تویوتا GT86 آماده برای رالی

کوپه دیفرانسیل عقب محبوب تویوتا برای شرکت در مسابقات رالی آماده می‌شود. نسخه اولیه CS-R3 با بهینه‌سازی در قسمت‌های طراحی، آئرودینامیک و کیت بدنه، در مرداد ماه امسال آزمایش شده بود. اکنون این خودرو برای تحویل به تیم‌های خصوصی و شرکت‌کنندگان در رقابت‌ها آماده است.

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car

تویوتا GT86 CS-R3 از همان موتور بوکسر یا تخت 1998 سی سی بهره می‌برد که در اینجا با کمک سیستم پرخوران توربوشارژر، قدرتی به اندازه 238 اسب بخار و گشتاوری به‌اندازه 230 نیوتن متر یافته است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته ترتیبی همراه با کلاچ مسابقه ای با فلایویل سبک‌وزن استفاده می‌شود.

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car

علاوه بر بدنه، انتقال قدرت، موتور و همه اجزای مکانیکی خودرو با استانداردهای FIA R3 ساخته شده‌اند و گواهی شرکت در تمامی مسابقات رالی بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی رالی جهانی WRC را نیز به همراه دارند.

قیمت این خودرو برای هر دو مدل ویژه آسفالت یا مسیرهای خاکی یکسان و 84 هزار یورو معادل 94 هزار دلار خواهد بود.

32 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      نظرسنجی
      جنسیس کوپه2013=لایک
      تویوتا جی تی=دیس

      پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      رالی رو بیشتر از هر مسابقه خودرویی دیگه دوست دارم.مخصوصا اینکه به اندازه فرمول 1 گرون نیستن و ماشین مال یه تیم باشه و تو رانندش با نهایت سرعت گاز بدی آخه مال خودم که نیست.کل کیفتو با این ماشین کنی
      و با ماشین خودت بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت نرونی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        جنسیس کوپه هم قوی تره و هم اپشنش بیشتره وبازار دست دوم به تری هم داره و….

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (996 دیدگاه) ,

          جنسیس کوپه یکی از ماشینهای سالهای اخیره که داغون ترین حس رانندگی رو داره , واقعا بده

      1. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        اصلی ترین رقیب جنسیس کوپه میتسو بیشی اکلیپسه با موتور3800

        پاسخ
        1. armin
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          اکلیپس سرور کوپس

    3. bardia
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      دوستان بنده مقاله ی اصلی این ماشین Toyota GT86 CS-R3 rally car رو خوندم

      موتور این ماشین بین 240 تا 250 اسب قدرتش ذکر شده بود

      در ضمن موتورش توربوشارژ هم نشده
      سیستم خروجی کامل عوض شده و ECU برنامه ریزی مجدد شده و سیستم ورودی هوا و ضریب تراکمش فقط تغییر کرده
      پس توربو ذکر شده هم غلطه

      جدیدا خیلی مقاله هایی که میزارید پر اشتباه شده
      لطف کنید قبل اینکه بفرستید روی سایت یکبار چک کنین متنشو

      پاسخ
    4. mehrdad
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      چرا 2015 جی تی وارد ایران نشده؟
      یعنی ورودشو ممنوع کردن؟

      پاسخ
  1. ماهان گاز
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    این ماشین انگار فقط برای رالی درست شده مخصوصا دیفرانسیل عقب باشه عشق من دیفرانسیل عقب /حال میده دریفت کنی%

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      2000براش کمه ولی می گن هندلینگش عالیه
      الان هم تو ایران با کیت150وبدون کیت130هستش

      پاسخ
    2. rasoul
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      نويد عزيز پر خوران معادل فارسي سيستمهاي توربو چارجر و سوپر چارجر است

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      سلام نویدجان درتمامی موتورهاحجم هوای ورودی به سیلندرازحجم سیلندرکمتره بنابراین بااستفاده از توربویاسوپرشارژرحجم هوای ورودی به سیلندرروافزایش میدن که به این عمل پرخوانی نیزمیگویندامیدوارم متوجه شده باشی.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل هژبر
    هژبر
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    با سلام مگه نمیگن ماشینای مسابقه ای فلایویل ندارن؟

    پاسخ
  3. میــلاد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    کلا به بازار اومدن این ماشین بیخود بود!! منظورم برای استفاده شهری هست.
    میخواست با جنسیس کوپه رقابت کنه ولی الحق و ولانصاف خیلی از جنسیس پایین تره. مخصوصا موتوری. تنها برتریش تویوتا بودنشه!!

    خلاصه که این ماشین فقط به درد Race و Drift و رالی میخوره. تازه اونم نیاز به میل کشی کابین و تقویت موتور داره…..

    پاسخ
    1. pony car
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      موتور باکسری که رو این ماشین سوار سوبارو ساخته خودش به تنهایی به صدتا جنسیس برتری داره باید ماشین باز باشی تا بدونی تویوتا چی ساخته داری این ماشینو با اسباب بازیهای کره‌ای مقایسه می‌کنی سوپر شارژی که رو موتور این ماشین بستن اگه میشد رو جنسیس ببندند موتور میترکوند

      پاسخ
      1. میــلاد
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        دوست عزیز راحت میشه با کلمات بازی کرد و یه چیزی رو از عرش به فرش بکشی و برعکس. اما بازده واقعی ماشین رو شما در نظر بگیر بعد نظر بده. بنده از کره و هیوندای طرفداری نکردم تازه دل خوشی هم ازش ندارم.توی متن هم بخونی گفتم برتریش به تویوتا بودنشه!!!

        اما هم جنسیس کوپه 2013 داشتم و هم GT86 2013. بازده ای که جنسیس کوپه از لحاظ قدرت موتوری توی درگ یا شتاب گیری یا حتی دریفت روی آسفالت بهت میده، صد ساااال هم جی تی بهت نمیده. حتی با موتور سوبارو و دوتا سوپر شارژ.

        بازم میگم بنده کارشناس نیستم و این نظر شخصیم هست.

        پاسخ
    2. میــلاد
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      خداوکیلی کجای حرفای من دور از واقعیته که dISSLIKE میزنید؟

      پاسخ
      1. عینک
        سوابق: (68 دیدگاه) ,

        خب دوست عزیز شک نکن یه چیزی هست که اینقد بقیه کاربرا دیس میدن.

        به چند دلیل دیسلایک خوردید:

        1: این خودرو برای رقابت با جنسیس اومد؟؟؟؟تویوتا و رقابت با هیوندا؟؟؟

        کجای این 2تا ماشین بهم میخوره که بخوان رقابت کنند؟یا تویوتا هنوز سواد کافی از خودرو نداره نمیدونست که جنسیس خیلی قوی تره؟؟؟

        2:هدف از ساخت این خودرو متفاوت بود و به هدفشم خوب رسید و چیزی که میخواست ارائه بده لذت رانندگی با یک خودروی ارزان قیمت بود.

        3: فقط بدرد ریس و رالی و دریفت؟ خب خودرویی میتونه همچین قابلیت هایی داشته باشه که در نمونه ساده و مجاز برای خیابان بهترین هندلینگ رو داشته باشه.

        برتری هاش نسبت به جنسیس که میگم بازم ربطی بهم ندارن

        بازدهی بیشتر موتور

        لذت رانندگی فوق العاده

        ارزش خرید به نسبت قیمت پرداختی

        نسبت قدرت به وزن بهتر

        کیفیت بسیار بیشتر برای استفاده بلند مدت

        این خودرو فقط بدرد عاشقان رانندگی میخوره.فقط

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    اسپویلرشو فکر کنم یکی کش رفته
    اخه با اسپویلر برای مسابقات بهتره
    مثل لنسر هستش موتور نسبتا ضعیف ولی قدرت مانور و هندلینگ عالی
    با هندلینگ خوب میشه بزرگان رو به زیر کشوند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      میدونم که میخواستی بگی بزرگان دیگرو …
      و یا بقیه ی بزرگان رو …

      پاسخ
  5. ارماااام
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    وووووووو،چه خبره ۹۴هزار دلار؟؟؟؟
    با ۹۴هزار دلار میشه بهترین ماشینای لوکس پورشه و لکسوس رو گرفت که در حذلت عادی این تویوتا جی تی ۲۵۰اسبی رو قورت بدن
    ۹۴هزاااااار دلار؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. ارماااام
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      شمایی که دیس لایک دادی،ممیدونی ۹۴هزاردلار چندتا صفر داره؟با ۶۵دلار میشه یه کوروت گرفت

      پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      ارمااام عزیز
      یه مطالعه اجمالی در مورد رالی و خودروهای توسعه یافته از مدل معمولی به رالی و تفاوت مدل ساده ی خیابانی با رالی و دلیل تفاوت قیمت بفرمایید
      بعد کاملا متوجه تفاوت قیمتش با مدل خیابانی
      از 25 هزار دلار به 94 هزار دلار میشید
      بعد چه ربطی داره معقوله ی رالی به خرید خودروهایی که قیمتشان به 94 هزار دلار میرسه کمی دقت در متن بفرمایید که گفته شده تحویل به تیم های خصوصی و شرکت کنندگان در رالی میشه
      در اخر چند سوال:
      ایا با خودروی عادی با قیمت 94 هزار دلار از برندی که گفتید لکسس یا پورشه میشه در مسابقات رالی شرکت کرد؟
      ایا شرکتهای خودرو سازی بزرگ نمیدونستن که با خوروی معمولی میشه در رالی شرکت کرد که تغییر عمده برای رالی میدن؟
      در ضمن کوروت 54000 دلار هست
      منبع سایت جنرال موتور
      ممنون که خوندی امیدوارم دلخور نشده باشی

      پاسخ
  6. armin
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    هنوزم خیلی از لنسر ایوو پایین تره ..

    پاسخ
  7. سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    چراغای عقبشو خیلی دوست دارم من

    پاسخ
  8. علی - کیوج
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    فک کن مثلا با پورشه پانامرا یا لکسوس ال اس بخوای بری مسابقات رالی! اخه اینم مقایس است شما کردی/این ماشین تیونینگ شده واسه رالی واسه اینه قیمتش رفته بالا

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل godfather
    godfather
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    از gt86 زیاد استقبال نشد چون همه انتضار سلیکا رو داشتن ولی این با استهلاک بالا ضعفهاش نتونست زیاد بدرخشه
    تو ایران که هزینه هاش خیلی بالاست مخصوصا که هر سری نمایندگی بری جلوبندیش باید یه حالی بهش بدین

    پاسخ
  10. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام
    کسی میتونه چند آدرس کسانی که درب های افقی رو ماشین ترجیحاٌ ( تویوتاکرولا) نصب می کنند رو بده؟

    تهران و مشهد باشه بهتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.