بررسی ب‌ام‌و 440i M Sport

در روزهایی که پیشرانه‌های خودروهای پرفورمنس بیشتر و بیشتر با کاهش حجم روبرو می‌شوند، ب‌ام‌و 440i شش سیلندر چگونه در برابر رقبا قد علم می‌کند؟

bmw-440i-m-sport-2016-03
سال گذشته ب‌ام‌و مدل سطح بالای سری 3 بنزینی 335i را با نسخه‌ی قدرتمندتر 340i جایگزین نمود. حال نوبت سری 4 است تا با مدل 440i که 20 اسب بخار بیشتر از پیشرانه‌ی 6 سیلندر توربوی خود خارج می‌کند وارد میدان شود.

bmw-440i-m-sport-2016-02
با گشتاور 450 نیوتون متر، مدل اتوماتیک حاضر در تست (این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی نیز در دسترس است) در مدت زمان 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. همه‌ی جنبه‌های این خودرو در عدد و رقم محدود نمی‌شود و باید گفت پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی ب‌ام‌و اعتیادآور است.

bmw-440i-m-sport-2016-01
علیرغم توربو بودن، پیشرانه به خوبی دور می‌گیرد. سبک کردن دنده‌ها آسان است اما لذت واقعی وقتی حاصل می‌شود که صدای پیشرانه را درمی‌آورید. صدای خودرو فوق العاده است و لذت بالایی را ایجاد می‌کند. ب‌ام‌و بالانس بسیار خوبی را بین کارایی و قابل استفاده بودن در جاده ایجاد کرده است.

bmw-440i-m-sport-2016-04
مصرف سوخت 6.6 لیتری خودرو نیز بد نیست اما برای آن‌هایی که جانشینان کم‌مصرف‌تری می‌خواهند، ب‌ام‌و هنوز هم مدل دیزلی 435d را پیشنهاد می‌کند. این مدل نیز کارایی تقریباً مشابهی را با قیمتی یکسان ارائه می‌کند اما مصرف سوخت آن کمتر است.


پرفورمنس فوق‌العاده‌ی این خودرو با هندلینگ عالی تکمیل می‌شود. در حالت راحت فرمان خودرو کمی سبک است اما با قرار دادن آن در حالت اسپورت فرمان به خوبی بالانس شده و در جاده‌های باریک اعتمادبه‌نفس کافی را به شما اعطا می‌کند. مقدار کمی تکان‌های بدنه وجود دارد اما سری 4 در پیچ‌ها خوب عمل کرده و احساس توازن خوبی وجود دارد.


سواری خودرو نیز خوب است و در راه‌های ناهموار حمایت خوبی را به عمل می‌آورد بدون آنکه احساسی از ناراحتی و ناهنجاری وجود داشته باشد. این خودرو به اندازه‌ی لکسوس RC نرم نیست اما ب‌ام‌و هنوز هم برای مسافرت و بزرگراه خودروی راحتی است.


به‌طور مشابه، سری 4 نمای داخلی شیک و طراحی خوبی دارد اما به اندازه‌ی مرسدس بنز C کلاس کوپه راضی‌کننده نیست. صفحه‌ی کیلومتر شمار واضح و برجسته است و صفحه‌نمایش بزرگ در بالای داشبورد خوب به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلو نیز راحت هستند اما کمبود فضای سر و پا در عقب می‌تواند برای بزرگ‌سالان یک مشکل باشد.

bmw-440i-m-sport-2016-11
فضای بار 445 لیتری سری 4 بزرگ‌تر از رقیب خود یعنی بنز است. صندلی‌های عقب نیز به آسانی تا می‌شوند. خروجی برق 12 ولتی نیز در این خودرو وجود دارد.

bmw-440i-m-sport-2016-05
ب‌ام‌و 440i پیشرانه‌ی نرم و قدرتمند 6 سیلندر خطی دارد که در عین اینکه برای مسافرت راحت است هیجان رانندگی بالایی را نیز ایجاد می‌کند. البته این خودرو بهترین انتخاب از نظر مصرف سوخت نیست مخصوصاً که پیشرانه‌ی آن عطش زیادی برای دور گرفتن نشان می‌دهد. مدل 435d شاید در این بار احساس بیشتری ایجاد کند اما 440i هنوز هم گزینه‌ای عالی برای افرادی است که از پیشرانه‌های 4 سیلندر توربوی کم‌حجم شده گریزان هستند.

bmw-440i-m-sport-2016-14

 مشخصات ب‌ام‌و 440i M Sport

قیمت: 42230 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت/گشتاور: 322 اسب بخار/450 نیوتون متر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

13 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    42230 پوند میشه 194258000 تومن
    بی ام و هم مثل بنز محدودیت سرعت داره رو 250 کیلومتر درساعت

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مصرف سوختش با این مشخصات خیلی خوبه به نظرم

      پاسخ
    2. ali
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      آدم X4 رو که می بینه دیگه بقیه مدلای بی ام و به چشش نمی آد
      انگار یه جورایی آدمو راضی نمی کنن

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    یعنی به کجای بی ام و بر میخوره این صفحه کیلومتر رو عوض کنه
    یکم به روزتر این چیه دیگه شخم زده تو سادگی ……………

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی باحال تعریف میکنی

      پاسخ
    2. كوروش
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      شبیه سری ٧ بشه خیلی عالی میشه

      پاسخ
    1. علی
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      ای خائن داری به لامبو خیانت می کنی زیر پست لامبو رفتی شعر نوشتی واسش الان اینجا ابراز ارادت می کنی مگه نمی دونی بی ام و لامبورگینی یه جورایی رقیب محسوب میشن 😂 ………………….. من فکر کنم سری سه جدید بیاد اینم به روز رسانی میشه کیلومتر دیجتالی پیدا می کنه فکر کنم اینا قطعات ته انبار بی ام و است داره سرخاب سفیداب می کنه بفروشه جا واسه سری جدید باز بشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3779 دیدگاه) ,

        علی آقا شما تازه تر اومدی منو خوب نمیشناسی.
        دوستان دیگه بیشتر منو میشناسن.
        علاقه ی من به لامبورگینی چیز دیگه ای هست.
        چه تو پدال باشم چه نباشم چه در مورد ماشین های دیگه حرف بزنم چه نزنم عشق اول من لامبو هست.
        ولی خودروساز های بیشماری هستن که بهشون علاقه دارم. از بنز و تویوتا بگیر تا مزدا و کیا … .تقریبا همه ی ماشین هارو دوست دارم. یک ماشین باز باید اینطور باشه.

        ان شالله همه به رویاهاشون برسن. منم مطمئنم به یاری خدا یک روز با غرش های V12 لامبورگینیم در پشت سرم جاده ها و خیابون ها رو یکی پس از دیگری طی میکنم.

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          طرفدار لامبورگینی بودن دلیلی نمیشه بی ام و بد باشه

  3. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    ابهت بالایی داره.

    پاسخ
  4. علیرضا.م
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    خیلی داره تکراری میشه اما جایی برای تغییر نمی بینم . چیزی بد نیست همه چیز درسته .
    من موندم چه طور مصرفش شده 6 لیتر ؟
    دایرکت انجین هم باشه اینطوری نمیشه که .
    شش سلندر صدی شش لیتر با حجم 3000 سی سی
    بعد ما ناچاریم به خاطر مصرف کم از تندر 90 و 206 (زیر 2 لیتر ) استفاده کنیم چقدر جالبه .
    تازه همین مصرف bmw رو هم خارجی ها قبول ندارن میگن باید کمتر باشه آخه بنزین گرونه مثل ایران و آمریکا نیست که ماشیناشون همه حجم بالا استفاده میکنن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.