیر شباهت ظاهری فراوان این دو رودستر ساخت مرسدس کاملاً مشخص است (تصاویر سمت چپ SL63 AMG و سمت راست AMG GT رودستر).

البته تفاوتی که بین این دو رودستر آلمانی وجود دارد این است که SL کلاس از نوع هاردتاپ (سقف فلزی) و AMG GT از نوع سافت‌تاپ (سقف پارچه‌ای) است. بااین‌حال نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا AMG GT رودستر به رقیبی داخلی برای SL کلاس تبدیل خواهد شد یا هریک از این دو رودستر مسیر جدای مخصوص به خود را طی خواهند کرد؟

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        اگه منظورت vantage s هست که خب هر کردوم دنیایه خودشون رو دارن ونتیج داخل کابینش اسپورت تره در عینه حال لوکس هم هست.ولی این دوتا مدل بنز لوکسه خالصه داخل کابینش.البته میشه گفت لوکس تره.از نمایه بیرونی هم باز سلیقه هستش بنز کشیده تره.و فوق العاده هم هست و تقریبا همه میپسندن
        استون هم ظاهره تهاجمی داره.
        من خودم اگه بخوام بدون تعصب بگم بینه ونتیجs و amg gt ساخته بنز رو برمیدارم.اونم نسخه gt c.

        پاسخ
        1. بنتلی
          سوابق: (1048 دیدگاه) ,

          مجید جان نظر شما محترمه ،ولی فک کنم شما سنتناریو رودستر و یا اوراکان رودسترو ب این خودرو ترجیه بدی! البته شاید من اشتباه میکنم.

  1. تصویر پروفایل mohammad
    mohammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه..
    ولی اگه قرار باشه بین GT و SL یکی رو انتخاب کنم صد در صد SL! در این مورد اصلا به قدرت موتور اهمیت نمیدم چون SL به نظر من اصیل تره و جزوه تاریخه شرکت محسوب میشه!

    پاسخ
  2. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    برام سوْال هست اگه این ماشین رو پارک کنی تو خیابون تا یک ماشین یکم میاد عقب با توجه به اینکه سپرش عقب تَر از جلو پنجره هست ضرب اول جلوپنجره خوشگلش میشکنه

    پاسخ
  3. بنتلی
    سوابق: (1048 دیدگاه) ,

    خییلی خفنه،قبلا از بنز amg gt کوپه خوشم میومد ولی الان از نسخه رودسترش بیشتر خوشم اومده،من ب شخصه اینو ب اس ال ترجیه میدم و فک کنم فروش فوق العاده ای داشته باشه نسبت به اس ال. ب نظرم طراحی داخل اس ال قدیمی شده و دربرابر این حرفی برا گفتن نداره.

    پاسخ
  4. محمد حسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    ان قدر بدم میاد از ماشینی که با روح و روان آدم بازی میکنه !

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل mehran.Jy
    mehran.Jy
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    جی تی به مراتب زیبا تر از SL هست.

    حیف SL واقعا. نسل قبل و دونسل قبل SL جز خوش تیپ ترین ماشین های اون دوره بنز بودن. مخصوصا دو نسل قبل
    نسل جدید اصلا ابهت نداره. رخ مهربون و زنونه گرفته.
    Sl قبلا بعد از جی کلاس مردونه ترین ماشین بنز بود. و آقای صدا
    🙂

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4336 دیدگاه) ,

    این ماشین، واقعا معرکه هست، اون طراحی زیبا، تهاجمی، پر ابهت و …

    پاسخ
  7. 4x
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    911 باید در مقابل این نازنین رودستر لنگ بندازه.

    پاسخ
  8. hamid_hk
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    انصافا خوشگله ولی یکی از آرزوهام اینه که بنز نسل دوم SLR رو معرفی کنه.

    پاسخ
  9. ironman
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هر ماشینی دنیای خودشو داره بنز یه دنیا لامبورگینی هم یه دونیای دیگر نمیشه باهم مقایسه کرد…
    هردو اون ها عالیه
    ای کاش میتونستیم توایران سوارشون بشیم
    فقط تو گیم میشه سوارشون شد……

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.