تویوتا

خودروی آینده تویوتا: FT-86

شرکت تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو از مدل اسپرت کوپه جدید FT-86 پرده برداری خواهد نمود. با این حال جاسوسان پیشتر به گنجینه اسرار تویوتا دست یافه اند. تصاویر کاتالوگ های تویوتا از تمام مدلهای جدید و آینده این شرکت، چندی پیش لو رفتند.
مجله CAR انگلستان چندی پیش این خودرو را مورد آزمایش قرار داده بود. البته قرار بود که نتایج این تست بصورت محرمانه تنها در اختیار مهندسین تویوتا قرار گیرد. اما اکنون با لو رفتن مشخصات خودرو و همچنین نزدیک شدن به نمایشگاه توکیو، این مجله نیز نتایج تست فنی خود را منتشر نموده است.

2012 toyota ft-86
۲۰۱۲ toyota ft-86

نام FT-86 از کجا آمده؟
گفته می شود که این نام از Future Toyota برگرفته شده و عدد ۸۶ نیز کد شاسی کرولای کوپه GT بوده است و یادآوری و ارجاعی است به این محصول قدیمی در قرن ۲۱.

toyota ft-86 rear
toyota ft-86 rear

ویژگیهای تویوتا FT-86
تویوتا در این مدل از موتور ۲ لیتری خطی چهار سیلندر سوبارو استفاده می نماید. این موتور ۲۰۰ اسب بخار و ۱۷۰ پوند فوت نیرو و گشتاور تولید می کند. گیربکس این خودرو نیز شش سرعته دستی بوده و نیرو را به دیفرانسیل و چرخهای عقب منتقل می نماید.
این خودرو ۱۲۰۰ کیلویی ظرف کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در حالیکه حداکثر سرعت آن ۲۲۴ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوختی معادل ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر  خواهد داشت.
راننده و سرنشینان در ارتفاعی پایین می نشینند.  حتی پایین تر از پورشه کاین. فضای داخلی با چرم  روکش شده و از آلومینیوم برای تزئینات استفاده شده است.

Toyota FT-86 Interior
Toyota FT-86 Interior

تویوتا FT-86 در سال ۲۰۱۲ و با قیمت تقریبی ۲۵ هزار یورو به بازار خواهد آمد.

Toyota FT-86 Steering Wheel
Toyota FT-86
toyota ft-86 side
toyota ft-86

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mehdi

    ۲۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایت خیلی خوبیه مطالبسش متنوع و پر سوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا