CLA180 آیرودینامیک ترین خودرو جهان

شاید پیش خود فکر کرده باشید که آیرودینامیک‌ترین خودرو چه خودرویی است؟و چه خودرویی باد را به خوبی از خود عبور می‌دهد؟پس از سال‌ها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیک‌ترین خودرو نیز شناخته می‌شود.این مدل یکی از پنج مدل CLA است که آماده است به ژنو عازم شود.

Raft of aerodynamic improvements include spoilers ahead of the front tyres

ضریب آیرودینامیک این خودرو 0.22 است،پیش از این رکورد این ضریب متعلق به تویوتا پریوس با ضریب 0.25 بود و بعد از آن بی‌ام و 320d EfficientDynamics با ضریب 0.26 بود اما حالا این رکورد با رقم 0.22 توسط مرسدس CLA 180شکسته شد.

CLA180 underwent significant fettling in the windtunnel to achieve its low cD figure

این مدل برای بهبود آیرودینامیک دارای تغییراتی است که نسبت به مدل‌های دیگر اصلاً به چشم نمی‌آید، بازبینی طراحی جلو،آب بندی چراغ جلو،شاتر رادیاتور قابل تنظیم و طراحی دوباره چرخ‌ها و پره های آن از جمله این تغییرات اند.

Smoke is passed over the car’s body to make the airflow visible

این مدل از CLA دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان 120 اسب بخار و گشتاور147 پوند فوت می‌باشد.شتاب صفر تا صد این خودرو 9.9 ثانیه است و آخرین سرعت آن به مرز 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


Enormous fan is part of Mercedes’ new wind tunnel, due to open in June

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن 118 گرم در هر کیلومتر است این در حالی است که مصرف مدل استاندارد 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و انتشار گاز CO2 مدل استاندارد 126 گرم در هر کیلومتر است.

Aero improvements continue underneath the car

مرسدس برای انجام آزمایشات خود از تونل باد دانشگاه اشتوتگارت استفاده کرد که جشن هفتادمین سال تاسیسش در هفته جاری انجام شد و اکنون هم در حال کار بر روی ایجاد تونل باد جدید در مرکز توسعه و تحقیقات Sindelfingen می‌باشند که 19 متر طول دارد و می‌تواند تا 265 کیلومتر را انداز گیری کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

39 دیدگاه

  1. بهمن
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    از بنز انتظار غیر از این هم نیست. همیشه غول خوشگلیه!

    پاسخ
    1. hesan
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      از خطوط های روی بدنه میشه به این مسئله پی برد.

      پاسخ
  2. ابی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    فکر نکنم ایران خودرو اصلا بدونه تونل باد چیه
    ولی سایپا میدنه تونل وحشت چیه
    [اشاره ای بر محصولات ناب نا ایمن]

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1165 دیدگاه) ,

    حتما اشتباه شده!یعنی از پیکان و پیکان وانت ايروديناميكتره??????????????

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (793 دیدگاه) ,

      و باز برادر حسین در خال تشویق کشورش
      حسین حاجی این سیاستت منو کشته ها

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        آقا نیما شما مثل اینکه توی کشور ما(ایران) زندگی نمیکنی ولی تعجبم که چقدر راحت فارسی مینویسی مگر اینجا کشور شما نیست آها یادم نبود شما آ ن گ و ف ی ل هستی ببخشید ادامه بدین

        پاسخ
      2. نیما
        سوابق: (793 دیدگاه) ,

        اقا شایان این بحث بین من وبرادر حسینه
        شما هم اگه میخوای قاطیش شی بپرس کجا چه خبره بعد یک هو طرف بگیر
        میتونی بحث منو اقا حسینو تو سوپر اسپرت ساخت اعراب بخونی
        حتمت جالبه برات
        بخون بعد بیا اینارو بگو
        برادر حسین از طرف دار های بی چونو چرای کشور بودن
        جلو همه در اومدن ما اینو داریم اونو دارین
        بهترینیم
        اما پشت صحنه شروع کردن به دست گرفتن کشورشون
        ما هم تشویقشون کردیم
        گفتیم عجب سیاستی داره این اقا حسین
        شما هم زیاد جوش نزن

        پاسخ
      3. شایان
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        آقا نیما شما به کسه دیگه ای کار نداشته باش شما کار خودتو بکن اونقدرم از این و اون تعریف نکن همین تعریف و دیدن پیشرفتهای دیگه و حسرت خوردن باعث عقب افتادگیه اگر س ی ا س ت مشکل داره بدون مردمشم مشکل دارن اینو تمام فلاسفه میگن عزیزم اونام از همین مردم هرکس رو لیاقتش اگر لیاقت بهترین بودیم پس واقعا میشدیم اگر میخواستیم پس حتما میشدیم ولی هی بیایم کل بندازیم که نمیشه کار من الان میدونم دوستان همه با نظر من مخالفن ولی بازم نظرمو میدم در ضمن نظرات همه رو من میخونم توی تمام قسمتها پس لازم به یادآوری نیست

        پاسخ
      4. نیما
        سوابق: (793 دیدگاه) ,

        نه حاجی ایتطورم که میگی نیست
        اینهمه راه واسه درست شدن
        چی کار مردم داره
        اینا دارن بامبول در میارن
        دلار شده 3 تومن تقصیر مردمه؟؟؟؟
        کجی دنیا اینجوریه
        نه دیگه حسرت بسه من میم همه هم میدونن
        که ما خیلی بیشتر ازاینکه هستیم میتونیم باشیم
        همه هم میدوونن
        اما میترسن سر از گونی در بیارن
        حرف نمیزنن
        میخواییم اما نمیزارن
        شما هم اینقدر عقب نکش
        بیا وسط مرد باش بگو
        نگو ما نیستیم
        نمیتونیم
        میتونیم خوبم میتونیم بتر از این باشیم

        پاسخ
  4. ali
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    من نمی دونم چرا با اینکه اینهمه ماشینهای ایرانی رو مسخره می کنید باز هم خیابونها پره از سمند و پراید و این آت آشغالا .

    پاسخ
    1. سامان
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      من بهت ميگم چرا.
      چون:
      ١- مردم قدرت خريد ندارند
      ٢- اقتصاد كشور فلج هستش
      ٣- با درامد كارمندى، معلمى و … چى ميشه خريد

      على جان فكر كردى همه يارانه بگير هستند كه بنز و لكسس بخرند؟

      پاسخ
      1. میثم
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        و صد البته زیر فشار نا عادلانه 110% عوارض و تعرفه خودروی وارداتی هستند حالا بماند که دلار چند برابر شده

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل Kurosh
    Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    مصرفش در هر 100 کیلومتر 4.9 لیتر… آفرین بر مرسدس بنز!

    پاسخ
  6. میثم
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    پرایدمو میفروشم یکی از اینا میخرم حتما!

    پاسخ
    1. عماد
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      میتونی 2تا از اینا بخری تا سال دیگه
      پراید 200 میلیون میشود

      پاسخ
  7. تامكت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    پرايد رو بذارن تو تونل باد باد ميبرتش……!!

    پاسخ
  8. a-x1
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    اونا دارن تو سال 2013 زندگی میکنن ما تو قرون وسطا!!
    آفرین به مرسدس بنز که از مهندس تا کارگرش همه بهشتی هستن و ما جهنمی.
    به فکر خلق خدا هستن نه ….

    پاسخ
    1. حیدر
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      خداوندا همگان را هدایت کن تا در هر چاهی نیفتند

      پاسخ
    2. چاپلو
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      اشتب نکن داداش اقتصاد رقابتیه که باعث پیشرفت میشه نه دلسوزی کردن واسه مردم!!!

      پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    ماشینای ما هر چی بادو آب و آت آشغاله به سمت خودشون جذب میکنن.آشغال دینامیکترین خودرو خودروهای مان.

    پاسخ
  10. مهزیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشینی که زیبا نباشه هر چقدر هم که آیرودینامیک باشه به چه درد میخوره؟
    بنزی که ابهت بنز و شکوه بنز رو نداره و فقط برای فروش بیشتر ساخته شده.
    به گفته ی بزرگی بنز باید بنز باشد بنزش مه بنز نباشد بنز نیست

    پاسخ
    1. Ali Kaveh
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این حرفتو حتماً باید همه جا بگی ؟ شعار انتخاباتیته ؟
      اینی که بنز همیشه سبک و طرح جدید رو ارائه میده که معمولاً شبیه بعضی از کلاس های دیگه ی خودش هم هست ، چیز جدیدی نیست سبک کار بنزه که کم کم یه باب جدیدی تو سلیقه های خودروییش باز میکنه و نشون میده که تو هر سطح و قیمت و کلاس و کیفیتی از پایین ترین تا بالاترین مدل قابلیت رقابت جدی رو با هر نوع خودروی مشابه ای داره .
      این تفاوت بنز با هر خودروسازیه که همزمان هم اس65 و اس ال اس و ….. رو بزنه هم بیاد خودرو های کوچک متنوع رو تو سطح پایین بزنه .
      شما دوست نداری ربطی به سیاست بنز نداره و شکوه و جلال ماشین هم تا از نزدیک نبینی مشخص نیست و عکس فقط یه نمای مختصری رو نشون میده این صد بار .

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (793 دیدگاه) ,

        همیشه گفتم بنز تو هر سطحی حرف واسه گفتن داره
        چه سوپر اسپرت
        چه هیبریدی
        چه سدان لوکس

        پاسخ
      2. مهزیار
        سوابق: (113 دیدگاه) ,

        ببین عزیزم من خودم طرفدار 16 سیلندر بنزم…
        فقط کافی ماشینای الآن بنز رو بری با ماشین های 10 سال پیشش مقایسه کنی.
        به راحتی بهت میگن که قدیمها خیلییییییییی بنز تر بودن تا بنزای الان. در تمام کلاس ها مشهوده..سی، ای ، ام ال، جی ال، اس ال، اس ال کا، بی و بقیه.. تنها مدلی از بنز که واقعا بنز مونده بنظر من آر کلاسه البته اس ال اس هم جایگاه خودشو داره.
        این نظر من تنها نیست. کافی نقد طراحیارو بخونی. از ایرانی تا خارجی. واضحه میدونی واضح.
        اینکه بنز همیشه بنزه و از اینجور چیزا درسته بنز هر چقدر هم ماشینش قورباغه باشه ولی همون لوگوی بنز میکندش شیر. ولی باید منطقی بود.

        پاسخ
    2. عرفان
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      پــــــــــــــــــــــــــــ نه پــــــــــــــــــــــ…
      زیبا
      جا دار
      مطمئن
      . یخچال فریزر امرسان..

      پاسخ
  11. Hossein
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نکته قابل توجه اینه که قیمت زیر 30 هزار دلار برای بازار آمریکا تعیین شده.

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اینکه چیزی نیست
    با پراید توی جاده از کنار اتوبوس که رد شی اتوبوس یه چند سانت میره اونورتر
    البته شاید هم پراید میره، مطمئن نیستم

    پاسخ
  13. هوشنگ جون
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    تو ایران هم یه چندتای خودرو با آیرودینمیک بالا پیدا میشن
    عم از مازراتی پورش و اکثر مدلای بنز و بی ام دبلیو و مزدا 3 نیو / گرنجو و جنسیس کوپه و یه چندتا دیگه

    پاسخ
  14. عرفان
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    کاش به جای این همه ماشینای چینیی این ماشین و وارد کنن .
    1-دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر
    2- توان 120 اسب بخار
    3-شتاب صفر تا صد 9.9 ثانیه
    و از همه مهـــــــمتـــــررر…
    4-مصرف سوخت ترکیبی تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر
    و اما از لحاظ ظاهری و طراحی که دیگه ماه ماه ه ه ه ه…..
    کی میشه یه از اینا من بگیرم…

    پاسخ
  15. مهرداد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
    کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
    به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را میبندد.

    پاسخ
    1. علی عقیلی
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      فتبارک الله و احسن الخالقین
      ( برای قزره باران که دوستمون گفت )
      ممنونم ازش

      پاسخ
  16. سعید رجایی از بوشهر
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    خالق غول خودرو ها

    پاسخ
  17. مهرداد
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
    کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
    به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را می بندد.

    پاسخ
  18. دانا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من میگم حالا اگه باد از پشت بیاد چی؟ اون موقع دیگه باید جوری بسازن که باد رو بگیره به خودش. کلا فلسفه پیکان هم همینه واسه مواقع باد از پشت ساختن

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      مگه پیکان فلسفه هم داره

      پاسخ
  19. Mohsen
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    دوستان آیرودینامیک ترین خودروی جهان بوگاتی ویرون با ضریب
    0.25 هستش
    هیچکدوم از این خودرو ها اگه به سرعت چهارصد برسن دووم نمیارن و از روی زمین بلند میشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.