موتورسیکلت مفهومی ب‌ام‌و ویژن Next 100، دریچه‌ای رو به آینده

ب‌ام‌و با نمایش چهارمین و آخرین نسخه‌ی کانسپت سری ویژن Next 100 خود راه‌حلی مترقی را برای دنیای موتورسیکلت ارائه کرده است.

2016-bmwmotorradvisionnext100-06
جدیدترین مفهومی ب‌ام‌و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شده و به برادران خودرویی خود در ب‌ام‌و، مینی و رولزرویس ملحق شده است. این موتورسیکلت مفهومی جدید نشان دهنده‌ی آینده‌ی ارتباطی دنیای موتورسیکلت‌ها است، دنیایی که در آن موتورسیکلت‌ها از کارهای روتین روزمره فاصله خواهند گرفت و معنی حمل‌ونقل دگرگون خواهد شد.

bmw-v3
یکی از موارد برجسته و آینده‌نگرانه‌ی بایک ب‌ام‌و آن است که راننده به لطف مکانیسمی که شرکت آن را خود توازنی می‌نامد دیگر نیازی به گذاشتن کلاه ایمنی نخواهد داشت. این تکنولوژی موتورسیکلت را در حال حرکت و ایستاده متعادل نگه خواهد داشت. به لطف این سیستم کمکی، تمامی راننده‌ها با هر سطح از مهارتی خواهند توانست از محدودیت‌های شخصی خود برای تجربه‌ی لذتی بالاتر فراتر روند.

2016-bmwmotorradvisionnext100-14

2016-bmwmotorradvisionnext100-13

2016-bmwmotorradvisionnext100-21
دیگر مورد برجسته‌ی این موتورسیکلت مثلث فریم مشکی است که اشاره‌ای لطیف به اولین موتورسیکلت ب‌ام‌و یعنی R32 1923 محسوب می‌شود. در این بایک کانسپت تفسیری دوباره به منظور شکل‌گیری وسیله‌ای عملکردی صورت پذیرفته و دوچرخ آن به یکدیگر متصل شده و فریم آن به‌صورت یک‌تکه ظاهر شده است.


علیرغم داشتن ظاهر دینامیک یک موتور نیکد، این کانسپت برخی آرایش‌های هوشمندانه را برای محافظت از راننده در برابر باد و آب‌وهوای نامساعد را بکار گرفته است. به علاوه سیستم فرمان خودرو از فریم کمک می‌گیرد به این معنی که وقتی راننده فرمان را می‌چرخاند کل فریم به منظور تغییر جهت تنظیم می‌شود. این فریم منعطف تنظیم‌پذیر هم هست و به فرمان موتورسیکلت اجازه می‌دهد در حالت ایستاده نرم و در سرعت‌های بالا سفت‌تر باشد.

2016-bmwmotorradvisionnext100-17


قوای محرکه نیز بر مبنای پیشرانه‌ی سنتی بوکسر ب‌ام‌و طراحی شده اما در واقع یک واحد برای نسخه‌ای با آلایندگی صفر است. این پیشرانه همچنین شکل خود را تغییر می‌دهد و این کار به منظور افزایش آئرودینامیک موتورسیکلت و محافظت راننده است.

2016-bmwmotorradvisionnext100-15


موتورسیکلت و راننده همیشه از طریق لبه مخصوصی با یکدیگر در ارتباط هستند که اساساً این بخش قسمتی از شیشه‌های مخصوص نشان دهنده‌ی داده‌های مرتبط به موتورسیکلت است؛ و بنای لباس‌های محافظت کننده‌ی معمول که در این کانسپت ویژه بدون استفاده توصیف شده‌اند، ب‌ام‌و بسته‌ی لباس کاملی را طراحی کرده که راننده را گرم و خنک می‌کند و بخش گردنی آن برای حمایت و راحتی بیشتر باد می‌شود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

17 دیدگاه

  1. Ferrari Zonda SV
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    از همه سری ماشینای نکست۱۰۰ بیشتر از همه….این موتور رو دوس دارم.
    اون قسمت کوهان و گردن پایینش حس گاوسواری رو به آدم میده.
    مث ویکتوری.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    .
    2 تا خودروساز آلمانی هستن که موتورسیکلت هم تولید میکنن و من عاشق موتور هاشون هستم.
    1 آئودی با دوکاتی
    2 BMW

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بی ام و یکی از سریعترین موتورسیکلت های جهان ساخت که با بوگاتی کورس گذاشت

      پاسخ
  3. رامکال
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    خب خدا رو شکر پدال که خودت زود تر این رو گذاشتی
    میخواستم چند روز پیش بهتون بگم که هم در یک سایت ایرانی و هم در سایت بی ام و بلاگ دیدمش که یادم رفت در ضمن بابت قرار دادن مطلب سری 5 جدید هم ازتون سپاسگزارم.
    پس فقط میمونه یک خواسته دیگه که اون هم مربوط میشه به اطلاعات و مقالات بیشتر در مورد ابرخودروی بنز اگر چیز بیشتری ازش میدونید ترجمش کنید.
    با تشکر و سپاس بسیار از شما.

    پاسخ
  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کم کم موتور ها هم دارن مثل ماشین ها به کل تغییر شکل میدن ///////
    همه چیز داره اون رنگ و بو اصلیش رو از دست میده //////

    پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    هر چی ما رویا پردازی میکنیم اونا میسازند

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    هر چی ما رویا پردازی میکنیم اونا میسازند
    طراحی جالبی بود
    و ابشن های بینظیر و کاربردی
    یاد موتور سیکلتهای خودمون افتادم که نه چراغ خطر دارند نه چراغ جلو
    داری رانندگی میکنی میبینی یک موتور یا جلوته یا داره سبقت میگیره سیاه سیاه

    پاسخ
    1. ماسل
      سوابق: (171 دیدگاه) ,

      داشی اینا اشباه سیاعن فقط ی کم زیادی صداش خیلی گوشخراشه

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    عالی عالی خیلی جالب بود خصوصا طراحی متغیر موتورسیکلت

    پاسخ
  8. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    اون رولزرویس بیشتر شبیه جارو برقیه تا ماشین :/

    پاسخ
  9. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    عالی
    آقا شاهین اگه زحمتی نیست میخواستم یه مقاله راجبه پر سرعترین موتور سیکلتهای تولید انبوه بزاری

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3131 دیدگاه) ,

      سلام
      چشم اگه وقت اجازه داد حتما 🙂

      پاسخ
  10. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    مشکل تعادل موتور سیکلت ها حل بشه منم سوار میشم.
    دمش گرم کار بی ام و درسته.

    پاسخ
    1. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (540 دیدگاه) ,

      ادمین جان برادر تو که (کرایسلرME 4-12 ) رو معرفی کردی برای این که بچه ها فکر نکنن در مقابل کرایسلر فورد و جنرال موتورز بیکار نشسته بودن لطف کن این کانسپت ها رو هم در آینده معرفی کن:

      1. cadillac cien
      2. ford gt 90

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.