معرفی بی ام و i3 مدل 2014 [ویدئو]

لطفا این روز را فراموش نکنید! روزی که بی ام و کوچکترین عضو خانواده اش را به جهانیان معرفی کرد؛ این شما و این هم اولین نسخه تولیدی از نسل i بی ام و . . .

2014 BMW i3
2014 BMW i3

شهریورماه 1390 بود که بی ام و برای نخستین بار هاچبک i3 را بعنوان خودرویی مفهومی در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. زمان گذشت تا همین یکماه پیش که اولین تصاویر از مدل های سه بعدی i3 بر روی سایت ها قرار گرفت. و اما به امروز می رسیم که بی ام و در مراسم های جداگانه ای در نیویورک، پکن و لندن از نسخه تولید نهایی i3 پرده برداشت.

i3 با اینکه از باواریا آمده اما استایل خاص و کاملا متفاوتی از نسخه های کنونی بی ام و دارد. اولین نکته ای که به چشم می خورد جلوپنجره آن است که دیگری خبری از خطوط عمودی و راه راه معروف بی ام و در آن نیست. دومین مشخصه ای که در i3 جلب توجه می کند رنگ یکپارچه کاپوت، سقف و همچنین درب عقبی آن است که تماما به مشکی براق درآمده؛ ویژگی دیگر i3 طراحی هوشمندانه ستون C است طوریکه انگار بدنه خودرو را به دو قسمت مجزا تبدیل کرده است.

سری هم به قسمت انتهایی خودرو بزنیم؛ در نمای عقبی i3 چراغ های U-شکل و LEDداری به چشم می خورد که درست همانند چراغ های جلویی طراحی شده اما با یک تفاوت خیلی بزرگ؛ اینکه قاب این چراغ ها کاملا درون درب عقب جاسازی شده و حتی یک میلیمتر نیز از آن بیرون نیامده!

البته در کنار همه موارد فوق i3 ویژگی های خاص دیگری هم دارد که بصورت خلاصه می توان به این موارد اشاره کرد: رینگ های 19 (یا 20) اینچی فورج کاری شده، بازشدن درب های ردیف دوم در جهت مخالف درب های ردیف جلو (بهتر است بگوییم استفاده از درب های فرانسوی)، قرار گرفتن ستون B در پشت صندلی های عقب برای افزایش فضای داخلی و جابجایی آسان و راحتتر سرنشینان و …

درون کابین i3 که قرار بگیریم شاید تنها شباهتش با بی ام و های کنونی چیزی به غیر از دکمه های روی فرمان نباشد! چرا که همه چیز از نوطراحی شده؛ از تریم درب ها گرفته تا جزییات کنسول و داشبورد عجیب و غریبش که مطمئنا چند ثانیه ای نگاهتان را خیره می کند. نکته جالبتر اینجاست که صفحه کیلومتر خودرو نیز با یک نمایشگر جایگزین شده است.

2014 BMW i3
2014 BMW i3

بی ام و فعلا سه تریم با نام های Loft و Lodge و Suite برای کابین i3 آماده کرده که هنوز جزییات آنها مشخص نیست اما آلمانی ها این قول را داده اند که همه نسخه های تولیدی i3 در ابتدا با امکاناتی مانند بلوتوث، اتصال سیم کارت، نمایشگر 6.5 اینچی برای iDrive و آپشن هایی از قیبل GPS، تهویه اتومات، سیستم گرمایشی صندلی های جلو و … تحویل مشتریان می شود.

در قسمت فنی i3 مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر بوده که همگی آنها به کمک گیربکس تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. شتاب صفرتاصد آن 7.2 ثانیه و حداکثر سرعتش به 150 کیلومتر برساعت می رسد. به لطف باتری های 20 کیلو وات ساعتی، i3 می تواند با یکبار شارژ مسافت متوسطی مابین 130 تا 160 کیلومتر را نیز طی کند درحالیکه مهندسین بی ام و معتقدند مشتریان عادی چنین خودروهایی روزانه بیشتر از 64 کیلومتر جابجا نمی شوند.

برنامه آتی بی ام و برای i3 فعلا تلاش برای عرضه هرچه زودتر مدل های i3 REX است که برخلاف نسخه های استاندارد، پیشرانه دو سیلندر بنزینی زیر کاپوتشان دارد و این یعنی هم زمان شارژ باتری ها کمتر می شود و هم مسافت قابل پیمایش آن را به مرز 300 کیلومتر می رسد. و اما قیمت مدل های 2014 این هاچبک الکتریکی به قرار زیر خواهند بود:

  • 34,950 یورو (معادل حدودی 46,300 دلار) برای بازار آلمان.
  • 25,680 پوند (معادل حدودی 39,400 دلار) برای بازار انگلستان.
  • 41,350 دلار برای بازار ایالات متحده.

27 دیدگاه

  1. جاوید
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    جالبه حالا دیگه اروپایی ها از کره ای ها تقلید میکنن حالا بی او دابلیو از روی کیا پیکانتو کپی زده

    پاسخ
    1. feri 007
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      خداییش خیلی دل و جرعت میخواد که توی این وضعیت بد اقتصادی و بحران مالی جهان یه شرکت دست به تولید چنین ماشینی(قیافه نوآورانه و آینده نگرانه) بزنه و ریسک بالای این کارو قبول کنه… من فکر میکنم 40هزار دلار ارزش داره بدی اینو بخری چون با این مصرف سوخت بالای ماشینای داخلی و افزایش قیمت بنزین احتمالا بعد از 5 سال پول یه دونه از اینارو خرج بنزینت کردی… البته آلودگی هوا فراموش نشه!!!

      یه نکته دیگه اینه که دوستان به این نوع ماشینا(الکتریکی) از دید پاکیزگی در محیط زیست نگاه کنن… با اینجور ماشینا به فکر درگ و دریفت و شتاب و سرعت و… نباشین!!!

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        داداش من با i8 دريفت ميزنم واست …
        بی‌ام و ادعا می‌کند این خودرو ( i8 )با هر دو موتور و موتور الکتریکی می‌تواند ظرف 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو تنها با موتور بنزینی‌اش می‌تواند تا سقف 250 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.بی‌ام و می‌گوید این عملکرد خوب به لطف وزن 1490 کیلوگرمی i8 و آیرودینامیک خوب آن به وجود آمده، به صورتی که ضریب درگ این خودرو 0.26 است.
        منبع همين سايت 😀

        پاسخ
    2. جاوید
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      طراح کیا هم یه آلمانی هست دیگه اینم عکس پیکانتو

      پاسخ
  2. Cobain
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    شما رو نمی دونم ولی من اگر 40 هزار دلار پول داشتم و می خواستم باهاش ماشین بخرم اصلا به این ماشین فکر هم نمی کردم 🙂 . البته درسته که برای جابه جا شدن داخل شهر خیلی گزینه ی خوب و پاکیه ولی قیمتش زیادی گرونه

    پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    نسل اینده هاچبک های دنیانسل اینده تکنولوژی خودرو….

    پاسخ
  4. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    وای چقدر گرونه از پارس elx فقط یک میلیون ارزون تره هه هه هه هه هه .
    ببین چقدر وضعیت ایران خراب شده که پارس مسخره قیمتش یک میلیون از این بی ام و i3 بیشتره.هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه.

    پاسخ
  5. احسان
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    نصف سمند و پژو پارسه اما کمی کمتر از 2 برابرشون قدرت و گشتاور داره
    ظاهرش شبیه ماشینای فیلم هوش مصنوعیه!خیلی باحاله

    پاسخ
  6. AMIR1992
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    کل دم و دستگاه ایران خودرو وسایپا فدای اون موتور الکتریکیت بشه.

    پاسخ
    1. P.P
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      دلت میادسایپاروبابی ام ومقایسه کنی حالاباپرایدوتییییباکاری نداریم ولی یه نگاه به زامیاد(نیسان خودمون) بکن رنگ تک آبیشو ببین خودم دیدم پشت یه کامیون نوشته بود: 🙂 همه از من میترسن من از آبی 🙂 واسه خودش خریه تازه ه ه ه سفارشیاش کولرم داره

      پاسخ
  7. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    وااااااااااااای چقدر زشته! بی ام و جان از شما بعیده!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      ای بابا BMW هر چی ماشین زد که شما گفین زشته!!!
      با تیبا مقایسه میکنین میگین زشته؟؟؟

      پاسخ
  8. کمیل
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    طراحیش جسورانه‌اس و به نظرم بی‌ام‌و بخش تازه‌ای از بازار رو هدف گرفته که قبلا مورد توجه این کمپانی نبود.

    نکته دیگه اینجاست که این طراحی انقدر بی‌شباهت به محصولات بی‌ام‌و است که اگر اون مارک جلوش رو بردارید با خودتون حتما می‌گید که این می‌تونه یک طراحی کانسپت از کمپانی تویوتا یا نیسانه باشه.

    پاسخ
  9. خرم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همه چیزشو گفتین ولی موضوع اصلی یادتون رفت چه مدت طول میکشه تا شارژ بشه ولی چه کیفی میده سوار این ماشینا بشی اصلا صدا نمیده به این مسیح هم بگین فرق دلار و یورو رو نمی دونی اظهار نظر نکن

    پاسخ
  10. رامین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    خودروساز کیا چی هست که BMW ازش تقلید کنه. محصولات سایپا را به مثلا آشغالی مانند موهاوی ترجیح میدم. کیفیت در حد صفر…

    پاسخ
    1. جاوید
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      موهاوی رو با تیبا داداشم طاق میزنی؟ پراید برادر زنم هم روش
      قبوله؟

      پاسخ
    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.من فکر کنم شما یک نسبتی با مسیح داری.درسته؟راستش رو بگو.
      این چه حرفیه تو میزنی؟
      V12

      پاسخ
  11. حمید
    سوابق: (648 دیدگاه) ,

    درود به ب ام و که همچنان به سنتهاش پایبنده ، به خاص بودنش پایبنده . ب ام و بودن یادش نمیره ، حتی این فسقلی رو هم fwd نزد .

    پاسخ
  12. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    ایول به bmw
    خوشم اومد
    به درد پول دارا میخوره که برا تولد دخترشون بگیرن که باهاش بره دانشگاه !!!
    در کل bmw هست دیگه جای حرف نمی زاره .

    پاسخ
  13. reza
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    یه سوال از آقا مسیح داشتم؟واقعا ما صنعت خودروسازی داریم؟انصافا لیاقت مردم ما سوار شدن 405 و پراید و … هستش که معلوم نیست مال چند سال پیش اروپاییاس.یه کرد عرافی اونروز اومده میگه اینا چی هست شما سوار میشین.خداشاهده راست میگم

    پاسخ
  14. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.این ماشین خوراکه تهرانه.از بس که شلوغ و الودست.
    ولی یک سوال:
    چرا قیمت المان نسبت به انگلیس و امریکا گرون تره؟علتش چیه؟
    V12

    پاسخ
  15. P.P
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    بهنطر من این BMWحتی به درد زنا هم نمیخوره فکرشوبکن بندازن توجوب……یاخدا خیلی گرونه. BWMقربونت آخه این چیه 🙂 🙂 🙂

    پاسخ
  16. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    چرا طاق بزنم؟ میفروشمش یه مغازه اجاره میکنم و یه تیبا برای دم دست:) اینطور بهتره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.