رونمایی تویوتا رافور سافایر هیبریدی در نمایشگاه ژنو

کمپانی تویوتا کانسپت رافور هیبریدی سافایر را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.

Toyota RAV4 Sapphire Hybrid
Toyota RAV4 Sapphire Hybrid

رافور هیبریدی که با رنگ آبی منحصربه‌فردی پوشیده شد طراحی آشنایی دارد اما این طراحی با سپرهای همرنگ بدنه، تریم اضافی کروم و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی از مدل اصلی تمایز پیدا می‌کند. تویوتا اعلام کرده است که در آینده تغییرات دیگری را در جهت طراحی تهاجمی‌تر و پریمیوم لحاظ می‌کند.

Toyota RAV4 Sapphire Hybrid
Toyota RAV4 Sapphire Hybrid

Toyota RAV4 Sapphire Hybrid
Toyota RAV4 Sapphire Hybrid

با وجود تغییرات محدود در کابین، لوازم داخلی چرم مشکی و دوخت آبی تیره جلوه‌ی زیبایی را برای این کانسپت به وجود آورده است. طراحان همچنین برای این خودرو تریم مشکی پیانو با طرح آبی هیبرید و پنل های کروم را در نظر گرفته‌اند. فرمان سه پره، صندلی‌های عقب قابل تنظیم و سیستم اطلاعات و سرگرمی دیگر ویژگی‌های مهم این خودرو هستند.

Toyota RAV4 Sapphire Hybrid 09

Toyota-RAV4-Sapphire-Hybrid-10

Toyota-RAV4-Sapphire-Hybrid-11
پیشرانه این کانسپت همان پیشرانه مدل استاندارد است که حالا هیبریدی شده است؛ بنابراین پیشرانه این کانسپت از یک موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری چرخه‌ی اتکینسون و یک موتور الکتریکی با باتری‌های فلز نیکل تشکیل می‌شود. این خودرو به‌صورت ترکیبی 197 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و این میزان نیرو را با گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌کند.


از لحاظ عملکرد این خودرو می‌تواند در 8.3 ثانیه از صفر تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. مسئله‌ی مهم‌تر در مورد این کانسپت هیبریدی مصرف سوخت آن است. این کانسپت 4.9 لیتر بنزین در 100 کیلومتر می‌سوزاند و 115 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند.

Toyota RAV4 Sapphire Hybrid 04
کانسپت رافور هیبریدی سافایر به مرحله‌ی تولید نمی‌رسد اما تویوتا اعلام کرده است که یک نمونه‌ی مشابه با طراحی قطعات همرنگ بدنه را در برنامه‌ی تولیدش قرار داده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

3 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    در ایده ال ترین حالت ممکنه این ماشین از موتور و قیافه بگیر تا…
    ولی توی ایران به صرف تویوتا بودنش قیمتش زیادی بالاس مثلا من بین این و سورنتوی جدید واقعا دچار تردید میشم و شاید هم حداقل توی بازار ایران سورنتو رو انتخاب کنم شما چطور؟

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      سورنتو کیفیت بسیار بالایی داره و در سگمنت کراس اوورهای متوسط قرار داره به همین دلیل فضای بار و سرنشین بسیار زیادی داره. ولی راو4 در سگمنت کراس اوورهای کوچک قرار داره و رقیبش در بازار جهانی خودرهایی مثل اسپورتیج، سوبارو فارستر و …. هست
      اگر برای خانواده بالای 4 نفر خودرو میخواهید، سورنتو بدلیل امکانات و فضای بیشترخودروی بهتری است
      اما اگر مجرد یا خانواده کم جمعیت(4 نفره یا کمتر) دارید راو4 گزینه بهتری است هر چند که دلال های محترم دیگه بی اندازه قیمتشو بردن بالا.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.