جدال SUVهای لوکس برتر ولوو، ب‌ام‌و، رنج‌روور و آئودی
جدال SUVهای لوکس برتر ولوو، ب‌ام‌و، رنج‌روور و آئودی

جدال SUVهای لوکس برتر ولوو، ب‌ام‌و، رنج‌روور و آئودی

رقابت سخت و نفس‌گیر ولوو XC90 T6، ب‌ام‌و X5 35i xDrive، رنجروور اسپرت HSE و آئودی Q7 3.0T

روزبه‌روز بر محبوبیت و فروش کراس اوورها و SUVها در حال افزوده شدن است و این روند تا جایی پیش رفته که فروش این خودروها حتی از مدل‌های سدان هم پیشی گرفته است. به‌گونه‌ای که آئودی پیش‌بینی می‌کند فروش نسل دوم Q7 در یک یا دو سال آینده از سدان A6 بیشتر شود و همین‌طور فروش X5 ب‌ام‌و نیز از سری 5 بیشتر شده است. در سوی دیگر نسل دوم XC90 به پرفروش‌ترین محصول ولوو تبدیل‌شده و فروش رنجروور اسپرت از محصولات جاگوار بیشتر شده است که این امر عامل مهمی بود تا جاگوار هم باعرضه مدل F-Pace به جمع SUV سازان بپیوندد.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

همین امر موجب شد تا ما به مقایسه 4 دستگاه از برترین SUVهای بزرگ لوکس حال حاضر بازار با سه ردیف صندلی و قیمتی در حدود 70 هزار دلار بپردازیم.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

از بین چهار شرکت‌کنندهٔ رقابت ما، X5 بدون شک پرفروش‌ترین آن‌هاست. نمونه مورد آزمون از نوع 35i xDrive با 300 اسب بخار قدرت است که قیمت آن از عدد معقول 57,195 دلار شروع می‌شود اما خودروی شرکت‌کننده در رقابت ما 68,270 دلار قیمت دارد.

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

آئودی تا سال 2006 خودروی SUV در سبد محصولات خود نداشت اما با معرفی Q7 به‌عنوان اولین SUV خود توانست به فروش مناسبی دست‌یافته و میزان فروش آن را با انجام بروز رسانی‌هایی تا سال 2015 بالا نگه دارد؛ اما سرانجام نسل دوم Q7 معرفی شد و آن‌قدر جدید و پیشرفته شده که با مدل 2017 بفروش می‌رسد. قیمت آئودی از 55,750 دلار شروع می‌شود و با سفارش تجهیزات و امکانات بیشتر به 72,875 دلار می‌رسد.

2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE
2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE

نسل دوم ولوو XC90 هم مانند آئودی Q7 به‌تازگی معرفی‌شده است. این خودرو بر روی پلت فرم جدیدی ساخته‌شده و تنها SUV این کلاس است که فقط با پیشرانه 4 سیلندر عرضه می‌شود. البته 4 سیلندر 2 لیتری که با تجهیز به سوپرشارژر و توربوشارژر 316 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه مورد آزمون از نوع T6 است که قیمت پایه‌ای برابر با 50,795 دلار دارد درحالی‌که قیمت خودروی حاضر در آزمون 67,055 دلار است.

2017 Audi Q7 3.0T, 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
2017 Audi Q7 3.0T, 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription

آخرین شرکت‌کننده هم رنجروور اسپرت با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است که قیمت پایه آن از 65,945 دلار شروع می‌شود و با سفارش تمامی امکانات به 87,281 دلار می‌رسد که آن را به گران‌ترین عضو گروه تبدیل می‌کند. البته می‌توان با حذف تجهیزات غیرضروری این مبلغ را به 80,000 دلار کاهش داد که بازهم رقم بالایی محسوب می‌شود.

2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2017 Audi Q7 3.0T, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
2015 Land Rover Range Rover Sport HSE, 2017 Audi Q7 3.0T, 2015 BMW X5 xDrive35i, and 2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription

در این رقابت مرسدس بنز GLE هم می‌توانست حضورداشته باشد اما به دلیل اینکه فقط با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود نتوانستیم آن را شرکت دهیم. اگرچه برادر بزرگ‌تر GLE یعنی GLS مجهز به سه ردیف صندلی است اما به دلیل اینکه بزرگ‌تر و گران‌تر از خودروهای آزمون ماست از حضور در این رقابت بازماند. SUV های سه ردیفه دیگری چون آکورا MDX، اینفینیتی QX60، لکسوس GX460 و لینکلن MKT هم در بازار حضور دارند اما به دلیل قیمت پایین، از آزمایش ما کنار گذاشته شدند و رقابت را با 4 شرکت‌کننده آغاز کردیم.

2017 Audi Q7 3.0T and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE
2017 Audi Q7 3.0T and 2015 Land Rover Range Rover Sport HSE

رتبه چهارم: ب‌ام‌و X5 35i xDrive
در زیر کاپوت X5 قلب 6 سیلندر خطی توربوشارژ می‌تپد که قدرت و مصرف سوخت مناسبی دارد به‌گونه‌ای که در شتاب صفرتا 96 کیلومتر پس از آئودی رتبه دوم را کسب می‌کند. وزن آن نیز با 2256 کیلوگرم سبک‌تر از آئودی و رنجروور آلومینیومی است.


X5 دارای سه حالت رانندگی است که سواری آن در هر سه حالت ناامیدکننده است. فرمان آن نیز سبک و بی‌روح است که هرچند در حالت اسپرت کمی سفت‌تر می‌شود اما در هیچ حالتی دقت آن بهبود پیدا نمی‌کند. بدنه این SUV باواریایی بیش از سه رقیب دیگر در پیچ‌ها کج می‌شود و آزمون اسلالوم را نیز با کمترین سرعت طی کرد. هرچند نسل سوم X5 در سال 2014 معرفی‌شده است اما از پیری زودرس رنج می‌برد! چراکه ظاهر چندان جذابی نداشته و طراحی داخلی آن نیز کسل‌کننده است و بیشتر به یک SUV پنجاه هزار دلاری شبیه است تا 70 هزار دلاری. صفحه آمپر، سامانه نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش لمسی آن فاقد وضوحی است که در آئودی و ولوو وجود دارد.


فضای صندلی‌های ردیف سوم هم به‌شدت تنگ بوده و بدترین رتبه را در بین اعضای گروه کسب می‌کند به‌طوری‌که فقط می‌توان از آن در مسافت‌های کوتاه استفاده کرد. البته پکیج M Sport برای X5 قابل سفارش است که تا حد زیادی مشکلات آن را بهبود می‌بخشد اما با سفارش این بسته که 4450 دلار قیمت دارد، قیمت X5 به بیش از 70 هزار دلار می‌رسد که با این مبلغ گزینه‌های بسیار بهتری برای خرید وجود خواهد داشت.
در پایان می‌توان گفت شاید ب‌ام‌و کلاس SUV های اسپرت یا SAV را ابداع کرده باشد اما دیگران در این کلاس پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

رتبه سوم: رنجروور اسپرت HSE
ردیف سوم صندلی‌ها در رنجروور قابل سفارش هستند اما به نظر غیرقابل استفاده می‌آیند! چراکه کودکان نیز برای مسافت‌های طولانی نمی‌توانند در آن‌ها بنشینند. تنها امتیاز ردیف سوم صندلی‌های رنجروور اسپرت نسبت به ب‌ام‌و X5 فضای بالای سر بیشتر آن است؛ اما از این نقص که بگذریم، رنجروور اسپرت چالاک‌تر از X5 حس می‌شود، فرمان دقیقی داشته و حرکات خودرو کاملاً قابل‌کنترل است.


رنجروور باوجوداینکه از آلومینیوم ساخته‌شده است اما با 2350 کیلوگرم وزن سنگین‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود ولی پیشرانه وحشی سوپرشارژ V6 آن به‌خوبی از پس وزن خودرو برمی‌آید. طراحی داخلی آن بیش از آنکه اسپرت باشد ساده بوده و به نظر می‌رسد متعلق به 5 سال پیش است به‌طوری‌که می‌توان آن را کلاسیک خواند. صفحه‌نمایش لمسی آن نیز بااینکه قدیمی است اما کارکرد خوبی دارد درحالی‌که مدل 2016 به سیستم سرگرمی جدیدی مجهز شده است؛ اما مشکل بزرگ رنجروور اسپرت قیمت بالای آن است؛ بنابراین اگر رنجروور می‌خواهد این مدل به فروش بالایی دست یابد باید کاهش قیمت زیادی برای آن در نظر گیرد، در طراحی داخلی آن تجدیدنظر کند و ردیف سوم صندلی‌ها را به‌صورت کاربردی طراحی کند. در غیر این صورت دو شرکت‌کننده بعدی انتخاب‌های بهتری خواهند بود درحالی‌که به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر نیز هستند.


رتبه دوم: ولوو XC90 T6
سه سال پیش ولوو مدیر طراحی داخلی بنتلی آقای «Robin Page» را به استخدام خود درآورد که نتیجه این انتخاب هوشمندانه طراحی داخلی فوق‌العاده XC90 است. این طراحی به‌قدری عالی است که وقتی داخل آن می‌نشینیم دیگر خودروهای رقابت را فراموش می‌کنیم. چراکه در ولوو شاهدی طراحی داخلی‌ای هستیم که فقط در خودروهایی با دو برابر قیمت آن قابل‌دسترسی است. کاربرد فراوان چرم نرم و باکیفیت در روکش صندلی‌ها، رودری ها و دیگر جاهای خودرو موجب شده که داخل XC90 یادآور محصولات فراری باشد؛ اما در داخل ولوو بیش‌ازحد پنهان‌کاری صورت گرفته است؛ یعنی بیشتر دکمه‌ها و تجهیزات پنهان‌شده‌اند که این امر موجب پیچیدگی آن گردیده است. XC90 از صندلی‌های بزرگی برخوردار است که در جلو به گرم‌کن و سردکن مجهزند، بسیار نرم و راحت هستند و بدن را به‌خوبی در برمی‌گیرند. صفحه‌نمایش بزرگ لمسی در وسط داشبورد نصب‌شده است که باکمی تمرین به‌راحتی می‌توان با آن کارکرد. ردیف دوم صندلی‌ها از راحتی خوبی برخوردارند و حتی این راحتی در ردیف سوم هم وجود دارد به نحوی‌که بزرگ‌سالان نیز می‌توانند به‌راحتی از ردیف سوم صندلی‌ها استفاده کنند.


در این خودرو سیستم تعلیق بادی قابل سفارش است که در بدترین جاده‌ها بهترین عملکرد را دارد. XC90 حدود 120 کیلوگرم سبک‌تر از X5 و نزدیک به 180 کیلوگرم وزن کمتری از Q7 دارد. هرچند پیشرانه این SUV سوئدی که مجهز به هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر شده به فشردن پدال گاز واکنش بسیار خوبی نشان می‌دهد اما با شتاب صفرتا 96 کیلومتر 6 ثانیه کندترین عضو گروه محسوب می‌شود. صدای کارکرد پیشرانه بسیار کم است اما به نظر ما غرش پیشرانه‌های 6 سیلندر ب‌ام‌و و آئودی بسیار گوش‌نوازتر از این سکوت است. مصرف سوخت این پیشرانه نیز با 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر هیچ تفاوتی با پیشرانه‌های 6 سیلندر X5 و Q7 ندارد. در کل می‌توان ولوو XC90 را خصوصاً درزمینهٔ طراحی خارجی و داخلی یک اثر هنری دانست اما استفاده از موتور 4 سیلندر در آن ایده مناسبی به نظر نمی‌رسد.


رتبه اول آئودی Q7 3.0T
تا قبل از نشستن پشت آئودی Q7 همگی ولوو را برنده می‌دانستیم اما پس از راندن این غول 2304 کیلوگرمی فولاد و آلومینیوم نظرمان عوض شد. درواقع Q7 ترکیبی است از ساختار خوب و استحکام بالای رنجروور بامهارت ولوو. در حالت رانندگی «sportiest» ارتفاع سیستم تعلیق کاهش میابد و Q7 سواری مشابه سدان های آئودی را از خود نشان می‌دهد. سیستم سفارشی فرمان پذیری 4 چرخ (که بخشی از پکیج سفارشی 4000 دلاری است) چابکی شگفت آوردی را برای آن در هنگام رانندگی در شهر پدید می‌آورد. هرچند لاستیک‌های پهن 285 بکار رفته در Q7 موجب شده فرمان آن دقت ولوو را نداشته باشد اما رانندگی با آن بسیار سرگرم‌کننده است.
نقطه قوت این آلمانی خوش‌تیپ پیشرانه V6 سوپرشارژ 333 اسب بخاری آن است؛ زیرا باوجوداینکه Q7 دومین عضو سنگین گروه است اما با تکیه‌بر این پیشرانه سریع‌ترین شتاب صفرتا 96 کیلومتر را با 5.5 ثانیه بنام خود ثبت می‌کند.


تیم طراحی داخلی ولوو شاید بهتر از آئودی عمل کرده باشند اما بازهم طراحی داخلی آئودی در سطحی بالاتر از رنجروور و ب‌ام‌و قرار می‌گیرد. در داخل این خودرو کاربرد چرم و چوب را در کنار تکنولوژی مدرنی همچون نمایشگر لمسی MMI مشاهده می‌کنیم که ترکیب زیبا و جالبی است. در روبروی راننده سامانه نمایشگر سربالا به همراه دو نمایشگر TFT بزرگ قرارگرفته‌اند که می‌توان در آن‌ها اطلاعات سفر، پارامترهای فنی پیشرانه و یا یک نقشه دقیق را برای نمایش انتخاب کرد. نقشه رهیاب درست در مقابل راننده قرار می‌گیرد و دقت فوق‌العاده‌ای در نمایش جزئیات دارد تا جایی که نقشه هیچ‌یک از SUV های شرکت‌کننده در آزمون چنین سطحی از جزئیات را نمایش نمی‌دهد. هرچند راحتی و فضای صندلی‌های ردیف سوم آئودی بهتر از رنجروور و ب‌ام‌و است اما همچنان به‌خوبی ولوو نیست؛ اما Q7 با لذت رانندگی بالا و قدرت مناسب پیشرانه توانست بر XC90 غلبه کرده و پیروز رقابت شود.


جدول مشخصات فنی و مقایسه

  آئودی Q7 3.0T ب ام و X5 35i رنجروور اسپرت ولوو XC90 T6
قیمت پایه 55.750 دلار 57.195 دلار 65.945 دلار 56.395 دلار
قیمت مورد آزمایش 72.875 دلار 68.270 دلار 87.281 دلار 67.055 دلار
طول 5.07 متر 4.88 متر 4.85 متر 4.95 متر
عرض 1.96 متر 1.93 متر 1.98 متر 2.00 متر
ارتفاع 1.74 متر 1.76 متر 1.78 متر 1.77 متر
فاصلهٔ بین دو محور 3.00 متر 2.93 متر 2.92 متر 2.95 متر
پیشرانه 6 سیلندر V شکل 6 سیلندر خطی 6 سیلندر V شکل 4 سیلندر خطی
حجم موتور 3 لیتر 3 لیتر 3 لیتر 2 لیتر
قدرت 333 اسب بخار 300 اسب بخار 340 اسب بخار 316 اسب بخار
گشتاور 440 نیوتن متر 407 نیوتن متر 450 نیوتن متر 400 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا 96 5.5 ثانیه 5.8 ثانیه 5.9 ثانیه 6.0 ثانیه
مسافت 400 متر 14.2 ثانیه 14.5 ثانیه 14.5 ثانیه 14.6 ثانیه
حداکثر سرعت 206 کیلومتر در ساعت 204 کیلومتر در ساعت 209 کیلومتر در ساعت 212 کیلومتر در ساعت
وزن خالص 2304 کیلوگرم 2256 کیلوگرم 2351 کیلوگرم 2135 کیلوگرم
ظرفیت سوخت 85 لیتر 85 لیتر 105 لیتر 71 لیتر
مصرف سوخت 13.84 لیتر در 100 کیلومتر 13.84 لیتر در 100 کیلومتر 15.68 لیتر در 100 کیلومتر 13.84 لیتر در 100 کیلومتر
مجموع امتیازات 231 190 193 222

 

Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7
Volvo XC90 T6 , BMW X5 xDrive35i, Land Rover Range Rover Sport HSE, and Audi Q7

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

41 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    حق به حق دار رسید آئودی و بی ام وه با اختلاف بالا نسبت به خودروهای مالکان هندی (انگلیسی)و چینی (سوئدی)قرار گرفت. تبریک به هوادارنش

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      جناب بنتلی چرا اسمت و لحظه به لحظه عوض میکنی حداقل اینقدر تابلو نباش تعداد نظراتت یکیه خودت یک بار گفتی من با این اسم میان چرا پدال نظرمو چاپ نمیکنه آره آئودی حقش بود رتبه نخست و کسب کنه

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        خسته شده عزیز من رو لطفا با بنتلی اشتباه نگیر. بنتلی همونیه که رو ماشینهای چینگلیسی تعصب داره و برای دفاع از اونها تا ٣٠ خط ننویسه ول نمیکنه .

        پاسخ
    2. سام
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      سخت گیری و تعصب خامی است
      تا جنینی کار خون اشامی است
      دوست گرامی من فکر میکنم اصلا مقاله رو نخوندین دقت کنید بی ام و رتبه اخر رو کسب کرده و رنج روور و ولوو بالاتر از اون قرار گرفتن(البته به نظر رتبه بندی درستی نیست رنج روور حد اقل باید دوم میشد اکثر منتقدین به رنج روور جدید بالاترین امتیاز ممکن رو دادن مثل کار اند درایو که ۵ از ۵داده یا کار کانکشن ۹.۲ از ۱۰ داده)
      در ثانی من نمیدونم این مبحث مالکیت چرا اینقد برای مردم ایران عجیب شده اگر اینطوری باشه دایملر صاحب مرسدس بنژ هم المانی محسوب نمیشه چون فقط ۳۴ درصد یسهامش دست المانی هاست

      https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
      وقتی یه کمپانی فروخته میشه اتفاق خاصی نمیوفته ، مثلا جگوار که مال تاتا است(البته خانواده تاتا پجزو پارسیان و ایرانیان هند هستند) طراحین و مهندسین و مرکزیت جگوار همچنان دست انگلستان است.
      شما خودتون کمی فکر کنید یعنی چین (ولوو) میتواند ماشینی بسازد که با اختلاف بالاتر از بی ام و باشد؟!؟!؟
      یک مثال برای فهم مسئله
      چلسی زو که ابراموویچ خرید همه بازیکنان روس شدند و مرکزیت تیم به مسکو منتقل شد؟

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        دوست محترم من فقط حقیقت رو عینا با ریشه و مالکیت دقیق گفتم و کامل اگر جنبه نداری حرف حق بشنوی لطفا از جملات و توهینهای کلیشه ایی استفاده نکن و دست از تعصبات انگلیسیت بر دار و با ذهنی باز به اطرافت نگاه کن . ممنون

        پاسخ
        1. سام
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          دوست عزیز شما حتی مقاله رو هم کامل نخوندی و فکر کردی بی ام و بالاتر از ولوو و رنج روور، بعد من متعصب هستم؟
          چون غرض امد هنر پوشیده شد
          صد حجاب از دل به سوی دیده شد

    3. Soroosh
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      این الان یعنی چی؟؟؟
      چه ربطی به مالک ها داره این مهندس جان؟؟

      پاسخ
    4. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      علی عزیز
      کدوم بهتره؟!
      تفاوت سلایق در حس زیبا شناسی
      اولویت در انتخاب مثلا سرعت ،قدرت،دینامیک رانندگی یا افرود مناسب
      اینها تفاوت ایجاد میکنن یعنی میشه واقعا گفت xc90 بده یا ….
      نه اول باید از نزدیک همه ی این خودروهارو دید
      همرو سوار شد
      بعد انتخاب کرد که ممکنه با سلیقه ی هر کس متفاوت باشه
      مثلا من انتخابم رنجرور
      Xc90
      Q7
      X5
      هست
      شاید اصلا منطقی هم نباشه
      یا متمایز از نظره بقیه
      ولی انتخاب xc90 یا رنجرور یا bmw به معنی انتخاب کشور المان چین یا هند نیست
      با احترام برای نظره بقیه دوستان

      پاسخ
    5. امیرحسین
      سوابق: (326 دیدگاه) ,

      برادر من,bmw رتبه آخر شده!!!!اصلاً مطلب رو میخونی شما؟؟؟
      لندروور و ولوو بالاتر از BMW قرار گرفتن و آئودی با اختلاف کمی پیروز شد
      ولوو XC90 امسال خودرو سال شد برادر جان!!!محض اطلاع شما

      پاسخ
    6. BMW
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      از دیسلایک هایی که بهت محبت شده معلومه چقدر حقیقتو گفتی!!! واقعا در حد یه کاربر فوق مبتدی نظر دادی عمو جون…فک کنم اصلا مطالب نمیخونی فقط عکسا نگاه میکنی.

      پاسخ
  2. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    واقعاً این XC90 یه شاهکاره،به نظر من که از همه ى ماشیناى دیگه ى این مقایسه طراحى و مهندسى بهترى داشت با علم به اینکه نمونه ى تست شده از بقیه ارزان تر هم بود
    هرچند به تعداد خیلى کمى وارد شده اما تو بازار این روزاى کشور ما که به هَوَل میگن طوفان و آشغالاى چینى سالار بازار شدن دیدن همچین ماشینایى وسط این همه آتاشغال یکم حال و هواى آدمو عوض میکنه
    واقعاً چشم نوازه،مخصوصاً سفیدش…

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      ولووئه واقعا خوبه ، از حق نباید گذشت . طراح سابق بنتلی طراحیش کرده!!!
      لندروور و بی ام و باید طراح داخلی شون رو عوض کنن. چه وضعیت اخههه
      البته طراحی بیرونشون واقعا خوبه ( حد اقل به چشم من که خوب میاد)

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      من به نظرم BMW X5 بهتر از بقیس ، رنج روور اختلاف قیمتش برای من توجیهی نداره ، آئودی هم از نزدیک دیدم (طراحی واقعا ساده ای داره و جذابیت بصری خاصی نداره) ، اما در مورد ولوو ، من خودم اسپرت بودنو بیشتر دوس دارم و به نظرم بی ام و تونسته اسپرت و لوکس رو به خوبی توی ایکس5 در کنار هم قرار بده !

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    بنده را به خاطر هوش اندکم ببخشید
    ولی الان امتیاز کلی داخل جدول هیچ ارتباطی با رده بندی ذکر شده در مقاله نداره

    پاسخ
    1. امیر دستگردی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      بله درست میفرمایید ، در ترتیب امتیازات جدول اشتباهی رخ داده است و امتیازات صحیح به این شرح است:
      ب ام و : 190 / رنجروور: 193 / ولوو: 222 / آئودی: 231

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    ما ایرانی ها کلا آدمای باحالی هستیم
    هیچ کدوم از این مدلها را به چشم ندیدیم یا حداقل دستمون به سوویچ اونها هم نرسیده اونوقت داریم نظر میذاریم راجع به مقاله
    خودم را عرض میکنم به دوستان برنخوره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      این چه ربطی به ایرانی بودن داره ؟ هرکسی داره نظر و برداشت خودشو میگه ، این داستان همه جای دنیا هست ، مطمئنا اونی که تو سایتای خارجی در مورد (مثلا) بوگاتی نظر میده حتی یبارم شیرونو ندیده ! بعضی اخلاقا هستش مخصوص ایرانیا که قابل پذیدشه ، ولی این یکی رو من به عنوان یه ایرانی نمیتونم قبول کنم !

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل <<<<<
        <<<<<
        سوابق: (247 دیدگاه) ,

        دوست گرامی
        منظور بنده اینه که چرا ما باید در مورد هر موضوعی نظر بدیم … ؟؟
        من فقط دیدگاهم را در مورد مردم ایران عرض کردم البته که خودمم جزء همون مردمم!!
        و اطلاعی از فرهنگ مردم سایر کشورها ندارم که ظاهرا شما خوب راجع بهش میدونید!!!!
        الان بحث از بوگاتی نیست. بحث از ولوو بی ام و و … هست. فرافکنی ممنوع

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل "Amir"
          "Amir"
          سوابق: (448 دیدگاه) ,

          من اطلاع خاصی ندارم ، ولی با یه سرچ ساده میتونی منظور من رو متوجه شی ، منم بوگاتی رو مثال زدم چون مطمئنا کمتر کسی توی خارج اونو دیده ، تو این فضا هم کمتر کسی مدلای مورد بررسی این مقاله رو دیده !!! درواقع یه جور معادل سازی کردم ، و چون ایکس5 و… رو توی خارج اکثرا سوار شدن گفتم بوگاتی

  5. سام
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    نکته جالب مقاله اینه که به صورت گزینشی ترجمه شده و بخشهای زیادی از مطلب رو پوشش نداده!
    دوستان مثلا میتونن به منبعی که مترجم گرامی ارجاع دادن مرعه گنن و فی المثل بخش رنج روور رو ببینن.تقریبا دو برابر مطالب ترجمه شده است.
    به نظرم باید این مقاله رو تلخیص مطلب اصلی دانست.

    پاسخ
    1. امیر دستگردی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      طبق درخواست سایت این مقاله باید بدلیل طول زیاد خلاصه میشد و من هم سعی کردم در عین خلاصه کردن ، نکات مهم و کلیدی را ذکر کنم.

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        سپاس از بابت توضیح

        ضمنا من range Rover رو با range Rover sport اشتباه گرفتم.
        به نظر رنج روور از نوعش اسپرتش خیلی بهتر باشه ،
        در هم سایت کار اند درایو بخش full size luxury SUV اول بنز جی ال است و دوم land Rover range Rover و سوم هم باز یه مدل بنز چهارم range Rover range Rover sport

        پاسخ
    2. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      سام عزیز
      شما ، سام کاویانی نویسنده و مترجم همین سایت هستید ؟!!

      پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    ولوو و رنج رور، گزینه های خیلی خوبی هستند.

    پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1056 دیدگاه) ,

    خسته شده و علی عزیز،دوستان گرام،ی سوالی داشتم ازتون،واقعا خجالت نمیکشین این حرفارو میزنید؟خوبه حالا چیزی نگفتما!قسمتی از سهام دایملر دست غیر آلمانه،پنج درصدشو هم میخواد ی شرکت چینی بخره،قسمتی از سهام فولکس هم فروخته شده ب ی کشور عربی،جدیدا هم سرمایه گزارای هلندی قراره سهام بخرن ازش،تو اینکه آئودی اول شده هیچ بحثی نیس و حقش بوده!

    پاسخ
  8. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    اختلاف کم امتیازات ولوو با رتبه اول نشون داد که ولوو ماشین محترمی هست و با حرف قرن نوزدهم بعضی فیلسوفان که سهام اش چینی شده خفیف نمیشه
    ولوو 9 امتیاز کمتر از آئودی ولی 32 امتیاز بالاتر از بی ام و!!!ولی حیف که تو ایران قیمت اش بالاست و مال از ما بهترون هست

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل ALiHidden
    ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    انتخاب های من به ترتیب :

    آئودی

    ب ام و

    رنجروور

    ولوو

    من قبلا خیلی از آئودی خوشم نمیومد ولی با دیدن این Q7 و Q5(از نزدیک)نظرم عوض شود!

    پاسخ
  10. Siavash
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    من موندم چطوری بی ام و. رو. آخر کردن در. حالی که پرفروشتر از بقیه هست(طبق گفته ی. خود نشریه)
    اصلا تابلو. نیست که نویسنده با بی ام مشکل داشته
    من فکر میکردم فقط نشریه های ایرانی سلیقه ای قلم میزنن اما جدیدا میبینم که اونور آبی هاهم همینگونه هستند

    پاسخ
  11. sina
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    ولوو از هر لحاظ ماشین فوق العاده ایه و هز همه بدتر اینه که این خودرو در این مملکت بی رقیبه و حبری از x5و q7 نیست از طرفی هم سیستم تعلیق هواش تو ایران باید باتش 18میلیون پول بدی ولی پشتش نشستم از هر لحاظ عالی بود صندلی های طبی راحت متریال داخلی کندن از جاده وقتی پاتو رو پدال گاز میزاری تکنولوژی بالا تبلتی که مانیتور و سخت افزار ایپد های اپل روش سواره و به سرعت کار میکنه سیستم صوتی حرفه ای 1400 وات تازه میتونی بهش دستور صوتی هم بدی ولی حیف که پولم نمیرسه بخرمش فقط باهاش موقتی یه دوری زدیم اصلا خسته نمیشی توش بشینی

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل شاسی
    شاسی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    با اینکه برای ولوو احترام زیادی قائلم ولی بین این ۴ تا صددرصد لندروور خودروی بهتریه، خودرویی که توی آفرود جواب پس داده و آنرود خوبی هم داره.البته قیمت بالاتری داره که میتونه نکته ی منفیش باشه، بعد از لندی، ولوو،بعد هم بی ام و و ائودی

    پاسخ
  13. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    کامنتای بعضی از دوستارو که آدم میخونه حس میکنه تو مهدکودکه…خب داداش من تو ک اصلن متن مقاله رو خوندی و نظر اشتباه میدی چرا بعد هی رو نظر اشتباهت پافشاری میکنی…تا کی آخه این اخلاقا ادامه داره خداااااا…چرا ما نمیخوایم اشتباهات خودمونو قبول کنیم

    پاسخ
  14. همایون
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    خوش به حال اونایی که پول دارن و میتونن ولوو رو تو ایران سوار شن این ماشین با توجه به قیمتش یه انتخاب فوق العاده در داخل کشوره با توجه به اینکه اکثر رقباش غایب هستند تو ایران واقعا اگه پولشو داشتم یک لحظه هم شک به دلم راه نمیدادم تو خریدش

    پاسخ
  15. mohammad-fm
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    دوستان یعنی شما بی ام و .رنجرور و ائودی رو از xc90 سوئدی بالا تر میدونین ؟؟ ماشین ها و کامیون های ولوو خیلی عالی هستن و رقیب ندارن اگه هم رقیب داشته باشه قطعا بنزه نه چیزه دیگه نه بی ام و نه ائودی و …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.