جنرال موتورزفورد

علاقه کم فورد و جنرال موتورز به بازار خودروی ژاپن

شاید دونالد ترامپ خواهان فروش بیشتر خودروهای آمریکایی در ژاپن باشد اما تنها ژاپنی‌ها نیستند که در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند بلکه فورد و جنرال موتورز نیز علاقه‌ی کمی به بازار این کشور آسیایی دارند.


در نمایشگاه خودروی شانگهای، مقامات ارشد فورد و جنرال موتورز گفتند که وارد شدن به بازار خودروی ژاپن خیلی سخت است و بهتر است سرمایه و خودروهای آمریکایی در مکانی دیگر حضور داشته باشند.


طبق گفته‌ی رئیس عملیات فورد آسیا-اقیانوسیه، این خودروساز توجهی به بازگشت به بازار ژاپن ندارد و اینکه احتمال امضای توافقنامه‌ی تجاری ترامپ و ژاپن وجود داشته باشد تأثیر و اهمیتی نخواهد داشت.
او گفت:

ما بیش از ۴ دهه در ژاپن حضور داشتیم و سرمایه‌ی خود را از دست می‌دادیم. فهمیدیم که برنده شدن در این بازار سخت است. نتیجه‌گیری ما این بوده که بهتر است منابع اما جای دیگر صرف شوند. ما به عقب بازنمی‌گردیم و اولویت‌های بسیار زیاد دیگری داریم.

جنرال موتورز نیز گفته که به حضور کم‌رنگ خود در ژاپن قانع است. سال گذشته ۱۲۲۸ دستگاه از خودروهای کادیلاک و شورولت در ژاپن به فروش رسیدند.


رئیس جهانی برند شورولت گفته است:

هم‌اکنون ما حضور بسیار پایداری داریم. این حضور بسیار بزرگی نیست بنابراین احتیاجی به سوزاندن پول زیاد نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    وقتی ژاپن خودش بهترین و باکیفیت ترین خودرو و خودرو ساز رو داره چه نیاز است به خودروسازان دیگر!حالا یه از دوستان میگن که پس امریکا هم بهترین خودروساز رو داره چرا تو بازارش انواع خودرو خارجی رقابت میکنه؟بازار امریکا به سیاست گذاری دولتشون برمیگرده یه مدت تولید داخلی رو حمایت کردن تا کاملا تونست به رقابت در سطح جهانی برسه بعد بازارشون رو رقابتی کردن که هم مردمشون حق انتخاب زیاد داشته باشن هم تولیدکننده های داخلی به کیفیت کالاشون اهمیت بدن.کاش فورد و جنرال تو بازار ایران مستقیم بودن میدیدن چقد سود توشه ملت از بس خسته شدن از حلبی سوار شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرش آمریکایی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (610 ديدگاه)

    من یکی از دوستام ژاپن درس خونده
    میگفت اصن مردمش چیزی غیر از ژاپنی نمیخرن
    خیلی خیلی عرق دارن رو کالای کشورشون
    و مدیرا و دولتشون هم سخت تلاش میکنن که مردمشون بهترین کیفیت زندگی رو داشته باشن ( مثل ایران ! )
    بازار آمریکا یه بازار آزاد از همه جای دنیاست
    چون مردمش هم از همه جای دنیاس
    اما یه کشوری مثه ژاپن اصلا اینجوری نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کره جنوبی هم همینجور هست ولی باید توجه کرد که خودروهای ژاپنی و کره ای کیفیت دارن وگرنه مردم هر چقدر هم شور میهن پرستی داشته باشن، اگر خودرویی بد باشه سمتش نمیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    جنرال موتورز و فورد اصلا به بازار ژاپن نباىد فکر کنن
    محصولات جى ام و فورد هىچ شباهتى به محصولاتى نداره که ژاپنىها خوششون مىاد
    کسى که تو ژاپن پرىوس سوار مىشه هىچ زمان نمىاد سمت محصولى مثل کامارو ىا موستانگ
    بر عکس چىنى ها عاشق ماشىن امرىکاىى هستن و طبق متنى که دىروز پدال تو قسمت رقابت موستانگ با کامارد در چىن گذاشته بود اىن حرف رو تاىىد مىکنه
    من مثل همیشه بازم مىگم خودروسازان امرىکا باىد فقط فکرشون رو معطوف امرىکا. کانادا و چىن بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بر خلاف نظر بعضی دوستان حضور نداشتن امریکایی ها در ژاپن به خاطر مسائل کیفی فنی نیست. این چیزیه که مدتی پیش یکی از کارشناسای بازاریابی صنعت خودرو در مورد بازار ژاپن گفته:
    “بازار خودروی ژاپن خیلی متفاوت از بازارهایی مثل امریکا یا چینه. حدود 40 تا 50 درصد خودروهای فروخته شده در ژاپن در کلاس مینی و سیتی کار(کوچکترین کلاس های خودرویی) هست، چیزی که اکثر خودروسازهای بزرگ دنیا فقط برای جذب مشتری های جوان و تبدیل اون ها به مشتری های آینده ی برند این خودروها رو میسازن که در واقع با حاشیه سودی نزدیک به صفر درسد چنین کاری انجام میگیره. حتی با وجودی که نسل جدید ژاپن به خرید اجناس خارجی علاقه نشون میدن، اما هنوز اکثر خودروهای فروخته شده در ژاپن به طور انحصاری برای بازار این کشور ساخته میشه. قوانین سفت و سخت و هزینه های سنگین نگهداری خودروهای بزرگتر در ژاپن مردم رو به خرید خودروهای کوچکتر تشویق میکنه و این بر خلاف سیاست های شرکتی همچون جنرال موتورز و فولکس واگن هست که به دنبال فروش خودروهای گرانتر با حاشیه سود بالاترن”.
    این کارشناس یک مثالی رو مطرح کرده بود که گفته اگر یک مشتری جوون یک سیویک خریداری کنه فقط 200 دلار در جیب هوندا میره اما اگر این مشتری بعد از چند سال ازوداج کرد یدونه CR-V میخره که بیش از 1000 دلار نصیب هوندا میشه و در صورتی که مشتری بچه دار شد و ارتقا شغلی پیدا کرد یدونه اکورا میخره که بیش از 3000 دلار نصیب هوندا میشه. این در حالیه که تو بازار ژاپن شرکت فقط میتونه روی همون 200 دلار حساب باز کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامین

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یعنی اگه بشد بیان ایران میتونم بهتون قول بدم بزرگترین بازار اسیا ایران میشد شاید فقط چین اونم به دلیل جمعیت چند برابریش از ایران بیشتر میشد که اونم فکر نکنم با اختلاف زیاد
    چون تمام مردم با ماشین های امریکاییی خاطره خوبی دارن و جوونا هم که اگه تو مناطق ازاد ببینید ماشین های امریکاییی حرف اولو میزنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا