بررسی ب‌ام‌و M235i اتوماتیک: کوپه اسپرت نازنین

ب‌ام‌و 1600-2 در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و به دنبال آن نیز مدل 2002 در سال ۱۹۶۸ عرضه شد. سپس در سال ۱۹۷۳، ب‌ام‌و یکی از نزدیک‌ترین اجداد M235i امروزی را عرضه کرد: مدل 2002 توربو با ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت. این خودرو، اولین خودروی مسافری اروپا با توربوشارژر بود. اکنون ب‌ام‌و M235i به عنوان یکی از نوادگان آن، یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین‌حال، متعادل‌ترین مدل‌های اسپرت ب‌ام‌و است.

2014 BMW M235i
2014 BMW M235i

با این که این خودرو، در برخی پنل‌ها با ب‌ام‌و سری ۱ هاچ‌بک مشترک است، ولی طراحی متفاوتی دارد. M235i را می‌توان با اسپویلر بزرگش در جلو، نداشتن چراغ‌های مه‌شکن در جلو، آینه‌های بغل خاکستری و لوله اگزوزهای دودی تشخیص داد.

2014 BMW M235i
2014 BMW M235i

جلوپنجره قلوه‌شکل M235i دارای ۱۶ میله عمودی است که در قسمت بالایی خود، اندکی به سمت بیرون خم شده‌اند؛ طرحی شبیه به دماغه کوسه.

2014 BMW M235i
2014 BMW M235i

ارتفاع رانندگی M235i حدود ۱۰ میلی متر از یک سری ۲ استاندارد کوتاه‌تر است و در همین حال، از یک سیستم تعلیق M اسپورت بهره می‌برد. در این سیستم تعلیق، می‌توان از گزینه دامپرهای متغیر استفاده کرد. اگر به لیست آپشن‌های ب‌ام‌و برای این خودرو نگاهی دقیق‌تر داشته باشید، خواهید دید که یک تنظیمات پیشرفته‌تر برای سیستم تعلیق و همین‌طور مواردی مانند ترمزهای قدرتمندتر و چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی سبک به چشم می‌خورند.

2014 BMW M235i
2014 BMW M235i

پیشرانه خودرو از موتورهای ۳ لیتری ب‌ام‌و با توربوهای دوقلو و شش سیلندر در یک ردیف تأمین می‌شود که کارآیی آن بسیار بیشتر از M135i است. این موتور قدرتی برابر ۳۲۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

2014 BMW M235i
2014 BMW M235i

در ب‌ام‌و 235i، سیستم الکترونیکی کنترل شروع حرکت به صورت استاندارد ارائه شده است و حالت‌های راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و اکو پرو در رانندگی میزان ورودی سوخت، پروتکل‌های شیفت دنده‌ها و نرمی سیستم تعلیق را تغییر می‌دهند. در هر صورت، سیستم تعلیق همیشه نرمی خود را دارد و بدنه خودرو تحت کنترل است. امّا در حالت اسپرت و بعد از آن، راحتی رانندگی اندکی کاهش می‌یابد. البته در تست، خودرو در اکثر اوقات در حالت اسپرت پلاس بوده است.

M235i مصرف سوخت چندان مناسبی ندارد. در حالی که بیشتر مواقع در وضعیت اسپرت پلاس قرار داشتیم، خودروی تست شده مصرف سوخت میانگین ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود نشان داد که تنها ۱/۲ لیتر از یک M3 بهتر است. در حالت اسپورت‌پلاس، سیستم گیربکس اتوماتیک دنده‌های پایین‌تر را در مدت‌زمان بیشتری نگه می‌دارد و تعویض دنده‌ها را با آرامش انجام می‌دهد. در همین حال، وقتی فرمان از طریق پدال شیفترها یا مغز الکترونیک خودرو باشد، واکنش گیربکس بسیار عالی است.

2014 BMW M235i Interior
2014 BMW M235i Interior

سیستم فرمان الکترونیکی اسپرت و با نسبت متغیر ب‌ام‌و یکی از موارد مهم در این خودرو است. البته این سیستم هنوز هم نمی‌تواند در حالت کلی نسبت به فرمان هیدرولیک پیشینیان خود برتری داشته باشد؛ ولی در M235i فرمان پایدارتر است و همین موضوع خوشایند است.

خودرویی که در این بررسی استفاده شده، مبلغ نهایی ۴۶ هزار و ۵۷۵ دلار را داشته که در آن آپشن‌های زیر اضافه شده‌اند:

  • رنگ‌آمیزی قرمز ملبورن به ارزش ۵۵۰ دلار.
  • بسته هوای سرد به ارزش ۵۵۰ دلار، شامل گرم‌کن صندلی و چرخ فرمان.
  • تریم چرم صندلی‌ها به ارزش ۱۴۵۰ دلار.

این تجهیزات از جمله مواردی هستند که نبود آن‌ها به صورت استاندارد در ب‌ام‌و، جای تعجب است.


طراحی کم‌نقص، شرایط مطلوب رانندگی و عملکرد، هندلینگ خوب و بهبود کارآیی، چیزهایی هستند که کاملاً M235i را تعریف می‌کنند. ترکیب امکانات ارائه شده در این خودرو، آن تبدیل به یکی از سرآمدهای کلاس خود کرده است. شما هیچ خودروی دیگری با این میزان قیمت پیدا نمی‌کنید که به اندازه M235i سریع باشد. شاید تنها در کوپه‌های اسپرتی مانند تویوتا GT86 یا پورشه کایمن چنین لذت رانندگی را احساس کنید. تنها در دو چیز می‌توان به ب‌ام‌و در این خودرو ایراد گرفت؛ یکی سیستم تعلیق قدیمی است که با وجود بهینه‌سازی‌ها نیز نمی‌تواند همانند یک سیستم تعلیق مدرن عمل کند و دیگری امکانات کم ارائه شده به صورت استاندارد. در ادامه مشخصات و نتایج تست این خودرو را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۴۶۵۷۵ دلار (قیمت پایه: ۴۴۰۲۵ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 24-valve inline-6 با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۷9 سی‌سی.
  • قدرت: ۳۲۰ اسب بخار در 6۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۵۰ نیوتن‌متر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۳ متر.
  • عرض: ۱/۷۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۹۹ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۵/۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۴۹/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

51 دیدگاه

  1. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    یک کلمه ، در قیمت خودش عالیه

    پاسخ
    1. گشنه
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      اين چيه بابا ، شبيه سرى سه عقب افتاده ميمونه

      پاسخ
    2. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      هر جا از بی ام و مطلب گذاشته میشه قند تو دلم آب میشه.

      پاسخ
  2. علیرضا
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    من طرفدار برند مرسدس بنز و پورشه هستم و زیاد از محصولات ب ام و خوشم نمیاد اما دو طرح توی ب ام و دیدم که عاشقانه دوسشون دارم: یکی طراحی بی نظیر و بدون رقیب z4 که شاهکاره و دیگری طراحی غربیلک فرمان سری های M ب ام و در یکی دو سال گذشته که تلفیقی از حس کلاسیک و مدرنیته و اسپرت بودنه

    پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        رضااااا ؟؟؟

        واسه چی عکس ماشین منو گذاشتی ؟؟؟

        اشکال نداره .

        این خیلی بهتر از لگن های دیگست .

        انصافا هم کیفیتش خوب بود و هست . هم اینکه

        خراب نمیشه .

        پاسخ
      2. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        باردو عشق است رضاجون 🙂

        پاسخ
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        خاوری اون باردو نیست .

        پیکانه .

        به پلاک عبور موقتش دقت کن .

        پاسخ
      4. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        رضا، داری با روح و روانمون بازی میکنیا!! 🙂

        عکس عشقی ترین ماشینی که تا حالا دیدم رو گذاشتی 🙂 😉

        ولی جدا از شوخی، ماشین بدی نیس، حدود 15-16 ساله هر جوری که بگی از این ماشین کار کشیدیم، آخ نگفته!

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          افرین صادق جون .

          خدا وکیلی یدون پراید پیدا کردم مدل 83 . کارکرد 290

          هزارتا . مشکی . بدون رنگ و بدون خوردگی .

          خیلی ماشین خوبیه . خیلی .

          فقط مصرفش یذره بالاست و هم اینکه 4 تا دنده بیشتر نداره .

          110 تا باهاش برم ، مصرفم روی 13 الی 14 لیتره .

          تازه از پیکان من 2 میلیون ارزون تره . اما

          خداییش دلم راضی نمیشه پیکانو بفروشم .

      5. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        قربون دوستان گلم برم
        آقا این پلاک عبور موقت رو که آدم میبینه خودش یه دنیا خاطره و نوستالژیه
        روحمو به دنیای خوش کودکی و نوجوانی میبره….
        یادش بخیر…

        پاسخ
  3. فورد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    جدیدا طراحی بدنه بی ام و افت کرده ولی سری M رو چشم بسته قبول دارم

    پاسخ
  4. امین ازیامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    قیمتش واسه یه بی ام و خیلی خوبه

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (3130 دیدگاه) ,

    این خودرو عالیه! یعنی هر چقدر که به سری یک خرده میگرفتن،این مدل اکثرشو برطرف کرده.
    اما یه چیزی رو صادقانه بگم،در مورد شاسی بلندها،BMW یه کم بیش از حد محصولاتشو شبیه به هم کرده،مثال بارزش شباهت X6 و X4 هستش.شاید BMW دلیل خوبی برای این کارش داشته باشه ولی از دیدگاه من،باعث سردرگمی مشتری ها و افت فروش هر دو مدل میشه.

    پاسخ
  6. M.P
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    با اینکه جلو پنجره های bmw همشون شبیه همه ولی هیچ وقت قدیمی و دموده نمیشه.دمششششششششششششش گرم

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      M.P جان، این جلو پنجره BMW اصالت این ماشینه، اصلا اگه ماشینی طراحی بشه که اصول BMW توش رعایت نشده باشه اون ماشین از هیئت مدیره اجازه ی تولید نمیگیره، و شما 1000 سال دیگه هم که به یه BMW جدید نگاه کنی باز هم این جلو پنجره رو میبینی (والبت یه سری چیزای دیگه که BMW اونا را توی طراحی رعایت میکنه)

      پاسخ
  7. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    این ماشینه به درد مسابقات خیابانی می خوره!!!!

    وهمچنین دریفت کشیدن!!!!!!

    از این بهتر هم هست!!!!

    اما نسبت به قیمتش بدکی نیست!!!!

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه با این قدرت و امکانات مصرف سوختش بالا نیست
    درود ب‌ام‌و M235i

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3130 دیدگاه) ,

      من که در پوست خود نمیگنجم! 🙂 😀 😉

      پاسخ
  9. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحی بدنه قشنگی داره
    قدرت موتورشم خیلی خوبه
    جون میده واسه درگ

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (208 دیدگاه) ,

      خودم از طرفدارای بی ام دابلیو هستم ولی…
      واسه درگ فقط پورش ، نیسان ، میتسو 😀

      پاسخ
  10. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    این BMW واقعا محشره، وقتی که جدش BMW 2002 باشه، این چجوری میتونه بد باشه، یعنی توو این رنج قیمت رو دست نداره

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . طراحیش خیلی بهتر از سری 1 هست .

    همینطور قابلیت های دینامیکیش .

    به طرفداراش تبریک میگم .

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3130 دیدگاه) ,

      خداییش صمیمیت،احترام و دوستی و دانشی که بچه ها توی پدال دارن،توی کمتر سایتی پیدا میشه.قدردان این دوستی و محبت هستیم دوستان.
      ارادتمندم.

      پاسخ
    2. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      مرسی میلاد جون ، البته ما بنز رو هم دوست داریم من که عاشق GLA45 AMG

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        اره احسان جان .

        مخصوصا اون لینک هایی که گذاشتم . عالی بود .

        پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    خیلی خوشکله.اما باز بی ام و 4 درش رو به بازار میده دوباره میمونیم بهش بگیم سری 2 گران کوپه یا سری 1

    پاسخ
  13. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بنظر من طرح یه تیکه چراغ های عقبش خیلی زیباست و اونو از سایر محصولات ب ام و متمایز کرده و باید این طرح رو روی بقیه سری ها ادامه بدن

    پاسخ
  14. Gheysar
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    سلام

    ماشین عالی و بی نظیری ولی حیف که نابودش کردم. راستی یه چیزی می خوام بگم که هیچ ربطی به این مطلب ندارد. به نظر شما موتور سریعتر یا ماشین خوب اگه نمی دونید این ویدیو رو تماشا کنید. و اگه خواستید لایک کنید.

    http://www.aparat.com/v/IugUY

    پاسخ
  15. masoud 68
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    ازتون راهنمایی می خوام و ببخشید که ربطی به این مطلب نداره
    من تو فروردین به مشورت یکی از دوستام بدبختانه یه الانترا ثبت نام کردم . الان که نزدیکه تحویله ماشینه کلا فهمیدم اشتباه کردم . چون هیوندا کیفیت نداره و الانترا به این قیمت نمی ارزه چون با قیمت 112 تومن می خوان تحویل بدن . می خوام بگیرم بفروشم اپتیما بگیرم . راهنماییم کنید که باز پشیمون نشم . اینم بگم از طراحی جدید تویوتا بیزارم و کلا ماشین دسته دوم نمی خرم . لطفا کسایی واقعا اطلاعات دارن پاسخ بدن و آیا واقعا کیفیت کیا بهتر از هیوندای هست ؟

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود بر شما .

      این جمله ایی که گذاشتی کار منو سخت کرد :

      ( لطفا کسایی واقعا اطلاعات دارن پاسخ بدن و آیا واقعا کیفیت کیا بهتر از هیوندای هست ؟ )

      اما من حرفمو میزنم .

      اتفاقا همین چند شب پیش سوار اپتیما شدم . ماشین خوبی بود . نسبت به

      سوناتا نرم تر بود . فنرهاش نمیکوبید . فضای داخلیه خوبی داشت . شرکتی

      فول هم بود . سیستم صوتیش هم خوب بود . اما صدای موترش جذاب نبود .

      ماشین 40 هزارتا کارکرده بود اما اتاق صدا نداشت .

      النترا هم ماشین خوبیه . مخصوصا بازار فروشش .

      در تمام مجله هایی هم که خوندم ، نوشته که کیفیت هیوندا از کیا بیشتره .

      اما اگر روزی بخوام ازین دو برند خرید کنم ، کیارو انتخاب میکنم .

      در اخر بهت بگم که برندهای کره ایی دوام ژاپنی هارو ندارند . به نظر من

      تویوتا بگیر . نمیگم از خرید برند کره ایی پشیمون میشی ، اما ژاپنی ها

      در دراز مدت بیشتر راضیت میکنند .

      برند های کره ایی چنتا خصوصیات دارند :

      قیمت بهتر . امکانات بیشتر . طراحیه بهتر . اما خب با این حال ماشین

      ژاپنی نمیشن . همین اپتیما واسه رفیق فابریکمه .

      هرچی بهش گفتم کرولا بخر ، نخرید . گفت این بهتره .

      ولی من میگم درگیر قیافه نشو . تویوتا بخر . یا هوندا . یا مزدا .

      برات مثال میزنم :

      اونهایی که تندر 90 میخرن ، شاید ماشینشون زییا نباشه اما کیفیتش از

      رقبا بیبشتره . این مسأله در مورد تویوتا هم صدق میکنه .

      بدرود .

      پاسخ
      1. masoud 68
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        ممنون از راهنماييتون شما يكي از با دانش ترين كاربرهاي سايت هستين . مرسي

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من نوکرتم داداش . باعث افتخارمه که بتونم کسی رو

          راهنمایی کنم . منو از ماشین جدیدت بی خبر نذار .

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          راستی سعی کن در سایت حضور مستمر داشته باشی .

          خوشحال میشیم .

    2. سیاوش
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان وکاربران محترم سایت خوب پدال
      من همیشه این سایت و به خصوص مطالب آقا شاهین و همچنین آقا میلاد و بقییه دوستان با اطلاعات رو دنبال می کنم ولی چون زیاد اهل نظر دادن نیستم و خودم را هرگز در سطح علمی بقیه دوستان نمی دانم نظر نمی دهم
      در این جا هم نمی خواهم نظر بدهم و تنها می خواهم تجربیات شخصیم را به شما بگویم
      من الان حدود 2.5سال است که اسپورتیج 2012 خریدم و خیلی ازش راضیم البته به نسبت پولی که دادم!
      در ضمن من این ماشین اصلا برای من درد سر درست نکرده و تا به حال هیچ مورد فنی هم نداشته و فوق العاده بی صدا نرم راحت و واقعا از انتخابم راضی ام چون خودم و خانواده ام در این ماشین احساس راحتی می کنیم در ضمن ماشین حدود 85000 کیلومتر کار کرده و من اصلا و ابدا حتی کوچکترین نشانه ای از استهلاک وافتادگی در این ماشین را نمی بینم البته شایان ذکر است مراقبت و توجه خود فرد در نگهداری و حفظ هر چیز مهم است و چه بسا حتی لکسس و بنز و…که سر آمد QC هستند هم اگر به خوبی از آن ها مراقبت نکرد دچار ایراد می شوند.

      با آرزوی موفقیت روز افزون

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        اقا سیاوش ما کوچیکتیم . اگر حرفی از برند کره ایی زدم ، قصد

        توهین به کسی نداشتم . هیچ کس نمیتونه منکر برندهای کره ایی بشه .

        اما منظور من کیفیت در دراز مدت بود .

        اقا سیاوش منتظر حضور مستمرت در پدال هستم .

        دوستدار شما میلاد .

        پاسخ
        1. سیاوش
          سوابق: (86 دیدگاه) ,

          با سلام
          آقا میلاد لطف دارید
          نه من اصلا تعصبی به هیچ برند و نوع خاصی نداشته ونخواهم داشت زیرا به این نکته معتقدم با تمام وجود که ماشین یک وسیله است و باید در اختیار راحتی ما باشد نه برعکس
          اگر هم نظری دادم وجسارتی کردم فقط به خاطر به اشتراک گذاشتن تجربیاتم بود
          واقعا خوشحالم که در این سایت افراد آگاه و مطلع و با شخصیت مثل شما و سایر دوستان وجود دارد
          چشم نهایت تلاشم را می کنم که بیشتر در مباحث آتی شرکت کنم.
          با آرزوی موفقیت روز افزون

  16. حسين
    سوابق: (1167 دیدگاه) ,

    فكر كنم داخل مجله آتوكار بود كه ديدم رتبه اين ب ام و بعد از پورشه كيمن قرار داشت. اما همه چيز كه اسپورت بودن محض نيست. شما با يه سري 2 ميتونين يه مسافرت 4 نفره برين (البته دو نفر بچه هستن) اما با يه كيمن نميشه. خوشم مياد ب ام و همه چيزو با هم داره

    پاسخ
  17. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    میلاد جان توضیح خوبی دادید و با اجازت کمی راجب کیفیت کیا و هیوندای بگم:
    با وجود پلت فرم مشرک بسیاری از مدلهای کیا و هیوندای این 2 شرکت برای خودروهاشون از قطعات مشترکی استفاده نمیکنند و با توجه به تجربه و دیدن قطعات این 2شرکت متوجه شدم که قطعات کیا از برندهای معروفتر و با کیفیت تر هست مثلا:
    رینگ پیستون های اکثر مدلهای حاضر کیا در ایران ساخت شرکت burg آلمان هست.
    کمپرسور کولر و دینامش اکثرا ساخت sanden ژاپن هست.
    اکثر تسمه های مورد استفاده ساخت bando ژاپن و powergrip آلمان هست.
    اکثر بولبرینگ ها از چرخ بگیرید تا دینام و… ساخت gmb ژاپن هست.
    شمع ها و وایر و سنسور اکسیژن ساخت NGK ژاپن.
    ECU و انژکتورساخت زیمنس آلمان.
    سیستم جلوبندی و موج گیر و… ساخت TRW آمریکا.
    کمک ها اکثرا ساخت SACHS آلمان هست.
    سیتم ترمز اکثرا ساخت SACHS و بوش آلمان هست البته برخی هم ساخت MANDO کره.
    اکثر سوپاپ ها ساخت OSVAT ایتالیا.
    برخی مدلها گیربکسش مخصوصا اتوماتیکش ساخت aisin ژاپن هست.
    و…
    بیشتر این شرکتها که اسم بردم در خود کره هم خطوط تولید دارند و ممکنه اون قطعه روش نوشته ی ساخت کره حک شده باشه و بسته به نوع مدل و تولید در کدوم قاره و سال ساخت امکان داره برند قطعه ساز متفاوت باشه و اینها برای مدلهای نو هست و برای تهیه و جایگزین قطعات برای تک تک قطعه ها چندین برند وجود داره مثلا:
    دیسک و صفحه فابریک بیشتر کیاها سکو کره هست ولی بهترین دیسک و صفحه که بتونه بیشتر دوام بیاره ساخت exedy(دایکن) ژاپن هست و قیمتش بیشتره و مکانیک های با تجربه اونو پیشنهاد میدن!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      بابا بهزاد جان شما کارت خیلی درسته . چه اطلاعات خوبی . اقا میشه ما

      شاگرد شما بشیم ؟؟؟؟

      اون موتور کولرو خیلی باهات حال کردم .

      اگر به اگهی های بنز 230 دانشجویی توجه کنی ، نوشته کولر ژاپنی .

      دقیقا همون برند سندن .

      بهزاد جوووووووووووووووووون میخوامت .

      پاسخ
    2. masoud 68
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      مرسی از اطلاعاتی که دادین
      تو تصمیم گیری کمک کردینم

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        مسعود جان برو امروز دکه های روزنامه فروشی ، هفته نامه ی دنیای

        خودرو را بخر ، ببین سانتافه با کارکرد 200 هزارتا به چه روزی

        افتاده . قصد کوبیدن ندارم . اما این برمیگرده به همون رضایت و

        کیفیت در دراز مدت که فرق بین ژاپن و کره است . .

        پاسخ
        1. masoud 68
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          واقعا نمی دونم چی بگم

  18. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    میلاد جان شما سرور ما هستی تاج سری.

    پاسخ
  19. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    حرف نداره

    🙂 عــــــــــيد همه ي پــــــــدالي هاي عزيز مـــــــــبارك 🙂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.