جیپ

جیپ رانگلر یک شوالیه خسته

جیپ رانگلر  با وجود این که سال‌ها بدون تغییر باقی‌مانده‌ اما از بهترین مدل‌های به فروش رفته جیپ بوده‌ است. این خودرو از زمان جنگ جهانی تا کنون به همین شکل و قیافه تولید شده و تنها تغییراتی جزئی در طراحی را شاهد بوده است. دلاوری این ماشین در جاده‌ها و زمین‌های ناهموار دلیل فروش خوب این ماشین بوده است.

جیپ رانگلر 2011
جیپ رانگلر ۲۰۱۱

برای سال ۲۰۱۱ شرکت جیپ یکی از بزرگ‌ترین خودروهای SUV (اتومبیل‌های ۲ دیفرانسیل)‌ در حال نزول را با رونمایی و تجدید در طراحی و تزئین داخلی مورد توجه قرار داده است. تزئینات و تجملات داخلی بسیار قابل‌توجه بود و ایده آن از طراحی داخلی جیپ گراند چروکی گرفته شده است.

طرح کلی و آرایش ظاهری شاید همان جیپی باشد که چند دهه قبل دیده بودیم، اما مواد به کار گرفته شده در تمام ماشین کاملا به روز و مدرنیزه شده‌‌اند.

jeep wrangler interior
فضای داخلی جیپ

فرمان ۳ پره کرومی اتومبیل کروز کنترل و کنترل صدا را در خود جا داده و در کنسول مرکزی از مواد نرم استفاده شده است. طراحی دسته صندلی‌ها از نو انجام شده و دو نوع تزئینات و طراحی داخلی جهت مشتریان ارائه می‌شود.

از دیگر خصوصیات این ماشین خروجی برق ۱۱۰ ولت، گرم‌کن آئینه‌ها به صورت انتخابی و اتصال USB با سیستم صوتی ارتقا یافته است. جهت برقراری محیطی آرام از عایق‌های مخصوص صدا در داخل ماشین استفاده شده است. ارتقای اتاق ماشین باعث شده کابین راننده بیش از پیش جذاب و خوشایند شود. اگرچه شاید طرفداران سنتی جیپ از رقیق‌سازی روح زمخت جیپ زیاد خوششان نیاید و آن را تقبیح کنند.

2011 jeep wrangler
یک خودرو برای ماجراجویی

این جیپ قرار است در ۵ رنگ مختلف به مشتریان عرضه شود: زرد، قرمز گیلاسی، قهوه‌ای خرمایی، آبی آسمانی و سفید روشن.

جیپ رانگلر به دو شکل دو در و چهار در قابل خریداری است. شایعاتی مبنی بر عرضه این خودرو با موتور دیزل وجود داشت، اما ظاهرا در مدل عرضه شده برای امسال شاهد موتور دیزلی نیستیم. موتور به کار گرفته در این جیپ Pentastar بود که ماشین را قادر می‌سازد با مصرف کمتر بنزین مسافت بیشتری را طی کند. مدل‌های در نظر گرفته شده برای این ماشین عبارتند از: رانگلر X، رانگلر صحرا و رانگلر رابیکون.

jeep wrangler unlimited sahara
جیپ رانگلر صحرا

قیمت پایه برای عرضه در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۱۹۱۵ دلار می‌باشد. موتور ۳.۶ لیتری PentastarV6، ترمز ضد‌قفل، دنده کمکی برای صعود از تپه، کنترل پایداری و حسگر غلتیدن (سنجش احتمال چپ شدن)‌ خودرو، گارانتی ۳ ساله یا ۳۶ هزار مایل و گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل از دیگر خدمات ارائه شده توسط کارخانه سازنده است. رکابهای مخصوصی جهت سهولت سوار شدن به خودرو در زیر درها نیز قرار داده شده است. از رقبای این خودرو می‌توان به هامر H3، جیپ لایبرتی، نیسان اکسترا و سوبارو فورستر اشاره کرد.

آتنا حسن‌آبادی – منبع: روزنامه جام جم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این عشق منه
    قیمتش چنده؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      ارزونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. hesam

    ۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین جالبیه امیدوارم اونایی که علاقه به سوار شدنش دارن بهش برسن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. elmira

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خوامش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Mad.z.Max

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    وای
    بیشتر از ۱۱ سال پیش این مطلب آپلود شده :)
    خسته نباشی پدال جان،
    u have come a long way..
    کارتون درسته پدالیا :)
    عاشق این سری رنگلر هم بودم و هستم، قوی و دوست داشتنی و ارزون

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا