احتمال بازگشت سری 8 به خط تولید ب‌ام‌و

براساس برخی منابع، سلطان باواریا، در راستای برنامه خود برای رقابت با کلاس S کوپه، تصمیم دارد سری 8 را به خط تولید برگرداند.

BMW-Pininfarina-Gran-Lusso-Coupe-19
طبق ادعای ب‌ام‌و بلاگ (BMW Blog)، مدل مذکور هم‌اکنون با کد داخلی G14/G15 شناخته می‌شود و قرار است هنگام ورود به بازار در اواخر 2019 یا اوایل 2020، جای سری 6 کوپه و روباز را بگیرد.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
همچنین به گزارش مجله اتومبیل (Automobile Magazine)، سری 8 از مهندسی CLAR کمپانی استفاده کرده و با بهره‌گیری از گونه‌های متنوع، رقابتی تمام‌عیار با S کلاس کوپه خواهد داشت. احتمالاً قوای محرکه مدلِ سرآمد از پیشرانه 4 لیتری V8 با توان 650 اسب بخار تأمین شود. البته اشاراتی هم به بلوک کوچک‌تر 3 لیتری 6 سیلندر تخت 450 اسب بخاری و قوای هایبرید مجهز به قلب 4 یا 6 سیلندر بنزینی شده است.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Interior

درمجموع به نظر می‌رسد اگر این اخبار و شایعات به واقعیت تبدیل شود، سری 8 آینده تلفیقی از عناصر لوکس و خاص سری 7 با شاسی، تعلیق و قوای محرکه اسپورت باشد تا از پس هر موقعیتی برآید.

BMW 8-Series 850
BMW 8-Series 850

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

38 دیدگاه

  1. moein
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    مطمعنا اگر این ماشین تو خط تولید قرار بگیره,خیلی از معادلات رو به هم میزنه
    کانسپتش که با روح و روان آدم بازی میکنه 😐

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3653 دیدگاه) ,

    S کلاس کوپه همچنان در صدر خواهد بود.

    مرسدس خیلی بهتر از bmw کار میکنه.

    کلاس و ابهت benz خیلی بیشتره.حس پرمیوم بودن در مرسدس خیلی بارز تره.

    البته نظرات متفاوته

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (734 دیدگاه) ,

      از اینکه میگن بعضیها بنز خیلی بهتر از بی ام و عمل کنه در تعجبم. خود مدیر مرسدس را بپرسی شاید بگه ما کمی بهتریم از بی ام و یا از مدیر بی ام و بپرسی میگه ما یه مقدار برتریم. یعنی چی خیلی بهتره! خیلی حس پرمیومش بیشتره! این خیلی برای مقایسه بنز با لگنهای ایران خودروست.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3653 دیدگاه) ,

        نظر افراد مختلف متفاوته. هر کسی هم دلایل خودشو داره. متاسفانه ما ایرانی ها فکر میکنیم خودمون عقل کلیم و بقیه چیزی نمیفهمن یا کم سوادن یا معلوماتشون کمه .البته منظورم شما نیست. کلی گفتم.
        لازم نیست همه مثل من یا شما فکر کنن.
        من نظر خودمو گفتم.

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      تورو خدا مقایسه شخصی انجام ندید که بنز بهتره یا بی ام و

      پاسخ
  3. فقط انگلستان
    سوابق: (430 دیدگاه) ,

    باور کنید بدون تعصب مهلک می گم که بی ام و در برابر بنز عددی نیست
    بی ام و در ضمینه شاسی بلند در برابر شاسی بلند هایی مثل G63 و GL63 یا در ضمینه سوپر اسپورت و اسپورت در برابر بنز SLR و SLS و AMG gt و SL65 و cl65 وS65کوپه و در ضمینه سدان در برابر63 CLS نسل قدیم و s65 هیچی برای خوردن نداره

    شرکت بی ام و فقط M6گرن کوپه و سری هفتش قیافشون سطح بالاست ولی شرکت بنز ماشین هایی مثل SLR و SLS و AMG gt و SL65 و CL65 و S65کوپه و s65 چهاردر نسل قدیم و جدید و CLS63 نسل قدیم و جدید و E63 و … رو داره که قیافشون کاملا سطح بالاست

    کاملا بدون تعصب این حرفا رو گفتم حتی دوست هایی دارم که آلمانی بازن و این حرفا رو قبول دارن
    بی ام در اصل رقیب ائودیه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود.
      دوست عزیز مشخصه که اینایی که شما میگی از روی تعصب نیست. اما من فکر میکنم زاویه دید شما مشکل داره. آیا به نظر شما ب ام و در «زمینه»ی ساخت کامیون هم از بنز عقب تره؟ یا مثلا در زمینه ساختن وَن. آیا میشه گفت بنز در زمینه ی ساختن موتورسیکلت در برابر ب ام و عددی نیست؟
      مثالهایی که شما زدی یه تعدادیشون چیزایی هستن که اصلا ب ام و در اون کلاس فعالیتی نداره یا اینکه هنوز واردش نشده. بقیشون هم نظر سلیقه ای شما بود.

      نکته دیگه هم اینکه اصلی ترین رقیب ب ام و بنزه و اصلی ترین رقیب بنز (در زمینه تولید اتومبیلهای سوای لوکس) ب ام و هستش. این چیزیه که کسی درش شکی نداره و اینکه “بی ام در اصل رقیب ائودیه” نظر شخصی شماست. البته بنز در زمینه تولید شاسی بلند آفرود رقبای خودشو داره، در زمینه تولید سوپراسپرت رقبای خودشو داره، در بحث کامیون رقبای خودشو داره و … اما در زمینه سواری های لوکس اصلی ترین رقیبش ب ام و هستش.
      تفاوتشون زیاده اما با وجود این همه تفاوت، شدیدترین رقابت رو هم دارن. نه مثل کیا و هیوندای که عین هم هستن و رقابتشون اصلا داغ نیست.

      پاسخ
    2. رامتین
      سوابق: (734 دیدگاه) ,

      دوست عزیز حرفت درسته. شکی نیست که محصولات بنز بسیار متنوع و خوبند. اما الان دنیا بر مبنای اقتصاد شکل گرفته. شرکت برتر دنیا از نظر ارزش، اپل بوده و دوم گوگل و سوم ماکروسافت. در واقع این 3شرکت تمام اقتصاد دنیا را در اختیار دارند و ارزش شرکتهای خودروساز حتی 10% اینها نیست. اما با این حال ارزش بی ام و در دنیا یه پله بالاتر از بنزه. بر مبنای سلیقه نباید صحبت کرد. دنیای امروزی همه چی را رتبه بندی میکنه. حتی اگر ناعدالتی باشه. حرفات همه درست ولی برند بی ام و بااختلاف کم، باارزشتره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3653 دیدگاه) ,

        دوست عزیز جسارت نباشه اون چیزی که شما میگین ارزش برنده.
        ارزش برند یعنی اگه روی یک بسته آدامس مارک اپل خورده باشه میشه 1000 تومن و اگه مارک مینو خورده باشه میشه 100 تومن.
        ارزش برند یعن شما چقدر پول واسه لوگو و نام میدی.
        تویوتا بالاترین ارزش برند رو داره. یعنی وقتی لوگوی تویوتا روی یک ماشینه مردم با خیال جمع انتخابش میکنن و بیشتر مشتری رو به سمت خودش میکشه. برای همینه که در رتبه بندی ارزش برند هیچ وقت گروه فولکس قرار نمیگیره. چون با چندین نام و برند عرضه ی محصول میکنه. با وجودی که ثروت و گردش مالی گروه فولکس واگن چندین برابر BMW و بنزه.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1167 دیدگاه) ,

          دوستان، ارزش برند از جهات مختلف بررسی میشه و ترجمه ی فارسیش باید توسط کسی که اطلاعات داره انجام بشه تا این سوء تفاهم ها پیش نیاد. از این نظری که شما میگین، فراری اوله و به راحتی لوگوی خودش رو میفروشه. حتی اپل هم به فراری نمیرسه (حرفم مستنده). از یه نظر دیگه برندها رو تقسیم میکنن، اپل اول میشه و گوگل دوم و… از یه نظر دیگه ب ام و بالاتر از بنزه و از یه جهت دیگه بنز بالاتر.
          ارزش برند، قدرت برند، ارزش سهام، دارایی برند و چندین و چند نوع دسته بندی دیگه هست که متاسفانه در سایتهای ماشینی ترجمه تخصصی نشدن.

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3653 دیدگاه) ,

          بله حسین آقا حرف منم دقیقا همینه.
          ولی راستش در مورد ارزش برندجستجو کردم.
          یکی از معیار های ارزش برند تعداد محصولات فروخته شدست. چون دلیل مستدل و علمی دیگه ای نیست. نمیشه نظر سنجی کرد.
          چون باید عدد و رقم بگیم…. برای همین فراری یا بوگاتی یا رولزرویس در ارزش برند بالا نیستن. برای همین پورشه جزو 10 برند اول نیست. چون فروشش کمه ولی همین پورشه 51 درصد سهام گروه فولکس واگن رو داره که شاید از دارایی دایملر یا بی ام و بیشتر باشه.

          اتفاقا ارزش برند ترجمه ی مناسبیه. اگر دقت کنین معنیش تو خودش هست.
          جالبه به همین دلیل فروش کمتر حتی لکسس هم جزو برند های با ارزش تاپ نیست. از طرفی لکسس تحت برند تویوتا عرضه نمیشه که بگیم با تویوتا حسابش کردن.
          حرف من اینه ارزش برند معیار دقیقی نیست. از اون بدتر کسایی هستن که فکر میکنن ارزش برند ارزش دارایی ها یا سهامه

  4. تصویر پروفایل mohammad
    mohammad
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    خیلی دوست دارم که بیاد چون الان رقیب مستقیمی برای اس کوپه که درحد اون باشه فک نکنم داشته باشیم!!
    ولی خدایی امیدوارم طراحی داخلیش این نباشه! نه اینکه بد باشه ولی به اندازه ی اس کوپه حسه لوکس بودن نداره!

    پاسخ
  5. REVENTоN 👍
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    BMW =+
    Benz=-

    خودم که فقط بی ام دبلیو

    پاسخ
  6. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    چه شود
    بی صبرانه منتظریم هرچند دستمون بهش نخواهد رسید طبق معمول!

    پاسخ
  7. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    یک کوپه زیبا تو هر خیابونی میتونه سفیر معرفی توانمدی صنعت و شکوه شرکت سازنده باشه چون خیلی از نگاه ها بصورت ناخود اگاه به سمت ان جلب میشود

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    امیدوارم این خودرو ساخته بشه
    تا بنز از بی رقیبی در این کلاس در بیاد!
    شک نکنید بنز را له خواهد کرد
    از طرف عاشق بی ام و

    پاسخ
  9. مجید
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    این ماشین تو زمان خودش بی رقیب بود وآرزوی خیلی ها چه پیر چه جوان بود امیدوارم دوباره تولید بشه

    پاسخ
  10. Vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    همه زدن تو کار کوپه ما آخر نفهمیدیم چطور ممکنه کوپه چهار در بشه مثل اینه که بگی سدان دو در

    پاسخ
    1. شوخی
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      کوپه ها 4 در که شدن هیچ، شاسی بلند هم شدن هههههه

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1167 دیدگاه) ,

    درود.
    هر روز یه شایعه از سری 8 یا سری9 میاد و هر روز شایعات به واقعیت نزدیکتر میشن و تصویر آینده واضح تر میشه. امیدوارم ب ام و در کنار سری 8، سری 9 را هم در برنمه آیندش بذاره (برای پر کردن جای خالی بین سری 7 و رولزرویس).
    مطمئنا این ماشین اسپرت تر از Sکوپه خواهد بود و رانندگی پویاتری داره. بر خلاف سری 7 و S کلاس سدان (که مشتری های معمولا روی صندلی عقب میشینن)، در مدلهای کوپه بیشتر پشت فرمون میشینن.
    امیدوارم که مدل موفقی باشه و بتونه تولیدش رو در نسلهای بعد ادامه بده.

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (868 دیدگاه) ,

      ایران خودرو هم بیکار ننشسته فیس لیف تندر زده!!!!!

      پاسخ
  12. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    یعنی تولید سری ۶ متوقف میشه….
    اتفاق تکرار نشدنی بود این سری ۶. محشر بود

    اونوقت رقیب E کلاس کوپه چی میشه؟سری۴؟
    کوپه های مرسدس و بی ام و دقیقا مقابل هم قرار نمیگیرن به نظر من. یه اختلاف سایزی بینشون هست(مثلا سری ۴ از c کلاس کوپه بزرگتره)

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود.
      بله امین جان، سری 6 به این صورت دیگه تولید نمیشه. طبق شایعاتی که تا الان منتشر شده، سری 6 قراره تبدیل به رقیبی برای پوره 911 بشه!!!
      اما در مورد Eکلاس کوپه باید بگم که ماشین پر فروشی نیست و رقابت اصلی سری 6 با SL بوده که نمیدونم قراره چجوری ادامه پیدا کنه.
      در مورد سری 4 و Cکلاس کوپه هم اختلاف سایزشون در حد چند سانتیمتره و در یک کلاس قرار میگیرن. البته سری 4 مدل گرن کوپه داره که اون بزرگتر از Cکوپه میشه. اینم بگم که سری 3 GT احتمالا برای نسل بعد دیگه تولید نشه و سری 4 گرن کوپه (GC) جاشو بگیره.

      پاسخ
  13. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    بی ام دبلیو هم به این و هم به سری ۹ احتیاج داره، سری هفت کاملا از s کلاس دور افتاده و فروش خوبی هم طبق آمار نداره، تقریبا میشه گفت یه سری ۵ یکم کشیده شدس و اون شخصیت خاصی که باید مدل پرمیوم برندی مثل بی ام دبلیو داشته باشه رو نداره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود.
      سعید جان فکر میکنم شما داری اشتباه میکنی. به نظر میرسه این نسل از سری 7 نزدیکترین نسل سری 7 به اس کلاس باشه. هم از نظر کیفیت و هم از نظر آسایش و راحتی. اختلاف بین سری 7 و Sکلاس در نسلهای قبل بیشتر بوده.
      البته اینم باید بگم که سری 7 به دنبال القای حس رانندگی لذتبخش با یه ماشین فول سایز لوکس بوده و در این امر هم کاملا موفق بوده. مدل E38 یکی از 100 خودروی برتر تاریخه.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل ALIREZA034
      ALIREZA034
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      چه شود این محصولات جدید بی ام و. سری ۹ جای سری ۷ رو نخواهد گرفت و در کلاسی لوکس تر با محصولات سوپر لوکس رقابت خواهد کرد.یعنی سری ۷ به رقابتش با اس۵۰۰ ادامه خواهد.ضمنا سعید جان به نظر شما واقعا سری۷ از اس۵۰۰ خیلی دور افتاده؟قبول دارم در کل اس۵۰۰ یکم بهتره ولی نه انقدر.قطعا کسی که سری ۷ انتخاب میکنه معیار هاش متفاوته.

      پاسخ
  14. عام پوری
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    نمیشه bmw 2002 جدید درست کنن؟ 🙂 ♥♥♥

    پاسخ
  15. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    حسین عزیز اگه نسلای قبلی سری ۷ و s کلاس رو با دقت مطالعه کنی میبینی که بی ام دبلیو توی تکامل مسیر اسپرتی تر شدن رو دنبال کرده در حالی که قشر خریدار سدانهای فول سایز اکثرا مدیران شرکتها و افرادی هستن که لوکس بودن براشون در درجه اوله، بنظر شخصی من که شایدم اشتباه باشه بی ام دبلیو با داشتن مدل M5 باید رخت اسپرتی رو از بدن سری ۷ خارج میکرد و یه سدان کاملا لوکس ارائه میکرد که بتونه توازن بهتری توی محصولاتش داشته باشه، الان سری ۷ بیشتر رقیب cls هست تا s کلاس اگه بی ام دبلیو نخواد کارکرد سری ۷ رو تغییر بده بهترین کار ارائه سری ۹ با تاکید به جنبه های لوکس بودنه…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود بر شما.
      سعید جان اگه میشه از همین گزینه پاسخ زیر کامنت استفاده کن چون شاید متوجه نشم که جوابمو دادی.
      من حدس میزنم منظور شما از اسپرت تر شدن، طراحی باشه. بله طراحی سری 7 از قبل اسپرت تر شده. اون دوران کریس بنگل طراحیش لوکستر بود. اما اون چیزی که منظور منه سواریه. نرمی و راحتی این نسلش اختلاف کمتری با اس کلاس داره. در صورتی که در نسلهای قبل اختلاف بیشتر بود.
      کاری که بنگل داشت میکرد این بود که داشت اون لباس لوکس رو به تن سری 7 میپوشوند اما خب ب ام و همیشه دوست داره به ب ام و بودن خودش تاکید کنه و دوباره برگشت به همون اصل اسپرت بودن. این چیزی بود که همه ازش انتظار داشتن. اما در حال حاضر با وجود طراحی اسپرتیکه داره (و به اصل خودش برگشته)، اما سیستم تعلیق بسیار پیشرفته ای داره که میتونه هم دینامیک بالاتری (نسبت به نسلهای قبل) به ماشین بده و هم راحتی رو بیشتر کنه (در حدی که به اس کلاس خیلی نزدیک باشه). هیچ وقت سری 7 رو به یه فانتوم تشبیه نمیکردن اما من توی یه مقاله خوندم که نویسنده گفته بود (با اغراق البته) سواریش شبیه فانتومه. ب ام و هیچ وقت برای تنظیم سیستم تعلیقش از رولزرویس کمک نمیگرفت اما برای این نسل سری 7 این کارو کرد. هیچ وقت این همه متریال داخلیش با کیفیت نبود و این همه چرم استفاده نمیکرد. حتی ستونهای ماشین با چرم پوشونده شدن. حتی سری 3 هم دیگه مثل قبل اسپرت نیست (و خیلی بهش انتقاد شد). من روی این حسابه که میگم به اس کلاس نزدیک شده وگرنه از نظر طراحی بله، قبول دارم که اسپرت شده.
      و البته صحبت مدیر عامل ب ام و رو هم باید در نظر گرفت که گفت در 10 سال آینده محصولاتمون رو بیشتر به سمت لوکس بودن پیش میبریم و این 10 سال سخت ترین دوران ب ام و در طول تاریخش خواهد بود.

      از طرف دیگه یه ضرب المثل آلمانی هست که میگه: اگه دوتا چیز توی دنیا شبیه به هم باشن، یکیش اضافیه. بنز و ب ام و هم همیشه با هم تفاوت داشتن و همیشه رقابتشون داغ بوده. هر کدوم هم روی اصل خودش تاکید داشته و هیچ وقت برنده ی قطعی نداشتن.

      امیدوارم منظور شما رو درست متوجه شده باشم و جوابم مناسب باشه. اگر اشتباهی وجود داره شما اصلاحش کن.

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (85 دیدگاه) ,

        حرفت منطقی و قابل قبول حسین جان اما منظور من اینه که امروز تنوع تولید بین محصولات این دو خودروساز اینقدر هست که بتونن بالانس بهتری ایجاد کنن، قطعا دیدگاه بی ام دبلیو اسپرتی در هست و این واضحه ولی دلیل نمیشه نتونه یکی از محصولات خودش رو برای قسمت خاصی از بازار برنامه ریزی کنه، صرف استفاده از چرم یا تعلیق خاص یه خودرو رو سوپر لوکس نمیکنه، باید کمی هویت لوکس بودن بخش تزریق بشه، اگه اینطور بود که برندی مثل لکسس اصلا بوجود نمیومد و تویوتا با همون نام خودروهای لوکسش رو عرضه میکرد، نیاز به هویت سازی هست و برای همین هم مدیر عامل بی ام دبلیو از برنامه ده ساله صحبت کرده چون خودش اطلاع داره که محصولاتش (بخصوص سری ۷ منظورمه) با لوکس واقعی بودن فاصله داره و بازار هدف مشخصی نداره و کمی سردرگمه! شاید لازم نباشه همه محصولات تغییر کنن، سری سه میتونه اسپرتی باقی بمونه چون هویتشه و توش عالیه، سری هفت میتونه سوپر لوکس بشه و سری پنج هردو فاکتور رو پنجاه پنجاه داشته باشه، باقی محصولات هم حفره ها رو پر کنه برای بقیه سلایق، ببخش طولانی شد…

        پاسخ
  16. Bmw
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    عاشق داخلش شدم واقعا لوکسه
    اما راجبه فرمونای bmw دقت کردین اون قسمت پایین فرمون وسط(منظورم سه تا پریه که کلیدا روشه اون پایینی وسطی که واسه زیباییِ)همه شرکتا یه شکل ساختن فقط واسه bmw فرق داره و واقعا زیباتره

    پاسخ
  17. Radison
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    من سلیقم مرسدس هستش و با مرسدس حال میکنم ولی این سری 8 جدید یه جوریه که آدم دلش میخواد یدونشو تو پارکینگ خونش داشته باشه. 😊😊😊

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1167 دیدگاه) ,

    من خیلی کامنت گذاشتم توی این پست. دوستان ببخشید ولی یه خبر جدید از سری 8 همین الان رسید:

    سری 8 باز هم بین دو راهی مونده.
    الان میگن احتمالا مدل گرن کوپه داشته باشه و
    بالاتر از سری 7 قرار بگیره و
    با میباخ رقابت کنه.

    پاسخ
  19. sattar
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام عرض می کنم خدمت دوستان راجع به نظراتی که شما نسبت به دو کمپانی بنز و بی ام و میدید که کدوم بهترند شما فقط سلیقه خودتون را بگید چون ما هنوز تفاوت های این ها را نمی دونیم عزیزان هر شرکتی سیاست خودش را داره برای سیاست شرکت مرسدس اینه که بهترین خودرو را بزنه بدون در نظر گرفتن هزینه ساخت بنز می خواد همیشه بهترین باشه و تا حدودی به این قضیه رسیده اما بی ام و همین قضیه را پیش رو داره اما قیمت خودروش را پایین تراز بنز عرضه می کنه و میاد این اختلاف قیمت سر لوازم یدکی و خدمات پس از فروش جبران می کنه این که شما میگید بی ام و بهتره باور کنید خیالی برای خودتون بیش نیست برتری خودرو را فقط کسانی تایید میکنند هر دو خودرو را داشته باشند فقط کافی یه سر به مجلات معتبر اروپایی بندازید تا ببینید همیشه بی ام دبلیو در پس مرسدس قرار داره به جز در خیلی موارد معدوددر کل ازتون خواهش میکنم راجع به این موضوع فقط نظر شخصیتون را بدید

    پاسخ
  20. سیاوش
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    اول از هر چیز باید بگم که خودم طرفدار سرسخت بنزم ولی میخوام یکم منطقی به این قضیه نگاه کنم اگه بخواییم در دید تنوع نگاه کنیم میبینیم که بنز محصولات متنوع تری رو داره می سازه و صد البته دایره فعالیت کاری بزرگتری نسبت به بی ام و داره اگه بخواییم از لحاظ ارزش برندی صحبت کنیم باز هم میبینیم بنز با قدمت 130 سال با سابقه تر از بی ام و و با ارزش تر است ولی اگه بخواییم رقابت این دو شرکت در زمینه خودرو های سواری اشاره کنیم یاید بگیم که همیشه دیدنی بوده و در این زمینه هرگز نمی تونیم بگیم کدوم بهتره چون در مواردی مثل رقابت c و سری 3 باید بگیم هر کسی که میگه کدوم بهتره از روی تعصب گفته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.