سریع ترین گربه ی سلطنتی در ژنو

نمایشگاه ژنو 2013 : نمایشگاه ژنو میزبان اولین رونمایی رسمی جگوار XFR-S در اروپا هست . البته پیش از این در نمایشگاه لس آنجلس برروی صحنه رفته بود که با استقبال گسترده روبرو شد . تغییراتی که برروی این مدل نسبت به XFR می بینیم حاصل نتایج آزمایش های پیست نوربورگ رینگ است .

image00022
Jaguar XFR-S

مسلما یکی از مواردی که به جذابیت و ارائه ی حسی تهاجمی در این مدل افزوده ، کیت بدنه ی آن است . این کیت با عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده اش 68 درصد افزایش نیروی رو به پایین را همراه داشته است . قطعات جدیداز جمله  فاسیای جدید ، دیفیوزر و بال عقب جدید و همچنین رکابهایی با طراحی تجدید نظر شده که همگی از فیبرکربن ساخته شده اند باعث شده اند یکی از تهاجمی ترین مدل های جگوار را شاهد باشیم .

image00023image00025image00029

 

 

 

برای اینکه این گربه به سریعترین جگوار تاریخ مبدل شود از یک موتور V8 مجهز به سوپرشارژر استفاده شده است که با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتن متر این گربه را طی 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند . با فشردن پدال گاز حداکثر سرعتی که می توان تجربه کرد 300 کیلومتر بر ساعت است . کمک دهنده ی پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ های عقب یک جعبه دنده ی 8 سرعته ی ZF است .

با اضافه شدن یک S قدرت گربه 40 اسب بخار و گشتاورش 55 نیوتن متر نسبت به مدل استاندارد اضافه شده است . سیستم اگزوز جدید یکی از جذابترین صداها را از قویترین سدان تاریخ جگوار به گوش می رساند .  از دیگر تغییرات فنی در این مدل می توان به سختی 40 درصدی سیستم تعلیق نسبت به مدل استاندارد اشاره کرد .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

13 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    بقیه مشخصات فنی اش مثل شتاب چه تغییری كرده?

    پاسخ
      1. Dinel
        سوابق: (30 دیدگاه) ,

        با تمام احترامی که برای جگوار قائلم جگوار شرکتی معتبر در امر لوکس سازی نه اسپرت سازی

        پاسخ
      1. آین
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        دروغ نگفتم واقعیته همیشه تلخه این واقعیت

        پاسخ
  2. Challenger
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    جگوار یه اتومبیل فوق العادس که برعکس ماشینای کره ای با اصالته و تو طراحیاش گم نمیشی. طراحی این مدلش هم خیلی زیباست یه سدان پرقدرت که به کلاس سیصدی ها پیوسته
    واقعا این گربه رو دوست دارم

    پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    منم جگوار رو دوست دارم، ولی به نظرم با اون اسپویلر دیگه اصالت جگوار رو نداره.

    پاسخ
  4. کماندار
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    رنگشو از کارخونه زامیاد دزدیدن!
    سایپا بایس شکایت کنه
    خخخخخخخخخخخخخ

    پاسخ
  5. hamid
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    به نظر من اگه اون اسپویلر نبود خیلی بهتر بود. حس میکنم اینجوری دیگه اون اصالت جگوار رو نداره.

    پاسخ
  6. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    با آنکه شخصا از ماشین های انگلیسی خوشم نمی آید ولی تنها ماشین انگلیسی که دوست دارم همین جگوار XFR-S است. لامصب صدای موتورش خیلی باحاله!

    پاسخ
  7. Mojtaba
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    كجای اين ماشين سلطنتيه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.