مصاف مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه و ب‌ام‌و M4

چندین دهه است که بازوی پرفورمنس بنز یعنی ای‌ام‌جی و M اسپورت ب‌ام‌و نبردی سخت با یکدیگر دارند. هر دو برند توانایی تبدیل نسخه‌های استاندارد به هیولاهای اسپورت را دارند بنابراین ما در تازه‌ترین نبرد مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S کوپه را در برابر ب‌ام‌و M4 قرار داده‌ایم تا ببینیم هر یک چه چیزی برای ارائه دارند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4
M4 حد نهایی کارایی را در فرم یک کوپه‌ی اجرایی کامپکت به نمایش می‌گذارد. همین کار برای C 63 نیز تکرار شده است. از نظر ظاهری نیز هر دو خودرو دارای قوس چرخ‌های پهن‌تر و البته بهبودهای آئرودینامیکی هستند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4 01
تکنولوژی شاسی بهبود یافته در هر دو خودرو به منظور اطمینان از وجود چسبندگی کافی و تحت کنترل درآوردن مقدار زیاد قدرت به چشم می‌خورد. هرچند به لطف طراحی سیستم دیفرانسیل عقب مرسوم هر دو خودرو، اگر شما در حالت مخصوص خود باشید هندلینگی درگیر کننده و قابل تنظیم در دسترس شما قرار دارد.


خب زمان آن رسیده تا این دو حریف کارکشته را در برابر هم قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک ترکیب بهتری از کارایی عالی در خط مستقیم و استفاده‌ی روزانه را دارد. با ما همراه باشید.

شاخ‌به‌شاخ

پیشرانه‌ها
همه‌چیز خودروهایی شبیه این دو پیشرانه است اما این دو نسخه‌ی کارا اولین موج از دریای خودروهایی هستند که از واحدهای تنفس طبیعی بزرگ به پیشرانه‌های کوچک توربو کوچ نموده‌اند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4 02
مرسدس انتقال مؤثرتری را به توربو داشته زیرا پیشرانه‌ی 8 سیلندر آن در دورهای پایین به دور باورنکردنی‌ای توانا است. اگرچه که دور پیشرانه همانند نسخه‌ی تنفس طبیعی بالا نمی‌رود اما C 63 هنوز هم افزایش سرعت خطی دوست‌داشتنی‌ای داشته و در این میان صدای بارقه دار آن نیز گوش‌ها را نوازش می‌دهد.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe
ای‌ام‌جی سخت در تلاش بوده تا سیستم اگزوز غرش‌های کاریزماتیک پیشرانه‌ی 8 سیلندر را داشته باشد حتی اگر دو توربو در پیشرانه کار کنند. این خودرو با غرش‌های خاص خود می‌تواند یک خودروی عضلانی اروپایی لقب بگیرد.

پیشرانه‌ی ب‌ام‌و نیز به همان اندازه انفجاری است اما شاید برخی افراد بگویند که صدای آن به خاطر وجود توربو عوض شده و برخی اوقات مزاحم است. درحالی‌که این سیستم اگزوز جذابیت ویژه‌ای را به M4 اضافه می‌کند اما در سواری‌های روزانه غرش‌های این اگزوز بیشتر وزوز گونه به نظر می‌رسد زیرا صدای افزایش‌یافته‌ی پیشرانه از طریق استریو به کابین انتقال می‌یابد.

BMW M4
در مقام مقایسه، غرش‌های ملودی گونه‌ی پیشرانه‌ی 8 سیلندر مرسدس در پس‌زمینه جذاب‌تر است. از یک‌چیز مطمئنیم: روی آوردن به توربو باعث شده هر دو خودرو حتی وحشی‌تر شوند.

قضاوت

رتبه‌ی اول: مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه
M4 از نظر کارایی مطلق بر C 63 S سایه می‌افکند اما مرسدس جذابیت‌های شخصی بیشتری دارد و این همان چیزی است که مرسدس بنز پیشنهاد می‌دهد. ای‌ام‌جی به لطف بالانس هندلینگ خود دسترسی آسان‌تری دارد و البته به خاطر پیشرانه‌ی 8 سیلندر خود کاراکتر توانگرتری دارد. رفاه و آسایش این خودرو در سفرها نیز مثال‌زدنی بوده و درحالی‌که مرسدس گران‌بهاتر است اما در برابر پول خود چیز بیشتری به دست می‌آورید.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe

Mercedes-AMG C 63 S Coupe


رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و M4
M4 هنوز هم یک خودروی پرفورمنس فوق العاده است که در برابر پورشه 911 خصوصاً از نظر قیمتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هرچند در مقایسه با C 63، در این سطح خودرویی این فاصله‌ی قیمتی برای خریداران کمتر مهم است و M4 همان مقدار از توانایی‌های ارائه شده توسط ای‌ام‌جی را نشان نمی‌دهد.M4 هنوز هم خودرویی تیز است اما احساس روانی یا درگیر کنندگی مرسدس را ندارد.

BMW M4

BMW M4 04

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

جدید: لکسوس RC F
قیمت: 59995 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری 470 اسب بخاری

Lexus RC F
اگر ایده‌ی یک خودروی پرفورمنس دو درب مجهز به پیشرانه‌ی توربو را دوست ندارید پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی لکسوس که قدرتمند و با تکنولوژی بالا است می‌تواند نظر شما را جلب کند. اگرچه که به اندازه‌ی دو رقیب این مقایسه سریع نیست اما می‌تواند آلترناتیوی جذاب باشد.

کارکرده: مزراتی گرن توریسمو 4.7 اسپورت
قیمت: 63 هزار پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4.7 لیتری 454 اسب بخاری

Maserati GranTurismo Sport
یک مزراتی گرن توریسموی کارکرده از نظر قیمتی جدا کننده‌ی تفاوت‌های بین C 63 S و M4 است که ظاهر یک کوپه‌ی 4 سرنشینه را با صدای جذاب پیشرانه‌ی 8 سیلندر تنفس طبیعی ترکیب کرده است. این خودرو به خوبی ای‌ام‌جی عمل نمی‌کند اما هنوز هم دوست‌داشتنی است.

 

مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه

ب‌ام‌و M4 DCT

قیمت مدل تست شده (پوند)

76615

69565

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4750/1877/1400

4671/1870/1383

پیشرانه

8 سیلندر،3982 سی‌سی

6 سیلندر خطی، 2979 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

503

425

گشتاور (نیوتون متر)

700

550

گیربکس

7 سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب

7 سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب

حجم باک سوخت (لیتر)

66

60

حجم صندوق بار (لیتر)

355

445

وزن خالص (کیلوگرم)

1800

1612

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

4.9

4.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

250

250

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

11.4/6.9/8.6

11.1/6.7/8.3


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

28 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    واقعا نمیدون کدوم بگم بهتره.درکل هردو بی نظیر و حرفه ای
    رای گیری ببینیم دوستان به کدوم رای بیشتر میدن

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      دراینکه هر دو عالی هستن شکی نیست ولی هنوز هم کل کل های الکی به خاطر واقعیتی که عوض نمیشه بنز لوکس و با وقار و BMW وحشی و اسپرت ولی این متن کاملا خلاصه و کوتاه شده ش و نظرش هم کاملا غیر منطقی!من رای ام به M4 ولی اصلا هم برام مهم نیست که رای بنز بالا باشه چون هنوز هم تو هندلینگ و کارایی عددی در برابر سلطان باواریا نیست

      پاسخ
  2. محمدرضا
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    صفرتا صد ها فک کنم اشتباه باشه درست میگم اگه اشتباه میگم بهم بگین دوستان

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    قبل 2014 وشروع نسل جدید طراحی های بنز چقد بنظر من زشت بودن ماشیناشون وبی ام دبلیو خوشگلتر بود الان بنز کلا همه مدلاشو نو کرده وچقد شیک تروبهتر شدن وجذابتر اما بنزاسب بخاروگشتاور بالاتری داره ولی شتاب صفرتاصدش کمتره

    پاسخ
  4. LamboMercedes
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    BWM دو سیلندر و 1 لیتر حجم موتور کمتر از BenZ داره و BMW شتاب بهتری داره ..
    البته وزن کمتری نسبت به BENZ داره .. BWM ارزونتره و پرشتاب تره .. اما بنز یه چیز دیگه اس /

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    شتاب صفر تا صد مرسدس اشتباه درج شده.حدودا ۴ ثانیه هست. البته در بعضی سایتها مدل کوپه اس حتی ۳.۸ ثانیه هم ذکر شده که با توجه به قدرت و گشتاور و وزن خودرو کاملا منطقی هم بنظر میاد

    پاسخ
    1. LamboMercedes
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      بنده هم شک کردم که با وجود موتور قدرتمندی که بنز داره چطور شتاب صفر تا صد کمتری داره ولی نظرم رو دادم .. ممنون از اطلاع دهی .. آقای شاهین اگه میشه لطفا اصلاح کنید ..

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3140 دیدگاه) ,

        سلام
        توی منبع اصلی که لینکش هم موجوده همین اعداد نوشته شده.به احتمال خیلی زیاد این اعداد عملی هستن.
        ارادتمندم

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          منم قبول دارم اعداد عملی هستن

        2. سعید
          سوابق: (39 دیدگاه) ,

          فکرکنم به خاطر وزن بیشتر بنز شتابش ضعیف تر شده

  6. علي تبريزي
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    شاهین مرسی از ترجمه ات.
    کسی میدونه منظور از DCT در بی ام و چیه؟
    آیا نسخه M4DCT با نسخه M4 فرق میکنه؟
    شتاب هردو ماشین اشتباه گفته شده یا چیه داستان؟

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      DCT چیز خاصی نیست!
      فقط مخفف گیربکس دوکلاچه است
      ( dual clutch transmission )
      عمده تفاوت گیربکس های دو کلاچه با دستی در کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان شیفت دنده است که موجب بهبود شتاب گیری میشه توضیح بیشتر خواستی بگو
      دلیل اصلی اختلاف شتاب هم وزن کمتر bmw هستش
      و البته ضریب دنده ها در مرسدس بشکلی طراحی میشن که در سرعت های ثانویه بهتر عمل میکنن در ضمن گشتاور بالای مرسدس در شتاب ثانویه تاثیر مستقیم داره که همه اینها ناشی از سیاست های کمپانی سازنده ی خودروست

      پاسخ
  7. mohammadrr
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    پدال جان اگه اشتباه نکنم صفر تا صد کیلومتر توی بنز 3.9 ثانیه باشه!

    پاسخ
  8. mans
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    فدایه همتون بشم خواهشا اینقدر تعصبی نباشید
    تا بوده همین بوده که موتور های bmw نه فقط از بنز بلکه از همه بهتر بوده واسه مثال بهتون میگم که من خودم بنز E300 که 6سیلندر هست و با 528i انداختیم بنز رو محو کرد با اینکه 4 سیلندر هست و اسب بخاره کمتری داشت از لحاظ فنی bmw خیلی سره تو خوده مطلب هم اشاره شده ولی بنز 8 سیلندر هست و صدایه بهتری داره
    در کل انتخاب هز این دو برند کاملا سلیقه ای هست

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    هر دو عالین، ولی مرسدس بهتره. این لکسوس هم ماشین خیلی خوبیه.

    پاسخ
  10. HADI
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    من مازراتی دوست دارم چرا گزینشو نزاشتید

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل mohammad fm480
    mohammad fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    من کلا معتقدم تو مدل های کوپه پروفرمنس بنز از بی ام و بهتره هم از نظر موتوری همم ظاهری

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      من معتقدم هردو در زمینه های خودشون حرفه ای میباشند

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل mohammad fm480
        mohammad fm480
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        الان با این حرفت یه جورایی داری میگی بی ام و در حد بنزه یا از بنز بتهره .
        منظورت همینه دیگه؟؟

        پاسخ
  12. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    با این احوال با اینکه amg بسیار ماشینه عالیی هست اما به نظرم یک معیار کلی رو برای ماشینهای اسپورت میشه تعیین کرد اونم زمانیه که در پیست ثبت میکنن که به نظرم بی ام و تو این زمینه موفق تره اما خوب باید قبول کرد که با این مرسدس راحت تر میشه با صداشو دود لاستیکاش یا شهر رو به هم زد

    پاسخ
  13. مسعود
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    من C63 سدان 2 نسل پیش رو از نزدیک دیدم . و باور کنید گیرایی بسیار بالاتری از M3 هم نسل خودش داشت چه برسه به نسخه کوپه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.