بی ام و

پیش نمایش بی ام و i8 اسپایدر

سری رویایی i در bmw به تولید نزدیکتر می شود. حالا این شرکت یک نمونه روباز را هم به این سری افزوده و هفته آینده در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد کرد.

bmw i8 concept spyder
bmw i8 concept spyder

در این خودرو ما همچنان با قوای محرکه هایبریدی مواجه خواهیم شد. موتور سه سیلندر بنزینی که می تواند ۲۲۳ اسب بخار نیرو تولید کند در کنار موتورالکتریکی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار قرار می گیرد تا نهایتا ۳۵۴ اسب بخار قدرت در زیر پای راننده و در اختیار او باشد. این نیرو برای رساندن خودرو در ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر کفایت می کند. مصرف سوخت خودرو با این سیستم تنها ۳ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. این در حالیست که وزن خودرو ۱۶۳۳ کیلوگرم است و چندان سبک به نظر نمی رسد.

bmw i8 concept spyder
bmw i8 concept spyder

در کنار قدرت بالا باید به گشتاور ۴۰۶ پوند فوت اشاره کرد که حتی از قدرت موتور نیز چشمگیرتر است. اگر تنها به نیروی باتری ها متکی باشید می توانید ۳۰ کیلومتر مسافت را طی کنید. البته به شرطی که شارژ باتری ها کامل باشد. بنابراین در مسافتهای کوتاه حتی یک قطره سوخت نیز مصرف نخواهید کرد. اما توان باتری ها برای مسافتهای طولانی و مسافرت کفاف نمی دهد و باید به سراغ باک بنزین بروید! درایو موتورهای الکتریکی در چرخهای جلو قرار گرفته است در حالیکه دیفرانسیل موتور بنزینی بطور سنتی در عقب جای داده شده است.

موتور بنزینی می تواند قدرت اضافه خود را برای شارژ باتری ها صرف کند. همچنین نیروی حاصل از ترمزها و حرکت در سرازیری ها نیز در باتری ها ذخیره می شود.

بی ام و i8 یک نمایشگاه تکنولوژی می باشد که قرار است سیستم های مورد نظر بی ام و برای خودروهای آینده آن را به نمایش بگذارد. کابین خودرو دارای دو صفحه نمایش بزرگ است که اطلاعاتی از قبیل ترافیک، آب و هوا، نقشه، وضعیت خودرو و غیره را بصورت سه بعدی و با گرافیکی چشم نواز نمایش می دهند. سیستم دستیار پارک و سیستم هشدار برخورد و اجتناب از تصادف نیز در این ماشین تعبیه شده اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خوب بود. خوشمان آمد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. yazdan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماشین خوب سوار شدن رویای هر ایرانی به امید ان روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mitti

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این عشق منه من تو وبم با ذکر منبع گذاشتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا ما هی بریم وانت پیکان بسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. eslami

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اسیرتم.عروسک.ماام میریم یه پژو می سازیم.با 10 مدل تکراری.در هر مدلش یه امکان جدید می زاریم که قبلا یادمون رفته بود بذاریم.خوشم میاد به فکره جیب مردمیم.اساسا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pingback: بی ام و m8 برای 2016
  7. nano

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به تمام مهندسین.
    امیدوارم این 60 سال تفاوتی که بین ما با کشورهای خودرو ساز هست کمی کمتر بشه.ایرانیان در جهان بهترینن اگه دولتی داشته باشیم که پشت جوانان باشه مطمئنا صنعت خودروی خواهیم داشت مانند تمامی کشورهای خودرو ساز و شاید خیلی بهتر از انها.به امید ان روز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shadmehr

    ۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین bmw i8 concept spyder
    خیلی خوبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا