بررسی فنی ب. ام.و 335i ایکس درایو 2013

بعد از تنها نگاهی کوتاه به اعداد و ارقام مربوط به عملکرد 335i ایکس درایو، اولین مطلبی که به ذهن شما متبادر می شود نزدیک بودن اعداد و ارقام ان به عملکرد M3 است، گرچه این دو با اهداف کاملاً متفاوت ساخته شده اند اما 0 تا 60 مایل 335i برابر 4.4 ثانیه دقیقاً برابر عدد بدست آمده از M3 مجهز به گیربکس 6 دنده دستی و تنها 0.2 ثانیه کند تر از M3 با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه است.

2013 BMW 335i xDrive
2013 BMW 335i xDrive

نکته بعدی قیمت 61.860 دلاری BMW 335i X مورد آزمایش ماست که بسیار گران تر از قیمت پایه آن یعنی 46.075 دلاری آن است. جالب اینکه ماشین مورد آزمایش ما تنها چند صد دلار ارزان تر از قیمت پایه M3 است. حال جدای از قیمت 335i، ببینیم چطور این خودرو به اعداد و ارقام در حدود M3 دست یافته است.

2013 BMW 335i xDrive
2013 BMW 335i xDrive

در میان تعداد بسیار زیاد آپشن های خودروی مورد آزمایش ما، چندتایی از قسمت M پاور کمپانی ب ام و به عاریت گرفته شده اند، کیت قدرت M با قیمتی برابر 1170 دلار که شامل برنامه ریزی مجدد ECU، ورودی های هوای جدید و کیت موتور که باعث افزایش 20 اسب بخاری خروجی موتور 3 لیتری دو توربوی آن و افزایش 32 پوند فوتی گشتاور آن شده و خروجی نهایی این پیشرانه شگفت انگیز را به ترتیب به 320 اسب بخار و 332 پوند فوتی گشتاور رسانده است.

BMW 335i xDrive Engine
BMW 335i xDrive Engine

335i x درایو ما یک چهارم مایل را در 13 ثانیه با حداکثر سرعت 105.4 مایل طی می کند که تنها 0.4 ثانیه کندتر از M3 با گیربکس DCT است. شاید بتوان گفت گیربکس اتوماتیک 8 سرعته 335i نقش اول نیروی محرکه آن را بازی می کند که با وجود اینکه دو کلاچه نیست اما با توجه به تعویض های دقیق و سریع مثل آن رفتار می کند، البته این عملکرد برای شما رقمی اضافی برابر 500 دلار به همراه خواهد داشت. از دیگر محاسن این گیربکس پدال های روی فرمان و فاصله کمتر بین تعویض دنده ها نیز می باشد. این 8 دنده به موتور 6 سیلندر خطی آن اجازه حرکت در اتوبان با دور موتور 1700 دور بر دقیقه را می دهد که در نهایت منجر به مصرف سوختی برابر 30 مایل به ازای هر گالن در بزرگراه و شهری 20 مایل به ازای هر گالن خواهد بود.

BMW 335i xDrive Interior
BMW 335i xDrive Interior

آیتم دیگر قابل انتخاب برای کیت M آن سیستم جدید ترمز به همراه دیسک های بزرگتر و کالیبرهای برمبو (4 پیستون در جلو و 2 پیستون در عقب) به همراه حق انتخاب 3 رنگ برای آن (نمونه ما زرد رنگ است) که البته 3040 دلار برای شما آب می خورد. 335i در 108 فیت سرعت خود را از 60 مایل به 0 می رساند و حتی بعد از یک روز رانندگی پرفشار از قدرت سیستم ترمز آن کاسته نمی شود.

2013 BMW 335i xDrive
گرچه عملکرد خط مستقیم سدان ما بسیار شگفت انگیز است اما تست کنندگان آن چندان شیفته رفتارش در پیچ ها نشدند. فرمان آن کاملاً دقیق است اما گویا کاملا شما نیستید که آن را کنترل می کنید (شاید به علت فرمان الکتریکی ان). هماهنگی سیستم چهار چرخ متحرک آن با پیشرانه پرقدرت و ترمز های تقویت شده آن زمان مناسب 25.6 ثانیه را در حرکت مسیر 8 (8 انگلیسی) برای آن به ارمغان آورده (0.75 g) اما اعداد و ارقام همه داستان را بیان نمی کنند.


در زمانی که نهایت فشار را به این سدان وارد می کنید کمی حرکت بدنه برای شما قابل احساس خواهد بود. تعدادی از تست کنندگان ما معتقدند که سیستم تعلیق آن کمی نرم تنظیم شده است و حتی با وجود آپشن دمپرهای تطبیق شونده (قسمتی از پکیج M آن با قیمتی برابر 3200 دلار). متأسفانه مدل های x از کالیبره شدن مخصوص سیستم تعلیق M بی بهره هستند (فنر و کمک فنرهای سفت تر به همراه 10 میلی متر ارتفاع کمتر) که می توانست قسمتی از حرکت بدنه را مرتفع کند. مطلب دیگر رفتار عجیب تایرهای 18 اینچی تابستانی آن بود.
اما به هر رو همچنان رانندگی با 335 ix در یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم بسیار جذاب می باشد. هیچ وقت در زمان رانندگی شما حس نمی کنید که بیشتر وزن خودرو یعنی 53% 3731 پوندی آن در جلو متمرکز است. شاسی در جذب دست اندازها و راحتی راننده در جاده و اتوبان بسیار خوب عمل می کند.
داخل خودرو بسیار مناسب طراحی شده و شما به سختی قادر به پیدا کردن ایرادی در آن خواهید شد، حتی مقایسه آن با فضای داخلی رقبایش نظر شما را عوض نخواهد کرد. فضای سرنشینان عقب آن بزرگترین در بین خودروهای این کلاس است، صندلی های جلوی آن فضای بزرگ و البته دربرگیرنده را برای شما فراهم می کند که آن نیز متعلق به پکیج M اسپرت آن است. فرمان M اسپرت آن 3 شاخه اما بسیار زیباست.


خودروی مورد تست ما از آپشن های 3100 دلاری تکنولوژی نیز بهره می برد که شامل سیستم رهیاب ماهواره ای با قابلیت نمایش ترافیک لحظه ای HUD (اطلاعات در جلوی چشم شما در شیشه جلو) و اپلیکیشن های ب ام و است. نکته بسیار جذاب دیگر سیستم اصلاح شده iDrive آن است که اکنون به راحتی قابل کار می باشد.
سیستم صوتی هارمن/کاردن 850 دلاری آن کاملاً ارزش پول شما را دارد. پکیج هزاره آن چندان ضروری به نظر نمی رسد آن هم با ارائه صندلی ها با قابلیت تنظیم پشتی (کمر) صندلی، ورود بدون کلید و رادیوی ماهواره ای آن به ارزش 2200 دلار.

2013 BMW 335i xDrive
پکیج 950 دلاری هوای سرد آن از قابلیت شست و شوی چراغ های جلو، فرمان گرم شونده و صندلی جلو و عقب گرم شونده برخوردار است. سیستم کمکی پارک آن 750 دلار قیمت دارد، حالا شاید برای شما چندان عجیب به نظر نرسد که چرا خودروی ما 61.860 دلار قیمت دارد، گرچه قیمت پایه آن تنها 47.075 دلار است.
گرچه 335i نمی تواند ستاره یک پیست مسابقه باشد اما قابلیت های آن به عنوان یک سدان چهار در چهار چرخ محرک در رانندگی برای شما لذت و بر لبان شما خنده را خواهد نشاند.

ترجمه: فرزاد پاکنژاد شیرازی

31 دیدگاه

  1. احسان
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    مرتب بودن و تمیز بودن موتورش ادمو یاد موتور پراید میندازه مخصوصا پراید دوگانه سوز

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      عزیز من تو پراید رو با بی ام دبلیو مقایسه میکنی؟ پراید کجا بی ام دبلیو کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        احسان داره شوخی می کنه،علی توچه جدی گرفتی!

        پاسخ
      2. احسان
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        حالا دیگه علی اقا دیدم اولین کامنت گفتم یک چیزی گیری داده باشم نظرمم همچین کارشناسی نبود به حساب طنز بود

        پاسخ
      3. علی USA
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        علی اقا ،اقااحسان شوخی کرد. شما چه جدی گرفتی!!!

        پاسخ
      4. sina
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        تا حالا ماشین مورد علاقه منaudi s4 2011 اونم به خاطر سیستم دو دیفرانسیل و مصرف سوخت مناسب و سدان بودنش بود ولی خوب وقتی bmw ماشین سدان دو دیفرانسیل با چنین امکانات بده بیرون خوب قضیه فرق میکنه…من 328i xdriveرو بیشتر دوست دارم

        پاسخ
        1. MAdE IN CHINA
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          برات مي خرم

    2. میلدمحتشم
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      شمابغیر ازپراید چیز دیگه ای بلدنیستید.

      پاسخ
  2. javid
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    شما نگاه نکنید که تو مقاله نوشته چمیدونم سر پیچها زیاد به دل نمیشینه وچمیدونم دو سه تا ایراد دیگه
    من بهتون قول میدم اگر شما این ماشین رو از نزدیک ببینی از ذوق فقط یک ساعت از چشمات بدون اراده خودت اشک شوق جاری بشه واگر خدا قسمت کنه وبذارن یه دور باهاش بزنی اینقدر حالش وببری که اگر تیمارستانی نشی حداقل یک هفته مات ومبهوت خوش فرمونی و خوش گازی این ماشین میمونی
    میگی نههههههههه
    نگاه کن

    پاسخ
    1. alireza
      سوابق: (174 دیدگاه) ,

      من ۲۰۶ سوارم و پول اینارو ندارم ولی اگه ببینم و سوارش شم نه اشک تو چشام جم میشه نه از ذوق تیمارستانی میشم!( آرزوشو دارم ولی حسرت نه!)‏‎ ‎

      پاسخ
    2. M_435
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      وقتی باتو رو گاز فشار میدی لامصب زمینو زمان جلوش زانو میزنن واقعا ادمو به وجد میاره نفسو تو سینه حبس اینو بدون اغراق گفتم تازه تو سر بالایی با بر کردیم..سیستم تعلیقشم فوق العاده نرمتر شده..من خیلی دوسش دارم….

      پاسخ
    3. MAdE IN CHINA
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      خيلي نديد بديدي بابا
      خودتو در مقابل ساخته دست بشر كه همين بشر سال آينده چيزي ديگه اي توليد مي كنه كه به اين مدل باز مي خندي و ميگي ما چي جوگير شديم ها
      يه زماني كامپيوتر پينتيوم وان اومد تو بازار يه دوست باحال و جوگير دارم گفت ميدوني سعيد پينتيوم وال ووووووومده فكشو با دو تا خاكنداز نمي شد از رو زمين جمع كني البته الان هم تغيير نكرده الانم مي گه ميدوني الان چي اومده تو بازار cpu كوار فور اومده مي دوني يعني چي حالا حكايت همين دوست گلمونه

      پاسخ
      1. MAdE IN CHINA
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        شايد باور نكنيد ولي همين ماشين رو يك هفته فقط يك هفته سوار بشي بعد برات اينقدر عادي مي شه كه يادت مي ره پيكان مدل 48 سواري يا بي ام و نمي دونم چي چي هميشه نو جلوه داره يكم كه بگذره طبيعي ميشه

        پاسخ
    1. M_435
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      M4 همینطور مخسوسا وقتی 100KGسبکترو32HPقدرتش بیشتر,37PONDگشتاورشم بیشتر شده باشه..اونقت ببین چی میشه..

      پاسخ
  3. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    من این ماشینو از نزدیک دیدم واقعا محشره.

    پاسخ
  4. yashar
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    من که پول ندارم ولی اگه داشتم انتخابم همین بود.واقعا ماشین مناسبی هست

    پاسخ
    1. M_435
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      دمت گرم به این شورت تو لیاقتته که با یهM6 G-POWER تو خیابونای بورلی هیلزرانندگس کنی..

      پاسخ
  5. علی
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    عضو انجمن قطعه سازان:
    45 درصد قطعات خودرو وارداتی است
    پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان گفت: حدود 45 درصد از قطعات خودرها از طریق واردات تأمین می شود.
    علی اکبر جوانروح در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: برخی از مسئولین ادعا می کنند تنها 15 درصد از قطعات خودرو از طریق واردات تأمین می شود و 85 درصد مابقی داخلی سازی شده است اما از نظر بنده حدود 45 درصد قطعات وارداتی است.
    وی در ادامه تصریح کرد: در صورت صحت ادعای مسئولین در خصوص داخلی سازی قطعات، نوسانات نرخ ارز تنها تا 30 درصد در قیمت خودروها تأثیر می گذاشت اما هم اکنون شاهد افزایش بیش از 30 درصد در قیمت خودروها هستیم.
    وی عنوان کرد: تعیین قیمت تمامی مواد اولیه اعم از فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و مس بر اساس نرخ ارز موجب تأثیرگذاری شدید نوسانات ارزی در قیمت خودرو می شود و انحصاری بودن صنعت خودروسازی نیز سبب رقابتی نبودن بازار، تعیین قیمت ها بر اساس ارز آزاد و در نهایت گرانی بیش از حد خودرو می گردد.
    این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش فشار بر مردم و بالا رفتن سود تولیدکنندگان و در نهایت بالا رفتن تعداد تولیدکنندگان انحصاری می شود.
    وی با بیان اینکه قیمت قطعات خودرو به جز قطعه های وارداتی افزایش چندانی نداشته، تأکید کرد: قطعاً نرخ ارز مجدداً افزایش می یابد و نباید در انتظار کاهش قیمت ها بود.
    جوانروح در پایان با اشاره به لزوم تک نرخی شدن ارز، خاطرنشان کرد: تصمیم گیرندگان صنعت خودروسازی کشور از تصحیلات آکادمیک برخوردار نیستند و تنها تجارب بازاری خود را مورد استفاده قرار می دهند.

    پاسخ
    1. مسی
      سوابق: (268 دیدگاه) ,

      […] غلط کرده گفته :
      “نرخ ارز مجدداً افزایش می یابد و نباید در انتظار کاهش قیمت ها بود”

      همین بیسوادها هستند که دهن ملت رو آسفالت کردن

      پاسخ
  6. علی
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    نعمت بخش مطرح کرد
    درخواست آزادسازی قیمت خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه شورای رقابت به‌خلاف وعده قبلی برای تجدیدنظر قیمت‌ها هنوز پاسخی به درخواست‌های مکرر خودروسازان نداده است، گفت: مسئولان به قیمت‌گذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو پایان داده قیمت‌ها را آزاد کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌‌بخش با اشاره به وعده شورای رقابت برای تجدید نظر در قیمت‌ خودروهای پرتیراژ شرکت‌های خودروساز بعد از پایان سه‌ماهه نخست امسال، اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده با شورای رقابت مقرر بود خودروسازان فروش خودروهای پرتیراژ خود را با قیمت توافقی آغاز کنند و پس از تورم سه‌ماهه اول سال در قیمت‌ها تجدید نظر لازم انجام گیرد اما هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این توافق نیست.
    وی با بیان اینکه با پایان یافتن سه‌ماهه ابتدای سال دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا طی مکاتباتی با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خود را نموده‌اند، افزود: به‌خلاف وعده شورای رقابت، هنوز این شورا و وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخی به درخواست‌های مکرر خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو نداده‌اند.
    نعمت‌بخش اضافه کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور شرایط نامناسبی را تجربه می‌کند و هرروز با مشکلات جدیدتری روبه‌رو می‌شود به‌نحوی‌که از مسئولان درخواست می‌کنیم قیمت‌گذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو را تمام و قیمت خودرو را رقابتی کنند.
    به گزارش تسنیم، دبیر انجمن خودروسازان ضمن تأکید بر اینکه دیوار بلند تعرفه برداشته شده و انحصاری در حوزه خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون اگر شخصی خواستار ورود اتومبیل 10هزار دلاری به کشور باشد گمرک با توجه به نرخ 2450 تومانی دلار تعرفه گمرکی لحاظ می‌نماید که این امر نشان از آن دارد که با این تعرفه‌ها قیمت‌ها باید آزاد شود.

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    کاهش تعرفه درصورت عدم ارتقا کیفیت
    پرشین خودرو: خاورمیانه امروز قطعا ناپایدار و خاورمیانه جدید نیز در حال شکل‌گیری است پس از آنکه در نحوه اخذ تعرفه واردات تغییراتی به وجود آمد، تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 45 درصد کاهش یافت اما این کاهش فرقی به حال واردکنندکان نداشت چرا که همزمان نرخ محاسبه تعرفه بر اساس دلار از 1226 تومان به حدود 2500 تومان افزایش یافت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به همراه تصویب آزادسازی قیمت خودرو از سوی دولت مقرر شد که هر ساله پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. اما رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی با انتقاد شدید از افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی آنها را به آزاد سازی واردات خودرو تهدید کرد.
    این تهدید رئیس جمهور با واکنشی هم از سوی خودروسازان و هم از سوی نمایندگان مواجه شد. احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروسازان با کاهش تعرفه مشکلی ندارند معتقد است همزمان با این موضوع باید تعرفه واردات قطعات خودرو هم کاهش یابد. علاوه بر این قاضی‎پور عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم از مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خبر داده است.
    اما از سوی دیگر کفیت پایین محصولات داخلی و عدم ایمنی کافی در خودرو های ساخت داخل تبدیل به دغدغه ای شده است که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین دلیل شاید عاملی باشد تا در تعرفه وادات خودرو تغییراتی صورت گیرد.کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و از طرفی بالا بودن قیمت آن در مقایسه با خودروی مشابه خارجی فریاد مصرف‌کنندگان را در آورده به طوری که وضعیت خراب خودروی داخلی نقل مجلس تمام محافل عمومی و تخصصی است و تمامی اقشار جامعه در این خصوص اظهارنظر می‌‌کنند.
    الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «تابناک» با بیان اینکه یکی از راهکارهای مجلس و دولت برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی است تا خودروسازان مجبور شوند کیفیت را بالا ببرند. در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قرار ما با خودروسازان داخلی آن بود که کیفیت خودروها را افزایش یافته و در کنار آن قیمت‌ها متعادل شود.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که خودروسازان داخلی کیفیت تولیدات خود را ارتقاء نداده و قیمت ها را کاهش ندهد، تعرفه واردات خودرو را کاهش می‌دهیم.
    وی گفت: در جلساتی که با خودروسازان و متخصصان این حوزه و حتی اعضای کمیسیون بدون حضور خودروسازان داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که برای رسیدن خودروها با یورو 4 لازم است که کیفیت خودروهای داخلی بالا برده شود و مصرف کننده از همین خودروها با کیفیت بالا و قیمت پایین استفاده کند. این در حالی است که قیمت خودروها بیش از دو برابر شده و کیفیت آن تغییری نکرده است.
    وی خاطر نشان کرد‌: بخشی از دلایل تصادفات عامل انسانی است اما کیفیت خودرو هم در کاهش تصادفات ، جراحات و مرگ و میر نقش مهمی دارد و باید به مشتریانی که با قیمت بالا خودرو خریداری می‌کنند ماشینی متناسب با آن قیمت تحویل داشته شود ضمن آنکه خودرو با کیفیت افتخار ملی برای محسوب خواهد شد.
    وی با بیان اینکه افزایش تولید خودرو در کنار ارتقاء‌کیفیت آن برای تقاضای بالای جامعه ما ضروری است،‌ گفت: تسهیلات لازم برای افزایش تولید به خودروسازان ارائه شده و در صورت صلاح دید دولت کمک خواهد کرد که اگر نیاز به نقدینگی داشته باشند، برطرف شود.

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      آقا علی خداییش اینقدر زیاده که من یکی حوصله نمی کنم بخونمش ( ولی لایکش کردم )
      یه خورده مختصر و مفید …

      پاسخ
  8. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    عاشقتم BMW
    عجب تکنولوژی داره ها ، ترکوند
    به طور اتفاقی یه 328i قهوه ای ( havana ) مدل 2012 رو دم بنگاه دیدم . حالا منم پشت ماشین ، یعنی تو اون لحظه نمیدونستم چیکار کنم از شوق یه بوق زدم فقط …( چون اولین بار بود که مدل 2012 رو دیده بودم)
    خدا یکیشو به هر کی بخواد بده ( آمین )

    پاسخ
  9. سينا
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    ولی خدایی بنز سگش می ارزه به این

    پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (224 دیدگاه) ,

        حیف کلمه ی مزخرف که برای طراحی مزخرف بنز به کار می بریم!!!!

        پاسخ
    1. M_435
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      چیش میرزه..موتورش یا اوون گسربکس زاقارتش..تاباتو میزاری گاز فرداش را میفته…هیجان و لذت رانندگیه BMWبیشتر از بنزه..

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.