انتشار تصاویر جاسوسی از نسخهٔ وانت جیپ رانگلر

سالیان سال است که طرفداران جیپ انتظار عرضهٔ وانتی را از سوی این برند محبوب می‌کشند چراکه جیپ در گذشته وانت‌های زیادی تولید کرده است اما در سالیان اخیر هیچ وانتی در سبد محصولاتش نداشته است. البته جیپ چندین بار قصد عرضهٔ وانت جدید را داشته و حتی در سال 2007 وانت کانسپتی بنام گلادیاتور را معرفی نمود اما این کانسپت هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید. بعلاوه شرکت «American Expedition Vehicles» یا به‌صورت مخفف AEV در سال 2014 نسخهٔ وانت جیپ رانگلر را بانام Brute Pickup ساخته و به بازار عرضه نمود.

Jeep Gladiator Concept 2007
Jeep Gladiator Concept 2007
AEV Jeep Wrangler Brute Pickup 2014
AEV Jeep Wrangler Brute Pickup 2014

اما گویا این بار خود شرکت جیپ به‌صورت رسمی قصد تولید یک وانت را دارد چراکه به‌تازگی تصاویر جاسوسی از نسخهٔ وانت رانگلر منتشرشده است. این وانت به‌شدت پوشیده شده و در حال آزمون و انجام آفرود سبک دیده‌شده است. وانتِ در حال آزمایش از نوع دو کابین است و شیشهٔ جلوی آن شیب بیشتری نسبت به رانگلر معمولی دارد. بعلاوه جیپ سعی نموده برآمدگی‌های گلگیرهای عقب را تا حد امکان کوچک‌تر کند تا فضای بار بهتری را ایجاد نماید. به همین دلیل محور عقب تا حد زیادی روبه‌جلو طراحی‌شده است. بااین‌وجود هنوز در مورد اینکه نمونهٔ در حال آزمایش، نسخهٔ نهایی است یا نه شک و تردید وجود دارد.

jeep-wrangler-pickup-spy-2

حتی در این مرحله اولیه، وانت رانگلر به‌نظر وانتی شیک و زیبا می‌رسد که در کلاس رو به رشد وانت‌های متوسط قرار دارد. شاید فضای بار رانگلر وانت به بزرگی شورلت کلرادو نباشد اما قطعاً برای طرفداران خودروها کلاسیک جیپ جذاب است. این وانت احتمالاً به‌طور کامل در قوای محرکه با نسل بعدی رانگلر اشتراک خواهد داشت. شایعات نشان می‌دهد که موتورهای نسل بعدی رانگلر شامل یک نمونهٔ چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با حدود 300 اسب بخار قدرت، یک نسخهٔ هیبریدی و یک واحد دیزل خواهد بود.

برای انتقال نیرو به چرخ‌ها، یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته‌شده و احتمالاً یک گیربکس دستی نیز برای آن در ارائه می‌گردد. نسل آیندهٔ رانگلر سبک‌تر و آئرودینامیک‌تر خواهد بود تا پیشرفت عمده‌ای در مصرف سوخت داشته باشد. گروه FCA (فیات-کرایسلر) 700 میلیون دلار در کارخانهٔ خود در اوهایو برای تولید نسل بعدی جیپ رانگلر و همچنین نسخهٔ وانت آن سرمایه‌گذاری کرده است. نسخهٔ استاندارد یا سواری رانگلر سال آینده به بازار می‌آید درحالی‌که احتمالاً نسخهٔ وانت آن نیز یک سال بعد عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

10 دیدگاه

  1. Nima
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    توی پیک آپ های فول سایز فعلا فوردخیلی خوب عمل کرده و توی پیکاپ های کوچیک و متوسط هم تویوتاسالهاست که با هایلوکس داره فرمانروایی میکنه…نمی دونم پیکاپ جیپ دقیقا تو کدوم دسته قرار میگیره…دیروز کل نت رو زیر و رو کردم.یه بررسی تخصصی درست حسابی از تویوتا هایلوکس جدید۲۰۱۶ توی وب فارسی ندیدم.با تو جه به اینکه ایرتویاهم این ماشین رو عرضه کرده.به نظرم.یه بررسی تخصصی ازش بزارین.واقعا بررسی کامل و جامع ازش توی وب فارسی نیست.یه انتقاد کوچیک دیگه از تیم زومیت اینکه توی بررسی هاشون بیشتر وقت ها از مدل های اروپایی ماشین ها که دارای پیشرانه ی دیزل هستند بررسی تخصصی میزاره…با توجه به اینکه ماشین هایی که وارد ایران میشه همشون بنزینی هستن.خب بررسی های صورت گرفته در مورد پیشرانه ی خودرو زیاد به درد یه ایرانی نمی خوره

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (797 دیدگاه) ,

      داداش هایلوکس ٢ کلاس پایین تر از سرى اف فورد هست
      یا سیلورادو شورولت.
      به ترتیب:
      سیلورادو HD
      کلورادو(و همین جیپ) و تویوتا تاکوما
      بعدش هایلوکس.

      پاسخ
    2. sm
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      زومیت !!!!!!!!!!!😲😲😲😶😶😶🙇🙇🙇🙇🙇🙇

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    دیگه آخه فیس جیپ هم استتار داره ؟؟؟
    اینا هم خواستن کلاس بذارن !!!

    پاسخ
  3. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    از نیسان آبی خودمونم وحشی تره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.