جگوار XF جدید با شمایل قدیم

جگوار XF جدید با شمایل قدیم

جگوار در رقابت با مرسدس کلاس E، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 سلاحی به نام XF دارد. اکنون نسخه کاملاً جدید XF برای سال 2016 معرفی شده است اما در کمال تعجب، این خودرو بیشتر یک نسخه فیس لیفت از نسل اول به نظر می‌رسد تا یک نسل تازه.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

این مدل همچنین بسیار مشابه مدل کوچک‌تر XE است هرچند این سنت در خودروهای آلمانی هم دیده می‌شود و مثلاً انواع آئودی یا سری‌های ب‌ام‌و بیشتر در ابعاد با هم تفاوت دارند تا طراحی و ظاهر.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

در مجموع طراحی جگوار XF جدید تفاوت‌هایی جزئی را در چراغ‌های جلو و گرافیک LED ها و همچنین هواکش‌های بزرگ‌تر روی سپر نشان می‌دهد.

مقایسه نسل اول و دوم جاگوار XF
مقایسه نسل اول و دوم جاگوار XF

تغییر بزرگ‌تر نیز در ستون C دیده می‌شود که پنجره مثلثی از روی درب‌ها به روی ستون انتقال داده شده است. چراغ‌های عقب نیز باریک‌تر و با الهام از مدل اف تایپ طراحی شده‌اند.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

درون کابین برخلاف بیرون آن، با تغییرات وسیع‌تری مواجه می‌شویم. در اینجا فرم و طراحی داشبورد و رودری ها به‌طور کامل متحول شده است. چینش قسمت‌ها با نظم بیشتری صورت گرفته است. دریچه های هواکش به بالای نمایشگر مرکزی منتقل شده‌اند. نمایشگر لمسی 10.2 اینچی برای سیستم سرگرمی و 12.3 اینچی نمایشگرهای تمام دیجیتال داشبورد و غربیلک فرمان مشابه مدل F تایپ نشان از توجه بیشتر به ویژگی‌های اسپرتی و مدرن‌تر شدن فضا دارند.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

زیربنای این مدل جگوار به‌جای پلتفرم فورد از یک نسخه کاملاً جدید آلومینیومی مختص جگوار با نام IQ استفاده شده است. 75 درصد این ساختار از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن 190 کیلوگرمی شده است. این در حالی است که به گفته جگوار، مقاومت پیچشی تا 28 درصد نیز افزایش یافته است.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

ابعاد خودرو اندکی کوتاه‌تر از مدل فعلی است. با این وجود، فاصله بین دو محور با 51 میلی‌متر افزایش به 2960 میلی‌متر رسیده است که باعث افزایش فضای کابین مخصوصاً فضای زانو و پای سرنشینان عقب گشته است.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

توزیع وزن 50/50 روی محورهای جلو و عقب، تعلیق انتگرالی با بازوهای جناقی دوگانه، فرمان برقی و تنظیم دینامیک خودرو از طریق تنظیمات جداگانه کمک‌فنرها، فرمان، موتور و گیربکس برای شرایط رانندگی متفاوت، باعث بهبود عملکرد و دینامیک رانندگی و هندلینگ XF جدید شده‌اند.


نیروبخش مدل 2016 جگوار XF موتورهای جدید سری اینجنیوم جگوار-لندروور می‌باشند. از جمله موتور 2.0 لیتری توربودیزل با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر یا همین موتور با تنظیمی دیگر و قدرت 178 اسبی و گشتاور 430 نیوتن متری که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند.

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

2016 Jaguar XF
2016 Jaguar XF

همچنین می‌توان از بین موتورهای 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزلی با توربوشارژر دوقلو و قدرت 296 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر و یا موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژر با قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر نیز که تنها با گیربکس 8 سرعته خودکار جفت می‌شوند، یکی را انتخاب نمود.

[jwplayer mediaid=”106817″]
[دانلود ویدئو]
در ادامه مقایسه این خودرو را با نسل فعلی آن مشاهده می‌نمایید.

25 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    عقب خودرو جذاب تر به نظر میاد، پف روی کاپوت که روی چراغ هاست هم زیباست

    پاسخ
  2. Ali mtr
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اونجا نوشته که ایودی و بى ام و در مدلهاشون بسیار شباهت دارن به طورى که فقط در ابعاد متفاوت ان آیا بنز این شکلى نیست

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    سلام.
    XF 2016 به شباهت به XFR-S 2014 نیست. در کل تغییر کمی در نمای جلوی خودرو صورت گرفته ولی طراحی داخلی و نمای عقب خودرو نسبت به نسل قبل اسپرت و لوکس تر شده.

    پاسخ
  4. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    این میخواد با سه تا غول آلمانی رقابت کنه من میگم از چهار تا پنجم میشه!

    پاسخ
    1. اهورا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بفرمایید مشکلش چیه که توان رقابت با آلمانیا رو نداره؟

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        کلا مشکل داره از ریخت و قیافه بگیر تا قدرت تا برند بودن تا کیفیت تا جذابیت تا انگلیسی بودن!

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      اتفاقا تو رتبه بندی سایت caranddriver هم رتبه پنجم رو داره!
      البته مدل XFR / XFR-S رتبه سوم رو داره.

      پاسخ
  5. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    ب نظر من که در حد المانیا هست من اینو ب 520 ترجیه میدم ولی ب ایودی ن در موردe200نمیتونم چیزی بگم با هم برابرند

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      راحت دو سه لول ازشون پائینتره اینو میشه از کیفیت ساختش که تویه عکس داره داد میزنه از طراحی داخلی و خارجی حتی در جذبه شون نسبت به این دید حالا بماند برندشون

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        نظر شما کاملا متین ولی من تو عکس هر چی نگاه کردم چیزی ندیدم که کیفیت کمتری داشته باشه یکم طراحی داشبردش سبک خودشو داره ک منم خوشم نمیاد ولی جگوار وقتی از کنارش رد میشی ی حس متفاوت بهت دست میده

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    اصلا جگوار یه ابهت خاصی داره . کاملا توان رقابت با بنز و ب ام و و آئودی هم داره. عقب ماشین خشمگین تر از مدل قبلی شده. در کل ازش خوشم اومد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مجتبی
      مجتبی
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      باهات موافقم عرفان
      منم کلا از جگوار خوشم میاد از بچه گی کنار سایر ماشینای مورد علاقم یه جگوار بود .
      اگه یادت بیاد مدل 2002 چقدر حرفه ای و قدرتمند بود همونکه دو تا چراغ کوچیک کنار هم داشت یادم میاد تا 2008 اون مدل تولید می شد.اسمشم XJ 8 بود.
      یادش بخیر….

      پاسخ
    2. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      مطمئنا نداره با حرف شما که عشقه ماشین انگلیسی هم چیزی عوض نمیشه خواهشا هم متعصبانه نظر ندید

      پاسخ
  7. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    جگوار عشقه … به نظرم اعتبار و احترامی داره که بی ادعا همیشه معتبره …
    هنوزم وقتی به jaguar xj220 فکر می کنم ، احساس می کنم که جگوار اگه بخواد می تونه حتی درحد هایپرکار هایی مثل فراری یا مکلارن اقدام کنه ولی خودشو زحمت نمیده !!!
    ممنونم

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      یعنی پورشه هایپر کار نداره این یعنی شما ضد آلمان هستی و این نظر و دادی که مطمئنا این کارو نمیتونه بکنه

      پاسخ
      1. SAEED
        سوابق: (355 دیدگاه) ,

        آقا شایان با اینکه بقول خودت ضد آلمانی نیستم از ماشین آلمانی هم خوشم میاد
        ولی اینطور نیست که بگیم جگوار توانایی رقابت با آلمانی هارو نداره
        بنظر من هم کاملا برعکس
        با اینکه در یک کلاس هستند ولی سبک و هدف و شخصیت متفاوتی دارند
        در کل هدفشون یکی نیست
        آلمانی ها فاکتور هایی مثل تعادل و دقت در طرح — کیفیت بالا — و صد البته تولید محصولی برای عوام و … رو در نظر میگیرن
        اما یک ماشین انگیلیسی سبک متفاوت بودن رو داره !

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          دفاع جالبی بود ماشینی برای عوام ماشینی برای خواص خیلی باحال بود(فکر کن بنز ماشینی برای عوام باشه) و البته خنده دار […] جگوار نمیتونه به اونا برسه چون قدرتشو نداره رولز رویس ماله بی ام وست چون توانشو نداره استون ماله بنز میشه چون نمیتونه با آلمانها رقابت کنه و خیلی راحت از دور خارج میشه در رقابت با غول های آلمانی واقعیت خیلی تلخه ولی خوبه شما هم زیاد جوش انگلیسی هارو نزن اونا خوب بلدن از کشورها بکشن تا گشنه نمونن! ولی این آرزو رو که یه روزی بتونن با آلمانها رقابت کنارهم داشته باشنو باید به گور ببرن چون اون فسفره مغزشون جز تخریب دیگران وبالا رفتن کار دیگه ای بلد نیست ولی آلمانی ها میگن بقیه باید پیشرفت کنن تا ماهم پیشرفت کنیم فکرشونم ازشون بالاتره وخوشکلتره

        2. سجاد
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          مرسی آقا سعید .. دقیقاً آقا شایان منم با نظر اقا سعید موافقم ..
          من از بچگی از ماشینای انگلیسی خیلی بیشتر خوشم میومد و یه جورایی نمی تونم بهشون فکر نکنم ….احتمال زیاد این مطلبو می دونید که شتاب گیری مکلارن F1 بعد از سرعت 230 کیلومتر ، از فرمول وان های فعلی هم سریع تره !!! این یعنی هنر طراحی اصیل..
          اما بنده به هیچ وجه ضد آلمان نیستم ؛ من همیشه همه جا گفتم که آلمان قلب تپنده خودرو دنیاست….پورشه که جای خود دارد.چون یکی از آرزوهام خریدن پورشه پانامرا ـست که حتماً هم عملی خواد شد.

          مرسی داداش گلم

  8. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    شایان جان زیاد جوش نخور اونی که تعصب داره خودتی چون (( فقط آلمانی )) شده ملکه ی ذهنت.
    اینم که گفتم دفاع نیست , من خودم گفتم بازم میگم خودم از ماشین آلمانی خوشم میاد و بقول داداش سجاد گل , قلب تپنده ی خودرو سازیه حالا تو هر جوری برداشت میکنی بکن .

    بعدش گفتم بنز ماشینی میسازه برای عوام , تو که آلمانی بازی و طرفدار پروپا قرص آلمانی پس باید اینو که گفتم گرفته بودی
    این یعنی : مثلا S کلاس که ماشین لوکس و گرونیه و هر کسی توانایی خریدشو نداره
    E کلاس هم لوکس متوسطه و خود مدیر عامل بنز گفته سعی داریم امکانات و … های خودرو های رده بالا رو با مدل های پایین تر یه جورایی وفق بدیم
    و C کلاس یک مدل از E پایین تر و ارزون تر
    این موضوع در طراحی بنز هم صدق میکنه و خودت داری میبینی که دارن کم و بیش شبیه به هم میشن که غیر قابل انکاره
    پس همه ی خریدارایی که قصد خرید بنز دارند می تونن ماشینی دریافت کنن که هم شبیه مدل های گرون تر هستو هم امکاناتی هم داره که در مدل های گرونتر دیده میشه !
    امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم و تو هم خوب گرفته باشی

    ضمنا اصلا پدال جای این حرف و حدیثا نیست که نظر از روی تعصب داده بشه
    اگه به چیزی تعصب داری , تعصبتو نگهدار و جو سایت رو بهم نزن .

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    سعید جان اگه عضو سایت بودی حتما توضیحات مبسوط رو برات پیام خصوصی میفرستادم..
    اگه ایشالا عضو شدی حتما بهم خبر بده عزیز.
    مرسی

    پاسخ
  10. Nima eradat
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصلا خوشم نمیاد از جگوار…یه ماشین بی ریخت!
    ماشین در درجه اول لامبورگینی اونتادور، دوم هم لکسوس LFA و سوم کویینینگ زگ .بقیه ماشینا از نظر من فایده ندارن.
    این ماشینایی که گفتم هم قیافه دارن هم قدرت و یه آیرودینامیک بسیار خاص و استثنایی، ولی ماشینایی مث جگوار چیز خاصی ندارن.

    پاسخ
  11. امير علي
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    این جوری که شما سر ماشینای انگلیسی و المانی دارید دعوا میکنید هر کی ندونه فکر میکنه صاحب این کارخونه ها اید ولی این رو بدونید دوران خدایی بنز و بی ام و داره تموم میشه الان همه ی کارخونه های خودرو سازی تو هر کشوری به جز ایران و چین دارن بهترین ماشینارو تولید میکنن و فقط سلیقه و پول افراد که متفاوته هر کی پول بیشتری بده ماشین بهتری میگیره در ضمن به نظر من از همشون بهتر الان پورشست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.