بررسی کامل گریت وال Steed

گریت وال بازگشته است اما آیا بازار خودروهای تجاری سبک و ارزان‌قیمت پتانسیل کافی برای پذیرش ساخته‌ی کمپانی‌ای که در سال 2009 در استرالیا ظاهر شده را داراست؟
این سؤالی است که توزیع‌کننده‌ی محلی این شرکت باید از خود بپرسد.

steed_0016-1
مدلی که این کمپانی چینی عرضه کرده Steed نام دارد. مأموریت این خودرو جذب خریدارانی است که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند نمونه‌ی جدید میتسوبیشی تریتون یا ایسوزو دی مکس را که در طیف ارزان قیمت بازار قرار دارند بخرند و همچنین علاقه‌ای به فوتون Tunland با پیشرانه‌ی کامینز ندارند.

steed_0013
اما وارد کننده‌ی این محصول جدید گریت وال می‌داند که برای موفقیت در این مأموریت تنها نباید به خود محصول اتکا داشته باشد. این خودرو باید تجربه‌ی خوبی را برای مصرف‌کننده رقم زده و 50 نمایندگی آن در سراسر کشور سرویس دهی بهتری داشته باشند.

steed_0014
در دسترس بودن قطعات، گارانتی، سرویس‌های کمک جاده‌ای در صدر مأموریت واردکننده‌ی گریت وال برای تثبیت دوباره‌ی خود است. قابلیت اطمینان محصولات گریت وال تا حدی ثابت شده است اما کل عملکرد آن تاکنون چندان اعتمادبخش نبوده است.
با در نظر گرفتن 45 هزار خودرویی که بین سال‌های 2009 تا 2015 در بازار استرالیا فروخته شده‌اند، گریت وال چارچوب‌های لازمه‌ی یک برند را داراست.

steed_0021-1
خب با این تفاسیر Steed چه چیزی پیشنهاد می‌کند؟ قمت خودرو قطعاً مناسب است و با پرداخت 24990 هزار دلار استرالیا صاحب مدل بنزینی 4×2 dual-cab و 26990 دلار و 29990 دلار به ترتیب صاحب مدل‌های 4×2 diesel dual-cab و 4×4 diesel می‌شوید.
برای مقایسه این نسخه‌ی آخری کمی بهای بیشتری نسبت به برندهای کمتر شناخته شده‌ی JMC Vigus، ماهیندرا پیکاپ و تونلند داشته اما از اکثر رقبای اثبات شده‌ی بازار ارزان‌تر است.

2016-great-wall-steed-launch-mc-01
در روی کاغذ نیز این خودرو چندان با رقبای بزرگ بازار نمی‌تواند رقابت کند. پیشرانه‌ی یورو 5 این خودرو در دو نوع 2 لیتری دیزل و 2.4 لیتری بنزینی به ترتیب دارای قدرت 147 و 134 اسب بخاری و گشتاور 310/205 نیوتون متری بوده و چندان بزرگ نیستند.
نمونه‌ی دیزلی حاضر در تست حداکثر گشتاور خود را از دور 1800 در اختیار راننده قرار داده و البته مصرف سوخت 8.7 لیتری آن در هر صد کیلومتر برجسته است.

steed_002-1
چیزی که در Steed به چشم نمی‌خورد پیشرانه‌ای قوی است و گیربکس 6 سرعته ی دستی آن باید فشار زیادی را در تپه‌ها تحمل کند. البته باید گفت تعویض دنده‌ها و احساس پدال کلاچ حتی در خودروی صفرکیلومتر آزمایش خوب است.

steed_0010
مدل فول 4×4 diesel سیستم چهارچرخ محرک دارد اما همیشگی نیست. تعویض‌ها از حالات 2H به 4H و 4L از طریق دکمه‌های تعبیه شده در داشبورد صورت می‌پذیرد.
پیشرانه‌ی بنزینی که تنها به‌صورت 4×2 در دسترس است صدای گوش‌خراشی داشته اما برای مصارف شهری سوخت مناسبی می‌سوزاند اما گیربکس 5 سرعته آن در بزرگراه‌ها می‌توانست از نسبت‌های اضافی نیز بهره‌مند باشد.

steed_006-1
فضای بار مدل‌های دو کابین بیش از 1 تن است و همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد با پوششی پلاستیکی عرضه می‌شوند. کیفیت پله‌ی عقبی، لولاهای درب پشتی و میله‌های اسپورت استاندارد کاملاً خوب هستند.

2016-great-wall-steed-launch-mc-04
در بخش جلو از سیستم تعلیق دوبل جناغی استفاده شده درحالی‌که بخش عقبی از تنظیمات 5 فنری به همراه اکسل تخت سود برده است. باید خاطرنشان کرد که گریت وال در Steed از ترمزهای دیسکی در چرخ‌های عقب استفاده کرده است. زیر خودرو نیز لاستیک زاپاس فولادی فول سایز به چشم می‌خورد.

2016-great-wall-steed-launch-mc-09
سواری خودرو واقعاً خوب بوده و کنترل خوبی روی حرکات وجود دارد. سیستم تعلیق نیز به خوبی از پس ناهمواری‌ها برمی‌آید.
معمولاً راندن این‌گونه خودروها سخت بوده و البته آسایش زیادی نیز ندارند؛ اما Steed شما را شگفت‌زده می‌کند. کابین خودرو کاملاً آرام بوده و صدای پیشرانه به خوبی از سرنشینان پنهان شده و صدای جاده نیز سرکوب شده است.

steed_009-1
یک نقطه‌ضعف خودرو به فرمان آن مربوط می‌شود که 15 درجه خلاصی داشته و بنابراین بسیار سبک است. به همین دلیل شما هیچ احساسی در رابطه با چرخ‌های جلو نخواهید داشت. در شهر البته نیازی به دستان قوی نیست بنابراین حسی بهتری خواهید داشت.

2016-great-wall-steed-launch-mc-02
اما اوضاع درباره‌ی کابین چگونه است؟ صادقانه باید گفت که کابین خوب بوده و در بحث کیفیت و طراحی قطعاً بدتر از برخی رقبا نیست. پلاستیک‌های بکار رفته خیلی خوب نیستند اما فرمان و دسته‌دنده‌ی چرمی حس بهتری را به کابین تزریق می‌کنند.

لیست تجهیزات Steed نیز بسیار بلند بالاست. شاید گریت وال این خودرو را برای بازار خودروهای تجاری عرضه کرده باشد اما تجهیزات موجود در آن برخی خریداران دیگر را نیز هدف گرفته است.

steed_0017-1
همه‌ی نسخه‌ها دارای صندلی‌های چرم مصنوعی با عملکرد گرم شونده، کروز کنترل، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سیستم صوتی با 6 بلندگو و درگاه USB و بلوتوث، حسگرهای پارک، کف‌پوش و چراغ‌های پشتی LED هستند. همچنین با پرداخت تنها هزار دلار می‌توانید سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه لمسی و دوربین را سفارش دهید.

steed_001
همه‌ی مدل‌های Steed به‌صورت استاندارد دارای جلوپنجره‌ی کرومی، چراغ‌های روز روشن، پله‌های کناری، میله‌های فولادی اسپورت ضدزنگ، رینگ‌های 16 اینچی و پوشش محافظ فضای بار هستند.

Steed جدید نسبت به مدل قبلی 305 میلی‌متر طویل‌تر است اما این میزان افزایش در حقیقت به افزایش صندلی‌های عقب منجر نشده اما هنوز هم فضای برجسته‌ای برای دو فرد با جثه‌ی متوسط در عقب وجود دارد.

steed_0015
همه‌ی مدل‌های این خودرو دارای 6 کیسه‌ی هوا، سیستم ESP بوش V9.0 و کنترل دستیار شروع حرکت در تپه هستند. امیدواریم که نتایج تست تصادف NCAP استرالیا در رابطه با این خودرو به زودی منتشر شود زیرا مبحث ایمنی برای افراد بسیار مهم است.

از نظر جنبه‌های مالکیت شاهد گارانتی سه ساله/100 هزار کیلومتر و سرویس‌های رایگان جاده‌ای هستیم.
این بخش از بازار رقابتی‌تر از گذشته شده و قیمت‌ها بهتر از قبل شده‌اند. با پرداخت بهایی در حدود 35 هزار پوند می‌توان مدل‌هایی از تریتون، دی مکس و کلرادو را خرید. همچنین نسخه‌های دوساله‌ی میتسوبیشی و ایسوزو نیز در دسترس هستند.

steed_0011-1
درحالی‌که گریت وال عمده شهرت خود را به خاطر قابلیت اطمینان به دست آورده اما به نظر می‌رسد که دست‌یابی به هدف فروش 5 هزار دستگاه در سال سخت‌تر از هر زمان دیگری باشد.

2016-great-wall-steed-launch-mc-08
البته شکی وجود ندارد که گریت وال Steed یک تراک کاری قابل احترام است. اگر گیت وال خدمات پس از فروش مناسبی ارائه کند و قابل‌اعتماد بودن خود را نشان دهد بار دیگر می‌تواند در بازار مکان خود را تثبیت نماید.

greatwallsteed
نقاط قوت: تجهیزات استاندارد مناسب، آسایش و رفاه، داشتن 6 کیسه‌ی هوا           
نقاط ضعف: پیشرانه‌ی دیزل ضعیف‌تر نسبت به سطح بازار، قیمت کمی بالاتر، گارانتی می‌توانست بیشتر باشد

پرفورمنس و راندمان: 6
فضای کابین و راحتی: 6.5
تکنولوژی و ارتباطات: 6
قیمت و تجهیزات: 6.5
سواری و هندلینگ: 7
امتیاز کلی: 6

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

11 دیدگاه

  1. Amin
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    قیمتش به نظرم یکم بالاست.
    البته با خود چینیها که صحبت میکنی گریت وال رو بهترین و باکیفیت ترین برند خودروسازی چین میدونن

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دلار استرالیا ارزونتر از دلار امریکا ست

      پاسخ
      1. REVENTоN 👍
        سوابق: (134 دیدگاه) ,

        اولا به اندازه 600 تومن فرقشونه، بعدشم تو متن زده پوند

        پاسخ
      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دلار امریکا 3500
        دلار استرلیا 2600 الی 2700 تومن

        پاسخ
  2. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    همیناهم با قیمت مناسب دست مردم برسن خوبه،بخدا خسته شدیم از بس نیسان وپیکان وانت اشغال دیدیم وروندیم

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل volvo fh
    volvo fh
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    گریت وال یعنی دیوار بزرگ.منظورش دیوار چین است.
    ما قبلا یه تلویزیون سیاه سفید داشتیم,اسمش بیجینگ(پکن)بود.
    احتمالا کالاهای دیگه ایی هم هست که یادآور کشور چین باشه

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    این برنددر آینده خیلی قدرتمند خواهد بود ولی همون طور که اشاره شد برای یه برند ناشناخته کمتر کسی حاضر پول زیادی خرج کنه حتی اگر کیفیت خوبی داشته باشه مثل این ماشین ولی یه چیزی واضح هست اونم اینه هنوز صنعت چین تو ساخت موتور و سیستم انتقال خیلی قدرتمند نیست و جای کار داره

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    این ماشین رو اگه اکثرا امکانات رفاهی شو بردارند ،مثل تبدیل صندلی چرم ب پارچه ،
    و با قیمت پایین تو ایران عرضه بشه خوبه!
    چون ی خلع فیمتی رو پر میکنه!
    هرچند مخالف حذف اپشن ها هستم اما خوبه در دو نسخه فول و ساده عرضه بشه برای تنوع بیشتر در بازار !
    البته از لحاظ ایمنی امیدوارم اپشنی حذف نشه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.