جگوار

سریع ترین گربه ی سلطنتی در ژنو

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : نمایشگاه ژنو میزبان اولین رونمایی رسمی جگوار XFR-S در اروپا هست . البته پیش از این در نمایشگاه لس آنجلس برروی صحنه رفته بود که با استقبال گسترده روبرو شد . تغییراتی که برروی این مدل نسبت به XFR می بینیم حاصل نتایج آزمایش های پیست نوربورگ رینگ است .

image00022
Jaguar XFR-S

مسلما یکی از مواردی که به جذابیت و ارائه ی حسی تهاجمی در این مدل افزوده ، کیت بدنه ی آن است . این کیت با عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده اش ۶۸ درصد افزایش نیروی رو به پایین را همراه داشته است . قطعات جدیداز جمله  فاسیای جدید ، دیفیوزر و بال عقب جدید و همچنین رکابهایی با طراحی تجدید نظر شده که همگی از فیبرکربن ساخته شده اند باعث شده اند یکی از تهاجمی ترین مدل های جگوار را شاهد باشیم .

image00023image00025image00029

 

 

 

برای اینکه این گربه به سریعترین جگوار تاریخ مبدل شود از یک موتور V8 مجهز به سوپرشارژر استفاده شده است که با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر این گربه را طی ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند . با فشردن پدال گاز حداکثر سرعتی که می توان تجربه کرد ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است . کمک دهنده ی پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ های عقب یک جعبه دنده ی ۸ سرعته ی ZF است .

با اضافه شدن یک S قدرت گربه ۴۰ اسب بخار و گشتاورش ۵۵ نیوتن متر نسبت به مدل استاندارد اضافه شده است . سیستم اگزوز جدید یکی از جذابترین صداها را از قویترین سدان تاریخ جگوار به گوش می رساند .  از دیگر تغییرات فنی در این مدل می توان به سختی ۴۰ درصدی سیستم تعلیق نسبت به مدل استاندارد اشاره کرد .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    بقیه مشخصات فنی اش مثل شتاب چه تغییری کرده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      به به جگوار انگلیسی…اخرشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Dinel

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (31 ديدگاه)

        با تمام احترامی که برای جگوار قائلم جگوار شرکتی معتبر در امر لوکس سازی نه اسپرت سازی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. آین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    رک بگم به درد نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      تو خوبی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آین

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        دروغ نگفتم واقعیته همیشه تلخه این واقعیت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Challenger

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جگوار یه اتومبیل فوق العادس که برعکس ماشینای کره ای با اصالته و تو طراحیاش گم نمیشی. طراحی این مدلش هم خیلی زیباست یه سدان پرقدرت که به کلاس سیصدی ها پیوسته
    واقعا این گربه رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hamid

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    منم جگوار رو دوست دارم، ولی به نظرم با اون اسپویلر دیگه اصالت جگوار رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کماندار

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    رنگشو از کارخونه زامیاد دزدیدن!
    سایپا بایس شکایت کنه
    خخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظر من اگه اون اسپویلر نبود خیلی بهتر بود. حس میکنم اینجوری دیگه اون اصالت جگوار رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد.ف

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    با آنکه شخصا از ماشین های انگلیسی خوشم نمی آید ولی تنها ماشین انگلیسی که دوست دارم همین جگوار XFR-S است. لامصب صدای موتورش خیلی باحاله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. jaguar - ss

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بازم جگوار همه رو غافلگیر کرد. تو بهترینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mojtaba

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کجای این ماشین سلطنتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا