بی ام و
- ۵۰ سالگی بی ام و سری ۳، نیم قرن پادشاهی با ۱۸ میلیون دستگاه
- مقایسه اینووی ایرانخودرو و ایگل کرمان موتور، کدام سدان هیبریدی بهتر است؟
- تصادف ساختگی برای گرفتن دیه چه مجازاتی دارد؟

- فونیکس NEV؛ پیشگام عصر جدید رانندگی پاک در ایران
- معرفی کشنده پرچمدار جدید برنا 560؛ آیا بازار محصولات بالارده جایی برای مدل ...
- چرا ریبج یا عرضه یک خودرو با چند نشان دوباره فراگیر شده است؟
- روش تشخیص تسمه تایم اصلی و تقلبی؛ راهکارهای کاربردی که باید دانست
- فولکسواگن بیتل با موتور تسلا و ۶۰۰ اسب بخار، ۹۱۱ را شرمنده میکند!
- آیا خرید خودروی برقی در ایران منطقی است؟
- چرا یافتن مکانیک ماهر خودرو دشوار شده است؟
سری ۳، یکی از افسانهایترین محصولات تاریخ بامو، پنجاهساله شده و طی نیم قرن ۱۸ میلیون دستگاه از آن تولید و در سراسر جهان عرضه شده است.
رنگ افسانهای نارنجی آتشین بامو بازگشته، اما نه برای همه. تنها پنج دستگاه M5 با این رنگ تولید میشود و ماجرای جالبی پشت آن است.
مالکان خودروهای چهارچرخ محرک بامو به خاطر نقص فنی سیستم xDrive که هزینهای 13 هزار دلاری روی دستشان گذاشته شکایت دستهجمعی کردهاند.
بامو با توقف تولید Z4 به یک فصل مهم در تاریخ خود پایان میدهد. در ادامه نگاهی به داستان تولد این رودستر محبوب و دلایل موفقیت نسل اول آن میاندازیم.
منهارت با معرفی MHX6 700 WB، بامو X6 M را به یک هیولای ۷۳۰ اسب بخاری با کیت بدنهٔ عریض و تهاجمی فیبر کربنی تبدیل کرده است.
بامو با معرفی نسخهای ویژه با Z4 وداع میکند اما G پاور با یک تیونینگ ۵۰۰ اسب بخاری، خداحافظی شایستهتری برای این رودستر تدارک دیده است.
در مسابقهٔ درگ، شورلت کوروت E-Ray هیبریدی چهارچرخ محرک سریعتر خواهد بود یا بامو M4 کامپتیشن میتواند رقیب آمریکایی را مغلوب کند؟
بامو با معرفی نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن، خبر از پایان تولید Z4 داده است. این رودستر اسپرت اوایل سال ۲۰۲۶ از روی خط تولید کنار خواهد رفت.
شرکتهای مختلفی از مورگان و اینیوس گرفته تا بزرگانی مثل لندروور، در خودروهای خود از پیشرانههای بامو استفاده کردهاند اما دلیل این انتخاب چیست؟
پورشه برای مخفی کردن اولین خودروی موتور جلوی خود و فریفتن عکاسان جاسوس، یک بامو ۲۰۰۲ خرید تا شاسی و قوای محرکه جدید خود را در کالبد آن پنهان کند!
بامو برای جشن پنجاهسالگی سری ۳، نسخه ویژهای از M340i را با طراحی الهامگرفته از تاریخ و پیشرانهای قدرتمند معرفی کرد.
بامو از طریق همکاری استراتژیک با شرکتهای سامسونگ و سالیدپاور، گامی بزرگ برای تولید باتریهای حالت جامد برداشته است.
مقایسه کامل بامو M5 و پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید؛ دو سوپرسدان هیبریدی با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و شخصیتهایی کاملاً متفاوت.
شرکت تیونینگ آلمانی G پاور با کیت GP-800 برای بامو X6 M، قدرت این شاسیبلند کوپه را به مرز ۸۰۰ اسب بخار رسانده است.
بخش M بامو با رشد ۷.۹ درصدی فروش، رکوردی تازه ثبت کرد. راز این موفقیت، ترکیبی هوشمندانه از موتورهای بنزینی قدرتمند و نوآوریهای برقی است.
طی یک پروژهٔ عجیب، چهرهٔ بامو Z4 به تویوتا سوپرا پیوند زده شده و یک Z4 کوپه خلق شده است یعنی خودرویی که بامو سالها است تولید نکرده است.
بامو با معرفی i4 مدل ۲۰۲۶، مدل قویتر M60 را جایگزین M50 کرده است که با ۶۰۰ اسب بخار قدرت، نیم ثانیه شتاب سریعتر از M3 دارد.
بامو سرانجام از نسخهٔ تولیدی موتورسیکلت ادونچر F 450 GS رونمایی کرد؛ مدلی که با هدف پر کردن خلأ در سبد محصولات این شرکت طراحی شده است.
بامو با کسب مجوز رانندگی بدون دخالت دست از سازمان ملل برای شاسیبلند iX3، مرسدس را در رقابت فناوری خودران پشت سر گذاشت.
در عصری پرآشوب، غولهای خودروسازی آلمان برای طراحی آینده به گذشته پناه بردهاند اما این یک بازگشت ساده نیست بلکه یک استراتژی برای بقا است.