تجربه و آزمایشجگوار

تجربهٔ رانندگی با جگوار F تایپ SVR، گربهٔ وحشی بریتانیایی

-درهٔ کارمل، کالیفرنیا

فرصتی پیش آمد تا با یک دستگاه جگوار F تایپ SVR دیدار داشته باشم. خودرویی که با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و اسپویلر عقب بلند، خود را به‌عنوان نسخه‌ای اسپرت‌تر از F تایپ استاندارد نشان می‌دهد. رینگ‌های بزرگ، لاستیک‌های فاق کوتاه، کالیپرهای ترمز زردرنگ و تریم بیرونی فیبر کربنی هیچ‌کدام زیبایی کوپهٔ جگوار را خراب نمی‌کنند اما بال بزرگ عقب آن اصلاً زیبا نیست. بدون شک جگوار F تایپ یکی از جذاب‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا است و مطمئناً بال عقب در مدل SVR موجب افزایش داون‌فورس در سرعت‌های بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌شود اما این موجب نمی‌شود که این اسپویلر را زیبا و هماهنگ با طراحی کلی خودرو بدانیم.

البته این اسپویلر زشت هرگز این خودروی فوق‌العاده را خراب نمی‌کند و SVR هنوز هم در ترافیک توجه همه را به خود جلب می‌کند. در پشت فرمان، این F تایپ اسپرت‌تر، کاملاً مانند دیگر نسخه‌های خود احساس می‌شود. راحت و پریمیوم و با کابینی زیبا و درعین‌حال کاربردی. دو صندلی آن کاملاً سرنشینان را حمایت کرده و آن‌ها را در آغوش می‌گیرد. فرمان هم با روکشی از چرم باکیفیت پوشیده شده است؛ اما مهم‌ترین بخش این گربهٔ وحشی قلب نیرومند آن است. یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ که ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با F تایپ R، مدل SVR فقط ۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد اما ۲۵ کیلوگرم از آن سبک‌تر است باوجودی که مجهز به رینگ‌های بزرگ‌تر و برخی از اجزای مکانیکی سنگین‌وزن‌تر است. علاوه بر این، اگر سقف فیبر کربنی و ترمزهای کربن سرامیکی را برای SVR سفارش دهید حتی می‌تواند تا ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از R شود.

این وزن کمتر در عملکرد SVR تأثیر دارد به‌گونه‌ای که در شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر در ساعت نیم ثانیه سریع‌تر از R بوده (۳.۵ ثانیه در برابر ۳.۹ ثانیه) و حداکثر سرعت بیشتری هم دارد (۳۲۰ کیلومتر در ساعت در برابر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت). زمانی که در SVR دکمهٔ قرمز زنگ استارت را فشار می‌دهید، صدای آشنای اگزوز جگوار را می‌شنوید. F تایپ R یکی از بهتری صداهای اگزوز را بر روی کرهٔ زمین دارد اما سیستم اگزوز در SVR به جهت کاهش وزن به‌روزرسانی شده است. این اگزوز جدید به‌طور کامل از تیتانیوم ساخته شده و ۱۵ کیلوگرم سبک‌تر از اگزوز فولاد ضدزنگ تایپ R است. علاوه بر این، اگزوز جدید SVR صدای کمی بیشتری داشته و از این لحاظ هم بهتر از قبل شده است.

هنگام رانندگی با SVR در جاده‌های خلوت کالیفرنیا همواره به ‌سرعت خودرو می‌افزودم اما سرنشین کناری من که کمی ترسیده بود تقاضای کاهش سرعت را داشت! اما خودروی سریع من در جواب می‌گفت نه! F تایپ SVR برای راننده یا سرنشین تجربهٔ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. تجربه‌ای که از شما می‌خواهد سریع و سریع‌تر بروید؛ مانند مدل R، این نسخهٔ SVR هم مجهز به سیستم چهارچرخ محرک شده است. توزیع گشتاور موتور به‌صورت پیش‌فرض ۱۰ درصد به محور جلو و ۹۰ درصد به محور عقب انتقال میابد اما با تنظیمات مختلف سیستم کنترل کشش می‌توان این تقسیم را تغییر داد.

2017-jaguar-f-type-svr-6

در حالت رانندگی معمولی، SVR همان عملکردی را ارائه می‌کند که برای استفادهٔ خیابانی و روزمره نیاز است اما در حالت پویا، فرمان و سیستم تعلیق سفت شده، تنظیمات گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ZF تغییر کرده و پاسخ پدال گاز سریع‌تر می‌شود. در این حالت با توجه به وجود لاستیک‌های عریض ۲۶۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب، خودرو کمی بیش‌ازحد خشک است اما من عاشق افزایش پاسخ پدال گاز و بهبود احساس فرمان در حالت رانندگی پویا هستم. به همین دلیل در جاده‌ای هموار سرعت ماشین را افزایش دادم و حالت پویا را به‌عنوان پیش‌فرض جدید خود انتخاب کردم.

جگوار در این کوپهٔ خود به جزئیات بسیار توجه کرده است. به‌عنوان‌مثال در نرم‌افزار کنترل دمپرها تجدیدنظر کرده و یک از میلهٔ آنتی رول ضخیم‌تر در عقب خودرو استفاده کرده است. SVR بهترین هندلینگ و بهترین رانندگی را در بین تمامی F تایپ‌ها دارد. این ماشین کاملاً متعادل است و چسبندگی بسیار بالایی دارد. فرمان کاملاً واضح عمل می‌کند و شاسی محکم آن نیز ارتباط خوبی با دیگر اجزاء دارد. ترمزهای کربن سرامیکی هم به‌صورت اختیاری برای آن قابل سفارش هستند.

2017-jaguar-f-type-svr-1

بدون آزمایش F تایپ R نمی‌توانم بگویم که SVR کاملاً بهتر از آن است. SVR در بسیاری از موارد بهبود یافته است اما واقعاً نمی‌توان تفاوت بزرگی میان آن و R احساس کرد. F تایپ R خودروی تقریباً قدرتمندی است و هنوز هم مثل یک قهرمان رفتار می‌کند (و البته یک اسپویلر احمقانه هم ندارد)؛ بنابراین با توجه به ۲۰,۵۵۰ دلار قیمت بیشتر SVR نسبت به R، قطعاً خرید آن‌را را با شک و تردید روبرو می‌کند. بااین‌حال پس از رانندگی با F تایپ SVR ممکن است نظرتان تغییر کند زیرا SVR با صدای بلند و سرعت بالای خود، اثبات می‌کند که جگوار بیشتر از شرکت‌های دیگر یک تجربهٔ رانندگی اسپرت واقعاً همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

2017-jaguar-f-type-svr-2

مشخصات فنی

Jaguar F Type SVR 2017
پیشرانه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۳ لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۷۰۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
حجم صندوق بار ۴۰۸ لیتر
قیمت پایه ۱۲۵,۹۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۷,۰۰۰ دلار

2017-jaguar-f-type-svr-7

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. new great britain

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    همین اول کامنت میزارم چون بارها گفتم من عاشقه این ماشینم.((:
    برم متنو بخونم بازم کامنت میزارم.
    اصلا این صفحه برای منه.
    ((:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      زیباترین جگوار جدید که به نظر من یکی از زیباترین های تاریخه اما این مدل یه چیز دیگه س

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      ARCHI KHAN کجایی که عشقتو اووردن ….
      عشقه منم هست ولی بعد از 911 ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        ارادت دارم دوست عزیزم
        ;-) ;-) ;-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرش

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یکی به من بگه اون کوروتی که تو اهوازه رو کی دیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      قرمزه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari Zonda SV

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      5تا کوروت قرمز کوپه هست.
      1کوروت قرمز رودستر
      2کوروت آبی.
      برای کل خوزستان.
      من از نزدیک ندیدم ولی این تعداد عکس کوروت پلاک اروند دارم.
      ممکنه بیشتر هم باشن.
      1 فورد جی تی هم هست.
      به تعداد متنابهی فرراری و پورش مزراتی و البته لامبو .
      خلاصه پرچم کلی بالاس.?❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari Zonda SV

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        همه اون کوروت هایی که گفتم c7 بودن.
        یه سفید و یه زرد کوروت c6 هم به بقیه اضاف کن.❤?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ahmadreza

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (116 ديدگاه)

      آقا آرش من یه آبیش رو از نزدیک دیدم اوم موقع لکسوس es داشتم کوروت نصف es ارتفاع داشت خییلی باحال بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. new great britain

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    اصلا مگه زیباتر از این ماشین هم هست؟
    راننده گفته صندلی هاش آدمو بغل میکنه و فوق العاده راحته.
    داخل کابین جادار و کشیدست.آدم قشنگ حسه یه اسپورت رو داره صدایه عالی مشخصات فنیش هم که حرف نداره هندلینگ عالی و چسبندگی عالی تر و…..فقط تنها ایراداش قیمتشه اگه زیر 100 تا بود واقعا عالی میشد.و مصرف سوختش که یکمی بالاس.
    حالا من کاری ندارم تو درگ از توربو اس باخته یا شتابش کمتر.
    مهم نمای بیرونیشه که شاهکاره داخلش هم که حرف نداره.
    یعنی با این جمله خیلی حال کردم:((اما سرنشین کناری من که کمی ترسیده بود تقاضای کاهش سرعت را داشت! اما خودروی سریع من در جواب می‌گفت نه! F تایپ SVR برای راننده یا سرنشین تجربهٔ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. تجربه‌ای که از شما می‌خواهد سریع و سریع‌تر بروید))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      علایق متفاوته.
      من توربو اس رو خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر دوست دارم.
      M5 رو به 100 تا جگوار نمیدم.
      .
      ولی شما جگوار دوست داری.
      نظرت محترم و قابل احترام.
      .
      ان شا الله یک روز بخری..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        عالی گفتی
        دیر اومدم ولی همه چیو کامل گفتی
        مخصوصا خط 2 و 3 رو خیلی خیلی دوس دارم… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۲۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علایقت مثل خودمه دنی جان !??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کاملا صحیح

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. GOD BLESS AMERICA

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ( خودروی تقریباً قدرتمند)
      تعریف خوبی برای جگوار اف تایپ محسوب میشه.
      برادر بریتانیای کبیر میشه برام توضیح بدی چرا خودروسازان انگلیسی همیشه در زمینه اسب بخار و گشتاور کم فروشی میکنن ، اون هم با توجه به قیمت بسیار بالاتر از رقبای آمریکایی همیشه حداقل یه 100 اسب بخار قدرت عقب هستند.
      جگوار ، TVR ، آستون مارتین ، لوتوس ، مورگان و الی آخر …..
      هیچ کدام از این قاعده مستثنی نیستند که این موضوع آدم رو بد جور دل چرکین میکنه.
      ممنون میشم جواب بدی همیشه برام سوال بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. new great britain

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2751 ديدگاه)

        کدوم کم فروشی؟؟؟؟
        همین الان سریع ترین شاسی بلندهای دنیا انگلیسین.
        بنتلی بنتایگا سریع ترین شاسی بلند دنیا با 600 اسب بخار و 900 نیوتن گشتاور.
        رنج روور svr با 550 اسب بخار و 680 نیوتن متر گشتاور که تا اونجایی که من میدونم رکورد نوربرگ رینگ با زمان 8 دقیقه 14 ثانیه بهترین زمان رو بین تمام شاسی بلندها ثبت کرده تو این پیست.
        بعد میریرم سراغ مک لارن که تو پی1 از یه موتور 3.8 لیتری 78 بیش از 900 اسب بخار و بیش از 900 نیوتن متر گشتاور میده بهت.همین لامبورگینی سنتناریو از یه موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری759 اسب بخار فقط بهت تحویل میده که به قل خودشون قوی ترین موتور ساخته شده توسطشونه تازه مستقل هم نیستن عینه مک لارن.این یعنی مهندسی برتر مک لارن.اینم بماند که مک لارن زیر 1.5 قیمت داره سنتناریو بالایه 1.5.
        میبینی که تو اکثره درگ ها هم مک لارن برتره.تویه تمام مدال ها از 570 s و gt
        بگیر تا675 lt.
        همین لافراری با یه موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری 950 اسب بخار و 970نیوتن گشتاور بهت تحویل میده بازم قیمتش بالاتر از پی1 هستش و تو درگ هم اکثرش یا بهتره بگیم تمامش شکست خورده بازم برتری پی 1.
        در مورده خودروهایه آمریکایی هم اگه شما یه شاسی بلند لوکس در حد رنج روور پیدا کردی حرف شما درسته.عزیزم این قیمت ها که میبینی به خاطر کیفیت استفاده شده تو ماشینه.
        همین شورلتzo6 که میبینی قطعاتش رو که خودش نساخته به تنهایی خودش زیرمجموعه ی شرکت چند بیلیون دلاری جنرال موتورز هستش و خوده جنرال موتورز چهارتا زیر مجموعه داره که قطعتشون رو به صورت مشترک استفاده میکنن.
        خب معلومه هزینه نهایی خیلی کمتر میشه.
        اونوقت شما داری با استون مارتین و جگوار لندروور و لوتوس مقایسه میکنی؟
        که نه از نظر درآمد و تولید به پایه اونا نمیرسن و مجبورن قطعاتشون رو خودشون بسازن یا مثلا از بعضی شرکت ها بخرن که ماشینی که تولید میکنن گرون تموم میشه و مجبورن گرون بفروشن.
        همین که لندروور دیسکاوری جدید رو معرفی کرد تازه با حداکثر امکانات 74 هزار دلار و 340 اسب بخار که بعید میدنم تو این رده قیمت با این همه امکانات رقیب داشته باشه.به نظرم خیلی مهمه.
        به نظر شما این همه دلیل بس نیست؟
        البته باز هم مثال و دلیل هست امیدوارم تا یه حده کوچیکی قانع شده باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. new great britain

          ۲۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          اینم یادتون نره انگلیسی ها همیشه رکوردار بودن تو ساخت بهترین ماشین چه از لحاظ مهندسی چه سرعت. از جگوار xj220 تا اف1 افسانه ای و همین پی 1.
          بخوای از ماشین هایه انگلیسی که رکورد دار سرعت و مهندسی برتر بودن برات تا صبح لینک و کامنت میزارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بنتلی

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز فقط قدرت مهم نیس ک!…شتاب،وزن،هندلینگ،آیرودینامیک،تکنولوژی و…البته منظورم ازین حرف این نیس ک خودروهای آمریکایی ب این موارد توجه نمیکنن…درکل خودروهای آمریکایی ارزش خرید بالایی دارن و همچنین قیمت منصفانه تر.
        قیمت ی خودرو ب چیزای دیگه مثه میزان تولید_نسخه های تولیدمحدود گرون تر هستن_ و پرستیژ و مواد بکار رفته توش_فیبرکربن یا مثلا کابین با کیفیت تر_ هم بستگی داره…برا مثال فورد جی تی جدید ک در تعداد محدود هم ساخته شده تقریبا قیمت بالایی داره…و با این قیمت هم بازم معتقدم قیمت مناسب و منصفانه ای داره و ارزشش بیشتر از قیمتشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. GOD BLESS AMERICA

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (758 ديدگاه)

        دوستان عشق بریتانیا.

        چرا همه رو قاطی میکنید ؟
        1.تولید قدرت در ازای هر لیتر از حجم موتور معیار خوبیه اما نمی تونی لامبورگینی تنفس طبیعی رو با مکلارن توربو مقایسه کنی چون غلطه.
        2.تو رنج قیمت هم بیا زیر 150.000دلار ببینم انگلیس چه حرفی برا گفتن داره.
        3.حتی خود کلارکسون تو برنامه معرفی بنتلی کانتیننتال سوپراسپرت میگه کلی تلاش شده وزن ماشین پایین بیاد اما نتایج دراماتیک بوده چون این ماشین هنوز 2.1/4 تن وزن داره، درواقع در مورد وزن هم همانند قدرت موتور همیشه محصولات انگلیسی با تفاوت فاحش بیش از 300 کیلو گرمی پشت سر محصولات آمریکایی قرار می گیرند.
        4.خودروهای انگلیسی بهترین طراحی رو در هر زمینه ای دارند اما در نهایت موارد ذکر شده شامل قدرت کمتر از رقبا ، وزن و قیمت بیشتر از رقبا، هزینه نگه داری غیر منطقی و حتی مصرف سوخت بیرحمانه حتی بیشتر از رقبای آمریکایی اونها رو از سبد خرید آدمهای کمی منطقی تر خارج میکنه.
        و اینگونه خریداران خودروهای انگلیسی پالایش میشوند تا خودروها حتما به طرفداران واقعی آنها فروخته شود.
        (که این هم از سیاستشونه)
        در پایان لازم میدونم اشاره کنم از نکته بینی شما برادر (بریتانیای کبیر) همیشه لذت بردم.
        خداوند ملکه را حفظ کند ، اگه فرصتی هم باقی ماند :
        GOD BLESS AMERICA
        ;-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          جناب GOD BLESS AMERICA این دوتا طرفدار انگلیس کارشون همینه مغلطه قاطی کردن هم زدن و اون یزی که خودشون دوست دارن بیرون کشیدن!!!!!! چون کشوری که دارن خودشونو و براش میکنش من موندم چی بشهون میده این وسط در مقابل سه کشور آلمان و آمریکا و ژاپن حتی پائینتر از اونا کره و ایتالیا اصلا خودروسازی نداره در اصل هیچکدومشون استقلال ندارن و تحت اختیار این و اون هستن و طراحی سرمایه گذاری طراحی و… و خود مالکین و شرکت های زیر مجموعه دیگشون اجام میدن(کافیه به درآمدهای همین برندها نگاه کنی خندت میگیره واقعا) باور کن شرکتی مثل فولکس یا ب ام و اصلا این زیر مجموعه هاش و حساب نمیاره فقط برای اینکه از هر نوع زیر مجموعه داشته باشه و بتونه کارشو و گسترش بده و ارزش شرکت و بالا ببره از اینو و اونور برند خریداری میکنه تا پرستیژشو بالا ببره اینا اومدن این جا برای دفاع کردن داز کشور انگلیس نه برندهاش چون در واقع برندی در کار نیست حرف از سرمایه گذاری میزنن خب مگه یه شرکت دیوانست بره یه شرکت داغون و برشکست و بخره بیاره وبال گردنش بکنه و هیچ استفاده ای ازش نبره معلومه میاد زیر مجموعش تا ازش سود ببره ولی به روش خودش این حرفهای عوام فریبانه هم دیگه قدیمی شده اونقدر در طوله یکی دوسال زدن که اکثر کاربرها نخونده منفی میدن گرچه با خوندشم فرقی نمیکنه اونقدر که به منطق متعصب هستن و خودشونو و برای یه کشور بیگانه که معلوم الحالم هست کشتن///////// بی احترامی به کاربر به احترامی به خودتونه مطمئن باشید من به خودم ایمان دارم ولی شاید شما به کارهاتون ایمان ندارید(این تیکه آخر و اگه براتون زحمتی نیست اگه بزرگواری بفرمائید و کامنت مارو زیر چاپ ببرید حذف کنید یه کامنت گذاشته بودم ولی حذفش کردید هیچ بی احترامی هم نکردم نکنید این کارو که روزی با خودتون بکنن بذارید اینجا آزاد باشه ما هرچی دلمون خواست بگیم اونوقت کوچیکترین بی احترامی صورت نمیگره اطلاعات مفید هم ردل و بدل میشه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بنتلی

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز درمورد وزن کانتیننتال گفتی ولی مثل اینکه با نوبل و رادیکال و کاترهام و آریل و مورگان ک در زمینه کاهش وزن فوق العاده هستن و همچنین مکلارن و استون اطلاعی نداری…درمورد هزینه نگهداری پدال مطلب گذاشته بود و توش خودروهای انگلیسی هزینه نگهداری زیادی نداشتن و خیلی شرکتهای دیگه بالاتر از شرکتای انگلیسی بودن…درمورد مصرف سوخت زیاد هم پدال مطلب گذاشت توی اون هم بیشترین تعداد برا خودروهای انگلیسی نبوده…تو رنج قیمت زیر 15000هزار تا اگه بخوای درمورد عملکردشون صحبت کنی محصولات لندرور ک در ضمینه آفرود و لوکس بودن فوق العاده هستن…جگوار هم درضمینه لوکس بودن جایگاه مناسبی داره…مدل اف تایپ هم در رده خودروهای کوپه عملکرد مناسبی داره…محصولات لوتوس هم هستن ک هندلینگ و سیستم تعلیق خوبی دارن و همچنین آریل ک لذت و حس رانندگی و شتاب بالایی داره …البته هر کسی میدونه خودروهای آمریکایی نسبت ب بقیه قیمت مناسب تری دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بنتلی

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          خسته شده من اون کامنتای فوق العادتو فراموش نکردم…یه نمونش تو معرفی سدان ولوو اس90 ک رو هوا و بدون هیچ منطقی و از سر تعصب اومدی گفتی بنز و بی ام ازش بهترن …درحالی ک هنوز هیچ مقایسه ای بینشون انجام نشده بود…شما فقط خودروهای آلمانیو میبینی و ب جرئت میتونم بگم یه متعصب واقعی هستی…قبلا هم گفتم من فقط از خودروهای انگلیسی خوشم نمیاد ولی یه قسمت بزرگی از خودروهای مورد علاقم انگلیسی هستن…از کشور انگلیس هم خوشم میاد ولی هیچ وقت ب اون اندازه نیس ک شما دارین برا آلمان جون میدین …گفتی انگلیس صنعت خودروسازی نداره ک واقعا یه دروغه بزرگه…درمورد طراحی و مهندسی گفتی منم صد بار گفتم بنتلی و رولزرویس بخش طراحی و مهندسی خودشونو دارن و این یه حقیقته…پلتفرم جدید رولزرویس و موتور آینده بنتلی هم محصول همین بخشه…رئیس بخش طراحی رولزرویس و طراحی خارجی بنتلی هم انگلیسی هستن بر خلاف بی ام و و فولکس…صدبار گفتم،هزار بار دیگه هم میگم اگه بنتلی و رولزرویسو یه شرکت دیگه میخرید فقط با حمایت مالی بازم میتونس مثه الانش موفق باشه مثه جگوار لندرور و ولوو…درمورد مستقل بودن شرکتا گفتی…ب نظر میاد تو هپروت و توهماتت فک میکنی تمام سهام دارا و کارکنان شرکتای آلمانی،آلمانی هستن؟!…یه چیز دیگه هم بهتره بدونی…بیشتر شرکت کننده های فرمول وان مرکز تحقیقاتشون تو انگلیسه و ردبول دلیلشو زنجیره تامین قطعات و افراد با استعداد دونسته…گفتی صنعت خودروی کره و ایتالیا پایین تر از آلمان و آمریکا و ژاپنه…نمیدونم چی بگم…ولی دستت درد نکنه موجبات شادی منو فراهم کردی…مثل اینکه شما با شرکت فراری هیچ آشنایی نداری…حالا بقیه شرکتای ایتالیایی پیشکشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. GOD BLESS AMERICA

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      (خسته شده) عزیزم ، خسته نباشی .

      با بخشی از حرفت موافقم چون خود منم آدمم گاهی جو منو میگیره و زیاده روی میکنم.
      یادم میاد ادمین سایت سلبکس مجبور شد یه مدت منو بلاک کنه ،اما نمیتونم در مورد مهندسی انگلیسی بی انصاف باشم .
      حقیقت اینه که بسیاری از برندهای انگلیسی به چند دلیل هنوز هم شدیدا ارزشمند هستند :
      1. برندهای قدرتمند وقتی دنبال یه زیرمجموعه میگردن و میخوان یه برند بخرن به دنبال برند اصیل میگردن و با خرید یک برند اصیل اروپایی هرچند کاملا ورشکسته و بدهکار آینده فروش محصولاتشان رو نه تنها در اروپا بلکه در تمام جهان تضمین میکنند.
      2. برخی از برندهای انگلیسی با این که در بازار فروش خودرو همیشه متضرر هستند اما از سوی دیگر با در آمد حاصله از مهندسی مسابقات مختلف هنوز هم سود آور تلقی میشوند و با توجه به توان مهندسی بالا گاهی خرید برند با هدف دستیابی به تکنولوژی و امکانات لجستیکی پیشرفته انجام میشود مثل خرید جگوار و لندرور توسط تاتاموتورز هند.
      3. ارزش تجملاتی (لاگژوری – لاکچری) برندهای انگلیسی بالاست مثلا :
      فورد به سختی میتونه محصولش رو با قیمت بالای 100.000$ بفروشه اما با خرید آستون مارتین حتی محصول بالای 300.000 $ هم میفروشه یا مثلا کسی لیموزین لاکچری با برند (BMW) و (VW) نمیخره اما با برندهای انگلیس زیر مجموعه شان یعنی رولزرویس و بنتلی گاهی حاظر به پرداخت مبالغی تا بیش از 1.000.000 $ هم میشوند.

      در آخر هم میخوام یه مثال برات بزنم که تقریبا تمام موارد بالا رو شامل میشه.
      برای مثال برند لوتوس ورشکسته و بدهکار و با محصولاتی کهنه هنوز هم آنقدر ارزشمند است که بهترین گزینه برای خریداری توسط غول تکنولوژی فراری محسوب میشود، زیرا فراری با خرید این برند میتواند خودروهای پایین رده اسپرت خود را با این برند به بازار عرضه کرده و ضمن کسب درآمد بیشتر اعتبار بخود را هم با تولید خودروی پایین رده به خطر نیاندازد.

      اون بالا من و آقای بریتانیای کبیر سر کم فروشی بحث داشتیم و از نظر من برندهای انگلیسی آنقدر مغرور هستند که چون به علت ارزش برند فروش خوبی دارند حاضر به کار بیشتر روی پیشرانه و استخراج قدرت بیشتر نیستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    با نمونه 2013 تغییرات زیادی نکرده
    اما قیمتش خیلی گرون تر شده
    فکر کنم در حدود 70.000 دلار بود 2013

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. الف.ی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده است!!!!!!
    یه گربه خیلی زیبای 575 اسبی با شتاب 3.5 ثانیه .
    وای خدایا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      جگوار عالی کار کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چ دلیلی داره ی نفر بیاد جگوار بخره وقتی پورشه 911 و نیسان gtr و m5 و…. هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (63 ديدگاه)

      نگو این حرفو . ی ماشین کامل از ایالت دارجیلینگ هندوستان.یعنی به قول هواداران انگلیسی ماشین از این بهترم مگه داریم؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Daniel

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      شوما هم خوب گفتی
      مرسی… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جگوار همیشه زیبا و جذاب بوده و نمیشه چشم ازش برداشت.
    آقایی که میفرمایید M5 بهتر از جگوار هست,واقعاً شما وقتی M5 میبنی محو تماشا اون میشی؟؟؟؟اینقدر چشم نواز هست؟؟؟؟جز ماشین بازها چه درصد مردم متوجه تفاوت اش با سری 5 میشن؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در خوبی F type SVR شکی نیست
      در مورد M5 اتفاقا اهل فن راحت تشخیص میدن. کیت مخصوص به خودشو داره.
      بعدشم خوبی M5 اینه که جلب توجه نمیکنه.
      اگر ساکن آلمان یا امریکا بودم و پول کافی داشتم انتخاب اولم M5 بوذ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        M5 با سوپراسپرت ها رقابت میکنه.
        در حالی که میتونی باهاش بچه هاتو برسونی مدرسه!!!
        این چیز کمی نیست.
        من این تیپ ماشین ها رو میپسندم.
        دلیل علاقم به 911 هم همین است.
        .
        در یک کلام گرگ در لباس میش…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۲۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          پسر دمت گرم
          گل کاشتی . کارت درسته. حق مطلبو ادا کردی.
          به قول خودم: عزیزی
          عزیز … .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ELEMENTO

          ۲۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ❤❤❤❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. سعید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با همچین پرداختی من میرم سراغ ونتیج v12 ، شاید یه کم قدیمی بنظر برسه ولی ارزش برند استون از جگوار خیلی بیشتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو خیابونهای کالیفرنیا با اون طبیعت زیباش با ژیان مهاری هم بری لذت داره چه برسه با این جگوار جیگر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. rrr

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ادبیات یک جوان ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. fara2001

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    جگوار همیشه طراحی های چشم نوازی داره البته این ویژگی برجسته جگواره و به خاطر همین معروفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. X5

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    جگوار خوب پیشرفت کرده طراحیشم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین میزونیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا