تعمیر یک میلیونمین کوروت

یادتان می‌آید ۱۲ فوریه ۲۰۱۴ یا ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ که چاه فاضلاب در موزه ملی کوروت باز شد و تعداد ۸ دستگاه کوروتِ تاریخی و ازجمله یک‌ میلیونمین کوروت C4 مدل ۱۹۹۲ را در خود بلعید؟ حالا یک سال پس از اینکه جنرال‌موتورز اعلام کرد که تصمیم به احیای این خودرو گرفته است، می‌توانیم با چشمان خود درخشش این خودرو را به‌مانند یک مدل جدید نظاره کنیم.

Sinkhole-Destroyed 1 Millionth Corvette Completely Restored
Sinkhole-Destroyed 1 Millionth Corvette Completely Restored

در واقع باید گفت که این خودرو پس از رفتن به مرکز طراحی جنرال‌موتورز به‌صورت کامل بازنگری شده و تعداد ۳۰ کارگر و تکنسین از گروه طراحی مونتاژ مکانیکی و خدمات جی‌ام بر روی آن کار کرده‌اند. در همین حال، هنگام باز کردن قطعات این کوروت مشاهده شده که هرکدام از آن‌ها توسط یکی از کارمندان امضا شده‌اند. این موضوعی است که مارک رئوس (Mark Reuss) معاون اجرایی جنرال موتورز و مسئول توسعه جهانی محصولات می‌گوید:

وقتی آن را از هم باز کردیم، مشاهده کردیم که هرکدام از کارمندانی که درگیر ساخت این خودرو بوده، یکی از قطعات آن را امضا کرده است؛ موضوعی که بسیار برای ما جالب بود. این کار آن‌ها باعث شد تا تاریخ زنده شود و جریان پیدا کند و همین‌طور، اهمیت این پروژه را بیش از پیش برای ما مشخص کرد.

بنابراین، علی‌رغم خرابی عمده‌ای که به خودرو وارد شده بود، تیم جنرال‌موتورز تصمیم گرفت که تا جای ممکن قطعات اولیه را تعمیر و حفظ کند. تنها دو قطعه امضا شده نتوانستند دوباره به کار گرفته شوند. در همین حال، گروه با تقلید از امضاها، آن‌ها را به قطعات جدید منتقل کردند. البته جایگزینی برخی قسمت‌ها مانند کاپوت، جلوبندی و پنل‌های پایین بین چرخ‌های جلو و درها، ناگزیر بوده است. با این حال، در ظاهر خودرو نیز تا جای ممکن، قسمت‌های امضا شده تعمیر و بازسازی شده تا اعتبار این خودرو حفظ شود؛ از جمله نمای عقب و سیستم اگزوز.

1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”

1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”

نشان «یک میلیونمین کوروت» بر روی پنجره جلو، از جمله مواردی است که به صورت کامل بازسازی شده است. جالب اینکه فایل گرافیک کامپیوتری مورد استفاده، هنوز هم در دسترس بوده است.

1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”
1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”
1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”
1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”
1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”

1992 Chevrolet "1 Millionth Corvette"
1992 Chevrolet “1 Millionth Corvette”

این دومین پروژه احیای کوروت جنرال‌موتورز پس از تعمیر نمونه اولیه «بلو دوئل» ZR1 با خرابی‌های جزئی است. پس از این پروژه، نگاه موزه ملی کوروت به خودروی سوم، یک کوروت مدل ۱۹۶۲ است. ۵ خودروی دیگر خسارت‌دیده در این اتفاق، همچنان به همان حالت باقی خواهد ماند و در بخشی ویژه از موزه با تم خاص به نمایش درخواهند آمد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    نمیدونم کار خوبی بوده یا نه، ولی به هر حال، کار جالبی بود.

    پاسخ
  2. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    درود
    چه قدر کارمنداشون براشون مهم هستن!
    دوستان ببخشید ربطی نداره ولی باید گفته شود.دیروز اگر برنامه پایش رو از شبکه 1 میدید شاید مثل من میخواستید تلوزیون رو خورد کنید!موضوع برنامه در مورد خودرو بود و یک موافق و یک مثلا!مخالف مهمان برنامه بود چیز هایی میگفتنن که ادم شاخ در میاورد یکیشون میگفت پراید تو عراق 33 میلیون به فروش میرسه(موافق)و اقایی که مخالف بود در یکی از فرمایشاتشون فرمودند ماشین های امریکایی دوام ندارند و اگه تا دنده 3 پر کنی یه باک بنزین میسوزنه!به خاطر همین هم هست هوندا و تویوتا فروش بهتری دارند!و خیلی شروور های دیگه که از گفتنشون خودم عصبانی میشم.
    فقط میخواستم بگم که واقعا خودرو سازی ما مافیایی هست و خیلی از گنده ها که نمیشه نام برد پشتشون هستند و تنها ترین راه فقط نخریدنه حتی اگه پراید بشه 6 میلیون .
    و یه چیز دیگه فهمیدم !بنده در تنها جایی که به نظر خودم اندکی حالیمه همین خودرو هست و دیشب فهمیدم که رسانه ملی ما فقط داره به مردم دروغ میگه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل -Ali-
      -Ali-
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      تازه دیشب فهمیدی صدا وسیما دروغ میگه؟
      برو استغفار کن
      ***

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        اخیرا هم والیبال میلیاردی شده
        فقط منتظر باشین ببینین چجوری والیبال با کله میاد پایین
        مافیاش درحال شکل گیریه…

        تحت هیچ شرایطی کسی به فکر مردم نیست و خودروسازا و روساشون فقط به فکر جیب خودشونن به هر قیمتی

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل ALiHidden
      ALiHidden
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      خوب شد من اون برنامه رو ندیدم(کلا خیلی از این اینجور برنامه ها نگا نمیکنم…)

      چون الان به خونواده ضرر زده بودم الانم باید شب تو پارک میخوابیدم 😐

      وای وای وای وای این دیگه آخرشه : ماشین های امریکایی دوام ندارند و اگه تا دنده 3 پر کنی یه باک بنزین میسوزونه

      آخه مگه اصن ایران مجوز ورود ماشین های آمریکایی رو داره؟؟(از این موضوع واقعا متنفرم)

      گیریم ک شما تو یکی کشورهای خارجی ماشین آمریکایی داری 😐

      تنها در صورتی میتونی در مورد این نظر بدی ک خودت داشته باشی و تست کرده باشی ک بگی خیلی میسوزونه 😐 پس حتما دارن دیگه نه؟برا خودشون خوبه برا مردم بده 😐

      میخوام سرمو بکوبم تو دیواررررررررررررررررررررر………..!!!!!!!!!!!!

      ن ناموسن تو تازه فهمیدی صداسیما همش دروغ میگه؟(اینجا جاش نیس خیلی حرف تو دلمه نمیتونم بگم…حیف واقعا حیف….)

      پاسخ
  3. احسان(احسان)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    …وقتی آن را از هم باز کردیم، مشاهده کردیم که هرکدام از کارمندانی که درگیر ساخت این خودرو بوده، یکی از قطعات آن را امضا کرده است؛ موضوعی که بسیار برای ما جالب بود…
    مشخصه سازنده های این ماشین به ساخته خودشون افتخار می کنن. به قول استیو جابز فقید مهمترین کار این هست که اثری منحصربفرد رو ایجاد کنید طوری که حتی پس از مرگ هم یاداور شما باشه. پول چیز خوبیه اما اگر نتونیم از نبوغ خودکون استفاده کنیم دیگه فایده ای نداره. این من رو یاد خودروسازی ایران میندازه که نبوغ کش هست و اثار باقی اون مشتری های ناراضی و خانواده های داغ دیده هست که فقط برای هدف خاصی طراحی شده که در تضاد با منافع اکثریت هست.یعنی فدا شدن مهمترین منافع یعنی منافع ملی برای اینکه اقلیت خاصی به منافع خودشون برسن . واقعا پول و ایدولوژی ارزش خفت کشیدن رو داره؟ جواب طراحان و مسولین اقتصاد ایران به این سوال مثبته. اما اونا یادشون میره اگر زندگی مردم رو بهبود ببخشن میتونن پول بیشتری دربیارن و فرهنگ و تفکر خودشون رو با هزینه کمتر و در زمان کمتری در جامعه پیاده کنن

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل M3 RS 4D
    M3 RS 4D
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    بسیار هم عالی ….

    باید هم احیا بشه …. چون جزء میراث و تاریخ جنرال موتورز هست ….

    پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    اونجا جایست که به ارزش ها احترام گذاشته می شود ،
    همه ی ارزش ها …
    حالا دوستانی میان میگن امریکا فلان و بَهمان …

    پاسخ
  6. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    چه ساختمون سازی چاه فاضلاب باز شده!! ایران بود رسواش میکردند! اصلا فیلم رسوایی 3 رو در مورد موزه مدرن ایرانی میساختند

    پاسخ
  7. shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    دمشون گرم
    به قول دوستمون انقد به ساخته خودشون افتخار میکنن که پشتشو امضا میزنن

    پاسخ
  8. shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    چه بلایی هم سرش اومده بود
    حالا هی بگید پراید بده.1000تاش هم چپ بشن کسی خبردار نمیشه دیگه چیزی هم برای تعمیر باقی نمی مونه
    حالا اینا کلی وقت گذاشتن واسه تعمیر
    خخخخخخخخخخخخخ الکی مثلا من طرفدار پرایدم

    پاسخ
  9. حسين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اونی که این دری وری هارو گفته خودش پراید سوار میشه باکش میسوزه
    من خودم تبریزی هستم از وقتی تبریز منطقه ازاد شده ماشین های امریکایی اون قدر زیاد شدن که هر دفعه میری بیرون ٢٠تا میبینی مثل کروت کامارو موستانگ و خیلی ماشین های دیگه من خودم موستانگ سوار شدم مثل روغن روان حرکت میکنه و همچین مشکلی نداره میتونین تو اینیستا tabriz hot carsدنبال کنین و ببینی ایران چه خبر دیگه ماشین های ایرانی تو تبریز معنی نداره
    ممنون از همتون????

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    گمرک میاد به حدی پول میگیره ک پشیمون شی و ماشینای آشغال داخلی رو ترجیح بدی به نظر من میشه گفت مجبوری این کارو کنی.حیفه ب خدا کاماروی 120 تومنی یا موستانگ 100 تومنی رو یا اصن فوردای هاچ بک یا نیسان های اخیرو ول کرد و پراید و پژو سوار شد.اگه مردم میدونستن چقد میتونس ارزون باشه و اعتراضی میکردن میتونس تغییری رخ بده گمرکی کمتر شه .ولی چیکار میشه کرد.خودرو ساختیم 1000 کیلو بالای 120 میگه این است خودروی ملی خخخخخ بعدش خارجیا 200 میره هیچی نمیگن.بیخیال کشورمونه دیگه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.