رونمایی رسمی از کوپه سری 4 ب ام و

ظاهراً کمپانی باواریایی تصمیم گرفته تا سری 3 کوپه و کانورتیبل را به سری 4 ارتقا بخشد. بیش از بیست سال است که کوپه های سری سه توانسته اند رقابت را به بخش هیجان انگیزی برسانند. اما خودروهای کوپه سری سه کاملا حس سدان های این سری را دارند. جایی که آئودی با A5 که مدل کوپه A4 به شمار می رود و مرسدس بنز با کلاس C کوپه که در قواره یک کلاس E است، یک گام به جلو برداشته اند. حالا ب ام و هم در راهی مشابه گام بر می دارد.

2013 bmw 435i sport line
2013 bmw 435i sport line

کانسپت سری 4 کوپه که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و جادارتر از سری سه کوپه است. چهره کشیده و ارتفاع پایین و فاصله دو محور بلند آن چهره ای با وقارتر و زیبا به آن بخشیده است. در حالی که با وجود ابعاد بزرگتر، وزن آن حدود 45 کیلوگرم کمتر از سری 3 است.

فعلاً دو موتور برای این خودرو تایید شده اند. یکی 2 لیتری توربو با 240 اسب بخار نیرو و دیگری 3 لیتری توربو با توان 300 اسب بخار. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ xDrive نیز روی این مدلها به صورت سفارش قابل نصب است که 2 هزار دلار به قیمت پایه می افزاید. شتاب این دو پیشرانه به ترتیب 5.7 و 5 ثانیه گزارش شده و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو نیز در چابکی و هندلینگ خودرو تاثیر بسزایی گذاشته است.


سری چهار در سه سطح و تریم لوکس، اسپرت و M Sport ارائه می شود. قیمت پایه از 39,625 شروع می شود. مدل 428i نیز 41,425 قیمت دارد. مدلهای کروکی و گرن کوپه این سری نیز به سری سه گرن توریزمو، اسپورت واگن و سدان می پیوندند. اطلاعات فنی بیشتر ظرف چند روز آینده منتشر و به این مطلب اضافه می شوند.

*************************************************************

بروز رسانی: ب ام و مشخصات فنی مدل های مختلف سری4 را منتشر کرد؛ خودرویی که علاوه بر دو انجین بنزینی، با دو پیشرانه دیزلی نیز وارد بازار می شود:

مدل انجین قدرت گشتاور شتاب کوپه
420i 1997cc 181hp 270N·m 7.3sec
428i 1997cc 242hp 350N·m 5.9sec
435i 2979cc 302hp 400N·m 5.4sec
420d 1995cc 181hp 380N·m 7.5sec
430d 2993cc 254hp 560N·m 5.5sec
435d 2993cc 309hp 630N·m 4.7sec

31 دیدگاه

  1. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    در اصل نسل جدید همون سری 3 کوپه هستش و برای این که اون بین مردم جا باز کرده ، این ریسکو نکردن که این رو جایگزینش کنن و بنابراین یه سری جدید براش گذاشتن.
    به جرعت میتونم بگم که عقبش از سدان های داخلی بزرگتر و راحت تره

    محشره … مثل همیشه …

    عاشقتم BMW

    پاسخ
    1. سهراب
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      واقعا به طراح های بی ام و تبریک میگم به خاطر اینکه اینقدر در طراحی خلاقیت و نوآوری به خرج میدن….
      واقعا داره نفرت انگیز میشه این بی ام و. الان 7 ساله هیچ تفاوتی در طراحی مدل هاش قبل رویت نیست. خیلی تکراری. داخش هم همین طوره. بی خودی هم طرفداریشو نکنید. حالا چون خودروساز خارجیه دلیل نمیشه همش ازش تعریف کنید. واقعیتو بپذیرید که دوران بی ام و تموم شده ……
      حالا ایران خودرو که بیاد یه ذره دست تو تو طراحی ماشین ببره میاین و هزار تا ایراد ازش میگیرین بعد این بی ام و میاد و زحمت یه طراحی به خودش نمیده ولی باز هم شما ازش تعریف میکنید چون این تو خون شما ایرانی هاست. هممون بیگانه پرستیم.

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود سهراب.علت تکراری بودن محصولات بی ام و و عدم یک تحول اساسی در معرفیه یک نسل جدید یا فیس لیفت اینه که قبلا یکی از طراحان مطرح جهان به نام کریس بنگل تو شرکت بی ام و کار میکرد که الان حدود فکر کنم 4 الی 5 سال هست که دیگه ازین شرکت رفته و یک طراح هلندی جای اون رو گرفته.شما اتاق 5 بی ام و سال 2008 رو با نسل فعلی مقایسه کن ببین کدوم قشنگ تره؟کدوم پخته تره؟کدوم هماهنگ تره؟معلومه نسل قدیم.
        حالا همین کارو تو اتاق 3 انجام بدید.باز هم جواب یکی است. بزرگترین تغیی نسل جدید فقط شکاف داخل سپر و شکاف کنار چراغ در جلو بوده.
        زمانی که بی ام از نسل جدید اتاق 1 پرده برداری کرد اکثر بزرگان اتوموبیل اسمش رو گذاشتند یا جوجه عقاب زشت یا جوجه اردک زشت.
        شما نسل فعلیه اتاق 7 رو بانسل قبلیش مقایسه کن.فقط چراغ جلو و جلو پنجره عوض شده.
        در رابطه با ایران خودرو هم باید بگم که تا حدودی حرفتو قبول دارم ولی نباد از شاهکار های این دو فرقون سازم غافل شد.ما طراحان خوبی داریم.ولی افرادی که چوب لای چرخ میکنند تا دلت بخواد داریم.
        V12

        پاسخ
      2. Arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        دوست عزیز میلاد، تکراری بودن، مشکل همه برند های دارای امضا در طراحی می باشد و خواهد بود، مثل بی ام و، آئودی، بنز، لکسس و …
        پس این رو میتونیم به فال نیک بگیریم که یک بی ام و از همه زوایا یکی بی ام و هست.
        انصافا، بی ام و با طراحی ثابت دو جلو پنجره معروف بیم او و یا آئودی با یک جلو پنجره بزرگ مخصوص به خود چقدر میتونن طراحی یک ماشین رو کامل تغییر بدن ؟
        در مورد نسل قبلی سری 5 گفتیدید که طراحی بهتری داشت، ولی انصافا طراحی کنار و عقب خوبی داشت و طراحی جلو ناهماهنگ بود.

        پاسخ
      3. sina
        سوابق: (194 دیدگاه) ,

        اخه قیافش که خوبه! مغرور و خشن و اسپورتیه وقتی خوبه چرا باید عوضش کنن؟
        حالا مثلا قیافه پورشه از جلو رو بگی یه چیزی

        پاسخ
      4. 2013
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        اتفاقا یکی از خوبی های بی ام و همین چیزی است شما ازش ایراد میگیرن!

        میخای حتما مثل هیوندای باشه که سال به سال چهره عوض میکنه !

        شما به ایران خودرو و سایپا هم میگین خودروساز!!!! جالبه !

        حمایت از خودروسازان داخلی حرام است حرام!!!

        حمایت دوطرفه باید باشه!

        نه اینکه اونا میخورن و حال میکنن واسه خودشون!! اونوقت هرچی آشغاله به مردم میدن!

        هر دفعه که یک چیزی تولید میکنند ، یک چی از ماشین کم میشه! و جالب اینجاست که گرونتر هم میشه 😀

        پاسخ
    2. sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      بلاخره اون ماشینی رو که همیشه انتظارش رو داشم یعنی یه bmw سدان دو دیفرانسیل با موتور کم مصرف اومد بیرون واقعا عاشقشم تا قبل از این ائودیs4 از نظرم بهترین بود ولی این همونه منتها با قیافه پر ابهت و مغرور bmw ! دلیل اینکه با توجه به علاقم به بنز این رو از بنزهم بهتر میدونم اینه که بنز اشرافیه بدرد این میخوره که رییس باشی و رانندت برسونت سر کار ولی این جوون پسنده بشاشه معرکست ولی ای کاش چهار دربش رو هم بدن بیرون!
      با ارزوی روزی که طبقه متوسطمون گزینه های انتخابیشون بینbmwو بنز وائودی باشه نه اون محصولات ایران خودروی درو پیت چون واقعا این حقمون نیست که اندازه پول یه bmw تو امریکارو ازمون بگیرن ولی به جاش اشغال تحویل بدن

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        ارش نگو.نگو.نگو.واقعا حالت چشم و ابرو داشت.به نظر من الانی ها اینجوریه.
        V12

        پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      طرفدارهای بی ام و واقعا ناراحت نشینااااااا…(من خودمم طرفدار بی ام و هستم)

      به عکس اول خوب نگاه کنید…………………………..

      .

      .

      .
      نگاه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      حالا خداوکیلی دور از هرگونه تعصب بگین…

      cerato koup که از نظر من ماشین خیلی خوبی هم نیست از این خوشگل تر نیست؟؟؟؟

      منظورم بالا بردن طراحی کره ای نیست…
      منظورم اینکه بی ام و داره تو طراحی کم کاری میکنه…

      پاسخ
  2. masoud
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    39 هزار دلار؟؟
    من دیگه حرفی ندارم : )

    پاسخ
    1. سهراب
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      نترس اینقدر استهلاکش بالاست که جبران قیمتشو میکنه: ))))))))))))
      یه سال که سوارش شدی آنچنان به خرج میوفته که از انتخاب بی ام و پشیمون میشی.کیفیت پایین استهلاک بالا قیمت بالا طراحی قدیمی زشت و تکراری تکراری تکراری.

      پاسخ
  3. mojtaba
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    یه دونه باشی اونم واسه نمونه باشی!

    پاسخ
  4. Cobain
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    عاقا ما یه ماشین اسپرت می خوایم واسه NFS ! این چه وضعشه 😛

    پاسخ
  5. داوود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    من عاشق بی ام و هستم، اما خودمونیم، این یکی خیلی ناموزونه 🙁
    هر جور بخوام نگاش کنمو به خودم بقبولونم که باید ازش لذت ببرم، یه ندایی میاد که میگه زر زر نکن، خیلی زشته

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      علتش اینه که میخواد زوری با آئودی (A5 – S5 – RS5) رقابت کنه، یکی نیست بگه بابا نمیتونی دیگه چرا خودت خسته میکنی …

      پاسخ
      1. HASSANBMW
        سوابق: (401 دیدگاه) ,

        اصلا آئودی شرکتی هست که BMW با اون رقابت کنه؟؟!!
        رقیب BMW فقط بنز و پورشه هست!!!

        ضمنا اینایی که به طراحی گیر میدن!!! نباید ماشین طراحیش یه جور باشه که اگه تو خیابون دیدی بفهمی این BMW هست؟؟؟
        میخوای اصلا بره یه جور طراحی کنه که فقط از آرمش بفهمی BMWاس؟؟؟

        پاسخ
      2. Arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        اومدی حرف بزنی ولی ….
        تو ای که عین دخترا جز بی ام برند دیگه ای نمیشناسی اینطوری نظرم ندی بهتر …
        رقیب اصلی بی ام و آئودی هست […] چه دلت بخواد چه دلت نخواد

        پاسخ
      3. Arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        این رو هم یادم رفت بگم، شما که اطلاعاتت کمه، اینو واسه دوستان دیگه میگم، عامل اصلی تولید و طراحی سری 4، فروش خوب A5 آئودی بود !!

        پاسخ
      4. HASSANBMW
        سوابق: (401 دیدگاه) ,

        آقایی که جز BMW برندای دیگرو میشناسی واطلاعاتت هم زیاده!!!
        اگه گفتم این دوتا رقیب هم نیستن برا اینه که اکثر مقایسه هایی که تو یه کلاس هستن به نفع BMW هستش!!!
        پورشه هم به خطر محبوبیت وجذابیتش گفتم نه از لحاظ فنی!!!
        ضمنا دخترم خودتی…

        پاسخ
      5. Arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        حسن بی ام و که از اسمت تابلو جز تعصب چیزی بارت نیست دادا
        دو تا تست بیار که بی ام و بر تر باشه، بی ام و فقط تو سری 3 نسبت به رقبا، تازه رقبا نه آئودی برتر هست، بقیه مدلا که بر جلو بوق بزنه بابا …
        این حرفارو شما ها نمی فهمید … دختری دیکه تابلو … : ))

        پاسخ
      6. وحید
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        مقایسه دو خودرو یک بحث کاملا سلیقه اییه. مثلا در مقایسه دو مدل از بی ام و و آئودی ممکنه یک منبع بی ام و رو برتر بدونه و یک منبع دیگه نظر متفاوتی داشته باشه.پس نمیشه با قاطعیت نظر داد. برای مثال در برنامه تخت گاز بی ام و M5 به عنوان بهترین ماشین تو کلاس خودش معرفی شد ولی توی یک مجله معتبر خارجی آئودی S6 رو بالاتر از M5 قرار دادند.

        در این که طراحی های بی ام و خیلی تغییر نمی کنه شکی نیست ولی این به سیاست تولید اون شرکت بر میگرده. در ضمن این رویه الان توسط شرکت های بزرگی مثل پورشه، استون مارتین، کیا، هوندا، آئودی و … هم در حال انجامه و چیزی نیست که از بی ام و سر زده باشه.دلیلشم ایجاد اصالت در طراحیه.

        پاسخ
  6. ابی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    میگین باید اصالت داشته باشه. بنز هم بدون علامت بنز هر مدلیش رو ببینی میفهمی بنزه . ولی خدایی بی ام و تمام طراحی هاش بدون اصتثنا تمام طراحی هاش تمراریه. میتونست مثل بنز بدون تکراری بودن اصالتشو حفظ کنه. الان کدوم مدل بنز چراغ های عقبش شبیه هم دیگس؟بی ام و در تمام مدل ها چراغ های یکسانی داره. جلو هم که همون طراحی تکراری . اصیل بودن دلیل بر تکراری بودنه نمیشه. من دو عقیده دارم. اول طراحی تکراری بی ام و اگه ادامه پیدا کنه بی ام و در فروش محصولاتش به مشکل بر میخوره. دوم اینکه طراحی ضعیف تویوتا هم اگه ادامه پیدا کنه این شرکت به مشکل بر میخوره. این خط و این نشون یادتون باشه این دو موضوع رو گفتم…..
    یادتون باشه تو اقتصاد های آزاد ممکنه یک قرن یه شرکت موفق ترین باشه ولی در شش ماه کارش به ورشکستگی برسه. نمونش جنرال موتورز. پس یادتون نره دو تئوری بالا تا واقعیت راه طولانی در پیش ندارند………

    پاسخ
    1. M_435
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      این همه با هم کل کل میکنید.همدیگه رو میکوبید آخرش هرکی راه خودشه میره…بنزیا یه ور BMWهام یه طرف دیگه…ولی همیشه دهنه ماهی سمت BMW…ایول BMWهمیشه سره الانم اگه اینجا دارید کل کل میکنید به خاطره برند مخبوب BMW که هی دوس دارید خودتونو با ما مورد قیاس قرار بدین..برید همون بنزاتون سوار شید قیافتونو بگیرید فک کنید علی آبدم شریه..

      پاسخ
  7. omid
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    من هم میگم فقط بی ام و، اما یه واقعیتو باید قبول کنیم که توی سال های اخیر کمی طراحی آن نسبت به قبل افت کرده. به نظرم آئودی شاید طراحی های خوبی داشته باشه اما دچار مشکل بزرگی شده و اونم بیش از حد شبیه شدن مدل هاشه که به نظرم بی ام و با وجود اینکه به همون سمت درحال حرکته ولی هنوز به اون حد نرسیده.
    به نظر می رسه این یه بحران طراحیه که شرکت های بزرگ دچارش شدن، از بنز گرفته تا آئودی و بی ام و. فکر می کنم بیشترین دلیلش هم روآوردن به طرح های مدگرایانه و عامه پسندتر هست. نمونه اش اتصال چراغ های جلو به جلوپنجره که باوجود ایجاد نمایی خشن تر و تهاجمی تر ولی زیاد دلنشین نیست و یه طرح مدگرا و زودگذر تلقی میشه.

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      دوست من، شما مدل های آئودی رو مگه میشناسی میگه شبیه همدیگن، بی ام و که قربونش برم مدلاش همه عین همن، تازه این ایرادم نیست.
      جان من نظرای کارشناسی ندین بابا

      پاسخ
      1. omid
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        نه پس دوست عزیز، همین جوری از خودم درآوردم! یه نگاه به مدل های A6 ,A3 , A4 , S4 , S3 , S3 Sedan و … بندازید متوجه میشید. شاید نامربوط باشه اما توی مبحث طراحی صنعتی این بحران درباره ی گوشی های موبایل سونی سری ایکسپریا هم صدق میکنه. ضمنا این نظر شخصیم بود که هنوز بی ام و تا اون حد شدید نشده ولی به هرحال انتقادهایی بهش وارده. سایر دوستان قضاوت خواهند کرد که نظر کی کارشناسی تره.

        پاسخ
      2. Arash66
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        آقای کارشناس، مشابهت جلو پنجره و چراغ ها ملاک شبیه بودن یک خودرو هست !؟
        آخه سایز، ابعاد و کلاس ماشین که اصلا مهم نیست!
        دوست عزیز A با S آئودی و RS فقط در آپشن ها (آپشن و پکیج های اسپرت تر) و موتور متفاوت هست ! شماره 1 و 3 و 4 و 5 و …. هم از کوچک به بزرگتر شدن مدل و کوپه بودن تقسیم میشه، بازم بگم …
        مثلا A3 با S3 از نظر طراحی جز اسپرت تر شدن ماشین تفاوتی نداره !

        پاسخ
  8. omid
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    واقعا چه اطلاعات جالبی دادید، منم اصلا اینارو بلد نبودم! عزیز من، منظورم استایل طراحی و ثابت و بدون تغییر ماندن عناصر اصلی طراحی خودروی برند مورد نظرت هست. منظورم این نیست که آئودی یا بی ام و بیان کلا مدل جلوپنجرشونو عوض کنن، سبک طراحیشونو میگم. وگرنه که بچه دوساله هم تشخیص میده هیچ دو ماشینی عینا شبیه و اندازه ی هم نیستند 1
    شما با توجه به نظراتتون مشخصه دوستدار آئودی هستید که هیچ اشکالی هم نداره، اما منکر واقعیت موجون نشوید. ضمن اینکه بازهم میگم این اشکال کم کم در مورد بی ام و هم پررنگ شده و به نظرم هرسه برند بزرگ آلمان دچارش شده اند.

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      یعنی طراحان حرفه ای بی ام و آئودی بارشون نیست فقط شما بارتونه، چرا از اون طراحی های با استاااایل جدید خودتون نمی زنید …

      پاسخ
  9. کیا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بی ام و واقعا ماشین فوق العاده ایه
    و اصلا هم شکی نیست به این مسئله
    ولی خلاقیت چیزه خیلی بهتر و مهم تری هستش!
    والله ما هر وقت تریم داخلی ی بی ام و رو میبینیم…
    مثلا اگه تورو از یه الاق 5 سوار اتاق 3 کنن و بعد سوار اتاق 1 کنن…متوجه نمیشی که چی به چیه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.