تویوتا

نگاهی به تویوتا کرولا 2012

پرچمدار کیفیت، اعتماد، ارزش و کارایی در کارخانه تویوتا به سن چهل سالگی رسیده است. تویوتا کرولا، اتوموبیلی که همیشه به کیفیت و اطمینان شهره بوده و باعث افتخار سازندگانش شده، قصد دارد همچنان این روند را ادامه دهد. گرچه مدل ۲۰۱۲ کرولا، تغییرات بزرگ و چشمگیری را بخود نمی بیند.  و بنظر می رسد که تنها با یک فیس لیفت و ارتقای ساده  روبرو شویم.

toyota corolla 2012 L
toyota corolla 2012 L

تویوتا کرولا ۲۰۱۲ همچنان با ارائه سیستم هایی نظیر کنترل ثبات خودرو (VSC) و کنترل کشش  (TRAC) و سیستم ضد قفل ترمز  (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمک ترمز و … در دستیابی به استانداردهای ایمنی پیشتاز است. ساختار شاسی بگونه ای طراحی شده که انرژی حاصل از تصادف را در کل بدنه پخش می کند. صندلیها نیز در هنگام تصادف از طریق یک سیستم کابلی کشیده شده و پشت سریها به سمت بالا و جلو حرکت می کنند تا با کاهش دامنه حرکت سرها، نیروی وارده و ضربه به سر سرنشینان را کاهش دهند.  تمام مدلهای کرولا با شش کیسه هوا شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ارائه می شوند.

2012 Toyota Corolla rear
toyota corolla 2012 L

زمان اولین سرویس اصلی این خودرو  در کیلومتر ۶۰ هزار است و بنابراین در دو سال اول با خیال راحت و بدون دغدغه هزینه های نگهداری می توانید خودروی کرولای خود را برانید.
کرولای ۲۰۱۲ در سه کلاس شامل مدل پایه L ،  مدل LE و نمونه اسپرت S تولید خواهد شد. تمام مدلهای کرولا با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر که توان تولید ۱۳۲ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ پوند فوت گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد، مسلح شده اند. سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT-i) با عملکرد هوشمند خود باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می گردد. البته موتورهای دیگر ازجمله موتور هیبریدی نیز برای آن قابل دسترس خواهد بود.
یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک برای  انتقال این نیرو به چرخها در نظر گرفته شده است.

toyota corolla 2012 interior
toyota corolla 2012 interior

کرولای ۲۰۱۲ در ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می کند. در حالیکه این میزان مصرف در بزرگراه به ۶.۴ لیتر کاهش می یابد.

2012 Toyota Corolla rear seat
۲۰۱۲ Toyota Corolla rear seat

در پاسخ به تقاضای خریداران، سیستم صوتی این خودرو با قابلیتهای جدید نظیر اتصال به آی پاد و پورت USB و بلوتوث و سیستم خودکار تنظیم حجم صدا و حذف نویز ارائه می شود. بعلاوه  تجهیزات و امکاناتی نظیر تهویه مطبوع با فیلتر گرده گیاهان، چهار بلند گو، نمایشگر وضعیت مصرف سوخت  و کامپیوتر سفری، صندلیهای تا شونده عقب و چرخهای ۱۵ اینچی در مدلهای پایه کرولا قرار داده شده اند. برای مدل اسپرت چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغهای هالوژن، پانلهای آیرودینامیک بدنه، اسپویلر، صندلیهای اسپرت و اگزوز کرومی به تجهیزات فوق افزوده می شوند.

2012 Toyota Corolla s
۲۰۱۲ Toyota Corolla s
2012 Toyota Corolla s
۲۰۱۲ Toyota Corolla s

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. صلاح الدین

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کرولا رو دوست دارم ولی متاسفانه پول ندارم تا برام بگیرم آرزوی داشتن شو دارم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. amir.t.

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      انشا الله میخری.پس بحث پراید رو بندازیم وسط تا بچه ها اذیت نشن.فقط پرایییییییییییییییییییییییییییییددددددددددددددددددددددددد.ایمن ترین ماشین دنیا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. متين

      ۳ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دارم و راضی هم هستم موتر های خوبیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. رضا مردانی

    ۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط کرولا. آخر کیفیت

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. amir.t.

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      کلا تویوتا اخر کیفیت.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. نیکزاد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان محترم می خواستم بدونم اولین سال تولید کرولای جی ال آی اتاق جدید چه سالی بوده و تفاوت های فنی کرولای GLI و XLI با هم چیست ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. amir.t.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    تویوتا همه جا بی نظیره ….هورااااااااااااااااا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محسن مقدسیان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من کرولا ۲۰۱۰ گرفتم سرویسهای ماشین در کیلومتر ۱۲۰۰۰۰ چیه لطفا راهنماییم کنین تازگی گرفتمش دست ادم سالمی بوده فقط ماشین زیاد راه رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. داود

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا قیمت این Toyota Corolla LE 2012 چند هست ؟
    کسی میدونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کرامت کاشانی فر

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود بر شما
      حدود یک میلیارد اما واقعا ماشینه در رده خودش نظیر نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. داود

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴۰۷ شرافت داره به کرولا ۲۰۱۰ از هر نظر : آپشن,, کیفیت ساخت ,,, سیستم تعلیق ,,, زیبایی,,, قدرت,,, کلاس,,,…ولی از رانندگی با کرولا ۲۰۱۰ دوستم بدون تعصب ماشین خودم را خیلی سرتر دیدم یعنی ۴۰۷ فرانسوی توی یک رنج قیمت …

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. هومن

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای کاش مقایسه زیبایی کرولا با یک خودرو که زیبایی چشمگیری دارد انجام می شد، (407 از نزدیک به اندازه توی عکس قشنگی نداره، از پشت در ناحیه پلاک انگار یه چیزی کمه) از طرف دیگر فکر کنید هزینه آپشن های 407 یا هر خودروی آپشن دار دیگر و هم قیمت کرولا کجا صرف شده؟ در کیفیت قطعات خودرو که آنرا فوق العاده بادوام و قابل اطمینان ساخته که در این مورد دوستداران و منتقدان کرولا اتفاق نظر دارند. من خود سالهاست که 206 دارم و بسیار هم به آن ارادتمندم! و دنبال خرید کرولا 2012 هستم، از بین گزینه های بسیار: النترا، سراتو، سوناتا، ام جی (صفر)، مزدا 3 (گزینه بسیار عالی)، رنو فلوئنس صفر (دنده ای)، تویوتا یاریس 2014، البته 407 رو از ابتدا کاندید نکردم چون دیگه حوصله درگیری با یه پژو دیگه نداریم: خانوادتا!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. امير

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تویوتا کرولا ماشین خوبیه ،از نظر کیفیت :در حد خودش خوبه -موتور خیلی خوب-امکانات خوب ولی بدنه نه زیاد بدنش به اندازه سمند یا glx خودمان قوی نیست متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا