یک تیونینگ رؤیایی برای مرسدس بنز S63 AMG کوپه

تیونر آلمانی، IMSA دست روی کوپه لوکس و اسپرت مرسدس یعنی S63 AMG و در عین توجه به ظرافت و زیبایی آن، بدون تغییراتی رادیکال در بدنه، قوای درونی و توانایی‌های این خودرو را ارتقایی چشمگیر داده است.

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA

نسخه ای که IMSA انتخاب کرده، کوپه ای با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ 4MATIC می‌باشد. در طراحی بیرونی چرخ‌های 21 اینچی آلیاژی بسیار سبک‌وزن با تایرهای 255/35 در جلو و 295/30 در عقب جایگزین چرخ‌های استاندارد شده‌اند. این شرکت هنوز کیت آئرودینامیکی خاصی برای این خودرو تدارک ندیده است اما برای این منظور برنامه ای در آینده دارد.

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA

اما رؤیایی‌ترین تغییرات را باید در قلب این خودرو جستجو کرد. جایی که موتور V8 با حجم 5.5 لیتر مجهز به توربوشارژر دوقلو، تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی در بخش‌های فیلتر هوای اسپرت، تغییرات نرم‌افزاری مدیریت موتور، تغییر صدا خفه کن و خروجی اگزوز، بهینه‌سازی توربین‌ها و رادیاتور خنک‌کننده توربو و بهبود سرعت جریان هوا داشته است.

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA

این تغییرات در زیر کاپوت کشیده این خودرو باعث گردیده تا نیروی تولیدی آن از 585 اسب بخار به 720 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن از 900 نیوتن متر به 1080 نیوتن متر برسد. این ارقام حیرت‌انگیز، چیزی از خودروهای سوپر اسپرت کم ندارند.

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA
Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC Coupe by IMSA

در حال حاضر جزئیات عملکردی این خودرو فاش نشده‌اند. اما می‌توان انتظار داشت که به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از نسخه استاندارد باشد که شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای دارد. البته سرعت نسخه AMG به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده که در نسخه IMSA چنین محدودیتی وضع نخواهد شد و احتمالاً سرعت نهایی آن نیز بیش از 330 کیلومتر بر ساعت باشد.

31 دیدگاه

  1. ehsan
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    یعنی اگه رقابت تو ایرانم بود به شرافتم قسم ایرانی ها از amg بهترشو می ساختن . اینو ملت ما ثابت کردن . یادتون نره که یکی از بهترین تیونر ها منصوری هستش و بهترین طراح bmw فقیه زاده هستش . این یعنی ما بهترینیم اما متأسفانه کسی توجهی نداره
    یعنی بهتر از این هم میشه؟؟؟؟
    720hp / 1080 n/m ؟؟؟؟؟؟!!!!!

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      گاهی فکر میکنم طراح های بنز بی شعورن.مدل S63 رو دو دیرانسیله کردن شتاب اولیش شده 3.9
      بعد S65 رو کردن دیف عقب شتاب اولیش 4.2

      هیچ کی منکر برتریت و قابلیتهای دو دیفرانسیل به 1 دیفرانسیل نیست پس چرا قویترین مدل رو کردن دیف عقب بعد نسخه ضعیف رو کردن دو دیف.

      نگین که میخواستن هندلینگ بهتری داشته باشه خندم میگیره.چون 911 توربو اس دو دیف هست و بهترین هندلینگ مال این ماشینه.

      همه شرکت ها مدل های قویتر رو دو دیف میکنن نمونش آونتادور بوگاتی 918 R8 و …

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        نميدونم چرا از طراحي عقب اين ماشين خوشم نمياد،ولي عاشقشم!!!

        پاسخ
    2. نیما
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      من نمیفهمم چرا شما هی دوست داری ایرانی هارو گنده جلوه بدی بابا اگر بهترینها ایرانین پس چرا الان ما اینجائیم چرا بدتر از کشورهای جهان سومی هستیم چرا قدرت طراحی کوچیکترین چیزو هم نداریم چرا صنعت مزحک اتومبیل ما هرسال بدتر از پارساله بی کیفیت تر از پارساله چرا باید هنوز بشنویم برای یه آشغالی مثل 405 آدمها زنده زنده کباب بشن چرا… بجای این همه خود بزرگ بینیو گنده کردن تاریخ و این چرندیات لطفا از داشته ها مایه بذار البته اگر وجود داشته باشه به فرض هم که داشته باشه واسه ما که نداره هروقت داشت بهش افتخار کن این آقا اگر فردا اومد برای ایران چنین کارهایی کرد بعد اونوقت بیا اینجا بناز بهش مشکل اینجاست که اصلا حسابمونم نمیکنه

      پاسخ
      1. ehsan
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        نظرو دیدگاه هرکس فرق داره عزیز.اولاً شما خودتو با بقیه جمع نزن/ وقتی شما قدرت طراحی نداری پس دلیل بر این نیست که بقیه هم ندارن !! ثانیاً قیمت خودرو های داخلی بسیار پایین تر از مدل های اروپایی هستش . من به هیچ عنوان خودروهای ساخت داخل رو قبول نداشتم و ندارم و نخواهممم داشت! برای مثال وقتی داری سمند و با قیمت 30 میلیون تومان سوار میشی یعنی داری خودرویی با قیمت 9375 دلار آمریکا سوار میشی !! با این مقدار بودجه شورولت اسپارک بگیری عزیز من!! ثالثاً سطح درآمد در ایران نسبت به بقیه کشور ها کم هستش / من الان در منطقه آزاد ماکو زندگی میکنم یعنی با 100 میلیون میتونم گرنجور سوار بشم!!! این دیدگاه خیلی ها هستش. آیا من قدرت خرید خودرویی 100 میلیونی را دارم؟؟؟ آیا میتونم با فروش سمند یک گرنجور سوار بشم ؟؟ جواب 100% نه هستش پس هی نگید یارو با قیمت سمند داره تو آلمان s550 سوار میشه

        پاسخ
        1. نیما
          سوابق: (158 دیدگاه) ,

          عمو شما حالت خوش نیست داداش کلا متوهمی بیخیال ما کجائیم در این بحر تملق شما کجا منظور من چیز و حرف دیگست گفتم که بیخیال

    3. VENENO
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      کوروت و وایپر با وجود دیف عقب بودنشون توی تحمل شتاب جانبی شونه به شونه 911 و بقیه دو دیف ها حرکت میکنن

      پاسخ
      1. MAFIA
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        حرفی بس عبث
        کنترل وایپر و کوروت سرپیچها خیلی سخته چون قدرت زیادی رو به چرخهای عقب منتقل میکنن و باعث دونات خودرو میشن ولی ائودی و 911 با انتقال قدرت به 4 چرخ پایداری و هندلینگ بهتری رو ارائه میدن

        پاسخ
    4. نیما
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      شرافت چیزه کمی نیست الکی کوچیکش نکن

      پاسخ
      1. MAFIA
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        نیما تو کی هستی که الکی حرف میزنی.نظراتتم آب دوغ خیاری

        تعادلی توش نیست یه جا پیامک مینویسی یه جا طومار.

        شرافت چه ربطی به بحث ما داره آخه!!!

        پاسخ
        1. نیما
          سوابق: (158 دیدگاه) ,

          با شما نبودم خودتو میندازی وسط با احسان بودم بعدم من گفتم شرافت چیزه کمی نیست که قسمشو میخورین راحت چیزه بدی گفتم؟

  2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    الانه که سکته رو بزنم!
    این ماشین قابلیت های زیادی داره برای تیونینگ مخصوصا در راستای اسپرت کردن
    چون بیشتر واسه آرامش ساخته شده وگرنه خود بنز هم میتونست!
    الان تو این ماشین دیگه از فاکتور ارامش همیشگی یه مرسدس باید کمتر توقع داشته باشیم!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    S کوپه یه خودروی تمام عیاره

    محشره واقعاً

    از استایل کشیدش خیلی لذت میبرم

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      آره واقعاً زیباست.
      راستی دوستان این موستانگ GT350 هم داره رونمایی میشه.

      پاسخ
  4. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    با این وضعیت این خودرو فکر کنم در حد هایپر کار ها قرار میگیره….

    بسیار زیبا….

    پاسخ
  5. li@
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    از وقتی 4سالم بود ماشینای بنز رو دوس داشت…بهترین شرکت دنیاست به خدا…یه زمانی کشور ما هم درصدی از سهام بنز رو داشت…هر بنزی که 63 amg باشه طلاست!

    پاسخ
  6. li@
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    عالیه…راسته میگن یه زمانی ایران هم درصدی از سهام بنز رو داشته؟

    پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    مرسدس بنز S کلاس فقط با موتور 12 سیلندر .

    سپر عقب میتونست بهتر باشه . وسطش خالیه .

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      میلاد اون جایی که خالیه جای پلاکه عزیز

      تو دیگه چرا؟

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        مافیا جان حرف شما درسته .

        اما من منظورم بین اگزوز ها و پایین نوار استیل بود .

        پاسخ
  8. Hermidas
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    بیشترین ماشینیه که دوسش دارم…

    پاسخ
  9. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    ای بابا این S کوپه اعصاب واسه آدم نمیزاره…

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    شتاب 3.9 ثانیه

    بیشینۀ سرعت 330 کیلومتر

    با این وزن، با این زیبایی و لوکسی که این داره…..

    رو دستش نیست

    پاسخ
  11. Farokh
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه چی بگم نخندین عقبش شبیه کیا سراتو 2010 طراحی شده 🙂

    پاسخ
  12. حسام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بابا چرا الکی نظر میدین بابا نادر فقیه زاده یه طراح معمولیه اه بابا تو اصلا میدونی طراحان بی ام و کیان که نظر میدی اقا احسان اصلا نادر فقیه زاده به حسابم نمیاد تو این کمپانی بابا بفهمید یه نفرو اینقدر بزرگ نکنید ماایرانی ها فقط بلدیم بزرگ نمایی کنیم بابا کمپانی منصوری کارمنداش تماما انگلیسی اقا احسان اولا مطالعه کن بعد نظر بده اقا احسان

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.