رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و X1

پنج سال پیش، مدیرعامل ب‌ام‌و گفته بود که 4 نفر از هر 5 خریدار X1 تصور می‌کردند که خودروی آن‌ها دیفرانسیل جلو است. درحالی‌که این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل عقب سری 1 ساخته می‌شد. حالا نسل دوم X1 با تغییری بنیادین همراه شده است. نسخه پایه این خودرو، واقعاً دیفرانسیل جلو می‌باشد.

2016 BMW X1
2016 BMW X1

مدل 2016 ب‌ام‌و X1 پلتفرم خود را از سری 2 اکتیوتورر و گرن‌تورر که بیشتر در اروپا عرضه می‌شوند، به عاریه گرفته است. این همان پلتفرمی است که برای نسل سوم MINI هم استفاده خواهد شد.

2016 BMW X1
2016 BMW X1

درحالی‌که نسل اول X1 به‌عنوان یک تفسیر منحصربه‌فرد از یک SUV کراس‌اوور برای تفریح و سرگرمی بیشتر طراحی شده بود، X1 جدید کمی محافظه‌کارانه و با تکرار زبان طراحی و سبک BMW معرفی شده است. مدل 2016 ب‌ام‌و X1 از چهره‌ای قوی‌تر و مردانه‌تر سود می‌برد. چراغ‌های جلو با نوارهای LED، سپر جلوی اسپرت و جلوپنجره برجسته‌تر همراه با روکش‌های پلاستیکی روی بدنه، سقف با شیب ملایم و اسپویلر درب عقب، مجموعه‌ای دل‌نشین و متناسب را خلق کرده‌اند.

2016 BMW X1
2016 BMW X1

درحالی‌که طول خودرو، کاهش یافته، افزایش فاصله بین دو محور، عرض و ارتفاع خودرو، تغییر قرارگیری موتور از حالت طولی به عرضی و کاهش اندازه موتورها باعث گردیده تا فضای بیشتری برای سرنشینان و توشه آن‌ها فراهم گردد. با این حال نقاط تمایز آن با انواع واگن سری 2 گرن‌تورر نیز کاهش یافته است.

2016 BMW X1 interior
2016 BMW X1 interior

فضای داخلی مدرن همراه با سیستم سرگرمی مستقل iDrive با نمایشگر 6.5 اینچی و روکش‌های پارچه یا چرم داکوتا و تجهیزاتی نظیر نمایشگر سربالا و سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای نظیر هشدار خروج از خط و پیشگیری از برخورد با ترمزهای اضطراری خودکار و دستیار حرکت در ترافیک با کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد با عابر پیاده و غیره از جمله موارد قابل ذکر این مدل می‌باشند.

2016 BMW X1 interior
2016 BMW X1 interior

مشتریان می‌توانند با سفارش تریم های xLine و M اسپرت، یک طراحی جذاب‌تر شامل کیت‌های آئرودینامیکی بدنه و چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی سبک‌وزن و روکش‌های داخل کابین چرم و آلکانترا و تزئینات آلومینیومی را به دست آورند.


ب‌ام‌و X1 دیفرانسیل جلو، پیشرانه شش سیلندر خطی را نیز از دست داده و این بدان معناست که مدل 35i دیگر جانشینی نخواهد داشت. تنها پیشرانه موجود برای بازار ایالات‌متحده نیز یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو برای مدل xDrive28i است که 228 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور ثمره آن است. این مدل چهارچرخ محرکه، در حالت عادی 100 درصد گشتاور را روی چرخ‌های جلو دریافت می‌کند. در صورت نیاز چرخ‌های عقب از طریق یک کلاچ چندصفحه‌ای درگیر می‌شوند. نسخه sDrive نیز به‌صورت دیفرانسیل جلوی صرف خواهد بود. آمریکایی‌ها، تنها یک گزینه برای انتقال نیرو دارند و آن گیربکس هشت سرعته خودکار است.


در اروپا، ارائه موتورهای قابل انتخاب، بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود. از جمله باید به موتور سه سیلندر دیزلی با قدرت 114 اسب‌بخار اشاره کرد. برای مدل‌های ضعیف‌تر می‌توان از گیربکس شش سرعته دستی انتخاب نمود.

2016 BMW X1 engine
2016 BMW X1 engine

مدل‌های M با تعویض سریع‌تر دنده‌ها، تعلیق محکم‌تر، فرمان دقیق‌تر و صندلی‌های اسپرت قابل انتخاب می‌باشند.
X1 جدید نسبت به اسلاف خود، حدود 30 کیلوگرم سبک‌تر شده است. با این وجود، طبق اعلام ب‌ام‌و، عملکرد این خودرو تغییر چندانی نسبت به نسل پیشین نداشته و مثلاً مدل 28i شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 6.3 ثانیه ثبت می‌کند.


ب‌ام‌و X1 جدید رقابت سختی با رقبایی تازه‌نفس چون آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA و شاید کراس‌اوور جمع‌وجور آینده کادیلاک خواهد داشت. اما اگر شما قبلاً فکر می‌کردید که X1 شما یک خودروی دیفرانسیل جلو است، حالا انتظاراتتان کاملاً محقق شده است.

52 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    به نظر من x1 با این طراحی تازه ابهت یه bmw واقعیو پیدا کرد

    پاسخ
        1. @sami0964
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          قیمت شرکتی ٣۵١میلیون تومان_پرشیا خودرو شعبه نیاوران_٩صبح تا٩ شب

  2. Dara
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    به نظرم اگه آرم ب ام و به جای سفید و آبی , سفید و مشکی بود خیلی جلوه ی شیک تری داشت

    پاسخ
  3. saman
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    با نظرتون کاملا موافقم آقا امیر ، تو این چند ساله بی ام و از طراحی استفاده میکرد که واقعا وقتی نگاه میکردی حس نپخته بودن طرح به مشتری القا میشد ولی احساس میکنم بی ام و ایکس 1 یک قدم بزرگ بوده در طراحی عالی و باوقار در حد نام کمپانی بی ام و ، زیبایی و پختگی در طراحی بدنه و جلو و عقب ماشین موج میزنه
    من خودم تو این چند ساله واقعا از طرح های بی ام و راضی نبودم به جز سری ایکس 5 اون و سری 6 ولی احساس میکنم در آینده ایی نزدیک باید شاهد یه خونه تکونی اساسی در طراحی مدل های دیگر بی ام و باشیم

    پاسخ
  4. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    از نسل قبلی به هیچ عنوان خوشم نمیومد اما طراحی نسل جدید عالیه
    توی این عکسها فقط فرمون سری m کمبودش احساس میشه

    پاسخ
  5. luis
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    عاشق انحنا به سمت راننده داشبرد بی ام دبلیو هستم از قدیم تا حالا این انحنا حفظ شده که هم استفاده از تجهیزات رو راحت تر میکنه هم حس کابین خلبان به ادم میده.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    آهسته و پیوسته… تغییرات اندک ولی پیوسته در کابین.

    از زمان رو نمایی از نسل فعلی سری 3، کابین ب ام و شروع کرد به تغییر و فاصله گرفتن از کابین سری 7 و سری5. این تغییرات به مرور به اینجا رسیده و جالبه بدونید بسیار به کابین سری 7 جدید (که چند روز دیگه رونمایی میشه:20 خرداد) شبیه هستش (کنسول ب ام و ها جدیدا در بعضی مدلها داره حالت معلق پیدا میکنه، یعنی قسمت زیر دریچه های تهویه روبه جلو اومده و زیرش خالیه(عکس پنجم از بالا)). بعد از این چند سالی از یک زبان طراحی پیروی میکنن و بعدش دوباره شروع میکنن به انجام تغییرات تدریجی.

    نسل قبلِ X1 توی عکس فوق العاده زشت بود ولی به نظر من توی واقیت ماشین قشنگی هستش. در مور این مدل فقط میگم کاش دیفرانسیل جلو نمیشد!!

    پاسخ
  7. JAVAD GM
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    بی ام و دیفرانسیل جلو یعنی بی ام و بی اصالت

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی بهتر شد مخصوصا عقبش با اینکه دیف جلو بودنش طرفدار ها شو اذیت میکنه

    پاسخ
  9. navid
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    به نظر شما چرا طرح ماشینا داره ایقد شبیه هم میشه؟
    این از ب ام و که همه مدلای ایکسش شده مثل هم
    اون از بنز که سی و اس و جدیدن ای ش شده کپی هم
    اون از آئودی و لکسس
    دلیل خاصی داره؟

    پاسخ
    1. Fsport
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      کجای لکسس شبیه همه؟؟؟؟؟شباهت یعنی مدل های بی ام دبلیو و بنز که باید مدل هاشو از عقب نزدیک شین بهش و مدلش رو بخونی از پشتش…لکسس شما یه مدل بیار شکل هم باشه و مو نزنه با هم…الکی حرف نزنین دیگه.

      پاسخ
      1. navid
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        rc f و آی اس ان ایکس و آر ایکس
        ای اس و فیس لیفت ال اس
        از شبیه نه این که کپی باشه منظورم این بود که نمیشه ماشین رو از دور دید و گفت فلان مدله.

        پاسخ
        1. Fsport
          سوابق: (37 دیدگاه) ,

          نه که بنز رو از دور میشه دیدو تشخیص داد… 😀 😀 😀
          شما داری آر سی و آی اس رو از نظر شباهت با بنز اس کلاس،سی کلاس و ایی کلاس مقایسه میکنین؟؟؟؟واقعا روتون میشه مقایسه کنین؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      بله دلایل خاصی داره:

      یکی اینکه وقتی بعد از کلی تحقیقات و بررسیها به این نتیجه میرسن که یک طرح برای عرضه در بازار مناسبه و کلی هزینه میکنن برای طراحی یک مدل، میان از همون اصول و خط مشی در سایر مدلها هم استفاده میکنن تا هزینه هاشون کمتر بشه. چون اکثر خودروسازا الان جنون تکنولوژی!! گرفتن و بیشتر منابع مالیشون رو صرف تولید تکنولوژی میکنن و دیگه مثل دهه 70 میلادی نمیان طراحی های متنوع و پر هزینه انجام بدن (البته همین الانشم ب ام و سر طراحی سری i خیلی هزینه و ریسک کرد)

      یکی دیگه اینکه کمپانی ای که تاریخ 100 ساله داره خیلی براش خطرناکه که بخواد به صورت ناگهانی تغییرات عمده ایجاد کنه، اما مثلا هیوندای به راحتی تغییر ایجاد میکنه و یه جورایی آزمایش و خطا میکنه تا مزه دهن بازار رو بسنجه. اما بنز هم مزه دهن بازار رو میدونه، هم خودش اونقدر قدرت داره که گاها به بازار جهت بده و هم بازار، بنز رو با این قیافه شناخته و میپسنده نه هر قیافه ی دیگه ای

      دلایل دیگه ای هم هست که الان حضور ذهن ندارم متاسفانه. دلایل دیگه ای هم هست که ما اصلا نمیدونیم

      آخر هم اینکه هیچ وقت از روی عکس راجع به ظاهر ماشینا قضاوت نکنید و نگید فلان ماشین زشت تر یا قشنگ تر از بقیس (این ربطی نداشت ولی کلی گفتم)
      …………………………………………………………………………………….

      دوست عزیز، FSport جان، هیچ کدوم از مدلهای ب ام و یا بنز جوری نیستن که با هم مو نزنن و ایجاد شباهت بین مدلهای تولیدی راهیه که اکثر کمپانیها دارن به سمتش میرن و خیلیا هم از اول این کار رو میکردن

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3138 دیدگاه) ,

        کسی که اندک اطلاعی از دنیای خودرو داشته باشه به راحتی میتونه مدل های مختلف ب ام و و بنز رو بشناسه.

        “واسه کسی که همه چیو میدونه هر توضیحی اضافه س،واسه کسی که هیچی نمیدونه هم هر توضیحی اضافه س…”
        شاهین.

        پاسخ
        1. navid
          سوابق: (1443 دیدگاه) ,

          شاهین حرفت درسته
          اما اصالت مدل چی میشه پس؟
          ماشین برای مردم عادی هم طراحی میشه به طوری که یه نفر ناآشنا هم بتونه تشخیص بده.
          این که گفتم طراحیاشون داره مثل هم میشه حرف من نیست و از نقدای طراحی هم خوندم.
          الان ما اصلن نمیگیم مرسدس و اینفینیتی شبیه همن اما تو مجله موتورترند همین موضوع بیان شده

        1. حسین
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم آقا نوید.
          راجع به جوابی که برای شاهین گذاشتی من با اجازه میخوام یه چیزی بگم:
          کسی که با ماشینا آشنا نیست براش کافیه بتونه بنز رو از ب ام و تشخیص بده و کسی هم که آشناس به راحتی میتونه مدلهای مختلف هر کدوم رو تشخیص بده

  10. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    بسیار لذت بردم یه تحول اساسی و پخته

    فقط دوس داشتم پیش فرض دیف عقب بود

    که البته سیستم XDrive این مشکل رو حل کرده تا حدود زیادی

    خیلی هم عالی مرسی BMW

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    به نظر من خیلی عالی شده . اول از همه طراحیش و از همه مهمتر ارتفاع از سطح زمینش .
    ایکس وان فعلی خیلی ارتفاعش با زمین کمه . مسخره است .
    اما در این مدل بهتر شده . هرچند که باید از نزدیک ببینی و نظر بدهی . .
    اما طراحیه کابین ، به نظر من برای مرسدس بنز GLA لوکس تر از این ب ام و است .

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      میلادجان چطوری ؟ بی ام و و بنز بدجور رقابتشون پیچیده شده… مخصوصا تو شاسی بلنداشون

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      نسل قبلی این ماشین واقعا از نظر طراحی در مقابل gla و q3 حرفی برای گفتن نداشت
      ولی از این نسلش خیلی خوشم اومد

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده
    فرید حنیفه زاده
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    با سلام
    سپاس از سردبیر محترم
    از نظر من این نسل X1 طراحی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبلی داره به خصوص در نمای عقب . نمای جلوی ماشین هم که به وضوح زیباتر شده .
    اما در داخل کابین یک نکته ای که به نظر من جالب نبود طراحی سر دنده هست . نظر شخصی من اینه که سر دنده معروف ب ام و که در اکثر مدل های 8 سرعته اتوماتیک استفاده میشد طراحی بهتری نسبت به سر دنده این مدل جدید داره . البته این فقط نظر شخصی هست .
    سر دنده مدل قبلی
    http://www.netcarshow.com/bmw/2013-x1/800×600/wallpaper_47.htm
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    سر دنده مدل جدید
    http://www.netcarshow.com/bmw/2016-x1/800×600/wallpaper_32.htm
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل BMW4ever
      BMW4ever
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      ولی فرید جان فکر میکنم این سر دنده مال مدل 6سرعتست سر دنده جوی استیکی که شما میگی همچنان توی مدل 8 سرعته این ماشین وجود داره جای نگرانی نیست

      پاسخ
    2. میثم
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      اتفاقا به نظرم خیلی هوشمندانه عوضش کردن. درسته که مدل قبلی زیباتره ولی مدل جدید راحت تر توی دست جا میگیره. از اون مهم تر، ترتیب و تعداد دنده های روی اهرم دنده با کمپانی های دیگه هماهنگ شده (به دکمه پارک در نسل قبلی دقت کنید)

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        ماشین اتوماتیک هست و شیفتر هم داره
        بنابراین ارگونومی و راحت بودن دسته دنده خیلی مهم نیست

        پاسخ
  13. Archi khan
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    واقعا تو سری xهای بی ام و ، x1 خیلی اروم و خوشگله…
    هم طراحی جدید و حتی سری قبلی
    نسبتا قیمتش هم نسبت به بعضی برندهای لوکس خوبه.
    الان 1.8 x1 تو بازار ایران حدود ۲۲۰-۲۱۰ تومنه

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    عکساشو از همه زوایا با نسل قبلش مقایسه کردم،تغییراتش اونقدرا هم کم نیست،طراحیش فوق العاده عالی شده،هم از نمای جلو،هم عقب و هم از نمای جانبی،خیلی بهتر شده،نسل قبلش زیاد خوب نبود

    پاسخ
  15. ماسل کار
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگتر شده ولی من کلا از شاسی بلندا خوشم نمیاد
    ___________________________________
    راستی الان شبکه ورزش مستند ایرتون سنا رو نشون میده ببینید حتما 9:30 اس الان
    Just Muscle Cars Like Always

    پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    آیا بی ام و مدلی هم برای رقابت با GLA45 AMG داره ؟ چون خداییش بنز داره تو این کلاس با GLA45 AMG سروری میکنه .

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      سلام. محمد آقا برای مدل amg رقیبی نداره اما همین x1 رقیب gla هستش

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اﻭﺭﻧﮓ
      اﻭﺭﻧﮓ
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      gla45amg چهار سیلندره میدونستی ؟ 4 سیلندر با توربوی خیلی دور بالا .جلو داشبورتش هم خیلی مالی نیست . من روندمش . شتابش ولی خوبه .

      پاسخ
  17. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    ولی در عوض همه مدلهای سری یک سایپا شبیه همدیگه هستن…111..131…132…141…151

    پاسخ
  18. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    ماشین قشنگیه… اما ام 5 باوقارترین طراحی رو بین تمام محصولات بی ام و داره مخصوصا رنگ خاکستریش آدم میخکوب میشه وقتی از نزدیک میبینتش 😛

    Only hyundai vs kia and bmw
    :Cry:

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      !!!!!!What
      Only hyund vs kia and bmw

      Mds جان عزیز کاری به این جمله ای که گفتی ندارم دارم کلی میگم
      کره ای ها راه زیادی تا رسیدن به المانی ها ، امریکایی ها ، ژاپنی ها و انگلیسی دارن

      پس چیز های خنده دار نگو

      پاسخ
  19. حمید
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    شاسی بلند و کوپه فقط ب ام و و لکسوس،ماشین سواری و کابریولت هم فقط مرسدس بنز،استیشن و هاچبک هم آیودی.من خودم با اینکه با ب ام و خیلی حال نمیکنم اما از این مدلش خیلی خوشم اومد.من به شخصه به ب ام و به عنوان ماشین لوکس نگاه نمیکنم برای همین هم سری 7 و 6 و5 برام ناخوشایند هستن ولی در عوض از مدل های سری 1و2و4وx1 بیشتر خوشم میاد و به مدل های بزرگ و لوکس وسنگین کمپانی ب ام و ترجیح میدم.اگر قیمتش زیر 400 باشه با توجه به گستردگی و فعالیت بیشتر پرشیا خودرو (نمایندگی ب ام و)نسبت به ستاره ایران(نمایندگی بنز) میتونه گزینه خیلی خوبی باشه،برعکس مدل قدیمش که نسبت به اندازه و اپشنهاش واقعا قیمت نجومی داره.البته این رو هم بگم ستاره ایران واردات مدل های جدید مثل gla رو برای تابستون امسال در نظر داره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
      احمدرضا خواجه زاده
      سوابق: (1029 دیدگاه) ,

      الکی واسه خودت دسته بندی نکن ب ام و ماشین های سقف بازشویش از بنز خیییییییلی بهتره
      همچنین سواری های ب ام و به جز کلاسی که اس کلاس توی اونه که اون هم با اومدن سری 7 جدید فتح میشه همه در فتح ب ام و اند ب ام و 4 تا هاچ بک فوق العاده داره و دوتا استیشن عالی

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
      احمدرضا خواجه زاده
      سوابق: (1029 دیدگاه) ,

      مثلا من از نزدیک e class cabrilet رو دیدم اینجا ماشین های اروندی هست
      سقفه پارچه ای مانیتور فوق العاده کوچیک و طراحی داخلی بد تو ذوق آدم میخوره این همه پول بدی بعد میتونی با این پول یه سری 4 کانورتیبل بخری
      طرفدارای بنز این همه آپشن آپشن می کنند من
      از کلی فروشنده پرسیدم سری 5 چند آپشن بیشتر از بنز e داره

      پاسخ
  20. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    از نظر ظاهری که پیشرفت خوبی داشته و بیشتربه برادرای بزرگش شبیه شده

    پاسخ
  21. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    سری های ایکس ب ام و حرف ندارن.
    به شخصه از X5 بیشتر از بقیشون خوشم میاد ابهت و صلابتش قابل ستودنه.

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      X3 و x6 و..زیادی خشکن انگار لابور گینی اند اما x5 خوبه امیدوارم اینم خشک نباشه البته بی ام و یه ایراد داره اونم استهلاک بالاشه خواهشا تعصبی نظر ندید هرکی داشته همینو گفته البته از نظر نو آوری و تکنولوژی تو دنیا اوله

      پاسخ
  22. ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    نمیدونم این حس منه یا واقعا اینجوریه : احساس میکنم اگه راننده بخواد با مانیتور کار کنه باید دستشو خیلی دراز کنه!

    این حس منه یا همینجوریه؟

    پاسخ
  23. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (1029 دیدگاه) ,

    داداش اگه این طوری هم باشه اصلا این نمایشگرا لمسی نیستن اینایی که موس دارن اصلا لمسی نیستند به جز سری 7 جدید که هم لمسی و هم موسی

    پاسخ
  24. aryan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بین بی ام و x1 18 و راو4 فول گیر کردم اگه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  25. Mahyar
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام…خسته نباشید…
    دوستان نسبت x3 خیلی تفاوت داره؟؟؟
    یعنی خیلی ضعیف تره؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.