آستون مارتینبی ام وپورشهجگوارچشم اندازسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپاییفوردلامبورگینیلکسوسمازراتی

گردهمایی گوردن مک کال 2012

گردهمایی « Gordon McCall » امسال نیز همچون سال های گذشته در اواسط ماه آگوست برگزار شد. این تجمع یک روزه، امسال در تاریخ پانزدهم آگوست (بیست و پنجم مرداد ۹۱) در پایگاه هوایی پنین سولای شهر مونتری در ایالت کالیفرنیا، شاهد حضور خودروهای خاص زیادی از سراسر دنیا بود که ازجمله آنها می توان به دو دستگاه فورد GT40 در بخش خودروهای کلاسیک اشاره کرد که مهمانان افتخاری امسال بودند. همچنین آستون مارتین ونکویش ۲۰۱۳ در کنار لامبورگینی Urus مفهومی نیز دو مدلی بودند که برای نخستین بار از آنها در آمریکای شمالی رونمایی می شد.

»»»»» گزارش تصویری از گردهمایی گوردون مک کال ۲۰۱۲ «««««

تنها سوپراسپرت لکسوس هر کجا که باشد بازهم می تواند همه را مجذوب خود کند. پیشرانه V10 آن ۵۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد تا در ۳.۷ ثانیه LFA را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.
کمپانی Pierce-Arrow در فاصله سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۳۸ در شهر نیویورک مشغول فعالیت بود و هرچند بخاطر مدل های لوکسی که می ساخت شهرت گرفته اما این کمپانی در ساخت خودروهای سنگین (ازجمله ماشین های آتش نشانی)، موتورسیکلت و دوچرخه نیز تجربیات فراوانی داشت.
سالهای ۱۹۱۳ تا ۱۹۳۷ زمان حیات کمپانی آمریکایی دوسنبرگ بود؛ شرکتی که توسط برادران دوسنبرگ یعنی August و Frederick تاسیس شده بود.
دوسنبرگ در زمان فعالیتش موفق به عرضه سه مدل با نام های A و J و X شد که از این بین مدل J آخرین خودروی ساخت شرکت بود که در فاصله سال های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۷ تولید می شد.
برای مدل J پیشرانه های مختلفی قابل انتخاب بود اما خودروی موجود در این تصاویر دارای موتور هشت سیلندر ۶.۷ لیتری است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و حدود ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۶ کیلومتر برساعت را نیز دارد.
E-type در سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۴ بر روی خط تولید جگوار قرار داشت اما خودروی سفید رنگ موجود از سری اول آن است که از سال ۶۱ تا ۶۸ تولید می شد. پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر آن ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفرتاصد این رودستر انگلیسی حدود ۷.۰ ثانیه و حداکثر سرعتش به عدد ۲۴۰ کیلومتر برساعت می رسد.
تولید محدود پورشه ۹۰۴ تنها در سال ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ میلادی رقم خورد. بعد از شکایت های فراوان پژو از پورشه بخاطر استفاده از ترکیب نامگذاری خاص آنها (عدد-صفر-عدد) که در نهایت منجر به تغییر نام پورشه ۹۰۱ به ۹۱۱ معروف شد، پورشه برای اینکه این جنجال دوباره پیش نیاید نام رسمی ۹۰۴ را کاررا جی تی اس معرفی نمود. پیشرانه این خودرو ۲ لیتری تخت با قدرت ۱۹۸ اسب بخار است. شتاب صفرتاصد پورشه ۹۰۴ کمتر از ۶ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۶۰ کیلومتر برساعت می رسد.
شلبی برای پیشرانه این موستانگ از موتورهای معروف کبرا جت که ۷ لیتری V8 بودند استفاده کرد که نتیجه کار نهایتا به خلق EXP500 منجر شد. قدرت و گشتاور این کوپه عضلانی به ترتیب ۴۰۰ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر است که همگی به محور عقب منتقل می شود. شتاب صفرتاصد آن ۵.۷ ثانیه، صفر تا ۱۶۰ حدود ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز به ۲۵۲ کیلومتر برساعت می رسد.
بعد از آنکه در سال ۱۹۶۳ پورشه برای اولین بار مدل ۹۱۱ خود را رسما معرفی نمود، سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۶ از مدل قدرتمند آن با نام ۹۱۱S نیز پرده برداشت که خودروی موجود نیز دقیقا برای همان تاریخ است.
درحالیکه پیشرانه شش سیلندر دو لیتری مدل های ۹۱۱ قدرتی در حدود ۱۲۸ اسب بخار داشتند اما قدرت مدل های ۹۱۱S تا مرز ۱۶۰ اسب بخار افزایش یافته بود. همچنین پورشه برای این مدل بصورت استاندارد از رینگ های آلومینیومی ساخت Fuchs بهره گرفت.
قدرمندترین خودروی موجود در گردهمایی امسال مک کال، هنسی ونوم اسپایدر بود که خودروی موجود نیز اولین دستگاه فروخته شده آن است. پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 این خودرو قدرتی برابر ۱۲۲۴ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۵۴۰ نیوتن متر دارد. می گویند قیمت پایه ای این سوپراسپرت حداقل ۱,۱۰۰,۰۰۰ دلار است.
دیگر خودروی میلیون دلاری امسال، پاگانی هیورآی بود که سال گذشته نیز در گردهمایی مک کال حضور داشت. سال ۲۰۱۳ می توان حداکثر سرعت ۳۷۴ کیلومتر برساعتی این خودرو را در جاده تجربه کرد!
اولین جایی که مردم آمریکای شمالی توانستند ونکویش ۲۰۱۳ را از نزدیک ببینند، گردهمایی مک کال بود. این لوکس انگلیسی قرارست سال آینده میلادی به عنوان دومین نسل ونکویش راهی بازار شود.
سری نخست ونکویش ابتدا در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی و با نام V12 Vanquish معرفی شد. سپس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ میلادی نسخه ارتقا یافته آن با نام Vanquish S به میدان آمد که علاوه بر تغییرات ظاهری، قدرت ۴۵۰ اسبی پیشرانه آن تا ۵۱۴ اسب بخار افزایش یافته بود. حال نوبت به مدل های ۲۰۱۳ این خودرو که ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارند، رسیده تا سال آینده میلادی و همزمان با جشن صدسالگی آستون مارتین در اختیار مشتریان قرار گیرد.
تنها سوپراسپرت بی ام و که گفته می شود فقط ۴۵۶ دستگاه از آن ساخته شده نیز در گردهمایی امسال حاضر بود. این خودرو که از زیر دستان مهندسین ام پاور بیرون آمده در فاصله سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ در خط تولید بی ام و قرار داشت.
پیشرانه این خودرو از نوع ۳.۵ لیتری شش سیلندر بوده که ۲۷۳ اسب بخار را در اختیار چرخ های عقب قرار می دهد. حداکثر سرعت M1 به ۲۶۰ کیلومتر برساعت می رسد. گفته می شود این خودرو تنها محصول موتور-وسط بی ام و بوده که تاکنون به خط تولید رسیده است.
اروس مفهومی اگرچه به لحاظ ظاهری انتقادهای زیادی را همراه خود داشت اما لامبورگینی در ساخت این شاسی بلند اسپرت کاملا مصمم است. البته شاسی بلندی که سال ۲۰۱۵ میلادی به جهانیان معرفی خواهد شد به احتمال فراوان، چهره ای متفاوت با این خودرو خواهد داشت.
کونیگ زگ در سپتامبر سال ۲۰۱۱ توانست آگرا R را در ۱۴.۵۳ ثانیه از حال سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت برساند؛ این درحالیست که بوگاتی ویرون در ۱۴.۶۰ ثانیه به این رکورد دست یافته بود!
مورگان این سه چرخه را سال گذشته میلادی با پیشرانه V-دوقلو هارلی دیویدسون و گیربکس پنج سرعته دستی مزدا معرفی نمود. قدرت این وسیله جالب ۱۱۵ اسب بخار، شتاب صفرتاصدش ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن به حدود ۱۸۵ کیلومتر برساعت می رسد.
GT40 خودرویی مسابقه ای بود که در فاصله سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹ و به تعداد ۱۰۷ دستگاه ساخته شد. خودروی موجود از سری MKI آن است که در سالهای ۶۸ و ۶۹ به تولید می رسید.
پیشرانه MKI یک موتور ۴.۷ لیتری هشت سیلندر است که پیش از این بر روی فورد موستانگ نیز قرار گرفته بود. فورد GT40 توانست چهار بار جایگاه اولی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را از آن خود کند تا نامش به عنوان یکی از پرافتخارترین خودروها در تاریخ مسابقات ثبت شود.
این اسپایدر متعلق به سال ۲۰۱۱ میلادی است و برخلاف اکثر مدل های لامبورگینی که سیستم AWD دارند، قدرت پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 خود را تنها به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب آن ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۳۲۰ کیلومتر برساعت می رسد.
گفته می شود از این خودرو حداقل سه دستگاه ساخته شده که اتفاقا هرسه مدل در سلامت کامل به سر می برند. خودروی موجود متعلق به سال ۱۹۶۵ میلادی است که در زیر کاپوت آن، پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 شورولت کوروت قرار گرفته است؛ قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب ۴۰۰ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر بوده و حداکثر سرعتش به حدود ۲۳۰ کیلومتر برساعت می رسد.
این هیبریدی ۲+۲ نفره که سال گذشته برای نخستین بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، بدست زیر مجموعه آمریکایی لکسوس در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است. لکسوس امید زیادی دارد تا این خودرو به نمادی از هیبریدی های اسپرت آینده این شرکت مبدل شود.
گرن توریزمو اسپرت به عنوان جایگزین مدل های گرن توریزمو S آمد. علاوه بر تغییرات ظاهری اندکش، قدرت پیشرانه ۴.۷ لیتری V8 آن نیز از ۴۳۴ به ۴۵۴ اسب بخار افزایش یابد.
کاررا RS به اعتقاد برخی، یکی از بهترین پورشه های تولید شده تاریخ است البته نه بخاطر ظاهرش بلکه برای پیشرانه ای که درون سینه دارد؛ پورشه توانست درون موتور چهار سیلندر خطی آن حجمی معادل ۳.۸ لیتر را جای دهد تا نهایتا به قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار دست یابد. شتاب صفر تاصد این کوپه ۴.۷ ثانیه، صفر تا ۱۶۰ آن ۱۱.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش به حدود ۲۷۰ کیلومتر برساعت می رسد.
سان بیم تایگر را می توان از معدود ماسل های بریتانیایی به حساب آورد که توسط کمپانی روتس و در سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ تولید می شد. پیشرانه ۴.۲ لیتری این خودرو که از فورد گرفته شده، ۱۶۴ اسب بخار قدرت و حدود ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
از این خودرو که برای نخستین بار در سال ۱۹۶۶ و در اتوشوی ژنو رونمایی شد، تنها ۱۰۰ دستگاه به تولید رسیده است. پیشرانه ۴ لیتری V12 این فراری که توسط استودیوی پنین فارینا طراحی شده، قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. galardo

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    واى به حق چیزاى ندیده و نشنیده. ! اینا دیگه چى هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشینهای خوبی هستند به امید این که ایران خودرو بتونه یکی از اینا کپی کنه که اون هم عمرا”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سروش

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    زیبا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. momo

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    این عکسا جز اینکه اعصاب ادمو خراب کنه چیز دیگه ای نداره. (مخصوصا اون استون ابیه واااااای خداااااااااااا)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. parham 15

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    (کونیگ زگ_آگراR)خاص ومتفاوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لکسوس واقعآ جزء برترین برندهای خودروسازی در جهانه هر جا یک نمایشگاهی باشد لکسوس حرفی برای گفتن دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      واقعن لکسس یک برند رو به پیشرفت هستش و مطمئناً از خیلى برند هاى نامدار برترى دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali m

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من با فورد gt 40 روندم البته تو بازی این خودرو مال زمانیه که شرکت فورد با شرکت شلبی کار میکرد و این طرح هم از مدل shelby gt 40 گرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی قضایی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آستون مارتین بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Matin

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چه گرد همایی …
    جای پیکان 48 اونجا خالی بود !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آریوبرزن

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لامبورگینی اعلام نکرده بود گالاردو محور عقب تولید کده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amir

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکرکنم اسم اصلی اون پاگانی توعکس هوآیراباشه نه هیورآی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. matin razmi

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لکسس در هر مدل که باشه بهترین و برترین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. matin razmi

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لامبور گینی ی اروس بهترین suvدنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقطتویوتا لندکروز جنگی دو اف

    بقیه همه الکی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تو جاده مخصوص کرج 1موزه هست که 1سری از این ماشینای قدیمی که از اینا بهترن(البته قدیمیا)که اکثرا متعلق به دودمان پهلوئ هستن. ولی بخاطر نگهداری نادرست و بی کفایتی مسئولای موزه اش دارن از بین میرن. پیشنهاد میکنم برید ببینید که ما ایرانیا چه بودیم وچه شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. moein

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (890 ديدگاه)

    ماشین فقط ایتالیا
    انصافا آدم هر چی به پاگانی و فراری و لامبورگینی و مازراتی و آلفا رومئو نگاه میکنه سیر نمیشه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا