مصاف ولوو S90 و ب‌ام‌و سری 5

ولوو با عرضه‌ی سدان جدید S90 جایگزینی تازه برای خریداران پیشنهاد کرده است. در میان مهم‌ترین رقبای این خودرو ب‌ام‌و سری 5 قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک با نسل جدید جایگزین خواهد شد. سری 5 فروش بالایی داشته و بی‌شک در زمینه‌ی لذت رانندگی، سنگ محک این کلاس به شمار می‌رود. ما این دو برند خوش‌نام را رو در روی هم قرار داده‌ایم تا در نهایت دست‌پخت هر یک را قضاوت کنیم.

Volvo S90 vs BMW 5 Series
استایل و طراحی
ولوو به سختی تلاش کرده تا هویتی قوی برای خود دست و پا کند. S90 جدید بدنه‌ی دلپذیر طویلی دارد که انحناهای سیالی در آن به چشم می‌خورد و ماحصل کار نسبت به رقبای دیگر متفاوت و متمایز است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ای عریض و چراغ‌های جلو با LED های چکشی شکل هستیم که در شاسی‌بلند XC90 نیز به چشم می‌خورند. بخش عقبی ولوو کمتر متمایز بوده اما چراغ‌های برجسته و خط سقف کوپه مانند را می‌توان ذکر نمود.

s905seriesstyling
سری 5 از سال 2011 در بازار حضور داشته و در مقایسه با نسل پیشین خود محافظه‌کارانه‌تر است. بی‌شک این خودرو بهتر از نسل قبلی است اما در برخی زوایا می‌توان آن را با سری 3 اشتباه گرفت. در کل، نمای خارجی سری 5 خوب و ممتاز است اما در زمانه‌ای که خریداران به‌طور فزاینده‌ای خودروهای خاص‌تری را انتخاب می‌کنند، نمای ب‌ام‌و کمی سالخورده است.

طراحی داخلی
داخل کابین نیز همان داستان برقرار است و ولوو کابین منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که در هیچ‌یک از رقبا مشاهده نمی‌کنید. بی‌شک متمایزترین بخش کابین صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی است که تجربه‌ای شبیه به تبلت های آیپد را ایجاد می‌کند. تکمیل‌کننده‌ی این بخش پانل دیجیتال و مواد با کیفیت و چوب است.

s905seriesinterior
کابین ب‌ام‌و نیز همانند دیگر محصولات این خودروساز است. علیرغم سن بالای خودرو، سری 5 از آخرین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive استفاده می‌کند اما در مجموع حس داخل کابین خیلی خاص و ویژه نیست. البته کیفیت کابین عالی است.

s905seriesdials
در بخش فضای داخلی، ولوو صندوق عقبی با گنجایش 500 لیتری دارد که این مقدار در سری 5 به 520 لیتر می‌رسد. فضای سر خوبی برای سرنشینان قدبلند وجود دارد اما به دلیل وجود تونل گیربکس، سرنشین وسطی راحتی کمتری خواهد داشت.S90 از صندلی‌های بسیار راحتی برخوردار است که از برند سوئدی غیر از این نیز انتظار نمی‌رود.

s905seriesrearinterior
سواری
ولوو روی سواری راحت و قابل پیش‌بینی تمرکز کرده و به همین دلیل هندلینگ S90 هیجانی و جذاب نیست. البته، تمرکز زیاد روی ایمنی به این معنی است که تجهیزات کمک راننده‌ی زیادی وجود دارد. گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک ولوو نیز به ایجاد تجربه‌ای راحت و آرام کمک می‌کند.

s905seriesside
با اینکه سری 5 در اواخر عمر خود به سر می‌برد اما تجربه‌ی سواری عالی‌ای دارد. سری 5 هندلینگی درگیر کننده و کنترل بدنه‌ی خونسردانه ای را نشان می‌دهد اما بدانید که کیفیت سواری در مدل‌های مجهز به سیستم تعلیق M و رینگ‌های بزرگ‌تر می‌تواند کمی مطلوب‌تر باشد. سیستم فرمان فعال سفارشی کمی مصنوعی است و جای شرمندگی است که دامپرهای تطبیق شونده قیمت گرانی دارند.

2016 BMW 5-Series
2016 BMW 5-Series

پیشرانه‌ها
S90 به تازگی عرضه شده و طیف پیشرانه‌های آن در آینده بیشتر خواهد شد اما هم‌اکنون این خودرو با پیشرانه‌ی 2 لیتری در دسترس است. در انگلستان، پیشرانه‌های دیزلی پرفروش‌تر هستند و پیشرانه‌های دیزلی 2 لیتری D4 و D5 با قدرت خروجی 187 و 232 اسب بخاری وجود دارند. انتظار می‌رود که D4 پرفروش‌تر باشد اما پیشرانه‌ی D5 نیز مناسب کسانی است که سیستم چهارچرخ محرک را می‌خواهند.

2016 BMW 5-Series
2016 BMW 5-Series

در بخش پیشرانه‌های بنزینی ولوو 3 پیشرانه را بر پایه‌ی همان واحد 2 لیتری و با نام‌های T5،T6 و T8 معرفی کرده است. همه‌ی این پیشرانه‌ها توربوشارژر دار هستند اما دوتای آخری علاوه بر توربو، سوپرشارژر نیز دارند و T8 پلاگین هیبریدی نیز هست. قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها به ترتیب 251،316 و 402 اسب بخار است.

2017-Volvo-S90-112
طیف پیشرانه‌های ارائه شده توسط ب‌ام‌و وسیع‌تر است. خریداران نمونه‌های دیزلی می‌توانند مدل‌های 4 سیلندر 518d،520d و 525d با قدرت 150،190 و 2018 اسب بخاری را انتخاب کنند. مدل‌های 6 سیلندر 530d و 535d با قدرت‌های 258 و 313 اسب بخاری نیز قابل سفارش هستند.

در بخش پیشرانه‌های بنزینی، مدل‌های 520i و 528i با پیشرانه‌های 4 سیلندر 2 لیتری و قدرت‌های 184 و 245 اسبی در دسترس هستند. کسانی که خواهان قدرت بیشتر هستند می‌توانند نسخه‌های 6 سیلندر 3 لیتری 535i با 305 اسب بخار قدرت و 550i 8 سیلندر 4.4 لیتری توربو با 449 اسب بخار قدرت را انتخاب نمایند. برای پولدارترها نسخه‌ی M5 ارائه می‌شود که با قدرت 560 اسبی، در زمان 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

2014 BMW 5-Series facelift
BMW 5-Series facelift

ارزش در برابر پول پرداختی
S90 جدید قیمت آغازی 32555 پوندی دارد که قیمتی رقابتی در برابر اکثر رقبا محسوب می‌شود. گران‌بهاترین نسخه یعنی T8 هیبرید در زمان عرضه قیمت 55 هزار پوندی خواهد داشت که باز هم رقابتی است و در برابر مدل 550i قرار می‌گیرد، هرچند که مصرف سوخت 550i بسیار بالاتر است.

2017 Volvo S90
قیمت‌های سری 5 بسیار متغیر بوده و به نوع پیشرانه و تریم بستگی دارد. ارزان نسخه 518d SE با گیربکس دستی است اما انتخاب گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک 1500 پوند به قیمت اضافه می‌کند. گران‌ترین نسخه نیز مدل M با تجهیزات زیاد است.

مدل 520i بنزینی بهای 33380 پوندی دارد و مدل‌های 528i،535i و 550i به ترتیب دارای قیمت‌های 57765،44840،36945 پوندی هستند.

bmw-5-series_interior
ولوو ادعا می‌کند که نسخه‌ی D4 در چرخه‌ی ترکیبی مصرف سوخت 4 لیتری دارد. مدل T8 به لطف سیستم پلاگین هیبریدی خود مصرف 1.6 لیتری را ثبت می‌کند. پیشرانه‌های دیزلی ب‌ام‌و کم‌مصرف‌تر بوده و نسخه‌ی 520d مصرفی برابر با 3.4 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد.

s905seriesverdict
قضاوت نهایی
انتخاب بین این خودروها به علایق و ذهنیت‌های شخصی برمی‌گردد. سری 5 ممکن است که مدت زیادتری در بازار بوده باشد اما یک سدان سنتی قوی با هندلینگی جذاب، فضای زیاد و پیشرانه‌های قوی و برندی خوش‌نام است. اما کابین آشنای این خودرو و نمای عادی آن در خیابان‌ها شاید خریداران را به سوی گزینه‌های دیگر سوق دهد.

2014 BMW 5-Series facelift lineup interior

ولوو با عرضه‌ی S90 راهی متفاوت در پیش گرفته و کابین مدرن آن و پیشرانه‌های کارا حسی خوش ایجاد می‌کنند و این خودرو را در رتبه‌ای منحصربه‌فرد نسبت به رقبا قرار می‌دهند. این خودرو روی راحتی تمرکز داشته و درحالی‌که اکثر رقبا دارای هندلینگی اسپورت دارند اما ولوو با داشتن کابینی زیبا می‌تواند نظرها را به‌سوی خود جلب کند.

2017 Volvo S90

امتیاز کلی ولوو S90

                      8

امتیاز کلی ب‌ام‌و سری 5

                      8.5

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

39 دیدگاه

  1. بنتلی
    سوابق: (1050 دیدگاه) ,

    واقعا انتخاب سختیه!هر دو عالی هستن،درسته این نسل سری پنج قدیمی شده ولی واقعا هیچ عییی نمیشه گرفت ازش،ب نظرم طراحی بی ام و نسبت ب بنز دیر تر قدیمی میشه،ولوو هم خودرو قشنگیه واقعا،کابینش ک فوق العادس،طراحی خارجی هم خیلی شیک و خاصه.

    پاسخ
    1. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      کلا یکی از چیز هایی که داره خیلی برندهای المانی رو و به خصوص مرسدس رو مورد نقد منتقدان بین المللی و طرفدار های این دو برند لوکس قرار میده شباهت بسیار زیاد و طراحی بسیار شبه به هم محصولاته
      الان ظاهر c با s شباهت بالای 80 درصد داره
      همین شباهت و تکراری شدن بیش از حد خیلی وقت ها به نفع رقبا میتونه تمام شه همونطور که در متن هم اشاره شد

      “”””سری 5 ممکن است که مدت زیادتری در بازار بوده باشد اما یک سدان سنتی قوی با هندلینگی جذاب، فضای زیاد و پیشرانه‌های قوی و برندی خوش‌نام است. اما کابین آشنای این خودرو و نمای عادی آن در خیابان‌ها شاید خریداران را به سوی گزینه‌های دیگر سوق دهد.”””””

      ولی بازهم تو این مقایسه بی ام و دلنشین تر و زیباتر از ولوو هست
      من اگه بین این دو تا مردد بودم قطعا بی ام و رو انتخاب میکردم
      طراحی عقب ولوو واقعا زشته

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        الان بنز c200 کجاش شبیه s500 ؟؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          نوید خودت هم پیدات نیست

        2. ZIPPO
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          ممنون
          من هم دلتنگ بودم نوید جان 🙂

        3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
          نوید جهرمی
          سوابق: (1456 دیدگاه) ,

          من اهوازم پیش رفقای قدیم. اینترنت خیلی کم دارم که کم میام.
          اسمت عوض کردی بهنام؟

  2. بنتلی
    سوابق: (1050 دیدگاه) ,

    ب شدت منتظر نسل بعدی سری پنج هستمچ،ی رندر جدیدا تو بی ام و بلاگ دیدم خیلی خوشگل و شیک بود،طراحی داخلش هم واقعا عالی شده.

    پاسخ
    1. rm
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      قطعا انتخاب یه اروپایی ولوو هست.و انتخاب یه مهاجر در اروپا ب ام و اللخصوص یوگو ها و ترکیه ای تبار ها و لبنانی ها!!! اینووو شک نکن

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        قطعا؟ شما چجوری اینقدر قاطعانه نظر میدی؟ فقط اینو بدون کاملا داری اشتباه میکنی چون اروپا زندگی کردم دارم اینو بهتون میگم ولوو اونقدر محبوبت نداره که بخواد رقیب ب ام و بشه با اینکه خودروی هست که فروشش در اروپا خوبه ربطی هم به مهاجرین نداره به نظرم این جور حرف زدنها فقط از رویه تعصب و نپختگیه

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          شایان عزیز نمیشه مطلقا گفت این بهتره یا اون.اخه خودرو نیاز به تست داره نیاز به سواری داره

        2. rm
          سوابق: (97 دیدگاه) ,

          دوست عزیز منظور بنده به مورد اشاره شده در این مقایسه هست.و اینم بگم که من هم اروپا هستم و از روی نا پختگی این حرف رو نزدم .شما میتونید نظر مردم به شدت بی ام و دوست ایران رو تو نظر سنجی انتهای مقایسه ببنید که ولوو بیشتر رای آورده!!!

        3. شایان
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          آقا یا خانم rm اگر شما در اونجا زندگی کردید پس باید اینو دیده باشید که ب ام و چقدر اتومبیل محبوبیه و فروشش هم زیاد شما داری میگی که چون در اروپا مهاجرین زیادن پس اونا فقط ب ام و میخرن این حرف کاملا اشتباهه ب ام و در اروپا محوببیتش خیلی بیشتر از ولووئه نمیخوام برند ولوو و زیر سوال ببرم همونطور که گفتم ولوو هم فروشش خیلی خوبه حتی در آلمانی که خودش این همه برند لوکس داره هم فروش خوبی داره به نسبت ولی لحن بیانه شما طوریکه به تعصب صرف نزدیک تره تا منطق و واقعیت هیچوقت حتی اون چیزی که قطعیه و هم قطعی ندون چون ممکنه چشمهات گولت بزنه چه برسه به اینجور مقایسه ها اگر مدل جدید سری پنج بیاد این نمره دهی فاصله بیشتری میگیره و احتمالا هم رویه آرای این سایت هم تاثیرگذاریه خودشو و داره گرچه هنوز رای دهی تموم نشده و ممکنه ب ام و بیاد بالاتر فاصله خیلی نزدیکه

      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3764 دیدگاه) ,

        چقدر تو پدال همه شاخن. همه اروپا نشین…همه پروفسور…همه با تجربه…. هنه بنز سوار…

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          بابا برند بوگاتی

      3. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3764 دیدگاه) ,

        یو اس اس اینتر پرایز منظورم با rm بود که فک میکنه بی ام و برای مهاجراست…. مطمئنم ایشون پاشو از ایران نذاشته بیرون که نمیفهمه ماشینی که در المان برای مدیران و روسای کارخونه ها ساخته میشه برای مهاجران و نمیدونم یوگو ها نیست. اونوقت ولوو برای اروپائیان اصیله حتما!!!منظورم فقط با ایشون بود… من تا حالا اروپا نرفتم اما اگه دویست فیلم اروپایی دیده باشم تو هیچ کدومشون یک ذره چیزی که ایشون میگن رو ندیدم….حتی یک فیلم…

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3764 دیدگاه) ,

          همچین میگن انتخاب اروپایی ها ولوست فکر میکنی فدریکا موگرینی داره حرف میزنه.

  3. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کیلومتر شمار بی ام و خنده داره انگار کیلومتر اولین ماشینی که تولید کرده رو همین جوری رو باقی ماشین هاش داره میذاره حیف بی ام و نیست همچین کیلومتر شمار ساده ایی داشته باشه ….
    قصد بدی ندارم اما واقعا تو ذوق میخوره …….

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ولی بی ام و سری 7 خیلی شاخ قبول داری؟؟؟؟

      پاسخ
  4. Huracan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    سری پنجو تا از نزدیک نبینید نمیدونید چه شاهکاریه، من ساکن منطقه ازادم تقریبا همه ماشینای این کلاسو از نزدیک دیدم، ولی واقا واقا رو پرستیژ بی ام و ندیدم، اصا ماشین که رد شه ادم میخکوب میشه، خیلی خیلی جذابه خصوصا رنگ سفید و خاکستری، اگه با پکیج M باشه که دیگه چه شود

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4352 دیدگاه) ,

    هر دو خیلی خوبن، ولی انتخاب من بین این دو، ولوو هست.

    پاسخ
  6. شایان
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    باید نسل جدید ب ام و و مقایسه میکردن تا اختلافشون خیلی بیشتر از نیم امتیازی که دادن بشه ولی بازم ب ام و انتخاب میشه چون واقعا کلاس بالایی داره ولوو هم خوبه ولی به ب ام و نمیرسه طراحی عقب ولوو حسابی تویه ذوق میزنه

    پاسخ
  7. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    بی ام و برتره مشخصا. بی ام و برند دوم از نظر ارزش در بین همه خودروسازهاست و حتی بالاتر از بنزی است که سالی 10 مدل فوق الغعاده میزنه. ولوو فعلا بره با مدیران چینی خودش در شرکت چری دست و پا بزنه.

    پاسخ
    1. ایرانی
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      جناب رامتین….

      ای وای….. ای وای…

      دوباره شروع شد…!

      همین جوگیر شدناس که ما هنوز اندر خم یک کوچه ایما….!!!

      ای کاش این رگ تعصب روی خودروسازی خودمون بود… و الان ما هم ماشین خوب وطنی را با غیرت و غرور سوار میشدیم…!!!
      (نه سمند و پژو405 و پراید بدتر از چینی…نه تیبای زشت هند قدیم… نه دنای چهل تیکه و… نه فقط با ماشین خارجی پز میدادیم… لا اقل ماشین ایرانی هم حرفی برای گفتن داشت)

      تو این سالهایی که گذشت و مسئولین خواب بودن و همچنان هم خواب تشریف دارن… نکردن حداقل یه بخش طراحی خودرو تاسیس کنن… که ماشینا ظاهر داشته باشن…
      دلمون به هیچی خوش نیست…

      عجب روزگاریه…. عجب!!!!

      حالا بماند که اگه ماشینا خوشگل بودن …ولی با همین کیفیت افتضاح!!! … قمتشون دوبرابر میشد…!!!
      (اینا که انصاف تو کارشون نیست)

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (735 دیدگاه) ,

        تعصب چیه برادر ! من میگم اگه بی ام و یا بنز نمرشون از نظر فنی در دنیای خودرو مثلا 95 باشه (از 100) که واقعا هم همینه، با این همه سابقه خودروسازی مثه بنز که چند ساله هم در فرمول1 بینظیر عمل کرده و این یعنی مهندسی در این خودروساز و کلا آلمانیها در اوجه، اصلا حرفی به گزاف نگفتیم. حال به ولوو میشه نمره 75 تا 80 در مقایسه با بنز یا بی ام و داد.
        پس یک حرف کاملا منطقی و صحیح زدم. من کلا گفت فاصله داره تکنولوژی سوئد یا ولوو با آلمان .

        پاسخ
      2. ایرانی
        سوابق: (198 دیدگاه) ,

        منظور از همایت خودروسازی خودمون…
        ایران خودرو وسایپا نیست…
        منظورم صنعت خودرو ایرانه…

        پاسخ
  8. MohammadreZa
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    سری 5 هرچقد قدیمی شده باشه ولی بازم دوس داشتنیه من عاشق چراغ های عقبشم اصلا وقتی آدم میبینه حال میکنه چشمش به سمت چراغ کشیده میشه انتخاب من BMW هستش .
    ولی چرا کامنت ها بر خلاف نظر سنجیه !! کامنت ها یه چیزی میگی نظر سنجی ی چی دیگه
    البته طراحی داخلی ولوو هم قشنگه.

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلام سری ۵ مدل های active hybrid داره و باید بهشون اشاره میشد.

    پاسخ
  10. بنتلی
    سوابق: (1050 دیدگاه) ,

    رامتین جان سهام دار ولوو جیلی هس نه چری! من همیشه گفتم و میگم ک شرکتای بزرگ و سهامدارانشون جهانی شدن،ندیدن پیشرفت ولوو فقط ب خاطر سهامداران چینی اون کار غلطیه! در بهتر بودن بی ام و شکی نیس ولی این دلیل بر بد بودن ولوو نمیشه!چون اختلاف امتیازشون زیاد نیس و هر دو واقعا عالی هستن.

    پاسخ
  11. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    در جمیع محاسن ولوو شکی نیست !
    اما حرف بی ام و بیاد وسط ، دیگه نمیشه بهش نه گفت …

    پاسخ
  12. ایرانی
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    الان نمایندگیها و طرفدارای متعصب خودشون یه فکری برای آمار میکنن..
    خخخ

    پاسخ
  13. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    ولوو این اواخر اومده تو بازی و با قدرت تمام حرکت می کنه.دیگه خبری از نمونه های خسته کننده و بی حال گذشته نیست.جذابیت و اقتدار توی این ماشین های جدید این شرکت موج میزنه

    پاسخ
  14. کامران
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    بعد از یک عمر بنز و بی ام و سواری
    حسرت روندن مرسد س G Class , ولوو S90 و همچین R8 با من هست
    انسان کور را میتوان درمان کرد ولی نادان متعصب را خیر…..
    سعی کنید هرگز متعصب نباشید
    خوب رو بگید خو ب
    بد رو بگید بد….

    پاسخ
  15. فریبرز
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    بنظرم کابین ولوو بیشتر شبیه ماشینهای شاسی بلنده تا یک سدان ,ولی ساده و زیباست.ب ام و چون یه ماشین ذاتا اسپرته بیشتر به طراحی ساده کابین و بخصوص داشبرد تاکید داره دقیقا خلاف بنز با شکوه

    پاسخ
  16. دوچرخه سوار
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    صفحه مانیتور به این بزرگی به چه درد میخوره ، هر چیزی متوسط و معمولیش خوبه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.