بیوکتجربه و آزمایش

رانندگی با بیوک انکور GX مدل 2024، لوکس‌ترین شاسی‌بلند کوچک

بیوک انکور GX که قبلاً خودرویی زیر حد متوسط بود، در به‌روزرسانی اخیر به لطف بازطراحی شیک بدنه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوست‌داشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است.

جنرال موتورز طی چند سال گذشته، خانوادهٔ شاسی‌بلندهای کوچک خود را به‌طور کامل بروز کرده و آنچه که زمانی از بدترین خودروهای بازار بوند حالا به کراس‌اوورهای کوچک عالی تبدیل شده‌اند. شورلت تریل‌بلیزر و بیوک انکور GX اولین خودروهای این سری بودند که درخشیدند و پس‌ازآن نیز شورلت ترکس و بیوک انویستا ارائه شدند. حال نیز فیس‌لیفت انکور GX به بازار آمده است. البته تغییرات بیرونی گسترده ممکن است باعث شود فکر کنید این یک نسل جدید است.

طراحی جدید دماغه با فرم تیز، چراغ‌های جلوی باریک و جلوپنجره‌ای عریض، شخصیت جذابی به این شاسی‌بلند کوچک بخشیده‌اند یعنی چیزی که در نسخهٔ قبلی چندان به چشم نمی‌خورد. همچنین این اولین بیوک تولیدی محسوب می‌شود که از لوگوی جدید این شرکت با سه سپر مجزا استفاده می‌کند. برای فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ همچنین بیوک نسخهٔ پرچم‌دار جدید اونیر را هم ارائه کرده است که با تریم کرومی بیرونی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و چرم بهتر و پلاستیک‌های نرم‌تر در داخل، خیلی خوب به نظر می‌رسد. البته هرچند این متریال برای این سگمنت احساس لوکسی دارند اما شاید به‌اندازهٔ چیزی که از یک مدل اونیر انتظار می‌رود لوکس به نظر نرسند.

بیوک در داخل انکور GX بزرگ‌ترین نمایشگر این کلاس را ارائه کرده است. این شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۱ اینچی می‌شود که هردو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌های ارائه می‌شوند. چیدمان نمایشگر لمسی خیلی خوب انجام شده و دسترسی به همهٔ منوها آسان است. پاسخگویی سیستم سریع است و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

انکور GX روی جاده همان شخصیت سرزندهٔ شورلت تریل‌بلیزر را دارد. پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو خیلی پرفورمنس هیجان‌انگیزی را فراهم نمی‌کند اما با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور، قدرت مناسب و گشتاور دور پایین زیادی برای شتاب گیری در شهرها دارد. با ورود به بزرگراه اما پیشرانه ضعف خود را نشان می‌دهد. با فراتر رفتن سرعت از صد کیلومتر بر سرعت، موتور کشش خود را از دست می‌دهد و با وجود گیربکس CVT، با فشردن بیشتر پدال گاز، فقط سروصدا بیشتر می‌شود.

بنابراین، یک سفر جاده‌ای طولانی با انکور GX مجهز به گیربکس CVT خوشایند نخواهد بود. البته خوشبختانه بیوک در نسخه‌های چهارچرخ محرک، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک را ارائه می‌کند که رفتار بهتری دارد. بیوک‌های جدید به شخصیت اسپرت شهرت ندارند و انکور GX هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی با سرعت به پیچ‌ها وارد می‌شود، حجم زیادی از بادی‌رول وجود خواهد داشت اما با وجود سواری بسیار نرم و راحت، باید انتظار چنین چیزی را داشت.

بااین‌حال، در سرعت‌های شهری انکور یک همراه نرم و راحت خواهد بود. سیستم تعلیق نرم است و مثل یک خودروی لوکس واقعی، مشکلات جاده را محو می‌کند درحالی‌که کابین هم در سرعت‌های متوسط ساکت است. عایق سروصدا در اینجا از تریل‌بلیزر قطعاً بهتر است همان‌طور که از خودرویی تقریباً لوکس انتظار می‌رود.

جمع‌بندی

چیزهای خوب زیادی در بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ وجود دارد. خودرویی که زمانی زیر حد متوسط بود، حالا به لطف بازطراحی شیک دماغه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوست‌داشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است. البته در این ماشین به‌عنوان کراس‌اووری لوکس، هنوز هم اشکالاتی که بیشتر در خودروهای اقتصادی دیده می‌شود مثل کیفیت متریال و پیشرانهٔ ضعیف وجود دارد. همچنین انکور GX گران‌تر از برخی رقبای خود در این کلاس است. قیمت این خودرو از ۲۷,۳۹۰ دلار آغاز می‌شود و در تیپ پرچم‌دار اونیر به ۳۳,۱۹۵ دلار می‌رسد اما این رقمی است که برای یکی از لوکس‌ترین کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بازار خواهید پرداخت.

مشخصات فنی

Buick Encore GX 2024

پیشرانه ۱.۳ لیتری I3 توربو
قدرت ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
فاصلهٔ محوری ۲,۵۹۶ میلی‌متر
طول ۴,۳۵۳ میلی‌متر
عرض ۱,۸۱۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۲۸ میلی‌متر
وزن خالص ۱۳۷۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۶,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۵,۷۴۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. tahaayoobi

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    ببین چی به سر آمریکا اومد که دیگه موتور های 1.3 توربو می‌بینیم توش.

    موافقم 49
    مخالفم 7
    1. Mike

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این بیوک خیلی وقته که چینی حساب میشه .

      موافقم 34
      مخالفم 8
      1. Reza-a

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (427 ديدگاه)

        بازار هدفش چین بوده وگرنه پلتفرمش اوپل موکا هست که میشه گفت آلمانی آمریکاییه

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. Saeid

          ۲۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          رضا عزیز زمانی که خودرو آمریکایی تولیدش تو ایران استاپ شد ،آمدن یک جایگزین برای تولیداتشون برای خاورمیانه و خود آمریکا کانادا و ارروپا پیدا کردن و کجا بهتر از شانگهای چین ؟ این خودرو کاملا تحت کوالیتی کنترل آمریکا تولید میشه ، و یک نکته ای که تو چین این خودرو خیلی محبوبه اینه که این برند تو چین از صد سال پیش رویال خودرو چین بوده یعنی تمام سیاست مداراشون با این خودرو اینور و اونور میرفتن ومیروند ،،،یعنی حکم بنز داره یا کادیلاک براشون ،،واین برند رو میپرستند ،،،

          موافقم 7
          مخالفم 6
      2. Saeid

        ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        دوست عزیز مرسی از نظرتون ولی یادمون باشه که گوشی اپل هم الان چین تولید میشه ،،و مهم اینه که تحت لیسانس و کنترل کیفیت امریکا تولید میشه ،

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. پیام

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1588 ديدگاه)

      چیزی به سر آمریکا نیومده! کره زمین به شدت گرم شده! نگاهی به بیست سال قبل و میزان برف بندازید! به نظرم طراحی زیبایی هم داره.

      موافقم 40
      مخالفم 13
      1. amir

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        طراحیش اتفاقا به درد همون چینی ها میخوره چیزی که براش طراحی شده

        موافقم 13
        مخالفم 10
    3. B

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (359 ديدگاه)

      هر وقت میرم دانشگاه همیشه بیوک قدیمی اونجا پارکه رنگش آبیه ترین داخلشم آبی خیلی روشنه فوقالعاده زیباست زیباییش برام به مراتب از پورش و بی ام و بیشتره 🥲

      موافقم 15
      مخالفم 3
    4. Saeid

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام و مرسی از اطلاعات کاملتون ،،من اتاق قبلی این خودرو بیوک انکور رو چهار سال لیز کرده بودم و تمام اطلاعاتی که دادین کاملا صحیح هست خودرویی بسیار زیبا برای تو شهر البته برای هایوی و مسافرت هم نرم وخوبه وی کمی سبک هست و نباید خیلی ور سرعت بری باهاش مصرفش بسیار خوب و کم مصرف هست من لیز کرده بودم وبعداز دوران لیز پسش دادم و فکر کنم یکی از بزرگترین اشتباهاتم بود چون باید میخریدمش ،،رنگش هم بادمجونی بود یا گیلاسی تیره بهش میگفتن بیوک انکور در اروپا بانام اوپل موکا فروش میره و در واقع بیوک و اوپل هر دو برای مدت خیلی درازی یک کمپانی بودن ،،علتی که من برند بیوک رو خیلی میپسندم دقیقا بخاطر امیخته شدن تکنولوژی خودرو جرمنی و آمریکایی هست و کلا بیوک رو خودرویی منحصر به فرد کرده .،موفق و پیروز باشید

      موافقم 5
      مخالفم 4
    5. رهگذر

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      چیزی به سرش نیومده دنیا در حال کاهش مصرف سوخت های فسیلی ناچارن برای گرفتن مجوزهای تردد و استاندارد اینکارارو بکنن

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. هدف جهانی

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اصلا شبیه یک بیوک نیست فکر کنم در آینده نزدیک جنرال موتور تصمیم بگیرد بیوک را هم مثل الدزموبیل به تاریخ بسپارد چون طراحی های آن اصلا در حد بیوک نیست و اصالت ندارد و بیشتر شبیه یک نمونه آسیایی البته زشت هست

    موافقم 25
    مخالفم 5
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ارزش خریدی نداره با این مشخصات و قیمت !!!

    موافقم 10
    مخالفم 34
  4. amir

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه

    موافقم 28
    مخالفم 7
  5. علی جردن

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    دوج توناله بهترین این سگمنته هم ریشه ایتالیایی داره هم از دست مهندسان آمریکایی بیرون اومده بنظرم از بیوک لوکس تره

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. amir

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      آیا منظور شما آلفا رومئو توناله اس یا من اشتباه متوجه شدم؟

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. علی جردن

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        احتمالا منظورت آلفارومئو هورنت بوده🤝🏻😁

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. Reza-a

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (427 ديدگاه)

      توناله یک سگمنت از این بزرگتره تقریبا تو کلاس کامپکت هست ولی این تو کلاس ساب کامپکته

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. Saeid

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      علی عزیز آلفا رومئو توناله هست و قیمتش دوبرابر این هست دودج هورنت هست که ده هزار دلار از توناله ارزونتره ولی باز نزدیک بیست هزار دلار از بیوک گرونتره دوست عزیز ،،

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. ارسلان

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    اگر اتفاقات شوم رقم نخورده بود ، اینم الان داشتیم با قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار!! معادل ۱۸۲,۰۰۰ تومن …. خدا از باعث و بانی هاش نگذره

    موافقم 27
    مخالفم 7
  7. آرین

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    آمریکایی ؟ 1.3 لیتر ؟ 4 سیلندر ؟ توربو شارژ ؟ سی وی تی ؟

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. فرهاد

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۳ سیلندر ۹دنده

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. DeadLine

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش جی ام اینو زودتر بازنشست میکرد و یه برند جدید بجاش میزد برای بازار چین . حداقل به گذشته خودش وفادار میموند . بیوک با اون مدلای موندگارش مثل GNX و … نباید به این روز میفتاد .
    لوگوشو برداری قشنگ میشه با لیفان و جک و جیلی و چری اشتباه گرفت .

    موافقم 8
    مخالفم 5
  9. H2

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    یادمون باشه بیوک کاملا در چین ساخته میشه
    چین کاملا در صنعت خودروی آمریکا نفوذ کرده
    هنوز داغن نمیفهمن
    زمانی به خودشون میان که میبینن بدون چین نمیتونن حتی برندهای خودشون مثل فورد و شورولت و تسلا تولید کنن

    موافقم 8
    مخالفم 8
  10. Fy

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    یه ماشین بی نقص ولی در این حال بدرد نخور

    موافقم 1
    مخالفم 6
  11. ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3275 ديدگاه)

    دوست دارم وقتی میرم دوبی یدونه صفر خشکشو بگیرم باهاش برم دور دور تو خیابونای دوبی اما فقیر به حساب میام اگه با این برم اونجا ولی خب…😁😁😆😆

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3275 ديدگاه)

      نوشابه هم بده ولی خب😔

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. RIO

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    از جلو شبیه لاماریه

    از عقب حس میکنم شبیه آلفارومئو ه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. یوسف

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    برند بیوک قراره فاصله بین شورلت و کادیلاک رو در سبد محصولات جنرال‌موتورز پر بکنه ولی همیشه بین این دوتا برند گیج میزنه، نه اقتصادیه و نه لوکس، در حالت پایه چندان پریمیوم نیست و خریدار مدل‌های متنوع شورلت رو ترجیح میده و در تریم اونیر اونقدر گرون میشه که شاید طرف ترجیح بده بره سراغ کادیلاک، تو برندهای فورد هم مرکوری این حالت رو داشت و آخر بایگانی شد، بیشتر فروش بیوک در بازار چینه که مردم باهاش خاطره و نوستالژی دارن.
    شاید بهتر بود جنرال‌موتورز به جای بیوک، پونتیاک رو حفظ می‌کرد تا یک برند پرفورمنس مثل دوج داشته باشه، گرچه اگر پونتیاک هم زنده میموند در حال تولید کراس‌اوور بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. 🤡

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این امریکاییههه مثلااا؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. فرهاد

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین بسیار نرم و راحتیه، امکاناتشان با توجه به قیمتش کامله، 3 سیلندره نه چهار .
    اما توربو ، که اصلا احساس نمیشه.
    منی که قبلاً کاپریس8سیلندر 350 داشتم با توجه به توربو شدنش توان خوبی داره.
    CVT نیست
    9 دنده اتومات داره ، تعویض دنده خیلی نامحسوس هست
    AWD هست که البته FWD هم داره.
    مصرف میانگین با توجه به نوع رانندگی متفاوتی
    مثلاً روزهای عجله‌ای و تخته گاز تا 11 هم می‌ره
    اما روزهای با حوصله تا 6.2 هم هست.
    برای کسی که میخواد از شورلت شیکتر سوار شه اما پول کادیلاک نداره عالیه
    اگه اشتباه نکنم در کره اسمبل میشه.
    البته نسخه‌های تو آمریکای شمالی احتمالا توی آمریکاست.
    بی نقص نیست
    اما از کراس‌اورهای هم رده بالاتره

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا