آقایان و خانم‌ها، این شما و این 3.0 CSL Hommage

این بار BMW همه را انگشت به دهان گذاشت. اسمش 3.0 CSL Hommage است و نسل امروزی مدل اصلی 3.0 CSL از دهه هفتاد می‌باشد.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

CSL مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبک‌وزن است. این مدل از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. فنّاوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدل‌های الکتریکی i می‌باشد. بدنه CSL از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفته‌ها بر پایه موتور 6 سیلندر خطی M4 می‌باشد.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

برخلاف تکنولوژی به‌روز CSL در مورد طراحی هنوز هم سنت‌های دیرینه به‌جای آورده شده است. اتاق خودرو فقط امکانات ضروری را در خود جای داده تا اتومبیل رژیم کاهش وزن خود را حفظ کرده باشد. مدل دهه هفتاد CSL کاپوت و بدنه و بال آلومینیومی داشت که مدل امروزی حتی از آن هم سبک‌تر و از جنس فیبر می‌باشد.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

طراحی Hommage به‌شدت تحت تأثیر آئرودینامیک است ولی باز با این حال سعی شده اصالت طراحی کلاسیک ماشین مسابقه‌ای افسانه‌ای BMW در آن حفظ شود. جلوپنجره معروف BMW در این مدل بزرگ‌تر و کشیده‌تر تعبیه شده است. چراغ‌های جلو متصل به جلوپنجره بوده و نوار x مانندی درون آن‌ها مشاهده می‌شود. تنها موردی که اصالت خود را حفظ نکرده همین چراغ‌های جلو است.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

BMW اظهار می‌کند که این مدل یکی از کم ارتفاع‌ترین مدل‌های تاریخ کمپانی است و این هم به خاطر فلاپ های فیبر کربنی بکار رفته در زیر خودرو می‌باشد.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

نکته فوق‌العاده خودرو این است که به خاطر کاهش اصطکاک هوا، آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین داده‌اند.
در پشت خودرو چراغ ترمز بر روی بادشکن عقب امتداد یافته است. بادشکن سایه خود را بر روی نشان BMW افکنده است. رینگ‌های خودرو 21 اینچی و از جنس آلومینیوم می‌باشند.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

در داخل اتاق خبری از آپشن های گران‌قیمت نیست. کابین 3.0 CSL قدیمی با چوب طراحی شده بود ولی اینجا رژیم کاهش وزن حرف اول و آخر را می‌زند و فقط نواری از چوب بر روی پنل امکانات بکار رفته است. بقیه اجزا به‌طور کل از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

صندلی‌های مسابقه‌ای و کپسول آتش‌نشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد. در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که Hommage دارای موتور شش سیلندر خطی می‌باشد که با تکنولوژی eBoost تقویت شده است. خب بر کسی پوشیده نیست که BMW اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در CSL زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی آئودی TT اسپرت از توربوشارژر های الکتریکی استفاده می‌کند که این تکنولوژی BMW نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. به‌هرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage

بعد از این همه توضیح مفصل، BMW می‌گوید که نباید انتظار داشته باشید ما Hommage را به تولید انبوه برسانیم. این مدل فقط نمایه‌ای از آنچه در توان داریم است و تنها برای عرض‌اندام به نمایش در خواهد آمد. اما ظهور دوباره CSL می‌تواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد!

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

31 دیدگاه

    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      کدوم زیباتره؟؟
      Csl hommage:لاااایک
      Ford gt:دیسلااایک

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        به نظرمن این دوتا رو نمیشه باهم مقایسه کرد

        پاسخ
  1. تصویر پروفایل جاوید
    جاوید
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    طراحی جلوش عالی شده
    ولی پشتش میتونست بهتر باشه
    چیزی که واسم عجیبه اینه که رول کیجش چرا یه وریه!!!!

    پاسخ
  2. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    خیلی از این رندر ها آمدند و فقط در مانیتور ماندند مثلm1 – x9 -gina و غیره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود. اینها رندر نیستند کافر مقدس جان، کانسپت هستن و همونطور که خود ب ام و میگه برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه

      پاسخ
      1. جی تی ار
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        حسین جون میخواد دوباره c کلاس بنز رو گوش مالی بده.
        جووووووووووون…

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود

    خیلی زیباست، واقعا عالی

    راستش خب قابل حدس بود که این ماشین به تولید انبوه نمیرسه و از نوآوری های این ماشین توی محصولات موجود استفاده میشه

    ولی در کل خیلی ازش خوشم اومد

    پاسخ
  4. Frankenstein
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    (( ظهور دوباره CSL می‌تواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد! ))

    قشنگ بود….. 🙂

    پاسخ
  5. peyman
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    عاشقه ب ام و هستم ولی چون ب ام و هست کسی جراته انتقادو نداره؟؟؟؟؟
    طراحیه در خور توجهی برا افسانه csl نساختن
    انتظارم فراتر از این بود یه جورایی ناامیدم کرد انگار تو قسمتای جلو عقبه ماشینو جلد گرفتن!!!!

    پاسخ
  6. حمید
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    اتفاقا کارهاشون برعکسه،یه مدل کاملا جدید هم تولید میکنن میگن رو خط تولید نمیره!این مدل واقعا با کلاسه و تمام ویژگی های ب ام و مثل طراحی خشن،سواری اسپرت، چسبیده بودن ماشین به زمین و ارتفاع کم رو داره و دیگه مثل مدل های فعلی کمپانی ب ام و خسته کننده نیست،حد اقل یه جوریه که میشه از مدل های دیگه تشخیصش داد!طراحی داخلش هم خیلی میزونه…تصور کنین همین مدل با رنگ مشکیش رو آدم از نزدیک ببینه، خیلی شاخه…کلا باهاش حال کردم.

    پاسخ
    1. mds
      سوابق: (221 دیدگاه) ,

      کامنتت خیلى باحال و خنده داره کمى منو از قصه خوردن نجات دادى بى ام و رو من بعد از هیونداى بینهایت دوست دارم و عاشقشم بخصوص M5 منظورم فقط احساسم نسبت به این دو برند هست، هیونداى قابل مقایسه با بى ام و نیست

      پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      منم موافقم
      کلاس سی دیگه کاملا به یک مدل میانسالی تبدیل شده برخلاف ب ام و که روزبروز جوون تر و اسپرت تر میشه

      پاسخ
      1. mostafa
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        خب چون ب ام و نسل جدید سری 3 و 4 رو عرضه کرده
        صبر کن نسل بعدی سی کلاس تو راهه 2016 مدل کوپه که پاسخ m4 میاد

        پاسخ های دندان شکن بنز به زودی از راه میرسن
        البته بنز تو این مدت بیکار نبوده نسل جدید اس کلاس رو عرضه کرده که سری 7 رو شکست داده به راحتی و تازه مدل amg gt رو روانه بازار کرده که هنوز ب ام و جوابی نداده احتمالا تا 1 2 سال دیگه ب ام و هم عرضه کنه اون مدل هارو

        پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4268 دیدگاه) ,

    طراحی جلوی ماشین واقعا زیباست. البته سی کلاس مرسدس بنز هم ویژگی های خاص خودش رو داره.

    پاسخ
  8. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    بزرگوار حسین این کجاش کانسپته دقیقا؟ یک عکس از نمونه کانسپت و تک تولید شده واقعی ش بده اگه امکانش هست:D

    از رندر تا کانسپت کلی راه ـه بعدشم از کانسپت تا تولید کلی چهار راه

    یارو هنوز کانسپتش م نزده شما دم از تولید میزنید!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      عزیزم کسی دم از تولید انبوه نزد، کامنتمو بخون، نوشتم برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه. این ماشین یه ماشین کانسپته که تولید شده. باور نداری؟؟؟!!!!! برو توی سایتی که بهت میگم، تو صفحه اول نبود برو صفحه 2. اما احتمالا توی همون صفحه اول باشه… دو تا پست ازش وجود داره که یکیش مربوط میشه به رونماییش در بین مردم. در مورد Gina و M1 هم عکساش هست. اما لینکشو ندارم. M9 هم کانسپته و رندر نیست.
      www . bmwblog . com
      ((فاصله هاشو بردار))

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسين
        حسين
        سوابق: (1167 دیدگاه) ,

        شدن 3تا پست! توی دوتاش میتونی مردم رو اطراف ماشین ببینی که دارن ازش عکس میگیرن.
        زیر کامنتم جواب بذار که زودتر متوجه بشم جواب دادی

        پاسخ
  9. samurai
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    نه به جلوش به این قشنگی نه به پشتش به این زشتی
    طراحی عقبش یه چند سالی از طراحی جلوش عقبتره

    پاسخ
  10. عرفان
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    طراحیه بال عقبش واقعا معرکست
    فقط نگاه کنین چه جوری بال رو به بدنه متصل کردن
    :::::::BMW:::::::::::::

    پاسخ
  11. رامکال
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    بسیار بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل علي رضا
    علي رضا
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق بی ام و هستم ولی از این زیاد خوشم نیومد..کانسپت قبلیش قشنگ تر بود

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    کوچکترین کاری ک میتونم در مقابل این شاهکار باواریایی کنم اینکه کلاهمو از سر در بیارم و درمقابلش تعظیم کنم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.