تجربه و آزمایش

چرا پراید می خریم؟

سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.

saipa 131
الان که این مطلب رو می نویسم حدود ۷ روز یه پراید ۱۳۱ تحویل گرفتم و امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ روز سه شنبه است. من قبلا پراید داشتم و تجربه سواری اون رو تو چند مدل مختلف و از سالهای مختلف تست کردم و شاید اینطوری من به عنوان یه پراید سوار حرفه ای شناخته بشم، با همه این احوال لذت سوار شدن یه ماشین صفر کیلومتر حتی اگه اون پراید باشه زیاده، حتی گاهی از توهم زیاد فکر می کنم راننده اون بنز۵۰۰ که از کنار من داره رد میشه با نگاه حسرت آمیز به من و ماشینم نگاه می کنه، خوب از تخیلات و لذت داشتن ماشین صفر که رد بشیم می خوام تجربه این ۷ روز رو به شما بگم، گرچه می دونم الان بعضی از شما دارید میگید این یارو چه دل خوشی داره که فکر می کنه مطلب نوشتن راجع به پراید موضوع جذابیه، ولی من با خودم فکر کردم وقتی بالای ۵۰ درصد مردم ما پراید سوار میشن پس پراید هم علاقه مندان زیادی داره، گرچه شاید اگه موضوع مربوط به آخرین مدل بنز بود جذاب تر به نظر می رسید ولی اجازه بدید پراید سوارها هم از یه مطلب راجع به ماشین هاشون داشته باشن.

تغییرات داخلی
تغییرات داخلی پراید باعث شده وقتی سوار اون میشید حس تازه ای داشته باشید، البته من چون یه کم خوره ماشین هستم قبل از تحویل ماشین حسابی تو اینترنت به مقایسه طراحی داخلی این مدل با ماشین های مشابه و روز دنیا داشتم و نتیجه اش این بود که مهندس های سایپا خیلی تلاش کردن تا روح جدیدی تو این ماشین سوار کنن و به نظر من میشه گفت موفق هم بودن ولی با این احوال با ماشین های روز دنیا که هم کلاس پراید( کوچک شهری) محسوب میشن فاصله زیادی دارن، حالا اگه بخوام، اجمالی تغییرات داخلی رو برای شما بگم می تونم تو چند خط خلاصه کنم:
–    تغییر کامل جلو داشبورد ( خیلی بهتر و زیبا تر شده)
–    تغییر جلو آمپر ( خیلی بهتر شده)
–    تغییر کلید های کنترلی مثل کولر و بخاری ( خیلی بهتر و زیبا تر شده و البته به نظرم از MVM 110 قرض گرفتن)
–    نصب رادیو پخش CD به همراه پورت USB
–    تغییر غربیلک فرمان
–     تغییر دریچه های بخاری و کولر
–    نصب کلید کنترل وضعیت چراغ جلو
–    تغییر رو دری ها و دسته دنده
–    تغییر صندلیهای و نصب اهرم تنطیم صندلی
–    بهبود عملکرد کلاچ
–    و ….

131 interior
همه تغییرات بالا به نظر من مثبت هستند حتی اگه قرضی هم باشه باز تو ارزیابی من مثبت به نظر هستند و اما تغییراتی رو که من نمی پسندم:
–    دستگیره های درب بازکن کیفیت خوبی ندارن و خیلی ضعیف به نظر می رسن
–    تو اکثر قسمت های ماشین پلیسه در کناره های قطعات مشاهده میشه
–    اکثر قسمت های پلاستیکی جانبی و کلیدها موج دارن و بی کیفیت به نظر می رسه.
–    برجستگی و یا قوس زیاد روی غربیلک فرمان (به سختی میشه قفل فرمان نصب کرد که صدای بوق رو در نیاره)
–    سرو صدای اضافی درب های جلو در هنگام روشن بودن موتور
–    و …

ماشین سواری
بعد از بررسی داخل ماشین باید سواری اون رو هم بررسی کنم که به نظر من با وجود اینکه هنوز پراید سوار شدیم عملکرد بهتری از مدل های قبلی داره و موتور نرم تر کار می کنه و فرمان اون هم علی رقم اینکه هیدرولیک نیست(مدل اس ال) خیلی بهتر از مدلهای قبلی کار میکنه، عملکرد بهتر کولر در مقایسه با مدلهای های قبلی (به نظر کانالهای کولر اتلاف انرژی کمتری دارن)، در قسمت گیربکس هم میشه گفت دندها بهتر تعویض میشن و همچنین بعضی از قطعات داخل موتور هم مثل قسمت انژکتور به نظر با کیفیت تر شدن.
موارد بالا تغییرات مثبت این مدل از نظر بنده است، همچنین از تغییرات منفی میشه به بیشتر شنیده شدن صدای موتور در داخل عنوان کرد که به نظر من نشون از عایق بندی ضعیف تر داره و یا میشه به جنس ضعیف تر رادیاتور اشاره کرد.

در ادامه تغییرات ظاهری اون هم که البته اندک تغییرات رو داشته میشه به چراغ جلوهای شکیل و یکپارچه اشاره کرد و البته قاب متفاوت چراغ های عقب که خیلی حرفی برای گفتن نداره.

نواقض ذاتی پراید
همونطور که در قسمت های قبلی اشاره کردم پراید در مقایسه با خودرو های همکلاس خودش فقط از نظر کلاس عمومی ماشینها بدون در نظر گرفتن قیمت، ایراداتی داره که میشه گفت اونها ذاتی هستند تو مقایسه باید بگم ماشین های هم رده پراید مثل: پژو ۲۰۶، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، هیوندای i20، مزدا ۲، تویوتا یاریس و … برتری های دارن که اونها رو تبدیل به یه ماشین روز کرده و یه جورایی سخته که پراید رو با اونها مقایسه کرد در عین حال باید نواقض ذاتی پراید عبارتند از:
–    قدرت کم (با وجود داشتن موتور ۱۳۰۰ فقط ۶۳ اسب بخار قدرت داره درحالی که ماشینهای مشابه از ۷۵ اسب بخار به بالا قدرت دارن)
–    ضعف سیستم جلوبندی
–    ضعف سیستم ترمز ( حتی در مدل های مجهز به ABS)
–    طراحی داخلی ساده (مثلا اگه تو ترافیک خسته بشی و بخوای دستت رو جایی برای استراحت بزاری جایی پیدا نمی کنی)
–    عایق بندی ضعیف
–    وزن کم ( در سرعت زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
–    طراحی بدنه قدیمی ( مربوط به دهه ۸۰ میلادی)
–    رنگ بدنه ضعیف ( با کمترین ضربه رنگ مخدوش خواهد شد)
–    حجم باک کم ( تو استانداردهای نانوشته،‌ ذکر شده باید بتونی مسافت ۶۰۰ کیلومتر رو بدون سوخت گیری طی کنی که این مورد الان تو ماشین های روز دنیا اجرا شده)

تاریخچه
اگه به تاریخچه پراید نگاه کنید، به فورد فستیوا می رسید که تا سال ۱۹۹۸ هم در آمریکا تولید می شده و در مدل ۳ درب و در کلاس خودش اقبال خوبی هم داشته و به موازات فورد، شرکت کیا اون رو تبدیل به یه ماشین ۵ درب و در ادامه مدل ۴ درب صندوق دار میکنه، این ماشین ابتدا یه ماشین کوچک شهری بوده و باید انتظار همین کالا رو داشته باشیم ولی وقتی که تو ایران معمولا با توجه به قیمت ماشین اکثر مردم اون رو سوار میشن، یه جواریی همه نو کارایی برای اون تعریف میشه و انتظارات بالا میره مثلا استفاده به عنوان تاکسی، ماشین خانواده، ماشین مسافرت، ماشین کار و حتی بعضی ها پراید رو اسپورت می کنن (جواد بازی در میارن) … ولی اگه به استفاده اصلی اون نگاه کنیم به نظر من و در شرایط کنونی قیمت های ماشین تو ایران، نمره قابل قبول رو خواهد گرفت، البته یه توصیه ای هم به دوستان سایپایی دارم و اون اینکه همون طور که حتما شما هم می دونید تغییرات تو ظاهر و بدنه ضمن بهبود شکل ظاهری، کمک می کنه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشن و حالا که شما به این حد رسیدن که مدل ۱۳۲ رو طراحی کنید، دمیدن یه روح تازه مثل تیبا(حتی اگه جلوی ماشین زشت باشه) در پراید تجربه کردید، تغییرات در غالب های بدنه تو این ماشین هم نباید کار خیلی سختی باشه، ولی حداقل با این کار به مصرف کننده های پراید تو ایران که اتفاقا کم هم نیستند احترام خواهید گذاشت.

saipa-131-rear

در پایان این مطلب می خوام بگم اونهایی که به فکر ماشین نو در این قیمت ها هستند صرف نظر از اینکه انتخاب دیگه ای ندارن (به غیر از MVM110)، پراید ۱۳۱ و یا هم خانواده های مشابه اون مثل ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۴۱ ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ولی مهمتر از همه اینکه با چشم باز  و بدونید چی می خرید و انتظار یه ماشین کوچک شهری رو داشته باشید تا کمتر پراید رو با ماشین های روز و مدل بالا مقایسه کنید، در ضمن توصیه می کنم به غیر از رنگ سفید به رنگهای دیگه فکر کنید چون الان رنگهای خوبی تو بازار موجوده، البته امیداورم یه روزی ماشینی رو که آرزو دارین بخرین و اون موقع اگه به زمان داشتن پراید فکر کردید خاطره خوب از این ماشین یادتون بیاد و ماشین سازهای ما هم یاد بگیرن ماشین خوب و با کیفیت تولید کنن و به مصرف کننده و خواسته هاش احترام بگذارن.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فکر می کنم بنز سری s هم اندازه پراید مصرف می کنه 9 لیتر واقعاً حیف پول!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جالبه و خوشم هم آمد ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نیما

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یک سطل زباله رو هر چقدر هم که زیبا طراحی کنی و طراحیشو جالب کنی آخرش همون سطل زباله هستش پراید هم هرچقدر بهش برسی آخرش همونه بیچاره مردم ما که از روی ناچاری میان میخرن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببین عزیز راست میگی ولی وقتی ماشین پر استهلاک اشغال فرانسوی با مونتاژ اشغال ایران خودرو سوار بشی میفهمی پراید زیر ۱۰۰ ملیون بهترین ماشینه ایرانه.!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. yashar

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    بنظرم تیترشو یکم تغییر میدادی بهتر بود مثلا ” چرا نمی تونیم بجز پراید ماشین دیگه ای بخریم؟”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چرا پراید میخریم ؟!؟؟!؟!!

    چون پول نداریم , میفهمین ؟!؟!؟!

    )X

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن . ک

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی واضحه. چون اکثر اقشار جامعه که قشر متوسط حساب می شن ماشین حدود ده هزار دلار می خرن. حالا یه سری بخت یارشونه تو کشورشون با این پول آی 30 یا مزدا 2 میدن، یه سری هم مثل ایرانی ها پراید نصیبشون می شه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد ف

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    نویسنده محترم به این موضوع اشاره نکردید که ایمنی پراید در مقابل خودروهای روز دنیا صفره ، حتی همون پراید تقویت شده هم من عکس تصادفشو دیدم که داغون شده!!!!
    ما با خرید پراید در اصل مابقی قیمت آن تا یک خودرو ایمن و گران تر را با به خطر انداختن جانمان می پردازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شهاب بارونی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلداری خوبی بود ولی تاثیری در افتضاحی به نام پراید نداره
    مردم پراید نمی خرن چون دوسش دارن مردم پراید می خرن چون پول 206 رو هم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sajjad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همین پراید نزدیک بود رفیقمو بکشه,آخه خداییش ماشین صفر کیلومتر باید پلوسش بشکنه!!!!!!یه کم گمرکی رو کم کنین تا مردم کمتر بمیرن و شرکت های داخلی هم این ماشین های بی مصرف رو ول کنن و یه چیز درست و حسابی بسازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرداد_درگ

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به طرف گفتن وسط دریا کوسه بهت حمله کنه چکار میکنی؟؟ گفت میپرم شاخه درختو میگیرم. گفتن وسط دریا درخت کجا بووووود؟؟؟ گفت: مجبوووووورم میفهمیییییی؟ مجبوووورم ! پرایدی که 4میلیون میارزه رو بخرید 10 تومن.قیافه زشتو قدیمی.سبک و نا مطمئن. بدون ایمنی.صندلی های ناجور.مصرف بالا.موتر ضعیف.بی کیفیت. الان با مشت میزنم تو این مونیتور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امير علي

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ممنون، بالاخره یکی پیدا شد با ما پراید سوارها همدردی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز به نظر می آد شما یه کارشناس ماشین هستین. شبیه برنامه دنده 5 تحلیل کرده بودین. جذاب و شیوا. کاش ما هم بتونیم تو برنامه هامون یه برنامه تحلیلی و انتقادی درمورد ماشینهای خودمون داشته باشیم و از تجارب شما تحلیلگران عزیز هم استفاده کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا بندری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داشت گولم میزد/خوب شد که شما دوستان نظر دادید قرار بود 10 روز دیگه پراید بخرم حالا منصرف شدم.پولم حلال جونم آزاد پژو 405 میخرم صد شرف داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      خواهش میکنم 405 نخر.پروژه داخلی سازی رو انجام دادن همش چینیه.آشغاله.من که پراید 111 رو به الان 405 ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی مزخرفه ولی چاره چیه؟از پیاده رفتن که بهتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا پراید میخریم ؟!؟؟!؟!!چون تو کشوری زندگی می کنیم که مافیای خودرو خون مردم را می مکند وخودروسازان هم از این تعرفه ظالمانه نهایت استفاده را میکنند

    چرا پراید میخریم ؟!؟؟!؟!!چون ملت بیچاره ای هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یه چیزه دیگه که تو پراید هست و بهش دقت نکردین دریچه کولر و بخاری هست که از رو لامبورگینی تقلب کردن میتونین عکس داشبورد لامبورگینی رو ببینید اون وقت میفهمید.فکر کنم لامبورگینی الاردو باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      داداش میثم تو خیلی فکرت بالاست رفتی سمت لامبورگینی گالاردو؟؟؟
      عزیزم همین L90 هم دریچه های کولرش اونجوریه
      بهتره میگفتی از L90 یا ماشینای دیگه مونتاژ ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. میثم

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ببخشید اشتباه شد گالاردو اونم سری قدیمیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کاوه

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پولهاتون بسوزونید ولی ماشین ایرانی نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. معين

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      پس چی بخریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      میخوای الاغ سوار بشیم!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا آخه شما حساب کنید با گمرک 2 برابر – مردم هم که تو این وضعیت گرونی خوب انتخاب دیگه ای ندارن
    مجبورن به خدا به قول دوستمون که سطل آشغالو با پراید مقایسه کردن(که کاملا” بجاست)هر کاریش کنی،پراید همون آشغال قبله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ممدوتال

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پراید، فکر کنم به عنوان خاطره یه نسل از ایرانی ها تو تاریخ نوشته بشه. به هر جهت هم مزخرفه و هم مجبوریم چون به لطف شرایط کشور چیز دیگه ای نسیت که بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سپهر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خط بالای اخرین تصویر ، لغت قالب به شکل غالب نوشته شده است که اشتباه است. قالب بدنه صحیح است نه غالب بدنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یه ایرانی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ادم پول بده الاغ بخره بخدا ارزشش بیشتره
    خوبه خودر نویسنده هم گفته (ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ))
    دقیقا اولین کشوری هستیم که ماشین میسازیم شانسی در میاد
    متاسفم برای خودم که ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mory

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چرا پراید میخریم؟
    چاره ای نداریم
    باید 10 میلیون پول بدی سطل آشغال بخری
    بدبختی از این بیشتر میشه
    البته با وضع ای حقوقا (500 یا 600) تو ماه چیکار میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ali

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    مرگ قسمته,پراید وسیلست…
    اونقد تو سر پراید نزنین,بهتر این گیرمون نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سهیل

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    نگران نباشید پیکانی که واسه 1340بود یا قبلترش
    تا سال 1383 تولید شد
    پراید باید تا سال 1450 شمسی تولید بشه تا جمعیت ایران ثابت باشه .واقعا باید تشکر کرد از پراید
    جون دوست خداست (یه مثل ایرانی هست که میگن عمر دست خداست پراید وسیله است)
    یا به قول دوستم پراید=اربه مرگ

    تا وقتی این دولت محترم رو داریم بهتر از اینم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمزه

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مردم ما در زمینه خرید خودرو زیر انحصار شدید از سوی کشور خودمون هستن میخام بدونم اگه واردات رو به شکل منطقی کنترل و آزاد میکردن دیگه کسی حتی نگاهی به گاری به نام پراید می کرد . خدایی میکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در خصوص این مقاله از سوی دوستمون هم بگم چرا شما اینقدر سطح پایین به این خودرو نگاه می کنین .
    بهتره همه ما نگاهمن رو عوض کنیم نه اینکه راضی به اینچنین قضاوتها باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمزه

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد طراحی داخلی و خلاقیت اصلا با دوستمون که مقاله رو لطف کردن نوشتن موافق نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محسن آبادان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مسئولین محترم کشور برای کم کردن جمعیت کشور راههایی دیگری جز تولید انبوه پراید هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ali0601

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از اینکه این پستو گذاشتی ممنون . اما یه سوال دارم : تو این همه مواردی که از پراید گفتی هیچ حرف خاصی از امنیتش نزدی . آره چون پول نداریم اینو میخریم. تو همین سایت چقدر به امنیت ماشینای خارجی پرداخته شده ؟ چند تا تصویر از تصادف های وحشتناک پراید دیدی؟ این ماشین واقعا یه تابوت متحرک . ای کاش تولید نمیشد . یا حداقل با دید به مردم به عنوان انسان تولید میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان من 3 تا پراید داشتم یکی سال 82 یکی سال 85 و یکی سال 88.سوار 132اس ایکس هم شدم.فاصله سال 82تا 88 تغییرات اعمال شده روی اونا فقط قابلیت جمع شدن آیینه بغل .تغییر کیلوتر .ظبط سی دی بوده.این تغییرات توی 6سال خدایی اگه هیوندا بود 3 نسل عوض کرده بود! البته لازمه بگم این ایکس 100ها یکمی بهترن چون حداقل مثل قدیمیا صدا داخل کابین نمیاد موتور ارتقا هم بهترش کرده.ولی در کل ماشین خیلی بدیه. من اگه مثل قبل باز مجبور بشم پراید بخرم این بار 111 میخرم. چاره ای ندارم.اگه پیدا کردم گالانت عینکی خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا