جگوار

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

تعدادی از مالکین I-Pace به دلیل مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی خودرو حین رانندگی از جگوار شکایت کرده‌اند. دلیل این مشکلات می‌تواند باطری‌های ساخت ال‌جی باشد.

کراس‌اوور الکتریکی جگوار از باطری‌های ساخت ال‌جی استفاده می‌کند یعنی همان سازنده‌ای که باطری‌های شورلت بولت و هیوندای کنا EV را هم تأمین می‌کند. پیش‌ازاین، چندین آتش‌سوزی از این خودروها گزارش شد که سؤالاتی را در مورد پکیج باطری مطرح کرد. در نوامبر ۲۰۲۰، ال‌جی ابتدا قبول نکرد که باطری‌ها دلیل این آتش‌سوزی‌ها بوده‌اند اما حدود یک سال بعد، این شرکت کره‌ای پذیرفت به خاطر فراخوان‌ها، ۱.۹ میلیارد دلار به جنرال موتورز و ۶۲۶ میلیون دلار به هیوندای پرداخت کند.

جگوار I-Pace نیز که از باطری‌های ال‌جی استفاده می‌کند، در اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل آتش‌سوزی باطری‌ها خبرساز شد و در تابستان ۲۰۲۲ نیز یک I-Pace مدل ۲۰۱۹ هنگام شارژ در خانه‌ای در فلوریدا آتش گرفت. در می امسال، جگوار برای ۶,۳۶۷ دستگاه I-Pace فراخوان صادر کرد که شامل تمام مدل‌ها از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ می‌شد. مشکل این خودروها داغ شدن بیش‌ازحد پکیج باطری است که منجر به آتش‌سوزی می‌شود. به گفتهٔ جگوار، می‌توان با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کرد اما این کار باید فقط در نمایندگی‌های جگوار انجام شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، در صورت لزوم، ماژول‌ها یا کل باطری‌ها به‌صورت رایگان تعویض خواهند شد.

اما طرح یک دعوای حقوقی داستان را جدی‌تر کرده است. خانمی در کالیفرنیا می‌گوید I-Pace او که به پکیج باطری دوم مجهز بوده که در سال ۲۰۲۱ روی خودرو نصب شده، در آوریل امسال هنگام رانندگی ناگهان متوقف می‌شود:

از آوریل امسال خودرو دائماً دچار مشکل شده است و چند ماه پیش ناگهان خاموش شد. بله در حین رانندگی! این بسیار نگران‌کننده است. خودرو را به نمایندگی بردم و حدود یک ماه طول کشید تا درست شود.

وی که از نحوهٔ برخورد جگوار با این موضوع اصلاً رضایت ندارد، شکایت کرده است. در این پرونده آمده است که خودروساز بریتانیایی قبل از صدور فراخوان از مشکلات باطری کراس‌اوور خود آگاه بوده است. علاوه بر این، مالکان دیگری هم مشکلاتی در رابطه با باطری I-Pace گزارش کرده‌اند.

مالک دیگری تجربهٔ مشابهی داشته و گفته است:

در حال رانندگی با خودرو در سراشیبی بودم که چندین پیام اخطار روی نمایشگر ظاهر شد مثل “ایراد باطری”. سپس به‌سرعت اخطار “توقف خودرو” به نمایش درآمد اما پیش از آنکه من فرصت این کار را داشته باشم، همهٔ سیستم‌های خودرو از کار افتادند و ماشین خاموش شد. ترمز کار نمی‌کرد، فرمان کار نمی‌کرد و من هنوز در حال حرکت به سمت پایین شیب بودم و نمی‌توانستم خودرو را متوقف کنم.

بااین‌حال، گفته شده مالکین I-ace باید پیش از به‌روزرسانی نرم‌افزاری خودرو، باطری‌ها را حداکثر ۷۵ درصد شارژ کنند تا نهایتاً مشخص شود دلیل مشکلات این کراس‌اوور الکتریکی چیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    خودروهای بی دردسر برقی کم کم تبدیل به دردسرهای عظیم میشوند.
    نمیدونم کدوم متوهمی گفته بود که تویوتا سال ۲۰۱۶ گفته که ۵ سال دیگه باتری های جامد روانه بازار میشه و کار این شرکت دروغی بیش نیست اما شواهد نشان میده تولید انبوه بدون اطمینان از دوام و امنیت کار هر شرکتی نیست و حالا مشخص میشه چرا دیرتر از سایرین وارد گود شدن!

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      شکایت از جگوار نه
      شکایت از تاتا که مالک جگوار و لندرووره

      موافقم 6
      مخالفم 39
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        😂😂😂
        تمام محصولات کره‌ای قبل از عرضه به بازار یه شعاری دارن که میگن :
        (((( من اَزین دنیا چی می‌خوام / دو بال آتیش برای پرواز ))))!
        و با آتیش شعار دارن همه جارو خاکستر میکنند ، از هاوایی گرفته تا جنگل‌های یونان و همین هیرکانی و ….!

        موافقم 29
        مخالفم 10
  2. amir-mr

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    به باتری زباله ی کره ای کار ندارم

    ولی چه رخی داره جگوار 💯

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. علی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      محصول باید ساخت آمریکا باشه تا درست حسابی در نظر بعضی بنظر بیاد

      موافقم 4
      مخالفم 3
  3. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    تا وقتی باتری های حالت جامد وارد بازار نشن ، این مشکلات هست !! مردم عادی که چیز زیادی از ماشین نمیدونن ، براشون فرقی نداره که چیزی که می‌خرن مجهز به چه نوع باتری باشه ! ولی اونایی که تو زمینه خودرو صاحب نظر هستن ( مثل جیمز می ) بر این باورند : برای خرید خودرو های الکتریکی باید حداقل تا ۴ سال دیگه صبر کرد ! چون این زمانی که به احتمال سر و کله باتری های حالت جامد پیدا شده و دیگه برقی ها به یه بلوغی رسیدن !

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. amir-mr

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    وارد شدن ناگهانی خودروسازان به بازار های خودرو های برقی یکی از عوامل همین مشکلات عجیب ماشین های برقی هستش

    بنظرم تویوتا استراتژی درستی برای ورود کامل به بازار خودرو های برقی داره،دیر تر نسبت به رقبا وارد شدن ولی قطعا مثل همیشه اطمینان مشتری رو با کیفیت خودشون جلب میکنن

    موافقم 25
    مخالفم 1
  5. حسین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    مسافت اعلامی که دروغ، زمان شارژ هم دروغ، آتیش هم می گیره. اینم از تکنولوژی کره مربا

    موافقم 21
    مخالفم 12
    1. پیام

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1591 ديدگاه)

      تویوتا همینشم نمی‌تونه برنه و از چین باتری میگیره

      موافقم 9
      مخالفم 33
      1. بهنام

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        تویوتا اگه میخواست رو هوا یه چیزی بزنه که اسمش تویوتا نبود . تویوتا یعنی دوام ، آرامش چیزی که فکر نکنم شما متوجهش باشید. به هر شکل با همون محصولات کره ای خوش باشین .

        موافقم 18
        مخالفم 4
      2. حسین

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        تسلا هم از چین و ژاپن باتری می گیره خب حالا که چی😂 تو برو یه فکری به حال اون چیزی که اون روز بهت گفتم کن که هنوز نتونستی واسش جواب پیدا کنی. همون تحریم 2018 ژاپن بر علیه کره مربا که باعث شد کاسه چه کنم چه کنم دستشون بگیرن

        موافقم 5
        مخالفم 0
  6. کیان

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    هر جا سخن از اتش سوزی هست پای کره مربا در میان است !!!

    موافقم 27
    مخالفم 10
  7. دانیال_Surrey،England

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2781 ديدگاه)

    خدا رو شکر تاتا تو بریتانیا برای ساخت باتری وارد شده.
    و اینم یه ننگ دیگه برای آشغالای کره ای.
    حقیقتش بدون تعارف کره ایا ابتدا خوب شروع کردن و قابل اطمینان بودن تو قطعات تا حدی،ولی الان چند ساله از عجله رقابت دست به دامان مجلات و موسسات و…شدن و چیزی جز آشغال نمیسازن.
    کم کم مجبور میشن از خودروسازی خداحافظی کنن یا محصولاتشون رو به کشورهای در حال توسعه صادر کنن،ارزش برندینگ هم ندارن که کسی بخواد بخره اینا رو.
    این روند احتمالا به بقیه محصولاتشون مثل گوشی و مانیتور و لوازم خونگی هم سرایت پیدا میکنه.

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. MILADZM

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (345 ديدگاه)

      به به گل پسرمون باز هم با تحلیل های اقتصادی برگشت .
      نمیدونم تو اگه یه قدرت یا مقام چیزی دستت داشتی میخواستی چیکار‌ کنی .

      موافقم 4
      مخالفم 35
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2781 ديدگاه)

        اولین کاری که میکردم دسترسی ترول ها رو به اینترنت قطع میکردم حداقل برای 6 ماه.

        موافقم 25
        مخالفم 4
        1. Monster 765lt

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          ایول دانیال
          جواب دندان شکنی دادی :)) مرسی

          موافقم 18
          مخالفم 3
  8. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این جگوار که اتیش گرفته همون مدلی نیست که دوا لیپا باهاش عکس گرفته بود برا تبلیغات؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. samurai

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    از کشور درجه دو باطری بخری همینه نه کیفیتی نه امنیتی نه هیچی نه …:)
    باز از چین میخریدی بهتر بود تا از کرره…:) بی هویت بی اصالت که فقط دنبال پوله خرید کنی ….

    موافقم 9
    مخالفم 0
  10. قاسم

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا باطری هاشونا خودشون نمی سازن؟

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا