تجربه و آزمایشتویوتا

اولین رانندگی با نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو، افسانه‌ای که دوباره جان گرفت

نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو پیشرفته‌تر، لوکس‌تر و شیک‌تر از همیشه شده اما هیچ‌کدام از توانایی‌ها و قابلیت اطمینان خود را کنار نگذاشته است.

خودروهای کمی در جهان شهرت تویوتا لندکروزر را دارند. این ماشین دهه‌ها است که یکی از انتخاب‌های اصلی برای رفتن به هرجایی از کرهٔ زمین محسوب می‌شود. حال نیز جدیدترین مدل لندکروزر یعنی سری ۲۵۰ را برای رانندگی در ارتفاعات اسکاتلند در اختیار داریم. البته این خودرو در اصل نسل جدید پرادو است که در بازارهای اروپا و آمریکا با نام لندکروزر عرضه می‌شود. پرادوی جدید در اروپا فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزلی و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود.

این قوای محرکه با هایلوکس و برخی دیگر از محصولات شاسی مستقل تویوتا مشترک است اما تویوتا اقداماتی جدی برای بهبود تحویل قدرت و نرمی آن انجام داده است. این موتور ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این ارقام در محدودهٔ دور موتور بسیار گسترده‌ای ارائه می‌شوند و حداکثر گشتاور از دور تنها ۱,۶۰۰ rpm در دسترس است. شتاب صفرتاصد پرادوی جدید هنوز اعلام نشده اما تخمین‌های تقریبی زمان حدود ۹ ثانیه را نشان می‌دهند. ما در طول آزمایش نیز به‌طور میانگین مصرف سوخت ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم.

این مصرف هرچند از دیفندر شش سیلندر که ۵۰ تا ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد زیادتر است اما تفاوت پرفورمنس دو خودرو روی جاده چندان فاحش نیست. موتور پرادو در دورهای پایین پاسخگویی چشمگیری دارد و تأخیر توربو بسیار کم است. گیربکس نیز وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهد تا پیشرانه را در دور موتور مناسب نگه دارد و تعویض دنده‌های قاطعی انجام می‌دهد. سپس نیرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی فرستاده می‌شود که از قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب و همین‌طور گیربکس کمکی با ضرایب سبک و سنگین بهره می‌برد.

قوای محرکهٔ پرادو بسیار نرم‌تر از هایلوکس است و کمی غرغر موتور در دورهای پایین به‌سرعت با افزایش سرعت به یک زمزمهٔ ملایم کاهش پیدا می‌کند. پیشرانهٔ هیبریدی بنزینی که در آمریکا ارائه می‌شود اما فعلاً در اروپا عرضه نخواهد شد. ساختار پرادو هرچند همچنان مبتنی بر شاسی نردبانی است اما شاسی و بدنه به‌طور اساسی نسبت به قبل بازطراحی شده‌اند و به لطف سیستم فرمان برقی جدید، حالا حتی در مسیرهای بسیار خشن هم هیچ ضربه‌ای از غربیلک فرمان به دستان راننده وارد نخواهد شد. سیستم تعلیق هم در جلو از نوع دو جناقی و در عقب محور صلب چهار اتصالی است. تویوتا همچنین در این خودرو آنتی‌رول بارهای قطع شونده را هم ارائه کرده است.

بدون شک پرادو در درجهٔ اول برای آفرودهای سخت طراحی شده است و به همین دلیل حتی روی رینگ‌های کوچک‌تر ۱۸ اینچی هم سواری خودرو کاملاً بدون تکان نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال، این مشکل در دیفندر با تعلیق بادی سفارشی وجود ندارد. حتی در سرعت‌های بالاتر که شرایط تویوتا بسیار بهتر می‌شود هم راحتی سرنشینان پرادو نزدیک به خودروهای لوکسی مثل دیفندر نخواهد بود. به دلیل دید عالی، رانندگی در جاده‌های تنگ با پرادو راحت خواهد بود و روی آسفالت تعادل خوبی بین چابکی و راحتی برقرار می‌شود. ترمزها هم یکی دیگر از نقاط قوت پرادو هستند که احساسی عالی دارند. با توجه به فرم جعبه‌ای خودرو، سروصدای باد و جاده نیز به شکلی شگفت‌انگیز سرکوب شده است.

توانایی‌های افسانه‌ای تویوتا اما در آفرود بیشتر خود را نشان می‌دهد. پرادو هنگام ورود به مسیر آفرودی بسیار گل‌آلود در شیب‌ها کششی باورنکردنی از خود نشان داد و برای فرورفتن در دره‌های عمیق پر از آب هم مشکلی نداشت. هنگامی‌که لغزشی تشخیص داده شود نیز سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند تویوتا بدون هیچ‌گونه هرزگردی کشش را فراهم می‌کند. به همین دلیل، ما حتی به فعال کردن قفل‌های دیفرانسیل یا قطع کردن آنتی‌رول بار نیازی پیدا نکردیم حتی زمانی که رکاب خودرو در گل‌ولای چسبناکی فرورفته بود.

پرادوی جدید مثل لندروورهای مدرن از یک سیستم واکنش به مسیر بسیار هوشمندانه بهره می‌برد که از طریق یک کنترل فیزیکی بزرگ در کنسول مرکزی فعال می‌شود. این سیستم پارامترهایی مثل گیربکس، پیشرانه، فرمان و ترمزها را متناسب با مسیرهای مختلف تنظیم می‌کند. گزینه‌های بیشتر برای گیربکس کمکی، قفل دیفرانسیل و آنتی‌رول بارهای قطع شونده هم به‌طور مجزا از طریق دکمه‌های روی کنسول مرکزی قابل‌دسترسی خواهند بود. این کنترل‌ها همگی منطقی طراحی شده و استفاده از آن‌ها آسان است.

همین ذهنیت در کل کابین هم دیده می‌شود که با متریال خشنی پوشیده شده اما همچنان شیک به نظر می‌رسد و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. درواقع، کل کابین کاملاً بی‌نقص احساس می‌شود زیرا از ادوات داخلی هیچ‌کدام از خودروهای آزمایشی حتی زمانی که چرخ‌هایشان ۶۰ سانتی‌متر از زمین فاصله داشت هم کوچک‌ترین صدای جیرجیری به گوش نمی‌رسید. علاوه بر این، کابین پرادو جادار بوده و فضای سر و پای عقب عالی است. صندوق بار هم با ظرفیت ۶۲۰ لیتر، فضای سخاوتمندانه‌ای دارد و امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم هم وجود خواهد داشت.

با همهٔ این‌ها، بزرگ‌ترین دارایی پرادو همچنان همان قابلیت اطمینان افسانه‌ای تویوتا است. این موضوع از لحظه‌ای که داخل خودرو می‌نشینید قابل‌لمس خواهد بود. به همین دلیل، هرچند پرادو نه روی جاده به‌خوبی دیفندر است و نه پیشرانه‌ای به نرمی آن دارد اما برای بردن شما به چالش‌برانگیزترین و دورافتاده‌ترین مکان‌های روی این سیاره، خودروهای کمی به انداز، این شاسی‌بلند ژاپنی مناسب خواهند بود.

جمع‌بندی

تویوتا لندکروزر برای دهه‌ها اسطورهٔ استحکام و قابلیت اطمینان بوده و این مدل کاملاً جدید هم تفاوتی با پیشینیان خود ندارد اما چیزی که تغییر کرده، سطح تکنولوژی است که بُعد جدیدی به توانایی‌های همه‌جاروی پرادو می‌بخشد. هرچند این ماشین به‌اندازهٔ دیفندر راحت نیست اما نشان تویوتا را بر پیشانی دارد که حسی بی‌بدیلی از قابلیت اطمینان و جان‌سختی می‌دهد.

مشخصات فنی

Toyota Land Cruiser Prado 2024

پیشرانه ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۹۲۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۳۵ میلی‌متر
قیمت پایه ۵۷,۳۴۵ دلار
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    درد و بلات بخوره تو سر هرچی المانی و انگلیسی پر استهلاک که فقط به درد خودنمایی میخورن نه چیز دیگه سلطان واقعی همین ماشین هست و تمام🇯🇵🇯🇵🇯🇵💪💪💪

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. آرش

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      جدیدترین مقایسه بین تویوتا و لندکروز در مجله موتور ترند امتیاز بهتر برای لندرور بوده اونوقت شما بدون اینکه سوار شده باشی چطوری نتیجه گیری کردی ؟!!!!!

      موافقم 13
      مخالفم 9
      1. Ahmad

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        احتیاجی نیست که سوار شده باشم همه ادم و عالم فهمیدن که ماشینای المانی و به خصوص انگلیس جزو پر استهلاک ترین ماشین ها هستن کلا صنعت خودرو المان و کره و امریکا پر استهلاک ترین ماشین ها رو میسازن ولی ژاپن با همه فرق میکنه

        موافقم 11
        مخالفم 11
        1. NAVID@@98

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (311 ديدگاه)

          👑🏆🥇 اتفاقا آلمان و آمریکا خوب خودشون رکورد دار کارکرد بالا و دوام بالا بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ماشین های جهان هستن با بالای چندین میلیون کیلومتر ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۱۰ ۱۱ الی ماشاءالله و رکوردش دستشونه کلا آلمان از اروپا و آمریکا هستن که رکورد دار کارکرد بالا و دوام بالا و رکورد دار بادوامترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین هستن خداییش
          هرچیزی که بگی ساختن و نگی ساختن بهترینش هم ساختن
          پس بنابراین الحق که اروپایی و آمریکایی های مذکور که برتری و اول یی شان را در هر چیزی اثبات کرده اند ساخته خدا هستند به وسیله بشر، بشری که خود خدایی هست چون قطعاً خدایی کار میکنند خدا هم قطعاً راضی است ازشان و در نتیجه قطعا کمکشان میکنه که چنین راهکارهایی را بسازند که بهترین کلاس خودشان هستن
          واقعاً 🏆🥇👑خداییش درواقعیت فقط خدایی شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی بهترین و برترِ واقعی سال و همیشه هستند چون که جداً اینها را خدا میسازد معجزه های الهی که فَرادُنیَوی هَستند از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را می‌سازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم بهترین های واقعیست 👑🥇🏆

          خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن همیشه درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و آمریکایی ها هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
          مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن
          کلا اروپا و آمریکا قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
          درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک و اول هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
          بهترین و شماره یک هستن در هر چیزی با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و امریکایی ها وهم دوج هم مطلبش خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد.
          بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
          بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
          عشقِ عشقَن♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍

          پس وقتی میگوییم
          چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند

          چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟

          مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!

          چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!

          چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرف‌ها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
          چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروف‌تره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
          از یاد نبرید که در اون سال‌ها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند در هر چیز ماشین‌هایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهر تأیید هست بر برتری همیشگی و اعتبار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که همیشه سال‌های نوری جلوتر هستند با این خودرو ها و استقامت پیشرانه‌ هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ ساله‌های این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اون‌ها را چی چرا؟ چون، بزرگانِ برترِ واقعی فقط خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز و کلا خودِ همین اروپایی و آمریکایی هستن👑🥇🏆

          شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرت‌ها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
          معجزه های الهی فَرادُنیَوی که جداً اینها را خدا میسازد از خوبان عالم اروپا و آمریکا خدایی
          باشد که خوب رستگار شوید 😍

          موافقم 5
          مخالفم 14
        2. Taha Ayoobi

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1273 ديدگاه)

          @Ahmad
          کی گفته آمریکایی ها پر استهلاک ان؟

          موافقم 4
          مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        من که عاشقش شدم رفت❤ ، شمارو نمیدونم!!!

        جداً پرادو همه نسلاش طلایی بوده و هستن ، چه نسل اول چه این جدیدِ ، همه رو میشه با اطمینان و اعتماد کامل زد به دل جاده و زندگی‌ها کرد👌👌👌.

        موافقم 11
        مخالفم 6
      3. froG-driVer

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        اینجوری نگو انصافا پرادو هایی که تو ایران بودن(منظورم نسل های تو ایرانه)خیلی بهتر از این جدیده بودن ولی آره این یکی خیلی جالب نیست با اینکه تا حدودی شیک و پیک و متناسب به نظر میرسه اما هیچوقت به ابهت نسل های قبلی نمی‌رسه کلا تویوتا در این مورد مرض‌ داره.قضیه mk4و پریوس و لندکروز(تا حدودی) هم اینطوری بود…

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          با نظر محترم شما مخالفم
          شما میگید همه نسل‌های پرادو بی‌نظیر بودن جز این جدیدِ!!!
          اتفاقاً این نسل جدید به سبب سادگی و ریزه‌کاری‌هایی که در طراحیش داره میشه پُرفروش‌ترین نسل پرادو!
          البته نسل طلایی پرادو برای من کد ۱۲۰ هستش!
          کامنت زیاد گذاشتم در مورد پرادو جدید و هرچه گویم زیاده‌گوئیست اما نسل جدید همون چیزی بود که یه عاشق تویوتا انتظارش را میکشید برخلاف لندکروزر ۳۰۰ که به نظر من فیس‌لیفت ۲۰۰ بود تا تغییر نسل با اینکه بسیار متفاوت و بهتر شده اما طراحی اونی نبود که انتظارش میرفت!!!

          پرادو جدید را میشه موشکافانه نقدش کرد و از جز به جز جزئیایش لذت برد ، من عجیب عاشق نمای عقبش شدم و به حس خوبی دارم و جالب‌که هرچه نگاه میکنم بیشتر شیفته‌اَش میشم !
          نمای جلو که حرفی باقی نمیذاره بمونه ، بینظیره !
          اما نمای بقل کمی نیاز به تغییرات داره که با قطعات افترمارکتی میشه تُپُل‌ترش کرد که از این حالت اُتوکشیده در بیاد با اینکه تنها چیزیش که ترند این روزهاست همین نمای بقلش هست !
          و و و ….!
          صحبت زیاده ولی بهتره بیاد تو خیابون‌ها تا بعد ببینیم تویوتا چه شاهکاری ساخته!!!

          نکته‌ی جالب قیمتش در آمریکاست که تقریباً نصف قیمت یه تویوتا لندکروزر ۲۰۰ هست در چند سالِ پیش!!!!!!!

          موافقم 6
          مخالفم 4
    2. ehsan.fa

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      واقعا تویوتا برا قشرضعیف‌ مثل من یه چیز دیگه س ، یه آرزوی محال شده ، متنفرم از تعمیرگاه و تعمیرکار ، بخاطر کیفیت فقیر‌ماشین‌هامون اینا شدن گرگ ، دنا که شده گل سرسبد ویرانخودرو از بس اذیتم‌ میکنه متنفرم ازش ، رودری ها تو کیلومتر ۲۰‌هزار جیر جیر میکنند ، دکمه پشتی‌ صندلی خراب شده ، سیلندر ترمز چپ عقب خراب شد گارانتی‌گفت نداریم ماشین باید دوماه بخوابه تا قطعه بیاد گرفتم ۴میلیون و ۶۰۰ هزار الان شده ۱۲ میلیون ،مصرف حداقل ۱۲ لیتر چون شهرمون کوهستانی ه ، موتور ضعیف تو دورهای پایین همیشه دنده سنگین باید برونی ، دیسک صفحه کلاج تو ۳۲هزار تموم شد ، تسمه تایم رو ۳۹ هزار شروع کرد سروصدا،لاستیک رو ۲۵ هزار رو به اتمام بود بردم عقب ، چراغ راهنمای چپ جلو میسوزه اووف

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3317 ديدگاه)

        رودری عقب ماشین بابای من هم تو کارکرد ۲۴۰ هزار جیر جیر می‌کنه 😐

        موافقم 0
        مخالفم 12
        1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3317 ديدگاه)

          راست میگم داره کنده میشه 😐

          موافقم 2
          مخالفم 6
      2. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3317 ديدگاه)

        داداش دنا یکی از بدترین ماشین های ایرانیه
        ولی اگه میخوای ایرانی بخری بفروش سورن پلاس بخر
        اگه چینی میخری هم یه چینی دست دوم بخر😐

        موافقم 9
        مخالفم 3
      3. MehdiTurbo

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1983 ديدگاه)

        قشر ضعیف کجا بود احسان این ۵۷ هزارتا پولشه از بنزم گرون تر 😄درسته تویوتا اقتصادی ولی نه هر تویوتایی

        موافقم 9
        مخالفم 10
      4. Ahmad

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        طاها ایوبی داداش من اتفاقا امریکایی ها استهلاک بالایی دارن که تو همین پدال یه پست بود راجع هزینه نگهداری که امریکایی ها حتی از المانی های سرطان هم پر استهلاک ترن فکر کنم اون ماشین عکس پروفایلت هم جزو شون بود

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. NAVID@@98

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (311 ديدگاه)

          👑🏆🥇آمریکایی ها همه هرچی بگی و نگی رو در هرچیزی بهترینش دارن خدایی خوب
          هم بادوام‌ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین ها رو دارن که رکورد دار هم هستن در کنار آلمانی ها از اروپا 🇪🇺🇺🇸🇨🇦🇷🇺🇩🇪 که اونها هم اتفاقا بارها اثبات کردن با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین خودروها هارو ساختن خدایی در هرچیزی خوب بهترین 🥇🏆👑

          همونطور که بالا توضیح دادم
          ولی درکنار اینها بهترین محصولات پرفومنس بالا هم دارن که طبیعاتا هزینه های بالایی دارن
          در هر موردی که بگی و نگی بهترینش بوده و هستن خدایی خوب

          موافقم 7
          مخالفم 5
      5. باباپنجلی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        لعنت بر کسانی که با ایجاد انحصار و جلوگیری از واردات ملت ایران را گرفتار این آشغالها کردند.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3317 ديدگاه)

      زنده باد احمد♥️♥️♥️

      موافقم 5
      مخالفم 5
    4. پیام

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1599 ديدگاه)

      اصلا طراحیش خوب نیست. همون قدیمیش بهتر بود

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. جومونگ

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        از کسی که به طراحی سانتافه میگه خوب ، غیر این توقع نمیره 😄

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. پیام

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1599 ديدگاه)

          منتظر نسل جدید سانتافه باش 😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 10
    5. jalopy

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      لابد تنها ژاپنی که سوار شدی هوندا ۱۲۵ بوده
      پشت پلاکشم نوشتی کاش رفاقتا هم ژاپنی بود

      موافقم 9
      مخالفم 5
    6. 🇰🇷

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      تویوتا چپ کروز برگشته 🤣
      سلطان فروش پایین و شوت شدن از بازار و توووووی دروازه 🤣

      موافقم 2
      مخالفم 12
    7. اسد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی خیلی خیلی خوبه!!! چرا این نباید بیاد ایران؟!! ای تف تو روی مافیای خودرو

      موافقم 7
      مخالفم 0
    8. کرگدن باواریا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (587 ديدگاه)

      دیگه در اون حدم نیست اینو بگی ، با همین کره و چین کل بندازین

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Car love

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (550 ديدگاه)

    اسکی ضعیف از لندروور 😂

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (989 ديدگاه)

      چراغاش اصالتش رو می‌رسونن
      سری شصت که بهش میگن فرماندهی رو طراحیشو زدن روی این . دقیقا چراغ گرد توی قاب مربعی .
      نسخه چراغ مستطیلی پرادو جدید هم فیس لیفت سری شصت هست .
      الان هر کی بیاد چراغ گرد و طراحی جعبه ای بزنه میشه کپی از لندروور؟
      حتما اگه طراحی چراغ لوزی و بدنه با فرم سیب زمینی بزنن دیگه کپی نکردن .
      ببین کره ای باز .
      با ژاپنی که فقط یه میتسوبیشیش بیشترین برد رالی داکار رو در جهان داره در نیوفت .
      آخه تورو چه به مقاله آفرودی😂
      برو با اسباب بازی های هیوندا و کیا بازی کن
      یه مشت کراس اوور زدن اومدن با کپی از اسم رام TRX و TRD تویوتا با پنج سانتیمتر ارتفاع بیشتر و گلگیر پلاستیکی خواستن آفرودر بزنن

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      منظورت چیوندا سانتوفه جدیده که از رنج رور 2010 اسکی زده؟ مدیرای بی عقل چیوندا اینقدر نفهمن که نمی دونن طراحی جعبه ای واسه اس یو وی هست نه یه اسباب بازی لگن پلاستیکی که روی آسفالت صاف هم زهوارش در میره 🤣

      اسم و لوگوی چیوندا : اسکی از هوندا 🤣
      لوگوی جنسیس : اسکی از بنتلی🤣
      Xrt : برعکس داج رم trx 🤣

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. Car love

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (550 ديدگاه)

        دوستان من نمیخونم الکی هی تایپ نکنین ۵٠٠٠ خط ،با طراح صحبت کنین😂 اسکی لندروور

        موافقم 3
        مخالفم 11
      2. احسان

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (107 ديدگاه)

        حسین سانتوفه؟ پسر خودتو زیاد اذیت نکن هیوندای یا سانتافه هم بنویسی با توجه به پیشینت می فهمیم مشکل داری با کره . خدا رو شکر موقع نوشتن هوندا ه رو می تونی بنویسی ،یکدفعه چوندا می نوشتی بد میشد 😄 ژاپن باید به بچه های گلی مثل تو افتخار کنه که با چیوندای و سانتوفه و… نوشتن یک تنه در راه آرمان های بوشیدو میجنگی.😂 مبارزت در یادها میمونه.

        موافقم 3
        مخالفم 12
        1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تازه این چیوندا که خوبه کره یه برند داره اسمش jindaسیسه

          موافقم 11
          مخالفم 3
  3. Killer

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    مدل قبلیش فروشش ضعیف بود اینکه تازه فیک یه برند دیگس

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (989 ديدگاه)

      بنده خدا
      اصالت سری شصت با چراغ گرد و قاب پلاستیکی رو می‌رسونه
      تازه سری شصت هم یه فیس لیفت داد که چراغ لندکروزر رو کلا مستطیلی کرد که یه نسخه از پرادو جدید هم فیس لند کروزر سری شصت هست

      بچه جون
      شمایی که هنوز نمی‌دونید شاسی مستقل چه شکلی نوشته میشه دیگه نیا زیر پست آفرودی حرف بزن

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. بهنام

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (830 ديدگاه)

      Killer
      یه چوسان فن زیر همچین پستی فقط فشار میخوره چیزی نگه بهتره. 😂

      موافقم 14
      مخالفم 1
  4. JaMsHiD

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (989 ديدگاه)

    هیچوقت . لطفا هیچوقت لندروور دیفندر جدید رو با پرادو مقایسه نکنید .
    یه ماشین قلچماق که از شاسی مستقل استفاده می‌کنه و ساخته شده برای آفرود .
    و یه ماشین که فقط ظاهرش اصالت داره و باطنش یه کراس اوور هست که تونسته خودشو با هزاران سنسور پنهان کنه و بگه : آره منم آفرودم خیلی خوبه تازه توی جاده از همتون بهتر عمل میکنم
    ولی همه میدونیم که کدوم توی آفرود دوام بیشتری داره
    این نسل لندروور اصلا مثل نسل قبلیش نبود .
    دیگه افسانه آفرود و مسابقات camel نبود .
    فقط یه کراس اوور بود که ظاهری شبیه نسل قبلش داشت و تونسته بود با سیستم تعلیق قابل تنظیم و هزاران سنسور باطن خودشو پنهان کنه .

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2782 ديدگاه)

      فعلا که مقایسه ی جدی بین این دوتا نیست.
      فعلا میشه به همون موتورترند اکتفا کرد که دیفندر با اختلاف برنده شده،چون ایرادهایی که از دیفندر گرفته بود بی ربط بود که بماند.
      هیچ برتری آفرودی هم این نسل لندکروزر نسبت به دیفندر نداره،صرفا دیفندر تنها مشکلش نداشتن لاستیک های مناسبه آفروده که لندروور براش عرضه نمیکنه.
      ..
      ..
      یک بار چند سال پیش گفتم بازم میگم،دوران شاسی نردبانی تموم شدس،n سال پیش لندوور دورشو خط کشید،فقط به درد کسایی میخوره که دنبال یه آفرود ارزون قیمت هستن.
      این لفظ__دیفندر کراس اووره__ هم فقط به درد مصرف داخلی میخوره.

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. JaMsHiD

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (989 ديدگاه)

        آقا میشه برام توضیح بدی
        شما بیشتر به یه دیفندر که فقط موتور و گیربکس و دیفرانسیل و شاسی و بدنه هست اعتماد داری یا یه ماشین که کلا سنسور هست برای آفرود .
        آره برای کوه و جنگل که نزدیک شهر هست خوبه .
        ولی برای یه آفرود درست حسابی ، یجایی مثل لوت ، ربع الخالی ، تپه نوردی و کوه نوردی یا داکار هست که یه آفرودر رو مشخص می‌کنه .
        حالا بزار برات بگم داداش گلم
        یه آفرودر باید
        یجوری ساخته بشه که با کمترین امکانات تعمیر بشه .
        دسترسی راحتی به تعمیرات برای موتور داشته باشه
        برای آفرود کم خرج باشه
        موقعی به ماشین فشار میاد ارور نده !
        همینجوری بره .
        آره دیفندر یه آفرودر خیلی خوب و قهاری هست
        ولی دو هفته ولش کن وسط کوه و بیابون همراه با نسل قبلیش
        ببین کی سالم میاد بیرون !
        دوران شاسی مستقل تمام نمیشه و نخواهد شد . شرکت ها تمومش میکنن !
        موقعی یه شرکت مثل هیوندای میاد با یه کراس اوور دوتا چاله رد می‌کنه اسم آفرودر رو ماشیناش می‌ذاره !
        یا جیپ یه کراس اوور معرفی میکنه برای آفرود ، مسلما دوران شاسی مستقل یکهویی به اتمام میرسه . با اومدن پلتفرم های برقی و هوشمند مثل اسکیت برد

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. R@min

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      به این بحث کاری ندارم اما این ورژن پرادو و دیفندر هیچ کدوم آفرودر مدعی نیستن صرفا امکانات اکثرا الکترونیکی برای آفرود سطح پایین دارن دیفندر بدون سیستم terrain response یه کراس اوور ساده هست و پرادو هم از برتری شاسی نردبانی استفاده زیادی نکرده و کلا هدف این ماشین و برادر بزرگترش لکسوس gx جدید گرفتن بازار کوچک همین دیفندر هست که بنظرم با وجود گستردگی خدمات و موتور بشدت کم استهلاک تر، پتانسیل های بسیار بسیار بالاتر شاسی نردبانی برای تیون و عقبه پر طرفدارتر تویوتا موفق بشه چون با کپی هایی از بدنه دیفندر مخصوصا gx هدفشون مشخصه و دقیقا نقاط ضعف دیفندر پوشش دادن که حرکت کاملا درستی هست.

      چرت و پرت های این مقاله هم تبلیغات و غلو هست، نمی دونم چطوری کارشناسش با سوار شدن تو ماشین صفر به قابلیت اطمینان پی برد !!!

      موافقم 5
      مخالفم 5
  5. MehdiTurbo

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    نه اینکه ماشین بدی باشه ولی برای جایگزینی اخرین نسل پرادو افتضاحه کافیه عکس پرادو نسل قبلی بزارید کنار این حتی بزرگی اتاق نسل اخرش نسبت به این حس میشه
    این خودرو عالیه به نظرم باید کنار پرادو و به عنوان اپدیتی از اف جی های قدیمی یاد میشد چون بسیار طراحی شبیه تویوتاهای قدیمی داره ولی به روز شده
    در کل این ماشین عالیه ولی وقتی به عنوان جایگزین اون پرادوهای فوق العاده میبینیش مایوس میشی هنوز پرادو نسل قبل طراحی بسیار به روز تر گیرا تر و حتی به علت بزرگی بدنه جذاب تر داره حتی اون پرادوهای نسل ۲۰۰۶ و … بعضیاشون که بهشان رسیدن و تو ایران هستند جذاب ترن فقط میتونم بگم
    خودروی خوب ولی نه برای جایگزینی پرادو
    پرادو اسطوره بود
    مثل شورولت بلیزر که خودروی جذابی بود ولی اسم اون یدک ممیکشید به هیچ عنوان
    هنوزم پرادوی نسل قبل یه چیز دیگه اس و انگار تو قلبا میمونه هر چقدرم این ماشبن تو خیابان ببینی وقتی بگن پرادو انگار اون زنده میشه برات مثل بنز اس ال اس مثل اتاق دبلیو ۲۱۱ و … بعضی ها موندگارن و حیف کمپانیا همون موندگارا رو ادامه نمیدن

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3507 ديدگاه)

      اتفاقا برگشته به طراحی که باید باشه

      موافقم 13
      مخالفم 4
  6. 3 چرخه

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسباب بازی جدید

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. جومونگ

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      یه آفرودر کره ای نام ببر که بتونه همین مسیر رو پا به پای همین اسباب بازی بیاد

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. ٣چرخه

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        Bz4x

        موافقم 2
        مخالفم 12
        1. جومونگ

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (205 ديدگاه)

          bz4x هم تو امریکا و هم ژاپن ، اروپا ، کانادا و … فروش میره اما هیوندای ماشین برقی زده که انقد آتیش گرفت تو خود کره منع فروش خورد . اسمشم کنا :)

          موافقم 12
          مخالفم 2
  7. JaMsHiD

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (989 ديدگاه)

    مشکل لندروور اینه که هم خدا رو میخواست هم خرما رو .
    هم ماشین آفرودر میخواست هم یه ماشین شهری .
    ولی اشتباه کرد . دیفندر رو باید یه آفرودر نگه می‌داشت و دیسکاوری رو یه ماشین شهری که آفرود هم می‌ره میکرد .
    رنجروور هم که تکلیفش مشخص بود .
    هر چی قیافه لندروور جدید خوب بود باطنش گند زد .
    نه اینکه بد باشه ها !
    همه جا می‌ره
    توی شهر دیگه دیسک کمرت توی دو دقیقه اوت نمیکنه !
    هندلینگ خوبی هم داشت
    ولی به عنوان یه آفرودر نمیشه بهش نگاه کرد

    موافقم 7
    مخالفم 5
  8. datsun

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3507 ديدگاه)

    خوب دیفندر باید هم سواری بهتر داشته نرم تر باشه سر پیچها بهتر عمل کنه درسته یه ماشین آفروده ولی ذاتن یه کراس اوورِ و باید هم تو این موارد بهتر از پرادو شاسی مستقل عمل کنه

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2521 ديدگاه)

      داتسون جان
      البته تست های آفرود کاملی بینشون برگزار نشده و یا شده و اینجا منعکس نشده اما تو یه مقاله اگه یادت باشه همینجا حدود یک سال قبل دیفندر جدید و رنجروور اونم نسخه !!LWB عملکردی بهتر از فریم جداگانه ها داشتن
      می دونم تست کاملی نبود اینم می دونم برای قضاوت تست آفرود باید خیلی خیلی جامع و کامل باشه اما “نبین چی ساخته، ببین کی ساخته”

      امیدوارم یه تست درست و حسابی ازشون ببینیم

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (989 ديدگاه)

        هیچوقت آفرودر با رد کردن چاله و گل و لای آفرودر نمیشه .
        یه بار دو هفته دوتا لندروور ، یکی جدید یکی نسل قدیم ول کنن تو یه کویر و کوه ، ببینن کدوم سالم میاد بیرون .
        آفرود به رد کردن مکان های صعب العبور نیست . به استقامت و پایداری توی شرایط جوی نامناسب و داشتن قابلیت رد شدن از جاده های صعب العبور هست .

        هیچوقت نمی‌بینی نیرو های امداد یا نیرو های ارتش یا یگان های مختلف از یه کراس اوور استفاده کنند .
        اونا از یه ماشین شاسی مستقل با کمترین اجزا برقی استفاده میکنند تا کمترین استهلاک رو داشته باشند .
        میدونی چرا دنیای آفرود داره نابود میشه؟
        چون مردم دنیا نمی‌فهمند که ماشین آفرود برای آفرود هست و قرار نیست پاشی باهاش بری جاده های جهان رو پیمایش کنی و یا با خونواده بری سفر و کمر درد و لگن درد نگیری

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          اول کامنتت گفتی هیچوقت آفرودر با رد کردن چاله و گل و لای آفرودر نمیشه

          چهار خط پائین تر گفتی آفرود به قابلیت رد شدن از جاده های صعب العبور هست

          اگه تفاوتی دارن من که متوجه نشدم!

          بعدش امروز با پنجاه سال قبل فرق داره فلسفه ساخت ماشینها فرق داره طیف مخاطبان فرق داره لندروور هم اگه بیشتر از من و شما تفاوت ساختار SUV ها رو ندونه کمتر هم نمی دونه
          اما اینو انتخاب کرد و حتما براش دلایلی هم داره
          اون شاسی یکپارچه سه برابر شاسی نردبانی دیفندر قدیم استحکام داره. دوستانی می گفتن نمیشه باهاش جامپ زد😄 اگه مقاومت شاسی نردبانی دیفندر قدیم رو بدونی و ضربدر سه کنی به گمونم کمی از نگرانی ها کاسته بشه

          موافقم 7
          مخالفم 0
        2. Taha Ayoobi

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1273 ديدگاه)

          جمشید فهمیدی چی گفتی؟

          ((آفرود به رد کردن مکان های صعب العبور نیست . به استقامت و پایداری توی شرایط جوی نامناسب و داشتن قابلیت رد شدن از جاده های صعب العبور هست .))

          نه خدایی خودت فهمیدی؟

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. JaMsHiD

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (989 ديدگاه)

        این چیزی که گفتم منظورم این بود که فقط رد کردن یه ماشین از مکان های صعب العبور اونم توی بیست دقیقه ویدیو یوتیوب آفرودر بودن ماشینیو ثابت نمیکنه .
        اینکه توی هر شرایط مختلفی حضور داشته باشه و هفته ها کار کنه و به مشکل نخوره و استقامت داشته باشه آفرودر بودن یه ماشینو ثابت می‌کنه .

        آقا ، دیفندر جدید عالیه . این تکنولوژی و شاسی صد هزار برابر از نسل قبلش محکم تره .
        ولی هیچوقت یه یگان نظامی ، ارگان دولتی و امداد گران از این به عنوان وسیله ای که هر روز به مدت ده سال فقط از کوه و تپه و جنگل بالا بره استفاده نمیکنند .
        وگرنه دلیلی نداشت که لندروور wolf از ۱۹۹۸ تا الان تولید بشه .

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          خوب قرار هم نیست که امروز هدف از ساخت یه اتومبیل این باشه که ارگانهای نظامی و امدادگران به عنوان وسیله ای که هر روز به مدت ده سال فقط از کوه و تپه و جنگل بالا بره استفاده کنند
          لندروور یه دگردیسی بزرگ داشته و فروش بالاش _ که مهمترین هدف هر سازنده ای هست _ موید این نکته هست که به هدفشون رسیدن
          ازدیاد سیستم های الکترونیکی هم اجتناب ناپذیره همون سیستم کنترل کشش فوق پیشرفته با نفت که کار نمی کنه و یا سایر آپشنهای رفاهی

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          اون حرفی که شما زدی هم
          ((فقط رد کردن یه ماشین از مکان های صعب العبور اونم توی بیست دقیقه ویدیو یوتیوب آفرودر بودن ماشینیو ثابت نمیکنه))

          خود من هم قبلش عرض کردم
          ((می دونم تست کاملی نبود اینم می دونم برای قضاوت تست آفرود باید خیلی خیلی جامع و کامل باشه))

          تست آفرود ورای تست سرعت و شتاب هست که ظرف چند دقیقه همه چی مشخص میشه
          برای قضاوت در مورد قابلیت های آفرود باید ساعتها و روزها در مکان‌های مختلف مقایسه انجام داد

          موافقم 5
          مخالفم 1
      3. JaMsHiD

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (989 ديدگاه)

        طاها یه بار دیگه بخون
        آفرودر بودن فقط رد کردن مکان های صعب العبور نیست .
        استقامت داشتن و توانایی اینکه یک ماه بدون به مشکل بر خوردن توی شرایط جوی نا مناسب ، مکان های صعب العبور رو رد کردن یه آفرودر واقعی رو نشون میده .
        برای همینه دولت ها میان بجای هامر برقی ، هاموی رو انتخاب میکنن . به جای دیفندر جدید ، دیفندر wolf رو انتخاب میکنن .
        وگرنه توی ویدیو های بیست دقیقه یوتیوب همه آفرودر هستن !

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1273 ديدگاه)

          @JaMsHID

          موافقم، ولی نه، ولی بازم موافقم.
          اصلا آفرودر بودن یعنی رد شدن از مکان هایی که ماشین های عادی تر نمیتونن یا همون صعب العبور.
          ولی یه آفرودر واقعی میشه همون که میگی، باید بتونه تو اون شرایط دووم بیاره چون اگه آفرود واقعی باشه برای اون شرایط ساخته شده.

          دقیقا حرف من رو تو زمینه آفرودر های چینی میزنی👏
          تازه چینی ها ویدئو هم نیست فقط روی کاغذه

          موافقم 4
          مخالفم 0
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی کپل و جعبه ای شو دوست دارم

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. sinasvj

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خوشگل و پر زور کی بودی تو😈

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. حسین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    چیوندا با سانتوف xrt (برعکس trx) با این سلاطین میخواد رقابت کنه 🤣

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (989 ديدگاه)

      جالبه کامنت شمارو برای بار اول هست که میبینم ،
      بعدش کامنته از طرف من دیسلایک شده !

      پدال هر کامنتی که به دلش میچسبه رو لایک می‌کنه هر کامنتی هم که ازش بدش بیاد دیسلایک می‌کنه😂
      صد در صد کامنت من رو هم نمی‌بینید . اگر هم دیدید خیلی جای تعجب و تامل داره

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1273 ديدگاه)

        منم برای اولین بار میرم تو بعضی مقاله ها، مثلا میخوام دیس لایک بزنم، وقتی میزنم یه دونه کم میکنه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  12. یوسف

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (939 ديدگاه)

    لندرور توسعه دیفندر یا Dc100 رو سال 2009 شروع کرد و 11 سال بعد به بازار فرستاد…..
    اما تویوتا سال 2023 فهمید عقب افتاده….. و در عرض 6 ماه کپی کرد طراحی کرد یه جفت چراغ جلو قدیمی از انبار آورد موتورای خط هایلوکس رو که آماده بودن رو آورد و اسم لندکروز جای پرداو گذاشت واسه آمریکا… بعدش پرادو رو گذاشت جای لندکروز بعد….. سر این ماشین رو به باسن اون ماشین پیون داد…. همه این چرندیات رو جمع کرد یه جا….. بعدش شده اسطوره یه سری افراد داخل ایران……
    مدیرای تویوتا توی متوهم ترین حالت ممکن… این پهن رنگ شده رو به دیفندر نزدیک نمی کنن….. بعدش دوستان اسطوره سازی میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. جومونگ

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      میدونستی سری اول لندکروز جدید به تعداد هزار دستگاه در المان عرضه شد و تنها ظرف نیم ساعت سولد-اوت شد و فروشش کامل شد ؟ بعدش لیست انتظار شکل گرفت .
      هزار دستگاه فروش تنها در نیم ساعت . ما ندید بدیدیم اونا چی ؟! تعصب هم حدی داره .

      https://www.pedal.ir/toyota/toyota-land-cruiser-sold-out-germany/comment-page-1/

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. یوسف

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (939 ديدگاه)

        اصلا بحث من فروش نیست….. بحث من طراحی و ارزش گذاشتن به اون طراحیه….
        شما هیچ وقت نمیتونید یه خودرو رو با 11 سال تست و بررسی با پشتوانه قوی رو با خودرویی که کلا کمتر از 6 ماه طراحی و تولید شده مقایسه کرد…..
        وگرنه من میدونم که فقط فروش تویوتا راو4 در آمریکا برابر با تعداد کل تولیدات لندروره…. بله برادر…
        اینو بدون که پراید یه زمانی سالی یک میلیون تولید میشد…. اما هنوز هم همون لگنی بود که هست…

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. JaMsHiD

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (989 ديدگاه)

          الان راو۴ شد لگن😑
          آمریکا بازار آزاد هست . مردم مجبور به خرید ماشین نیستن ‌. خودشون خواستن رفتن راو۴ خریدن .
          ولی ایران بازار انحصاری هست که شما مجبوری اگه یه ماشین اقتصادی میخوای باید پراید بخری .
          لندروور هم ماشیناش بخاطر کاربری که داره فروشش کمه ‌.
          شما هم حرص تویوتا نخور . تویوتا به این راحتیا از اسم پرچم دار آفرودرش نمیگذره !
          و تویوتا یکی دوتا ماشین نمیزنه که بخواد یازده سال روی یه ماشین که سهم تقریبا کوچکی از بازار تویوتا رو داره وقت بذاره و پول خرج کنه .
          این لندروور دیفندر نسل قبلش از کی تا حالا داشت تولید میشد .
          لندروور عملا داشت با این کارش قمار میکرد پس باید صبر میکرد تا یه ماشین خیلی کامل درست کنه که لیاقت نام دیفندر رو داشته باشه تا بتونه تو بازار موفق عمل کنه .

          موافقم 5
          مخالفم 1
  13. faster

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    حس بی‌بدیلی از قابلیت اطمینان و جان سختی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4986 ديدگاه)

    طراحی بلوکی و جعبه‌ ای شکلش ابهت و جذابیت خاصی داره ولی موتور ۴ سیلندر واسه این ماشین یه جورایی تو ذوق میزنه هرچند که مطمئناً جوابگوی نیازای این ماشین هستش

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. yaghoub

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    طراحیش رو خیلی نمی‌پسندم .
    ولی گویا طراحی جعبه ای ترند بازار هست .

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. OM.01

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    آمار فروش و خوب بودن خود ماشین هیچ ربطی به هم ندارن! کرایسلر airflow 1934 شاهکار مهندسی بود اونموقع ضریب درگ ایمنی تعلیق طراحی راحت 10 سال از بقیه جلوتر بود اما اون سالها کمتر از 30 هزار دستگاه فروخت و در برابر خودروهای هم قیمت فورد و شورلت شکست خورد جالبه 5 سال بعد همه از همون ماشین الگو گرفتن!
    از اون ور شورلت corviar واقعا خودروی مضخرفی بود اللخصوص 2 سال اول عرضه تا زمانی که ایراداتش رفع بشه، اما آمار فروشش کاملا عجیب بود!

    حالا می‌رسیم به همین لندکروزر پرادو. این ماشین در برابر واگنییر تاهو و یوکان با پکیچ Z71 دیفندر 110و برانکو حرفی برای گفتن نداره.اما اصلا مهم نیست میدونید چرا؟؟ چون تو اروپا جیپ فروش چندانی نداره فورد هم فقط کراس اوور ها و هاچبک هاش پرفروشه.لندرور هم ماشین هاش برای اروپایی ها گران هست و مالیات زیادی میخوره و به پر استهلاک بودن معروفه. این یعنی پرادو رقیبی تو اروپا در مارکت نداره! همچنین پرادو بازار حاشیه خلیج فارس استرالیا و ژاپن رو داره و اونجا بسیار پرفروشه

    تویوتا لندکروز سری 300 و پرادو جدید در برابر رقبای آمریکایی هیچ حرفی برای گفتن ندارن و کاملا مشخصه. همچنین آمار فروش لندکروزر در آمریکا سالی حدودا 2 هزار دستگاه بوده و 2 سال گذشته اصلا تو بازار نبوده و پرادو تاجایی که میدونم آمریکا نرفته و امسال برای بار اول قراره جانشین لندکروزر بره درصورتی که آمار فروش برانکو واگنییر تاهو و… درآمریکا هست بهتر از من میدونید اعداد رو

    اما در آمریکا پرفروش نبودن مهم نیست چون تویوتا بازار های عربی رو داره که فقط لندکروز امارات 15هزار دستگاه و عربستان 20هزاردستگاه استرالیا سالی 30 هزار دستگاه میفروشه. تاره لندکروز، پرادو بماند! البته حدودی گفتم چون دقیق حفظ نکردم

    تویوتا میدونه حریف آمریکایی ها نخواهد شد و نمیخواد محصولی بهتر از اونا بسازه البته میتونه ولی اگه بسازه باید خیلی هزینه و زمان بزاره تازه مشخص نیست جواب بگیره یا نه برای همین کلا بیخیال رقابت و خودرویی بهتر ساختن از آمریکایی ها شده و صرفا ماشین خوبی ساخته که تو بازار های عربی استرالیا و خود ژاپن و اروپا جواب بگیره و پرفروش بشه. همه دنبال پول هستن وقتی پرفروش و محبوبی الکی هزینه گزاف نکن برای توسعه اونم فقط برای اینکه تو یک مارکت از رقبا بهتر باشی! ارزش نداره واقعا

    تو مقایسه خالی و رقابت حرف خاصی برای گفتن نداره تویوتا پرادو اما خب مقایسه و جوایز برای خودروساز پول نمیشه. همینکه خواهان داره تو 5 کشور عربی و استرالیا و ژاپن خوب میفروشه کافی هست حالا تو آمریکا نفروشه… مهم نیست

    اگه همه بازارهای دنیا مثل آمریکا بود دعواهای دوستان تو پدال درست بود اما چون بازار با بازار کشور به کشور مردم به مردم فرق داره این دعواها مسخره هست. هرچیزی یه جا خوبه شاید جای دیگه بد باشه! و برعکس! همه چی نسبی هست

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. بهزاد

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2421 ديدگاه)

      ببین دوست گرامی نشان لندکروز فقط مختص یک مدل نیست بلکه چند مدل را شامل میشه که نیازی به تشریحش نیست و اکثرا آشنا هستند و در واقع یک خانواده را تشکیل میدن.
      خط تولید همه ی لندکروزها در ژاپنه و سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از این خانواده تولید میشه که به صورت رسمی در ۱۷۰ کشور جهان عرضه میشه.
      به هر ترتیب این نشان سالهاست بین علاقه مندانش شناخته شدست و اتفاقا تنها مدلی از تویوتاست که هیچوقت برای اعداد و ارقام در هر زمینه ای تولید نشده و از همان اول نقشش رفع نیاز خریدارانش بوده و به خاطر همین موضوع قیاس ها و رقابت ها خللی در فروشش نداشته.

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      با اینکه آمریکا رو بالاتر از بقیه کشور ها میدونم ولی با چه دلیلی میگی پرادو جلوی آمریکایی ها حرفی نداره؟ دوامی که تویوتا داره رو کدوم کشور میتونه مثل‌ رو بیاره

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. NAVID@@98

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (311 ديدگاه)

        👑🏆🥇آمریکا و آلمان از اروپا خدایی خوب قطعاً از هر نظر در هر چیز اول و بهتر و بالا بهترین هستن من جمله دوام بالا و قابلیت اعتماد و قابلیت اطمینان و کارکرد بالا دوام بالا را اثبات کرده اند 🇪🇺🇷🇺🇨🇦🇩🇪🇺🇸 وقتی میگوییم که اروپا و آمریکا اثبات کرده اند که از هر نظر در هر چیز بهترین و بالا و اول هستند من جمله قابلیت اعتماد و قابلیت اطمینان و دوام بالا کارکرد بالا و کیفیت بالا که همشان را اثبات کرده اند خدایی خوب عشق و شاهکار واقعی همینها هستند🥇🏆👑

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. باباپنجلی

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          تو را بخدا فکر ما بندگان خدا رو هم بکن که مگه چقدر جون داریم قسم های جنابعالی بخونیم.بابا مردم در این دوره بیش تر پنج شش سطر رو حال ندارند بخونند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. بهنام

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (830 ديدگاه)

    پاراگراف آخر ختم کلام رو گفت.
    تویوتا عشقه.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. jalopy

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بشدت عالی
    منتظر نسل جدید fj cruiser هستم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  19. Reza Waffen SS

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عاشق اتاق 250 شم 🥰

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. رامتین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    ماشالله…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  21. amirboss

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    یه خودرو مدرن که همه چیز فدای کاربری خودرو شده.
    از طراحی بگیر تا قوای فنی.
    یه خودرو آفرودر
    محصولات کمی هستن که باید اون چیزی باشن که هستن!
    این حرکت تویوتا بر خلاف یه سری محصولاتش واقعا ستودن داره.
    البته شاید به مزاق خیلیا خوش نیاد!

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (989 ديدگاه)

      ماشین باید اینجوری باشه .
      نمیشه که همه چیو با هم بخوای !

      موافقم 1
      مخالفم 1
  22. KAIZEN

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    واقعا عاشق این ماشینم
    این و لکسوسGX که رو همین پلتفرمه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. TRD

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تویوتا واقعا گل کاشت با این پرادو جدید
    قیمتشم منصفانه ست . نه اون گرونه که مثل سری قبل شکست بخوره نه اون قد ارزون که بازار ماشینای خودش رو خراب کنه یا مجبور شه از کیفیت کم کنه
    از طرفی هم طراحیش بسیار زیبا و هماهنگه
    تنها یک نقطه ضعف بزرگ داره اونم نداشتن تنوع پیشرانه ست ‌. باید سه چهار مدل پیشرانه براش تهیه کنن و این ایراد رو خیلیا گرفتن
    به شدت منتظر تریم های آفرودی TRD یا کپستون هستم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا