بی ام وجگوارلندروور-رنجروور

رویارویی ب‌ام‌و X3، جاگوار F-Pace و لندروور دیسکاوری اسپرت

آیا جاگوار F-Pace به‌اندازهٔ کافی خوب هست که در صدر کلاس SUVها قرار گیرد؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال آن‌را در برابر لندروور دیسکاوری اسپرت و ب‌ام‌و X3 قرار داده‌ایم

احتمالاً F-Pace مهم‌ترین خودرو در تاریخ جاگوار است چراکه تا پیش‌ازاین، سازندهٔ بریتانیایی فقط به ساخت خودروهای اسپرت و سدان‌های لوکس می‌پرداخت و F-Pace اولین SUV جاگوار است که در بازار بسیار رقابتی کراس‌اوور/SUV ها عرضه گردیده است. بااین‌حال F-Pace برای اینکه شانس پیروز بیرون آمدن از این مبارزه و قرار گرفتن در صدر کلاس SUVها را داشته باشد باید از ویژگی‌های بسیار خاصی برخوردار باشد؛ بنابراین در این رقابت برای اولین بار جاگوار F-Pace را با موتور ۲ لیتری دیزلی در برابر دو رقیب سرسخت قرار داده‌ایم.

f-pace-group-2-418

در این جدال جاگوار F-Pace رودرروی برادرش لندروور دیسکاوری اسپرت قرار می‌گیرد که هر دو از یک پیشرانه استفاده می‌کنند اما F-Pace متعارف‌تر و کاربردی‌تر است. بااین‌حال لندروور هنوز هم رقیب سرسختی است و کیفیت و پریمیوم بودن جاگوار را به چالش می‌کشد.

jag-fpace-group-643

رقیب دیگر F-Pace در این جدال، ب‌ام‌و X3 است که هرچند چندین سال قدیمی‌تر از دو خودروی دیگر است اما هنوز هم X3 معیاری برای سنجیدن هندلینگ در میان SUVها بشمار می‌رود و به همین دلیل می‌تواند رقیب بسیار سرسختی برای F-Pace باشد.

شروع رقابت

آفرود

این سه SUV تقریباً تمامِ وقت خود را بر روی جاده‌های آسفالت می‌گذرانند اما زمانی که بحث رفتن به جاده‌های ناهموار مطرح می‌شود قطعاً لندروور با کنترل کشش بهتر و فاصله از سطح زمین بیشتر، بر دو رقیب دیگر برتری خواهد داشت؛ اما جاگوار هم با کنترل پیشرفتهٔ خود، کشش بیشتری در جاده‌های خیس دارد درحالی‌که ب‌ام‌و نیز سیستم کمکی پایین آمدن از شیب را دارد.

 

کاربردی بودن

وجود ردیف سوم صندلی‌ها در دیسکاوری اسپرت یک امتیاز است درحالی‌که در صورت عدم نیاز می‌توان آن‌ها را جمع کرده و در کف صندوق بار قرار داد. بعلاوه کشویی بودن ردیف دوم صندلی‌ها نیز موجب فراهم آمدن فضای پای مناسبی گردیده است. در سوی دیگر هرچند F-Pace با عدم برخورداری از ردیف سوم صندلی‌ها مزیت کاربردی بودن را از دست می‌دهد اما در عوض صندوق بار بسیار بزرگی به حجم ۶۵۰ لیتر ارائه می‌کند.

هزینه‌های استفاده

هر سهٔ این خودروهای هزینه‌های استفادهٔ بسیار کمی دارند زیرا هر سه کمتر از ۱۴۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می‌کند؛ بنابراین مالیات کمتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد و از این طریق حدود ۵۰ درصد از قیمت آن‌ها بعد از سه سال جبران می‌شود. برای هر سهٔ آن‌ها نیز یک سرویس پنج‌ساله با قیمتی در حدود ۵۰۰ پوند ارائه می‌گردد.

نتیجه

مقام اول جاگوار F-Pace

جاگوار با عرضهٔ اولین SUV خود شجاعت بالایی به خرج داده است. F-Pace خودرویی کاربردی و معقول است و ثابت می‌کند که برای در اختیار داشتن یک کراس‌اوور خانوادگی نیازی به قربانی کردن لذت رانندگی نیست. موتور ۲ لیتری دیزل این خودرو عملکرد مناسبی داشته و وجود کیت R-Sport نیز بااینکه گران است اما ضروری به نظر می‌رسد. تنها نقطهٔ منفی F-Pace استفاده از متریال ارزان‌قیمت در قسمت‌هایی از کابین است.

f-pace-45

مقام دوم لندروور دیسکاوری اسپرت

قهرمان ما نتوانست در این جدال بر جاگوار پیروز گردد اما دیسکاوری اسپرت هنوز هم خودرویی کاربردی است به‌ویژه با بهره‌مندی از سه ردیف صندلی. بعلاوه آفرود آن نیز بهتر بوده و درعین‌حال هندلینگ و عملکرد مناسب و معقولی بر روی جاده‌های صاف دارد. بااین‌حال، سرعت رانندگی کم و مصرف سوخت ناامیدکننده جایگاه آن‌را تضعیف نمود.

discovery-sport-36

مقام سوم ب‌ام‌و X3

با توجه به سن سال آن، X3 در اینجا هنوز هم عملکردی قوی از خود نشان داد. موتور دیزل ۲ لیتری آن قوی‌ترین عملکرد را داشته و کیفیت مواد کابین آن بالا است؛ اما در دینامیک رانندگی حریف رقبای خود نمی‌شود، به جاداری و نرمی دو رقیب خود نیست و از سواری سفت و خشک رنج می‌برد.

x3-24

رقبای دیگر

مرسدس بنز GLC250d Sport

مرسدس بنز GLC به‌تازگی به انگلستان واردشده است و به لطف موتور دیزل کارآمد و درعین‌حال قدرتمند، کابین مجلل و طراحی داخلی کاربردی، رقیب بسیار سختی برای جاگوار F-Pace خواهد بود وقتی‌که آن‌ها را باهم به رقابتی رودررو دعوت کنیم.

قیمت ۳۸,۱۰۰ پوند
پیشرانه ۲ لیتری دیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار

mercedes-benz_glc_250_d_4ma

ولوو XC60 D4 R-Design

مدت‌زمان تولید ولوو XC60 هم‌اکنون کمی طولانی شده اما بااین‌وجود هنوز پیشتازی خود را حفظ کرده است. ولوو XC60 جایگزین مناسبی برای SUVهای پریمیوم آلمانی بشمار می‌رود. این خودرو مجهز به یک موتور دیزل ۲.۴ لیتری و سامانهٔ چهارچرخ محرک که هرچند بهره‌وری کمی دارد اما در قبال پول پرداختی شما ویژگی‌های مثبت زیادی را ارائه می‌کند.

قیمت ۳۷,۹۱۰ پوند
پیشرانه ۲.۴ لیتری دیزل
قدرت ۱۸۷ اسب بخار

Volvo-XC60

مشخصات فنی

  جاگوار F-Pace 2.0d R Sport AWD لندروور دیسکاوری اسپرت HSE Auto ب‌ام‌و X3 20d XDrive M Sport
قیمت پایه ۴۰,۳۶۰ پوند ۳۹,۸۰۰ پوند ۳۸,۵۹۰ پوند
قیمت مورد آزمایش ۴۴,۷۷۰ پوند ۴۵,۲۲۵ پوند ۴۲,۸۹۵ پوند
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۷ متر ۲.۷۴ متر ۲.۸۱ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۷۳/۲.۰۷/۱.۶۵ متر ۴.۶/۲.۰۷/۱.۷۲ متر ۴.۶۶/۱.۸۸/۱.۶۶ متر
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزل
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
حجم باک ۶۰ لیتر ۵۴ لیتر ۶۷ لیتر
حجم صندوق بار ۶۵۰/۱۷۴۰ لیتر ۹۸۱/۱۶۹۸ لیتر ۵۵۰/۱۶۰۰ لیتر
وزن خالص ۱۷۷۵ کیلوگرم ۱۸۸۴ کیلوگرم ۱۸۲۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۶۹۵ کیلوگرم ۷۶۶ کیلوگرم ۵۴۵ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۲۴۰۰ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم ۲۰۰۰ کیلوگرم
ضریب آئرودینامیک ۰.۳۴ ۰.۳۶ ۰.۳۳
گارانتی پایه سه سال سه سال سه سال
شتاب صفرتا ۹۶ ۹.۴ ثانیه ۱۰ ثانیه ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۷ کیلومتر در ساعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت اعلامی ۵.۳ لیتر (ترکیبی) ۵.۳ لیتر (ترکیبی) ۵.۲ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون ۷.۴ لیتر ۸.۴ لیتر ۶.۹ لیتر

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    این مدل جگوار باید با x5 مقایسه بشه نه x3 این معلومه که از x3 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "فقط انگلستان"

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      اگه به قانون طبیعت نگاه کرده باشید مثلا اگه به لایه های هوا نگاه کرده باشید می بینید اولین لایه از بقیه لایه ها مقدارش کمتره ولی بهترین لایه ای هست که به کار موجودات میاد و بیشترین احتیاجات تمام جانداران از این لایه گرفته می شه یا مثلا لایه های زمین مثل گوشته و پوسته و هسته و…که بازم لایه اولش که زیباترین لایه و کاربردی ترینش برای همه موجوداته زمینه اندازش از بقیه لایه ها کمتره یا مثلا در دنیای حیات وحش زیبایی و جذابیت اون حیات وحش همش در تعداد کمی از حیواناتش از قبیل شیر ببر عقاب تمساح مار و… خلاصه میشه یعنی اگه این چند تا حیوان رو از دنیای حیات وحش حذف بشه علاقه مردم نسبت به این مقوله کلن از بین می ره ودر بقیه موارد هم همینطوری هستش
      در خودروسازی هم همینطوریه یعنی فرض کنید ماشین های سطح بالای انگلیس و آلمان ایتالیا و چند تایی از آمریکایی ها و ژاپنی ها نباشن علاقه مردم نسبت به خودروسازی بیش از یک دهم الان می شه یعنی بیش از نود درصد اون ماشین هایی که نقش ظاهرخودروسازی رو بازی می کنن ماله انگلیس و آلمان و ایتالیا هستن و بازم درصد زیادی از اون نود درصد ماله انگلیس هستش شاید بگید پس لامبورگینی و فراری چی می شه ولی اونا فقط یه مقوله هستن مثلا در دنیای حیوانات همه چیز که فقط عقاب و شاهین که نیست اونا فقط یه جنبه حیات وحش هستن جنبه خزنده و گربه سان و ماهیان و … هم می مونن که می شن جنبه های دیگه ی خودروسازی مثل کوپه و چهار در و شاسی بلند و …که ایتالیا در این چند مقوله دیگه حرفی برای گفتن نداره یا آلمان هم در همه جنبه ها مثل انگلیس ماشین سطح بالا در تعداد کافی نداره دراین قضیه هم می بینید که انگلیس بهترین عملکرد رو داره پس بازم نتیجه می گیریم که انگلیس بهترین خودروسازه جهانه بازم با یه دلیل خوش صدا و پرشتاب دیگه برتری خودروسازیه انگلیس رو ثابت کردم

      تمساح شکار می کند آهو را
      انسان هم می خورد کاهو را

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        احسنت ! احسنت! تشویق داری به خدا ! یعنی با آوردن این مثال های واقعا پوچ نتیجه غیر واقعی گرفتن کار هرکسی نیستا … یعنی روی سوفسطایی ها رو کم کردی … آخه عزیز من چرا قیاس مع الفارق می کنی؟ خودت هم خوب می دونی انگلیس نمیگم همه ماشین هاشو ولی اکثر ماشین هاشو فقط برای روکم کنی و این جور چیزا میسازه نه برای پیشرفت صنعت خودرو سازی . به قول یک دوستی : یه چیزی بگو که بگنجه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Alpha

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا حق با شماست…
      اتواکسپرس همیشه مقایسه ها رو اونجوری که خودش دوست داره انجام میده. میاد آئودی آر 8 و مک لارن مک لارن 650 s و پورشه 911 توربو اس رو با هم مقایسه میکنه. خودش میگه اینا سوپراسپرت های خیابونین بعد میاد زمان دور پیست رو اندازه میگیره!!!! فقط همونم معیار مقایسه میده!!!به شتاب و کاربری بودن و قیمت و …. هیچ توجهی نمیکنه.
      اما اینجا…
      من اصلا روی هیچ کشور و برندی تعصب ندارم. برای من کیفیت و لذت سواری مهمه. از تعصب متنفرم …تجربه ی رانندگی با هیچ کدوم از این suv ها رو ندارم. از قیافه ی جگوار خیلی بیشتر از لندرور و بی ام دبلیو خوشم میاد. واقعا زیباست. شاید خودم جگوار رو انتخاب کنم. مشکل من با جانبداری هست. جالبه خیلی کم پیش میاد بی ام و یا پورشه در مقایسه های اتواکسپرس سوم نشن. آیا ملاک فقط فضاست؟ فقط نرمی و خشکی سواری؟ حداکثر سرعت، کیفیت کابین، چابکی و شتاب که BMW یک ثانیه بهتره مهم نیست؟ قیمت کمتر مهم نیست؟ حتی لیاقت ماشینی که به قول خود اتواکسپرس معیار هست در این کلاس جایگاه دوم نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احمدرضا خواجه زاده

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (116 ديدگاه)

      امیر علی f pace اصلا برای رقابت با x5 ساخته نشده کاملا مقایسش درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. دانیال

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اصلا مشخص نیست که شما طرفدار بی ام و هستید.به نظر من مقایسه کاملا درست بود هر سه ماشین تو 1 کلاس تو یک محدوده قیمتبودن و از نظر عملکرد و قدرت موتور هم در یک سطح هستند.نمیدونم شما چطور میخواید اینو با x5 مقایسه کنید که تو کلاس بالاتر قرار دارد و با ولوو cx90 در یک سطح قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شما مصرف سوخت در آزمون رو نگاه کن. این هیچ ارزشی نداره؟
        دوست گل طرفداری با تعصب فرق داره. طرفدار چند برند هستم دیگه. مگه جرمه؟
        تعصب یعنی طرفداری محض و دشمنی بی دلیل. من خودم با وجود دوست داشتن بی ام و خیلی از جگوار بیشتر خوشم اومد. اگه 60/000 پوند داشتم به احتمال خیلی زیاد انتخاب اولم همین جگوار بود.
        ولوو xc90 چه ربطی به این قضیه داره الان؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    بی ام و باز ها بهانه نیارید لطفا.
    هر سه تا شاخن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      واقعا هرسه عالی هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      بهانه ای در کار نیست این مقایسه های مضحک و خنده دار آتواکسپرس واقعا داره جهانی میشه ماشین انگلیسی حتی اگر پیکاتم باشه بازم رتبه نخست و دار ماشین آلمانی اگه برترین هم باشه بازم آخرین دیگه حرفی زده نشه بهتره رویه چه حساب جگوار رتبه نخست و اورد دقیقا رویه چه حساب میخواد اینجوری بگه جگوار بهترین اس یویه!!!!! یعنی خنده دارترین حرفی که میشه در تاریخ زد همینه حتی جز ده تای کلاس خودشم نبابد قرارش داد وقتی رسانه دستت باشه هرجوری که بخوای میتونی بنویسی متاسفانه پدال هم از همین رسانه ها مطلب میذاره که هیچ اعتباری نداره اینجوری میخواد یه بردی و یه مدلی و جا بندازه اینو بارها و بارها دیدم از رسانه های انگلیسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    الان انگلیس به اصطلاح خودمون مثل ی گاو زخمی شده وقتی از اتحادیه انداختنش بیرون. و ی جورائی برای اینکه به مردمش و تمام دنیا ر مستعمراتش ثابت کنه همه چی آرومه و اعتباره از دست رفتشو برگردونه مجبوره صبح تا شب کار کنه و بدوه که موقعیت قبیلشو بدست بیاره و شدیدا روی ورزش و المپیک و فوتبال باشگاهیش داره سرمایه گذاری میکنه ( هر چند که باشگاهای معروفشم به خاطر ورشکستگی به روسها و چینیا فروخته) و یک چیزی که میخوام به دوستانم توصیه کنم که ساده نباشن و اینجور مقایسه ها همش برمیگرده به همون سیاست و اعتبار از دست رفته . خوب که چی با رسانه های خودشون ی قیاس بین مدلهای جدیدشون با ی بی ام وه پیر و قدیمی میذارن و دست خودشونو به عنوان برتر و اول میبرن بالا. انکلیس برای اینکه اسکاتلند و ایرلندو ولز را از دست نده داره دست به همه کار میزنه . شایدم تو المپیک (دوپینگم بکنه) خدا داند ولی تو دنیای مجازی رو مغز جوانها و مردم دنیا شدیدا داره کار میکنه. بیائیم تعصب را کنار بذاریم و با دید بازتر به دنیا نگاه کنیم .و زود هر مطلب و تبلیغاتیرو باور نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      آره تو راس میگی انگلیس کلا ورشکست شده و در حال دست و پا زدنه و مردمش قراره تو فقر غرق بشن و این وسط ما خیلی خوبیم. اصلا به قول استاد بزرگت که خیلی هم شبیه خودت حرف میزد انگلیس یه جزیره است در غرب آفریقا !
      جالبه کسی در مورد تعصب نداشتن حرف میزنه که پای ثابت پستای ماشینای انگلیسیه و همش در حال کوبیدنشون ، واقعا نمیدونم دلیل اینهمه نفرتت از انگلیسیا چیه ولی اینو بدون چه انگلیسیا چه آلمانیا چه حتی چینیا هر چی باشن از من و شمایی که نشستیم فقط پیشرفتشون رو نگاه میکنیم و پراید سواری میکنیم خیلی جلوترن پس دلیلی واس نفرت از صنعت هیچکدوم از کشورها وجود نداره…همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        @developer
        دقیقا حق با شماست. منم دیگه ازدیدن این زخم زبون ها و تیکه انداختندها خسته شدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alpha

          ۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          با این حملاتی که در آلمان میشه شاید خروج از اتحادیه ی اروپا توسط انگلستان چندان اشتباه هم نبوده….

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بنتلی

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      تبلیغ نیس! جگوار اف پیس فوق العادس! درضمن انگلیس خودش از اتحادیه خارج شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. خسته شده

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      ورزشکارشون که همه دوپینگی از آب دراومدن برید بخونید یکی از رسانه های آلمانی فیلم داره از دکتری که این دوپینگهارو درشون نهادینه کرده تمومشونم ورزشکارای المپیکی از دوچرخه سواری تا بقیه رشته بودن و هستن و بودن بالای 150 نفرشون کجاست آژانس مبارزه با دوپینگ ولی ببینید چه بلایی سر روس ها اوردن(من ازشون خوشم نمیاد ولی متقلب باید محکوم بشه هر کجایی میخواد باشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    جگواره خاص و تکه …
    شاید بی ام و انتخابه معقول تری باشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    نمی دونم چرا لندروور راضی نمیشه نمایشگر ماشین رو 2 اینچ بزرگتر بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایول به جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sina

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (806 ديدگاه)

    جسابی جنگ آفرودها داغ شده هر سه خیلی خوبن ولی من واقعا دیسکاوری اسپورت رو دوست دارم و به 5 تا شاسی بلنده گفته شده ترجیحش میدم چون 7نفرست آفرودشم خیلیی خیلی عالیه تو کشور سوئد از رودخونه های عمیق نمیه یخ زده راحت رد میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا خواجه زاده

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من آخر نفهمیدم چرا جگوار با ساخت اف پیس برای لندرور دیسکاوری رقیب ساخت میتونست با استفاده از تکنولوژی بدست اورده از تحقیقاتش برای اف پیس لندرور دیسکاوری جدید رو بی رقیب بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این جگوار، طراحی خاص و جالبی هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. REVENTоN

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    کدوم ***سبک مغزی F pace رو با X3 مقایسه کرده، حداقل باید باید X5 یا X4 مقایسه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. REVENTоN ?

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    من والا خودم تو ایران موندم بگم X3 بهتره یا RAV 4. یادمه چند سال پیش تو مجله ماشین نسل قبل ایکس سه رو با اسپورتیج 2007 مقایسه کرده بود که آخر به این نتیجه رسید که ایکس سه سواری اسپورتیج رو داره خرج بی ام دبلیو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. shahin

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من شخصا عشق ب ام و هستم اما خب همیشه یه سری استثنا هم هست که تو هر کلاسی ممکنه اون رو ترجیح بدم به ب ام و…مثلا اس 600 بنز رو به سری 7 یا مثلا باکستر پورشه رو به زد4 اینجا هم به نظرم این جگوار اباهت عجیبی داره و باید بگم من که عشق ب ام و هستم رای به جگوار میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نویدی

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    جگوار واقعا زیباست…ولی بازم میگم bmw از نظر فنی حرف اول و آخر رو میزنه،جدول بالا هم حرف منو تایید میکنه…قدرت،سرعت،شتاب،مصرف سوخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خسته شده

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    بّازم یه مضحکه دیگه از آتواکسپرسه انگلیسی هرجور دلش میخواد رده بندی میکنه اینجوری میخواد این مدل جگوارو و جابندازه ولی مثل همیشه شکست میخوره در اکثر موارد ب ام و از هردوشون بالاتره ولی آخر میشه چون انگلیسی نیست و از همه با اهمیت تر آلمانیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2366 ديدگاه)

    امروزه بسیاری از مجلاتی که مشغول فعالیت در زمینه های خودرو ، گجت ، مد و… هستند برای اینکه بتونند هزینه های خودشون را جبران کنند مجبورا اسپانسر داشته باشند و در این رابطه شرایطی ایجاد میشه که نقدها در مورد محصولات برخی اسپانسرها کمی ملایمتر بوده و نقاط قوت با درخشش بیشتری نشر داده میشه و در اصطلاح به این مجلات زرد میگن. مثلا اگر یک محصول که توسط نمایندگی یا شرکت به رایگان در اختیار مجله قرار گرفته نقد تندی راجبش بشه ممکنه اون شرکت محصولات دیگرشو در اختیار مجله نزاره و هزینه خرید خودروها برای مجله سنگین باشه و نتونه تست و اخبار کافی برای نشر داشته باشه از این رو برای وجود رابطه ی خوب، مجلات مجبورن جوانب را رعایت کنند.
    در این دنیا رسانه ای یافت نخواهد شد که حامی مالی نداشته باشه و شرکت های بزرگ که در بازاریابی موفقند همیشه گوشه ی چشمی به این رسانه ها دارند.
    نمیدونم رابطه ای بین کسب عنوان در این مجلات با فروش وجود داره یا نه ولی احتمال اینکه در بلند مدت بتونه روی مخاطبان جوان که در آینده خریدار بلقوه محسوب میشوند تاثیر بزاره زیاد هست چون بخشی از آرزوهای اونهارو تشکیل میدهند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا