بی ام و X5 مدل 2014

بالاخره خواب هفت ساله نسل دوم X5 به پایان رسید؛ بعد از انتشار اولین رندرهای X5 جدید، حال زمان عرضه نسل سوم این شاسی بلند فول سایز رسیده تا به عنوان مدل 2014 به رقابت خود با بزرگانی مانند آئودی Q7، مرسدس ML class، آکورا MDX و نهایتا پورشه کاین همچنان ادامه دهد . . .

2014 BMW X5
2014 BMW X5

در نسل سوم X5 ترکیب چراغ های سری3 و سری5 براحتی قابل تشخیص است؛ چراغ هایی که بنابه خواسته مشتریان می توان LEDهای اتومات را برای آنها سفارش داد. همچنین جلوپنجره خودرو بزرگتر شده و طراحی سپرهای جدیدش نیز نسبت به گذشته بی نهایت زیباتر و جذاب تر از آب درآمده است.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

 

البته وجود مه شکن های تعبیه شده در بالای سپر اندکی ظاهر جسور خودرو را خدشه دار کرده ولی به هر حال چه کسی است که به آن عادت نکند! در نمای جانبی نیز وجود خروجی هوایی که در پشت گلگیرهای جلو قرار گرفته اند به احتمال زیاد می تواند به معنای کاهش نیروی درگ و بهبود خنک کاری سیستم ترمز و متعلقات آن باشد.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

نمای درونی کابین تقریبا تفاوتی با نسل سابق نداشته جز اینکه کنسول میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده و نمایشگر بالای کنسول نیز مجددا طراحی شده است. امکان استفاده از صفحات مشکی رنگ براق، تریم چوبی Poplar Grain ، روکش های نقره ای رنگ Oxide یا صفحات آلومینیومی Hexagon نیز برای مشتریان فراهم شده است.

بخشی کوچکی از امکانات سفارشی X5 عبارتست از:

  • سیستم گرمایشی و تهویه برای صندلی های جلو.
  • صندلی های اسپرت جلو.
  • پخش هارمن کاردن (Harman Kardon) یا پخش حرفه ای بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen).
  •  تهویه چهارگانه اتوماتیک.
  • صندلی های قابل تنظیم ردیف دوم.
  • نصب صندلی های سفارشی ردیف سوم.
  • سیستم چندرسانه ای عقب با دو نمایشگر.
  • پکیج های Dynamic و  M Sprt و Comfort برای سیستم تعلیق.

حال به سراغ پیشرانه ها برویم که بی ام و فعلا سه مدل را برای مشتریان آماده کرده است.

1. مدل xDrive50i :

  • پیشرانه 4.4 لیتری V8 بنزینی.
  • قدرت 450 اسب بخار، گشتاور 650 نیوتن متر.
  • شتاب 5.0 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی 10.4 لیتر، با تولید 242 الی 244 گرم CO2 در هر کیلومتر.

2. مدل xDrive30d :

  • پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر TwinPower دیزلی.
  • قدرت 258 اسب بخار، گشتاور 560 نیوتن متر.
  • شتاب 6.9 ثانیه، حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی 6.2 لیتر، با تولید 162 الی 164 گرم CO2 در هر کیلومتر.

3. مدل M50d :

  • پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر دیزلی با توربوهای سه تایی.
  • قدرت 381 اسب بخار، گشتاور 740 نیوتن متر.
  • شتاب 5.3 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر، با تولید 177 گرم CO2 در هر کیلومتر.

خط تولید مدل های 2014 بی ام و X5 در شهر Spartanburg در کارولینای جنوبی بوده و اولین سری تحویل آن به مشتریان آلمانی نیز از اواسط پاییز 92 آغاز می شود.

36 دیدگاه

  1. سهراب
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    مثل اینکه بی ام و نمیخواد دست از این طراحی تکراری بر داره. این واقعیته و می تونید منفی بارونم کنید.:>

    پاسخ
    1. اشکان
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      آخه نیس ماشینای داخل کشور تنوعش زیاده.

      پاسخ
      1. سهراب
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        آخه عزیز من خودروساز داخلی چه ربطی به بی ام و داره؟بی ام و رو باید با خودروساز های در سطح خودش مثل مرسدس و آئودی و لکسوس مقایسه کرد.بی ام و واقعا داره شورشو در میاره. چراغ های عقبش که دیگه هیچی !!! در همه مدل ها شبیه هم شده! در فضای داخلی ماشین هم که همون داشبورد تکراریه که در همه مدل ها یکسانه و فقط آدم های حرفه ای میتونن فرق فضای داخلی مدل های مختلف رو بفهمن!!! ما ایرانی ها دوست داریم همش از خارجی ها تعریف کنیم و واقعیت برامون هیچ اهمیتی نداره! حالا چون نوشته بی ام و بهترین ماشین دنیاست از نظر ما.

        پاسخ
      2. Arash66
        سوابق: (299 دیدگاه) ,

        تا حدود سهراب عزیز درست میگن، مخصوصا طراحی داخلی !
        ولی نمیشه به ظاهر بیرونی زیاد ایراد گرفت چون بی ام و یعنی امضای بی ام و یعنی هر مدلی رو دیدی بگی این بی ام و هست، پس خیلی هم نمیتونن تغییرات عجیب غریب بدن…

        پاسخ
      3. Arash66
        سوابق: (299 دیدگاه) ,

        این ایراد رو از آئودی و بنز هم می گیرند، ولی نمیدونن که این شرکت ها یک زمان استانداردی برای بروز کردن طراحی مد نظر می گیرند
        و نمی توانند دست به طراحی های خیلی متفاوت بزنند و به جدید و بروز بودن طراحی در سالهای آینده توجه داشته باشن، یعنی پله پله سیاست طراحی خودشون رو نشون بدن.

        پاسخ
      1. سروش
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        جناب سهراب مثل اینکه شما نمی دونید طراحی BMW 650i که یکی از طراحی های برتر ایرن روزهای سال ۲۰۱۳ هست توسط طراح ایرانی ؛نادر فقیه زاده؛ هست.. همینطور که در شرکت بنز هم طراح ایرانی داریم..
        طراحان داخلی بسیار عالی در همین کشور خودمون هستند که بخاطر سوءاستفاده بعضی توی جاه و مقامشون به این طراحان فرصت شغلی داده نمیشه..
        در رابطه با داشبورد من نمیگم شرکت کیا کپی بردار هست اما اگر فکر می کنید طراحی داشبورد بی ام و ضعیف و تکراری شده کافیه نگاهی به طراحی داخلی کیا کوریس خودروی لوکس بندازید.
        اشکان جان عذر من اینجا این موضوع رو مطرح کردم.
        یاد بگیریم قبل از هر حرفی یک مقدار تحقیق کنیم.. نگاهی به صنعت خودروسازی و طراحی صنعتی خودرو داشته باشیم..
        http://www.kia.com/worldwide/quoris/Interior.html
        http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2014/6/650ixDriveGranCoupe/MediaGallery.aspx

        پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      چه عجب این بی ام و همت کرد تا یکم شکل این ماشین تغییر بده…

      خداوکیلی کلی پول x6 میدی اما جلو داشبرد افتضاحه…قبول کنید اصلا جالب نیست…

      در ضمن پشت X1 وX3و X5 جدید هیچ فرقی نداره…باید فرق راحت دید…

      اگزوز ماشینم به ساده ترین شکل طراحی کردن…

      ولی از این بدیاش بگذریم ماشین خوبیه…

      پاسخ
    3. درایور
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بـــــــــــــی ام و زیباترین و جسورترین طراحی رو بین آلمانیا داره

      حرف حساب هم جواب نداره

      پاسخ
    4. sina
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      این ماشین از همه نظر عالیه همه جور امکاناتی داره فقط داخلش خیلی تکراری و سادست اگه اون مانیتور وسطش رو برداری داخلش مثله ماشینهای 10 سال پیش میمونه اصلا شباهتی به ماشینهای لوکس امروزی نداره همین ماشیهای دروپیت کره ای داخلشون با کلاس تر از بی ام و ست اخه چرا بی ام و اسرار داره همیشه همیتن طرح رو برای داخلش بزنه!!!1

      پاسخ
    5. امیر
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      شما دیگه بی ام و نگاه نکن که ناراحت نشی .

      پاسخ
  2. amin
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    طراحیش زیباست …. چراغای طیفی عقبش جلوه فوق الهاده ای بهش داده !

    یه چیزه مهم که توی طراحی چراغای عقب باید بهش توجه کرد اینه که چراغ ها بایستی از سپر فاصله داشته باشه و هرچی که چراغا بالاتر باشه زیبایی و اباهت بیشتر به ماشین میده

    (درست برعکس خودروسازای داخلی … چراغارو دارن روز به روز میارن پایینتر .!!!!)

    داشبوردشم مثل همیشه تو دل بروE

    خلاصه چی بگم ؟ زیباست … شاید بتونم توی رویا یکیشو داشته باشم . طراحی عقبش بدجوری دلمو گرفته !

    ولی باید دید افرود هم هست یا نه ؟؟ اگه نباشه که …

    پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    تکرار تکرار و باز هم تکرار. دیگه مسخرشو در آورده با این طراحی تکراریش

    پاسخ
  4. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    اینا که میگن زشته منظورشون واقعا چیه؟؟؟
    یعنی شما تشخیص دادین که این زشته ولی خود طراحان شرکتش نفهمیدن!!!
    ثانیا یه عکس هیچ وقت نمیتونه واقعیتو نشون بده شما همین ماشینو اگه تو خیابون ببینی می کُرخی!!!

    پاسخ
  5. محمود
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دنیا دنیای رقابت است بایدبپذیریم که طرحهای کره ای در50 درصد مواردازطرحهای آلمانی وِزاپنی بهتر شده اندواقعا برای طراحان سری5و7وx5جدید بی ام متاسفم

    پاسخ
  6. امیرحسین
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    اگه از برندی مثل BMW انتظار زیبایی تنوع نداشته باشیم پس . . .

    پاسخ
  7. کیارش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به نظر من هر کسی که معنی و مفهوم نسل رو تو طراحی ماشین بدونه هیچوقت نمی گه که طراحی X5 تکراریه. اینکه این سری 3، 5، 7 شبیه هم شدن (تازه به نظر من اختلافشون با هم خیلی زیاده هنوز اگه فیبر نوری دارن دلیل نمی شه مثل هم دیدشون) نشون می ده که اینا با هم ، هم نسلن و تو یه دوره زمانی طراحی و تولید شدن. همین روند برای ماشینای کره ای هم هست فقط به خاطر پخته نبودن طراحیشون زود تر خسته کننده می شه و خودرو ساز هم زودتر به روزش می کنه.

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طرحهای کره ای؟ اصلا چیزی به نام طرح کره ای نداریم همش دزدی از قسمتهای مختلف برندهای مختلف و بهم چسبوندن اونا بدون درک چیزی به نام هارمونی و هماهنگی کلی طرح. نمونه هاش هم سوناتا و گرنجور و …. که وقتی می بینیش حالت بهم میخوره چون روح توش نیس. البته برای عوام که چیزی از طراحی های مدرن نمیدونن و نمی بینن سوناتا شاهکاره!! ضمنا کافیه طرحهای آلمانی رو یکبار از نزدیک ببینی تا بفهمی چقدر ساده و عمیق و زیبا طراحی شده اند. هنوزم وقتی بنز یا بی ام و سی سال پیش رو تو خیابون می بینی برات جذاب و خواستنی هست.
    بی ام و X5 برعکس X6 آفرودر فوق العاده ایه اگرچه هنوز تا بنز ML فاصله داره.

    پاسخ
  9. محمد...
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    کلا طراحی چراغا عقبش جالب نیست
    همش تعصبی نظر ندین
    چراغا عقبش هم تکراریه و هم قشنگ نیستن آدم حس میکنه چراغش شکسته

    پاسخ
  10. محسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    افسوس میخورم به حالتون بچه ها… چرا که سیاست بی ام و در طراحی هاش بسیاز بالاتر از اینه که شماها بتونید درکش کنید…

    پاسخ
  11. kayhan
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    موضوع مهم، موضوع اصالت طراحیه. اصالت همون چیزیه که باعث میشه شخصی 150000 دلار بابت بنز پول بده اما 60000 دلار برای هیوندای ایکاس پول نمیده حتی با اینکه شاید امکانات هیوندایی بیشتر باشه. برای نمونه شما اگه یه بنز یا بی ام و رو بدون اینکه قبلا دیده باشینش یا مارکش رو نگاه کنین میتونین تشخیص بدین چه ماشینیه اما عمرا نمی تونین تشخیص بدین هیوندایی آزرا و وراکروز ساخت یه کشورن! یا مثلا پورشه 911 که در طول 60 سال اخیر تغییر چشمگیری در طراحی خارجی نداشته و شاید کمی کشیده تر شده اما وقتی پورشه، پانامرا یا کاین رو عرضه می کنه با انبوهی از انتقادات مواجه میشه. چون روح 911 در اونها مشهود نیست. در واقع افراد زیادی هستن که میگن پورشه باید فقط 911 بسازه! این موضوع در مورد فراری FF هم مطرح بود. اصالت به معنای تکراری بودن طراحی نیست. تغییرات بنادین در مورد کارخونه های بااصالت، نه مثبت بلکه کاملا منفیه. نمونش سری 6 قبلی که با معرفیش افراد زیادی گفتن که بی ام و برای همیشه با زیبایی خداحافظی کرده و اگه دقت کنید سری 6 جدید بیشتر شبیه سایر ماشینای بی ام و شده، نه سایر ماشینای دیگه بی ام و شبیه سری 6. مطمئنا هم اگه بی ام و یه طراحی فضایی انجام بده تمام کسایی که میگن طراحی این ماشین تکراریه، تبدیل میشن به منتقدین همون طراحی فضایی.

    پاسخ
  12. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .تشکر از سایت خوبتون.من از طراحی وکیفیت این ماشین خوشم میداد در یه مجله مقایسه سدان شاسی بلند خوانده بودم بین پورشه کاین و جیپ 2012وائودی وبنز از هر لحاظ مورد مقایسه قرار گرفتن که این مدل از X5 BMW دوم شده بود.

    پاسخ
  13. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    آشغلم که بسازه یه مارک بزنه جلوش بازم عاشقشم

    پاسخ
  14. پویا
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    مشکل از BMW نیست مشکل از هیوندایی و کیاست که امسال ماشینش با سال پیش نمیشه شناخت اینا هنوز مونده تو طراحی به بلوغ BMW برسند

    پاسخ
  15. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    نمای داخلیش با x6 اصلا فرقی نداره…نقطه ضعف

    پاسخ
  16. ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی بی ام و x5 عالیه طراحی داخلش هم بد نیست ولی خداییش خیلی تکراری شده

    پاسخ
  17. غزل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    شمایی که از ظاهر بی ام و انتقاد میکنی همون پراید سوار شو هر سالم دارن یه مدل جدید ازش میزنن پراید وانت کم کم پراید شاستی بلندم میاد منتظر باشید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.