سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ در جستجوی موفقیت

تویوتا در سال 2002 برند سایون را به این منظور ایجاد کرد که بتواند نظر مشتریان جوان‌تر خود در امریکای شمالی را به خود جلب کند. این موضوع برای سایون، مأموریتی دشوار بوده است. سایون در ابتدا دو هاچ‌بک ساب‌کامپکت سریع را عرضه کرد، امّا نتوانست به همان شرایط جذابی که فورد موستانگ برای جوانان دهه ۶۰ میلادی داشت، دست یابد. شاید تنها دلخوشی برند، همان tC دو در بود که امیدها را برای سایون زنده نگه داشت.

2015 Scion FR-S
2015 Scion FR-S

در سال ۲۰۱۲ عضوی با دیفرانسیل عقب به خانواده سایون اضافه شد که یکی از نیازهای اساسی این برند برای مطرح شدن بود. سایون FR-S که تقریباً همان سوبارو BRZ بود، چند نمونه از تغییرات اندک نسبت به آن داشت و علاقه‌مندانی را برای این شاخه تویوتا در امریکا به خود جلب کرد.

2015 Scion FR-S
2015 Scion FR-S

با نزدیک‌شدن به ۳ سالگی حضور این برند در بازار، بسیار خوش‌بینانه است که فکر کنیم سایون شرایط خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. سایون در بسیاری جهت، علاقه‌مندان خود را هنوز راضی نکرده است.

2015 Scion FR-S Series 1.0
برای مدل سال ۲۰۱۵، مهم‌ترین تغییر در سایون FR-S ارتقای کلی سیستم هندلینگ بوده است. سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ سواری بسیار راحت‌تر و پایدارتری دارد و از سیستم تعلق بهینه در جلو بهره می‌برد. این سیستم، از صلبیت بیشتری نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ برخوردار است و در کنار ضربه‌گیرهای عقب، باعث شده تا خودرو یک هندلینگ اسپورتی داشته و راننده کنترل بهتری داشته باشد. در همین‌حال، در FR-S مدل ۲۰۱۵ لغزش بدنه کاهش یافته است.

2015 Scion FR-S Series 1.0
2015 Scion FR-S Series 1.0

در کنار تنظیمات جدید سیستم تعلیق، سایون FR-S در مدل جدید شاهد طیف رنگی جایگزین استیل و هالو است. «هالو» یک سفید صدفی است که هزینه‌ی اضافی برابر با ۳۹۵ دلار دارد.

2015 Scion FR-S Interior
2015 Scion FR-S Interior

اگزوز در مدل ۲۰۱۵ دارای ابعاد بزرگ‌تر بوده و با سطح سپر عقب هماهنگ شده است. بنابراین، بدیهی است که صدای موتور FR-S مدل ۲۰۱۵ متفاوت خواهد بود. یکی از ایرادات FR-S های قبلی این بود که صدای آن‌ها برای یک خودروی اسپورت، بسیار اهلی به نظر می‌رسید.

یک آنتن بال‌کوسه‌ای و سیستم نور بالای خودکار از دیگر موارد اضافه شده به مدل ۲۰۱۵ از FR-S هستند. درون کابین مدل ۲۰۱۵ نیز از طرح‌های فیبرکربنی استفاده شده است.

سایون FR-S مدل ۲۰۱۴ قیمت اولیه‌ای برابر ۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت که شامل هزینه تحویل نیز می‌شود. مدل استاندارد این خودرو با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شود؛ ولی اگر بخواهید خودرو خودش این کار را برایتان انجام دهد، باید ۱۱۰۰ دلار اضافه بپردازید که این هزینه نسبت به سال گذشته ۴۰۰ دلار اضافه شده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

41 دیدگاه

  1. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    این ماشین توی ایران با موتور 2 لیتری وارد شده که قدرتی معادل 200 اسب بخار داشت از نظر طراحی هم بیشتر جوونا ازش خوششون میاد
    انتظار میره سال 2015 از موتور قوی تره استفاده بشه

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      حدود 1 ماهی هستش که
      یه gt86 قرمز دو پکیج رو با ولوستری که داشتم عوض کردم
      البته کمی سر دادم چون gt صفر بود و ولوستر حدود 2500 تا راه رفته بود)
      معایب:
      مدل دو پکیج به علت ارتفاع پایین بسیار اسیب پذیره
      صندلی های عقبش تقریبا غیر قابل استفادست
      صدای اگزوزش اینطوری که باید باشه نیست
      اصلا با بنزین ایران سازگاری نداره
      باید حتما سوپر بزنم و هر دفعه هم باید مکمل بریزم در غیر این صورت….
      مزایا:
      قیمت پایین
      کابین دو رنگ
      دف عقب (گیربکس سه حلت داره نرمال اسپرت و دیریفت)
      تویوتاست
      استفاده نکردن از توربو در موتور(که باعث کم شدن اصطحلاکش میشه
      طراحیش جلب توجه میکنه بخصوص بال عقبش
      در کل من راضیم

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        گیجی دف عقب و گیربس جنسیس رو نداره
        و
        چسبندگیش از اون بهتره
        (اگرچه قدرت جنسیس بیشتره
        ولی با توجه به فاصله 60 میلیون تومنی
        من ترجیح میدم از رانندگیم لذت ببرم تا اینکه یه ماشینی داشته باشم که قدرتش زیاد باشه و ازش لذت نبرم)

        پاسخ
        1. فرهاد
          سوابق: (359 دیدگاه) ,

          داداش gt آخر ماشینه
          قدرشو بدون
          اگه میخوای صداش خوب شه و یه خورده هم عملکردش بهتر شه فیلتر K&N اورجینال بنداز خیلی خوب میشه
          نزدیک 2 تومن پولشه ولی ارزش داره

        2. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          زوندا خوش بحالت
          من دوس دارم یکیشو از نزدیک ببینم! 🙁

        3. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          فرهاد و رضا عزیز
          چیزه قابل داری نیست
          ماله خودتون
          همه دنیا فدای یه تار موی دوست

        4. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          مبارکت باشه داداش
          ایشالا باهاش خوش باشی و سلامت
          دوستمون داشته باشدش انگار ماهم داریم 🙂

  2. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    آمریکایی ها عشق قدرتن
    هرچقدر از موتور قوی تری در خودرو ها استفاده کنی فروش بیشتری می کنی

    پاسخ
    1. ali97
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      و همین فرهنگ امریکایی ها رو دوست دارم
      هرچه بزرگتر بهتر(حتی انچه در ذهن شماست دوست عزیز)

      پاسخ
  3. Metalhead
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    قاتل جنسیس کوپه

    بدون توربو از یه موتور 2 لیتری ، 200 اسب بخار کشیدن بیرون

    هلدینگش فوق العادست

    بهش میگن سلطان دریفت

    سال 2012 از نظر Top Gear ماشین سال شد

    رکورد دار سریع ترین دریفت دنیا

    سوارش شدم بنده در نمایشگاه داییم ، این ماشین از هر لحاظ عالیه

    فقط کاش تویوتا یه مدل با قدرت بالاتر هم عرضه کنه

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    این اعتماد به نفس تویوتا منو کشته ، برای یک موتور 4 سیلندر ، 4تا لوله

    اگزوز گذاشته . حداکثر باید دوتا میذاشت .

    ولی عجب رنگی داره ، عقبشم خوشگل تر از جلوشه

    پاسخ
    1. sorena330
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      شما خودت گفتی هر چی بیشتر بهتر،تو کانسپت اشکودا بود شما گفتی راندمان موتور بیشتر میشه،منم گفتم لزوما افزایش قطر و تعداد باعث بهبود راندمان نمیشه اصطلاحا باعث گره ی هوایی در اگزوز میشه وقسمتی از خروجی دو باره به داخل موتور برمیگرده،دقیقا همونطوری که شاهین عزیز گفت

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        بله حق با شماست . ولی نه برای هر سیلندر یک اگزوز .

        مطمئنا لوله اگزوز نزدیک دیفرانسیل 4 قسمت شده . نه بلوک سیلندر .

        پاسخ
    2. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      جمله من درباره 4 تا اگزوز نسل جدید سوناتا رو دزدیدی.
      حواسم بهت هس
      اینقدر خوردم که نفسم بالا نمیاد. به زور دارم تایپ میکنم….

      پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اره
          یه مخصوص و یه بانی….زیادی بود

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . شما کردی تو حلقت .

        ولی منو کشته .

        پاسخ
    3. احمد
      سوابق: (364 دیدگاه) ,

      تو رو خدا ببين يارو اومده همچين از ماشين عيب گرفته يكي ندونه فكر ميكنه استاد بلا منازع مهندسي و طراحي ماشينه
      اي خدااااااااا
      خدا وكيلي تو خودت دور فرمون موتور گازيم نميدوني چيه بعد اومدي نظر ميدي

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        همه ما از جمله تو، به عنوان بخشی از زنجیره ی مصرف کننده، نظرمون پر اهمیت ترین هست برای سازنده(هرچند پولمون نرسه اون ماشین رو بخریم)

        پاسخ
        1. احمد
          سوابق: (364 دیدگاه) ,

          البته که نظر مصرف کننده مهمه ولی نظری که حد اقل 1 ذره بوی تعقل و تفکر داشته باشه و به دور از تعصبات خام بچه گانه باشه
          البته زیکما جان من خطاب کامنت قبلب ام به داش میلاد بود

    1. فرهاد
      سوابق: (359 دیدگاه) ,

      داداش موفق هست.
      موفق تر میشود (:

      پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    آقایونی که دائم به ب.ام.و ایراد میگیرید که چراغاشو عین هم میزنه یا ماشیناش شبیه همن! یا به هیوندای گیر میدید که مثلا رو جنسیس آرم هیوندای رو نمیزنه آرم جنسیس میزنه! تویوتا 1 ماشینو با n تا برند تولید میکنه هیچی نمیگین بعد به ب.ام.و گیر میدید؟
    همین ماشین با برند تویوتا، سوبارو و سایون تولید میشه!
    (هرچند مقایسه تویوتا با ب.ام.و از اساس کار اشتباهیه اما حتی اگه لکسوس رو هم در نظر بگیریم بیشتر طرحاش با تویوتا مشترکه و طرح های اختصاصی لکسوس نیست)

    پاسخ
    1. Metalhead
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      عزیزم این محصولی مشترکه بین تویوتا و سوبارو و اینم بدون که 15 درصد سهام سوبارو مال تویوتاست

      تویوتا هم این ماشین رو در کشور های امریکای شمالی با برند سایون میسازه ، همونطور که هیوندای ix35 رو در بعضی کشور ها با نام توسان میفروشه …

      پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      ولی من از برند سوباروش بیشتر خوشم میاد
      امیدوارم سوبارو باتوجه به ید طولایی که در توربوشارژر (ایمپرزا) داره یه توربوی خفن بزاره رو این ماشن و قدرت رو به300 تا برسونه

      پاسخ
    3. امیر
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      اونایی که منفی میدن خیلی جالبه برام!
      خوب این ماشین داره با 3 تا برند مختلف تولید میشه اینو که دیگه نمیشه انکار کرد!
      بعدشم من نگفتم محصول مشترک نیست یا بخشی از سهام سوبارو مال تویوتا نیست! عرض کردم 1 ماشین داره با 3 تا برند مختلف عرضه میشه که این همچین کار باکلاسی نیست.
      من حتی نگفتم تویوتا بده چون اگه بد بود بزرگترین خودروساز دنیا نمیشد.
      بحث اینه که هر شرکتی سیاستای خاص خودشو دنبال میکنه.
      راجع به توسان هم اون فقط اسم مدلش فرق میکنه اما برند هر دو هیوندای هست.

      پاسخ
  6. امین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    واقعا موندم این سایون با اون سوبارو و این gt86 چه فرقی داره؟
    دلیل این کار تویوتا را نمیفهمم.
    این موتور 200 اسبی هم طراحیش مال مهندسای سوبارو هست که سیلندراش افقی هستن.
    خلاصه یه ماشین با سه برند عجیبه

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      اصلا هم چیز جدیدی نیست
      بخاطر کاهش هزینه ها و درکل احترام به مشتری

      پاسخ
  7. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    دلیل این کار فقط کاهش هزینه ها با افزایش تولیده و اینکه در بازارهایی که امکان حضور یه برند وجود نداره با برند دیگه فروش بالا بره..تویوتا فقط به فکر فروش بیشتره چون اجازه سرمایه گذاری بیشتر رو به کمپانی برای توسعه مدلهاش میده

    پاسخ
  8. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    انتفاقا دقیقا همین دیروز نزذیک بود با من تصادف کنه

    یه اسپویلر هم داشت

    🙂

    پاسخ
  9. محمد ر
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    رنگ زرد و پشت ماشین را بسیار پسندیدم

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    واقعا جوون پسنده اما مثل جنسیس کوپه موتور قویتری داشت بیشتر به چشم میومد

    پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بیشتر کسانی که تو ایران جنسیس میخرن بخاطر قدرت موتورش هست و اگه تویوتا موتورش قویتر بشه فروشش خیلی بالاتر میره

    پاسخ
  12. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    وقتي جرمي تو تخته گاز بگه سواري معركه داره معلومه چيه ديگه

    با سرعت پايين هم قابليت دريف داره

    ظاهرش هم خوبه

    پاسخ
    1. hero
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      جرمی هر کاری کرد که بتونه ازش ایراد بگیره نتونست
      این ماشین برا حرفه ای ها ساخته شده
      زنده باد ژاپن

      پاسخ
  13. szm
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    این عین اف تی 86 تویوتا است واین ها از روی اون کپی کردند من این تویوتا را بیشتر دوست دارم ممنون موافق=like

    پاسخ
  14. دانیال
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    سلام من تقریبا یک ماه قبل یک gt86 خریدم در مشهد . ماشین خوبی هست ولی نباید انتظار قدرت جنسیس رو داشته باشین. من بدون کیت خریدم ماشین قشنگی هست فقط برا دونفر خوبه اگه قصد مسافرت دارین کسی رو نباید عقب نشوند چون خیلی تنگه. صدای انچنان خاصی نداره ولی همین که تویوتا هست یه عمر ماشینه از لحاظ ارتفاع یکم اذیت میکنه روی زمین خیس بخاطر دیفرانسیل عقب اگه یکم بیشتر پارو رو پدال فشار بیارین ماشین از کنترل در میره.

    پاسخ
  15. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    چراغ های جلوش مثل مه شکن های جنسیس کوپه است

    پاسخ
  16. fluid
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    دوستانی که هم جنسیس امتحان کردن هم ج تی 86 لطفا بگن رو دست اندازا کدومشون
    نرم تر عمل میکنه تا چه حد؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.